بنچمارک بازی Death Stranding

بنچمارک بازی Death Stranding

بنچمارک بازی Death Stranding

.

بازی دث استرندینگ (Death Stranding) یک عنوان سوم شخص غیر خطی است که توسط استدیو مستقل Kojima Productions تولید شده. پیش نمایش بازی اولین بار در E3 سال ۲۰۱۶ میلادی به نمایش درآمد و از همان زمان همه اهالی گیم نتظر انتشار این شاهکار بودند که ابتدا قرار بود برای PS4 عرضه شود. در این بررسی میخواهیم نگاهی بیندازیم به بنچمارک بازی Death Stranding و مشخصات گرافیکی آن و ببینیم بر روی سیستم های مختلف چه مقدار بازدهی مفید دارد!

Death Stranding از آن جهت بازی مهمی است که بازیگران مطرحی همچون نورمن ریدس، مدس میکلسن، تامی ارل جنکینس و … در نقش کاراکترهای بازی به ایفای نقش پرداختند و همین موضوع، در کنار مراحل، محیط و داستانی جذاب موجب شده تا واکنش جامعه منتقدین به این عنوان مثبت باشد.

داستان بازی دث استرندینگ (Death Stranding)

داستان بازی در آینده آخرالزمانی رخ میدهد. جایی که سیاره زمین تقریباً نابود شده و همین موضوع موجب پدید آمدن وقایع فرا طبیعی شده که به آن دث استرندینگ (Death Stranding) گفته میشود. این اتفاق؛ جهان را تقسیم کرده و حالا شهرهای مختلف، پشت دیوارهایی بلند که فقط متعلق به جوامع خاصی است زندگی میکنند. دیوارهایی آنقدر بلند که از دیگران هم خبری نیست. دنیای خارج از دیوار پر از موجوداتی است که همه چیز را بر سر راهشان نابود میکنند.

موجوداتی شبح مانند و قطرات بارانی که به صورت زمانبندی هایی خاص میبارند و برخورد آن با هر موجود زنده ای میتواند به پیری زودرس آن تبدیل شود. در این وضعیت “سم بریجز” به عنوان کاراکتر اصلی بازی وظیفه کشف اتفاقات جهان بازی را دارد. با شروع بازی، سَم جان خودش را از دست میدهد و به دنیای “وارونه” منتقل میشود. دنیای غوطه ور در آب! جایی که هر عمل و رفتار بازیباز در دنیای واقعی منعکس میشود و حالا سم باید با چالشی که پیش و رویش قرار گرفته به کشف دنیای بازی بپردازد.

عملکرد گرافیکی بازی دث استرندینگ (Death Stranding)

Death Stranding بر پایه DX12 ساخته شده و به همین دلیل بازی قدرتمندی است. موتور گرافیکی بازی Decima است که توسط استدیو خوشنام Guerrilla Games توسعه یافته و در سال ۲۰۱۳ میلادی منتشر شده است. از ویژگی های مهمی که موتور گرافیکی Decima دارد میتوانیم به سیستم هوش مصنوعی، فیزیک، سیستم ایجاد یک جهان منطقی، پشتیبانی از فناوری HDR و رزولوشن ۴K اشاره کنیم.

همین موارد باعث شده تا این موتور در عناوین مشهوری همچون Killzone: Shadow Fall، عنوان Until Dawn, RIGS: Mechanized Combat League و Horizon Zero Dawn مورد استفاده قرار بگیرد. خبر همکاری استدیو هیدئو کوجیما با گوریلا (سازنده موتور گرافیکی) در ۳ دسامبر ۲۰۱۶ میلادی و در مراسم PlayStation Experience اعلام شد. بنابراین همکاری بین کوجیما و گوریلا طبق استانداردهای شرکت های تابعه سونی انجام میشود و حالا هر چیزی که استدیو هلندی گوریلا دارد، در اختیار استدیو کوجیما هم قرار دارد.

