بنچمارک بازی Red Dead Redemption 2

بنچمارک بازی Red Dead Redemption 2

بنچمارک بازی Red Dead Redemption 2

.

رستگاری سرخپوست مرده ۲ (به انگلیسی Red Dead Redemption 2) یا RDR2 پیش درآمدی بر نسخه اول همین بازی بود که سال ۲۰۱۰ میلادی عرضه شد. سال ۲۰۱۸ نامزد هشت رشته مختلف شد و در نهایت توانست چهار جایزه مختلف را تصاحب کند. کلیت داستان بازی مربوط به حوادث سال ۱۸۹۹ میلادی و گروه وندر لیند میباشد و شما باید در نقش یکی از اعضای این گروه یعنی آرتور مورگان بازی کنید.

موتور گرافیکی بازی بر پایه موتور بازی RAGE (موتور گرافیکی راکستار گیم، نه موتور گرافیکی id Software) توسعه پیدا کرده است. Red Dead Redemption 2 با اینکه از DirectX 12 پشتیبانی میکند، اما به صورت پیش فرض با Vulkan اجرا میشود. چیزی شبیه به DX12 که توسط AMD برای کنسول های بازی توسعه پیدا کرده و کیفیت بسیار بالایی دارد. میشود گفت نسل خلف منتل خدا بیامرز است که مطالب فنی خوبی در موردش نوشتیم.

RDR2 در PC از بافت های بسیار با وضوح بالاتری استفاده میکند که دارای زوایای هندسی بیشتر و دیگر ویژگی هایی است که فقط روی PC دیده میشود. در این بنچمارک، چندین کارت گرافیک مختلف را با شرایط متفاوت و با هر دو API انویدیا و AMD بر روی Red Dead Redemption 2 تست کردیم که میتوانید در ادامه مشاهده کنید.

تنظیمات گرافیک بازی Red Dead Redemption 2

سیستم تست
پردازنده Intel Core i9-9900K @ 5.0 GHz – Coffee Lake, 16 MB Cache
مادربرد EVGA Z390 DARK Intel Z390
حافظه رم سیستم ۱۶ GB DDR4
@ ۳۸۶۷ MHz 18-19-19-39
فضای ذخیره سازی ۲ عدد SSD به ظرفیت تقریباً ۲ گیگابایت
منبع تغذیه Seasonic Prime Ultra Titanium 850 W
خنک کننده Cryorig R1 Universal 2x 140 mm fan
نرم افزار Version 1903 (May 2019 Update) – Windows 10 Professional 64-bit
درایورها AMD: Radeon Software 19.11.1 Beta
NVIDIA: GeForce 441.12 WHQL
نمایشگر Acer CB240HYKbmjdpr 24″ 3840×2160

در این تست از نسخه عمومی Red Dead Redemption 2 استفاده شده که شامل آخرین بروز رسانی بازی و همچنین استفاده از آخرین درایور گرافیکی برای پشتیبانی از Vulkan و DirectX 12 است.

مصرف حافظه ویدئویی در Red Dead Redemption 2

برای تست حافظه ویدئویی از کارت گرافیک GeForce RTX 2080 Ti استفاده شده که دارای ۱۱ گیگابایت حافظه ویدئویی است و تست بازی در بالاترین تنظیمات گرافیکی برای سنجش میزان مصرف حافظه ویدئویی انجام شده که نتایج آن را در تصویر بالا میبینید. تقریبا میشود که نیاز به مصرف حافظه ویدئویی ناچیز است و همانطور که میبینید، با تنظیمات سطح high و در رزولوشن ۱۰۸۰p حدود ۳ گیگابایت مصرف حافظه ویدئویی داریم.

یعنی با داشتن نسخه ۳ گیگابایتی کارت گرافیک GTX 1060 و یا کارت هیا مشابه میتوانید Red Dead Redemption 2 را روی رزولوشن ۱۰۸۰p با کیفیت high بازی کنید. فقط شاید در برخی صحنه های سنگین با کمی چالش مواجه بشوید که طبیعی است.