DLSS 2.0 وظیفه رندر تصاویر با کیفیت بازی را بر عهده دارد. به طور خلاصه؛ DLSS 2.0 از چند فریم پیاپی برای بازسازی تصاویر با رزولوشن بالاتر استفاده میکند و در برخی کارت گرافیک ها عملکرد بهتری دارد. شبکه عصبی DLSS 2.0 برای افزایش رزولوشن از ترکیب جزئیات فریم های مجاور استفاده میکند. علاوه بر این میتواند نقاط یا سوراخ های ریز درون تصور (همان پیکسل ها) و دیگر آثار گرافیکی را به خوبی تمیز کند و با صاف کرند لبه های تیز اشیاء درون بازی، خروجی نهایی با کیفیتی به بیننده بدهد.

استفاده از تکنیک DLSS 2.0 برای بازسازی تصاویر، نه تنها میتواند میزان عملکرد بازی را از ۵۰ به ۱۰۰ افزایش دهد، بلکه میتواند کیفیت تصویر نهایی در رزولوشن ۴K را در زمان استفاده از Anti-Aliasing بهتر کند. در مقایسه با تکنیک Simple Frame Scaling، تکنیک DLSS 2.0 از Multiple Frames استفاده میکند و تاثیر زیادی روی ساب پیکسل های (Subpixel) تصویر دارد. تکنیک Normal scaling پیکسل های از دست رفته را جاگذاری میکند. مواردی مثل تاری (Blurring)، تصویر (Image)، پیچیدن (Distorting) و جزئیات هندسی تصویر را به خوبی جایگزین میکند. این کار با کمک Multiple Frames انجام میشود و شبکه متصل به DLSS 2.0 این امکان را فراهم میکند که ریزترین جزئیات هندسی بازیابی شود، از پیچیش جلوگیری شود و جزئیات تصویر به شکل با ثباتی حفظ شود.

DLSS 2.0 در هر صحنه بازی یک زیر پیکسل با ثبات و صحیح ارائه میکند و این اجازه را میدهد تا کوچکترین جزئیات تصویر بر روی طیف وسیعی از سطوح مختلف به خوبی نمایش داده شود. اجسام هندسی نازک و مستطیلی شکل با ضخامت پیکسلی و شبکه های مختلف با جزئیات هندسی. به طور کلی؛ دقت بالای رندر تصویر با تکنیک DLSS 2.0 موجب شده سخت ترین بخش های تصویر سازی گرافیکی به صورت کاملاً نرم و طبیعی نمایش داده شود و حاصل این موارد را در Death Stranding میبینیم. با این توضیح؛ اگر میخواهید از آخرین عنوان کوجیما لذت ببرید، پیشنهاد ما استفاده از کارت گرافیک های سری GeForce RTX انویدیا است.

سیستم تست بازی Death Stranding

قطعات مورد استفادهنام برند
مادربردGIGABYTE G1.Sniper Z97
GIGABYTE GA-X99-Gaming 7 WIFI
GIGABYTE GA-Z270-Gaming K3
GIGABYTE Z370 AORUS Gaming 7
GIGABYTE GA-AX370-Gaming 5
GIGABYTE X470 AORUS GAMING 7 WIFI
AORUS RGB M.2 NVMe SSD 256GB
MSI MPG Z490 GAMING CARBON WIFI
کارت گرافیککارت های موجود در تصویر بنچمارک
پردازندهپردازنده های موجود در تصویر بنچمارک
مانیتور Philips 326M6VJRMB
حافظه SSDTranscend NVMe SSD MTE220S 512GB
سیستم عاملویندوز ۱۰ نسخه Pro 2004
درایور گرافیکیNvidia GeForce / ION Driver Release 451.67
AMD Radeon Adrenalin Edition 20.8.1
نرم افزارهای مونیتورینگ PlayClaw
MSI Afterburner
Action
FRAPS

تمام کارت های گرافیک موجود در بنچمارک بازی Death Stranding روی ۳ رزولوشن ۱۹۲۰×۱۰۸۰, ۲۵۶۰×۱۶۰۰ و ۳۸۴۰×۲۱۶۰ با سطح کیفیت Very High بررسی شدند. همچنین نحوه تست و چگونگی اجرای بازی روی هر کارت کرافیک با MSI Afterburner انجام شده و نتایح حاصل از آن در بنچمارک زیر به بحث گذاشته شده است. لازم به ذکر است نتایج زیر با AMD FidelityFX CAS3 و DLSS 2.0 و همچنین DirectX 12 انجام شده است.