برای مشاهده نتایج با کیفیت بالا روی تصاویر کلیک کنید

بنچمارک بازی Red Dead Redemption 2 در Vulkan

بنچمارک بازی Red Dead Redemption 2 در DirectX 12

جای Red Dead Redemption 2 روی کنسول های خانگی خالی بود. تصمیم سختی که راکستار گرفت و بالاخره Red Dead Redemption 2 را روی کنسول های خانگی منتشر کرد. داستان بازی مربوط به حوادث سال ۱۸۹۹ میلادی و گروه وندر لیند میباشد. گروهی کوچک و در حال عضو گیری که بعدها میرسد به داستان «جان مارستون» که در نسخه اولی بازی به خاطر داریم. در این سال ها، دوران تفنگداران غرب وحشی رفته رفته رو به پایان است و دولت به دنبال تمدن جدیدی در غرب وحشی است.

اما گروه وندر لیند  بی توجه به اعلامیه های دولتی در حال تدارک برای انجام سرقتی بزرگ است. یعنی دزدی از بانک شهر بلک واتر که شکست میخورند و با این مقدمه جذاب و هیجانی است که روند داستانی بازی آغاز میشود. این بدین معناست که شما باید با دزدی های کوچک و راهزنی شروع کنید تا به سرقت و عملیات های بزرگ برسید که از این جهت گیم پلی بازی ما را به یاد Grand Theft Auto می اندازد که فقط در محیط متفاوتی انجام میشود.

از نظر دنیا و اکوسیستم بازی و حوی که به مخاطبش منتقل میکند نیز مشابه Witcher 3، Skyrim و دیگر عناوین جهان باز موجود میباشد. Red Dead Redemption 2 قطعاً عنوان جهان بازی است که شما را به کاوش در دنیای بازی وا میدارد و آنقدر اکتشفات مختلف و ماموریت جلوی پایتان قرار میدهد که ساعت ها سرگر میشوید. بنابراین چه خط اصلی داستان بازی را دنبال کنید و چه انکه در محیط بازی پرسه بزنید، آنچه که با آن روبه رو میشوید و جالب است، پس زمینه شخصیت کاراکترهای مختلف بازی است.

گیم پلی بازی red dead redemption 2

در این قسمت قصد نداریم بازی را بررسی کنیم که قطعاً بسیاری از شماها بررسی های مختلف را خواندید و خودتان هم بازی را تجریه کردید. گرافیک بازی روی PC فوق العاده است و اصلاً قابل قیاس با کنسول ها نیست. مثلاً طراحی بیابان های قرن ۱۹ آمریکا واقعا زیبا و چشم نواز است و سیستم سایه پردازیو  افکت های روشنایی به کار رفته در بازی به جذابیت آن افزوده و هیچکدام به RTX ray tracing نیاز ندارند.

بنابراین نه تنها گرافیک زیباست، بلکه انیمیشن های به کار رفته در کاراکترهای بازی هم زیبا و دقیق است. در زمینه بافت های بازی هم RDR2 یک استثنا است و عمده بافت هایی که برای طراحی کاراکترهای بازی استفاده شده دقیق و با کیفیت است. اما اگر بخواهیم عملکرد گرافیکی بازی را از ابتدا تا انتها رصد کنیم، کمی شوکه میشویم. بازی به سخت افزار بسیار قدرتمندی نیاز دارد که ما را به یاد اولین نسخه Crysis در زمان خودش می اندازد. تا جایی که آن زمان همه میپرسیدند: سخت افزاری هست که بتواند بازی را اجرا کند؟

Red Dead Redemption 2 گزینه هایی فراتر از سخت افزارهای نسل فعلی دارد که برای استفاده کامل از تمام ویژگی های آن باید منتظر کارت گرافیک های دو نسل بعد باشید! انتظاری که برای طرفداران بازی ارزش دارد و البته میتوانید افراد جدیدی رابه جبهه وفاداران بازی اضافه کند. گیم پلی بازی در حالت هیا مختلفی محک خورده و نتایج حاصل شده کمی غیر واقعی است. به عبارتی، برای اجرای رزولوشن ۱۰۸۰p Full HD با سرعت ۶۰ فریم بر ثانیه به کارت گرافیک GeForce RTX 2070 یا Radeon RX 5700 XT نیاز دارید.

.