AMD FidelityFX چیست؟ مجموع ۵ ابزار با کیفیت منبع باز است که به توسعه دهنده بازی این امکان را میدهد تا بهترین عملکرد سربار گرافیکی و نهایت کیفت بصری ممکن برای اجرای بازی تولید کند. بسته AMD FidelityFX برای معماری RDNA بهینه شده و شامل ابزارهایی همچون FidelityFX Contrast Adaptive Sharpening، FidelityFX Screen Space Reflections، FidelityFX Ambient Occlusion، FidelityFX HDR Mapper و FidelityFX Downsampler است.

هر کدام یک از این ابزارها ویژگی های خاصی در احتیار توسعه دهنده بازی قرار میدهد تا بهترین عملکرد بازی را روی کارت گرافیک های AMD پیاده کند. در حال حاضر بازی World War Z، بازی World War ZStar Control: Origins، بازی Monster Hunter World: Iceborne، بازی دوست داشتنی Gears 5، بازی گروهی و جذاب Tom Clancy’s Ghost Recon Breakpoint، بازی Borderlands 3 و بازی دوست داشتنی Resident Evil 3 با این فناوری سازگار هستند.

بنچمارک Death Stranding در رزولوشن های ۱۹۲۰×۱۰۸۰؛ ۲۵۶۰×۱۴۴۰؛ ۳۸۴۰×۲۱۶۰

بنچمارک Death Stranding در رزولوشن ۱۹۲۰×۱۰۸۰

بنچمارک Death Stranding در رزولوشن ۱۹۲۰×۱۰۸۰: با فعال بودن DirectX 12 در این رزولوشن برای دریافت حداقل ۲۵ فریم دو کارت گرافیک Radeon RX 560 یا GeForce GTX 1050 Ti و کارت های هم رده این دو پیشنهاد میشود و برای ۶۰ فریم Radeon RX 480 و GeForce GTX 1060 و یا کارت های هم رده. با فعال کردن AMD FidelityFX نتایج برای اجرای بازی در حال ۲۵ فریم و ۶۰ فریم تفاوت چندانی ندارد و باز هم حداقل و حداکثر کارت گرافیک پیشنهادی ما مدل های فوق هستند. با فعال کردن DLSS فشار زیادی به سخت افزار وارد میشود. به طوری که برای دریافت حداقل ۲۵ و حداکثر ۶۰ فریم، پیشنهاد ما استفاده از کارت گرافیک GeForce RTX 2060 است.

بنچمارک Death Stranding در رزولوشن ۲۵۶۰×۱۴۴۰

بنچمارک Death Stranding در رزولوشن ۲۵۶۰×۱۴۴۰: برای ۲۵ فریم، اجرای Death Stranding با DirectX 12 در این رزولوشن تفاوت زیادی با اجرای بازی در رزولوشن ۱۹۲۰×۱۰۸۰ ندارد. پس میتوانید از همان کارت های بالا استفاده کنید. با فعال کردن AMD FidelityFX در ۲۵ فریم باز هم تفاوتی حاصل نمیشود. اما برای ۶۰ فریم پیشنهاد میکنیم از دو کارت گرافیک Radeon RX 580 یا GeForce GTX 1650s و یا کارت های هم رده استفاده کنید. با فعال کردن DLSS نیز، بهترین کارت گرافیک برای اجرای بازی در حداقل ۲۵ و حداکثر ۶۰ فریم GeForce RTX 2060 انویدیا است.

بنچمارک Death Stranding در رزولوشن ۳۸۴۰×۲۱۶۰

بنچمارک Death Stranding در رزولوشن ۳۸۴۰×۲۱۶۰: امکان اجرای بازی با DirectX 12 و AMD FidelityFX در این رزولوشن نیست. اما با فعال سازی DLSS، برای دریافت حداق ۲۵ و حداکثر ۶۰ فریم به GeForce RTX 2060 نیاز دارید.