برای اجرای ۱۴۴۰p با سرعت ۶۰ فریم بر ثانیه به دو کارت RTX 2080 Super یا RTX 2080 Ti نیاز دارید. در سمت مقابل، پرچمدار AMD یعنی Radeon VII در همین رزولوشن ۵۴ فریم تولید میکند و برای ۴K با سرعت ۶۰ فریم باید منتظر کارت های گرافیک نسل بعدی باشید. چرا؟ چون غولی همچون RTX 2080 Ti در این رزولوشن ۴۵.۵ فریم رندر میکند و تازه از SLI هم پشتیبانی نمیشود! اما نتایج کلی نشان میدهد با کارت گرافیک های فعلی میتوانید انتظار رندر نیمی از فریم ریت را داشته باشید.

به نظر میرسد کیفیت عملکرد کارت های AMD کمی بهتر از انویدیا است. این مورد به خصوص در مورد کارت های گرافیک معماری پاسکال (Pascal) بیشتر مشاهده میشود که دارای افت عملکرد بیشتری هستند و اگر DirectX 12 فعال شود این مقدار بیشتر هم خواهد شد. درایورهای گرافیکی هر دو شرکت نیز سطح بهینه سازی یکسانی نشان میدهند و البته AMD کمی بهتر است. مثلاً اجرای بازی روی Radeon RX 5700 XT کیفیت بهتری از مدل مشابه در انویدیا یعنی RTX 2070 Super دارد.

شاید دلیلش این باشد که بازی برای معماری GCN انویدیا بهینه نیست و شاید هم علت دیگری داشته باشد که فعلاً مشخص نیست. چون حتی درایورهای موجود هم مشکل اجرای بازی روی GCN را مرتفع نکردند. از طرف دیگر، اجرای بازی روی ۴K Ultra حتی با اورکلاک کارت های فعلی غیر ممکن است. برای بررسی این موضوع، ما با اورکلاک RTX 2080 Ti به باز هم موفق به دریافت ۶۰ فریم نشدیم و نهایتاً ۵۰ فریم گرفتیم.

سیستم نورپردازی Red Dead Redemption 2

اینطور به نظر میرسد که حتی TITAN RTX هم نتواند با ۲۰ درصد اورکلاک بیشتر موفق به اجرای Red Dead Redemption 2 با سرعت ۶۰ فریم در رزولوشن ۴K Ultra شود. عملکرد Vulkan و DirectX 12 هم بسیار نزدیک به هم است و غیر از پاسکال، تفاوت ها آنقدر بزرگ نیستند که یکی را برنده اعلام کنیم. توصیه میکنیم اگر از کارت گرافیک AMD استفاده میکنید، به Vulkan پایبند باشید و سمت DirectX 12 نروید، چون عملکرد بهتری دارد.

نکته بعدی حافظه ویدئویی است، اگر کارت گرافیک شما حافظه ویدئویی زیادی دارد (بیشتر از ۶ گیگابایت)، به طرز حیرت انگیزی از بازی لذت میبرید. چون میتواند مدل ها و بافت های بهتری را رندر کند. در تست های بالا برای اجرای رزولوشن ۴K از حدود ۵.۵ گیگابایت حافظه ویدئویی استفاده شد که نتیجه آن ۴۵ فریم بر ثانیه بود. در حالی که کارت های قدیمی مثل GeForce GTX 1060 نسخه ۳ گیگابایت و Radeon RX 570 4GB بازی را با Vulkan روی ۱۰۸۰p Full HD اجرا میکنند، هنگام استفاده از ۱۴۴۰p و رزولوشن های بالاتر به مشکل میخورند و توانایی اجرای بازی را ندارند.

با DirectX 12 نیز، هر دو کارت فوق علی رغم تخصیص حافظه ویدئویی مشابه، به دلیل کمبود حافظه به مشکل میخورند. یعنی DirectX 12 حافظه خوری بیشتری به نسبت Vulkan دارد و خود Vulkan حداقل روی کارت های گرافیک AMD کیفیت بهتری ارائه میکند. در کل؛ Red Dead Redemption 2 بازی بسیار امیدوار کننده ای است و اگر راکستار بتواند مشکلات فعلی را مرتفع کند، میتواند تا مدت زیادی شما را درگیر بازی کند.

خروج از نسخه موبایل