مصرف حافظه ویدئویی در بازی Death Stranding

مصرف حافظه ویدئویی در بازی Death Stranding

بنچمارک Death Stranding در رزولوشن ۱۹۲۰×۱۰۸۰: مقدار مصرف حافظه ویدئویی کارت گرافیکی با ۴ گیگابایت حافظه ویدئویی معادل ۳۷۰۰ مگابایت است، با ۶ گیگابایت نیز همان ۴۰۰۰ مگابایت، با ۸ گیگابایت معادل ۴۱۰۰ مگابایت، با ۱۱ گیگابایت معادل ۴۴۰۰ مگابایت و در نهایت با ۱۶ گیگابایت معادل ۴۵۰۰ مگابایت خواهد بود.

بنچمارک Death Stranding در رزولوشن ۲۵۶۰×۱۴۴۰: مقدار مصرف حافظه ویدئویی کارت گرافیکی با ۴ گیگابایت حافظه ویدئویی معادل ۳۶۰۰ مگابایت است، با ۶ گیگابایت معادل ۴۵۰۰ مگابایت، با ۸ گیگابایت معادل ۴۵۰۰ مگابایت، با ۱۱ گیگابایت معادل ۵۰۰۰ مگابایت و در نهایت با ۱۶ گیگابایت معادل ۵۱۰۰ مگابایت خواهد بود.

بنچمارک Death Stranding در رزولوشن ۳۸۴۰×۲۱۶۰: قدار مصرف حافظه ویدئویی کارت گرافیکی با ۴ گیگابایت حافظه ویدئویی معادل ۳۶۰۰ مگابایت است، با ۶ گیگابایت معادل ۵۳۰۰ مگابایت، با ۸ گیگابایت معادل ۵۳۰۰ مگابایت، با ۱۱ گیگابایت معادل ۶۱۰۰ مگابایت و در نهایت با ۱۶ گیگابایت معادل ۶۰۰۰ مگابایت خواهد بود.

عملکرد پردازنده در بازی Death Stranding

تست عملکرد پردازنده روی رزولوشن ۱۹۲۰×۱۰۸۰ انجام شده و همانطور که در نتایج زیر مشاهده میکنید، برای اجرای بهینه بازی Death Stranding به حداقل پردازنده های ۴ هسته ای نیاز دارید.

عملکرد پردازنده در بازی Death Stranding

پردازند های Ryzen 3 1200 و Core i 3 4330 و یا دو پردازنده Ryzen 3 1300X یا Core i 3 9350K برای رندر حداقل ۲۵ و حداکثر ۶۰ فریم بر ثانیه بهترین عملکرد را در بازی Death Stranding دارند.

عملکرد حافظه رم در بازی Death Stranding

عملکرد حافظه رم در بازی Death Stranding

در رزولوشن ۱۹۲۰×۱۰۸۰: مصرف حافظه رم در سیستمی با ۴ گیگابایت حافظه رَم معادل ۸۳۰۰ مگابایت است، با ۶ گیگابایت حدود ۷۵۰۰ مگابایت، با ۸ گیگابایت معادل ۸۱۰۰ مگابایت، با ۱۱ گیگابایت ۸۲۰۰ مگابایت و در نهایت در سیستمی با ۱۶ گیگابایت حافظه رم حدود ۸۶۰۰ مگابایت مصرف حافظه رم را تجربه خواهیم کرد.

در رزولوشن ۲۵۶۰×۱۴۴۰: مصرف حافظه رم در سیستمی با ۴ گیگابایت حافظه رَم معادل ۸۴۰۰ مگابایت است، با ۶ گیگابایت حدود ۷۶۰۰ مگابایت، با ۸ گیگابایت معادل ۸۱۰۰ مگابایت، با ۱۱ گیگابایت ۸۳۰۰ مگابایت و در نهایت در سیستمی با ۱۶ گیگابایت حافظه رم ۸۷۰۰ مگابایت مصرف حافظه رم را تجربه خواهیم کرد.

در رزولوشن ۳۸۴۰×۲۱۶۰: مصرف حافظه رم در سیستمی با ۴ گیگابایت حافظه رَم معادل ۹۶۰۰ مگابایت است، با ۶ گیگابایت حدود ۷۷۰۰ مگابایت، با ۸ گیگابایت معادل ۸۳۰۰ مگابایت، با ۱۱ گیگابایت ۸۴۰۰ مگابایت و در نهایت در سیستمی با ۱۶ گیگابایت حافظه رم ۸۸۰۰ مگابایت مصرف حافظه رم را تجربه خواهیم کرد.

خروج از نسخه موبایل