بررسی موتور گرافیکی و نقشه های HD بازی World of Tanks

از سال ۲۰۱۰ میلادی که بازی World of Tanks عرضه شده، تغییرات زیادی در جهت بهبود بازی انجام شده که بسیاری از آنها مثبت ارزیابی شده اند. با این حال سرعت پیشرفت فناوری های گرافیکی آنقدر بالاست که بازی استدیو وارگیمینگ «Wargaming» در رقابت با آن عقب مانده و موتور گرافیکی BigWorld هم این فاصله را دو چندان کرده است. بر همین مبنا سازندگان بازی تا سال ۲۰۱۴ میلادی متوجه شدند بازسازی مجدد تمام محتوای بازی به نوعی شلیک به خودی است که میتوانست مشکلات بسیار بیشتری را در روند تولید محتوای جدید ایجاد کند.

به همین دلیل مسیر عوض شد و تیم بازی به توسعه موتور گرافیکی دیگری پرداخت که میتوانست برای بازی جدید مناسب باشد. موتوری که برخی منابع مختلف آن را Cry Engine شرکت کرایتک میدانند (هر سه گانه کراسیس توسط این موتور ساخته شده) که این موضوع نه تایید شده و نه تکذیب شده و در هاله ای از ابهام قرار دارد. به هر حال موتور گرافیکی جدید به شدت توسط استدیو وارگیمینگ «Wargaming» در حال توسعه و سفارشی سازی است تا نیازهای این استدیو در ساخت بازی را پوشش دهد. به نظر میرسد که برنامه نویسان گرافیکی بازی ۳ سال بر روی طراحی یک فناوری پیشرو و جدیدی که رویعملکرد کلی بازی تاثیر منفی نداشته باشد زحمت کشیده اند تا موفق به توسعه موتور جدید شده اند.

نسخه جدید بازی World of Tanks در حال حاضر در مرحله تست عملکرد قرار گرفته و مراحل پایانی خودش را طی میکند. بنابراین مقاله حاضر نتیجه پیشرفت های اخیر بازی در مرحله تست و آماده سازی نهایی است.

نقشه های HD نسخه جدید World of Tanks

در حال حاضر تمام نقشه های بازی برای افزایش کیفیت بصری بیشتر مورد بازبینی و طراحی مجدد قرار گرفته اند و تغییرات زیادی روی آنها انجام شده است. شما در طول ۱ سال اخیر چندین تغییر ریز و درشت را در نقشه های بازی دیده اید، حالا همان تغییرات با وسعت بسیار بیشتری در تمامی نقشه های بازی انجام شده و حالا ۱۲ نقشه کاملاً بازی سازی شده داریم که میتوانند هر بازیبازی را به وجد آورد.

اولویت های تست نسخه جدید World of Tanks 

تصمیم ابتدایی این بوده که نقشه های HD بازی در محیط Sandbox اجرا شود تا علاوه بر انعطاف پذیری بیشتر، قابلیت تنظیمات مختلف و رفع مشکلات احتمالی فراهم باشد. اولویت ما علاوه بر تست نقشه های HD بهبود گیم پلی و بهینه سازی عملکرد بازی در تمامی جهان است. در واقع هدف اصلی این است که اطمینان حاصل شود که بهبود بصری بازی تاثیر منفی روی تجربه بازی ندارد و به گیم پلی بازی هم آسیبی نمی رساند. در کنار این موارد؛ اجرای نقشه های HD در محیط Sandbox این امکان را به سازنده بازی میدهد تا بتواند بازی را برای طیف وسیعی از سیتسم های مختلف بهینه کنند تا از عدم افت کاهش فریم ریت در طول بازی و در رزولوشن های مختلف اطمینان حاصل شود.

گیم پلی نسخه جدید World of Tanks

نقشه های جدید اشیاء زیادی را درون خودشان جای داده اند و حالا هر نقشه داستان خودش را دارد. در مواردی کوه ها در معادن به جای قلعه های قرون وسطایی جایگزین شدند و همینطور معابد مختلف و توپخانه هایی که در برخی نقشه ها مشاهده میشوند نشان از تغییرات زیادی در نقشه های جدید دارند که تصاویر و فلیم های مربط به آنها را در ادامه میتوانید ببینید. به هر نقشه جزئیات بسیار زیادی وارد شده تا از نظر بصری منحصر به فرد شود و محیط و شرایط جنگی جذابی را برای بازیباز فراهم کند. برای مثال اگر از طریق روستای وستفیلد «Westfield» حرکت کنید، متوجه  اشیاء کوچک و جزئیات زیادی میشوید که محیط بازی را برایتان شگفت انگیز میکند، به طوری که حس زنده بودن محیط به شما دست میدهد.

در واقع محیط جدید حس خوبی به بازیباز منتقل میکند، به طوری که انگار مبارزه شما بخشی از یک نبرد بزرگتر است که در جایی دیگر در جریان است. این حسی بوده که سازنده بازی با گیم پلی و محیط جدید سعی داشته ایجاد کند و تقریباً هم در این مورد موفق شده است. در تمامی ۱۲ نقشه HD شده بازی، تمامی اِلِمان های اصلی مربوط به ماهیت گیم پلی حفظ شده و مسیرها به همان حالت قبلی خودش باقیمانده است. برای مثال؛ اگر به نقشه بهبود یافته Malinovka نگاه کنید، میدان باز، تپه و خانه ها درست در بالای آن قرار دارند. این تغییرا موجب میشود برای تاکتیک های حمله موقعیت های خوبی برای بازیباز ایجاد شود و موقعیت جنگی مناسبی شکل بگیرد.

بررسی موتور گرافیکی و نقشه های HD بازی World of Tanks

بررسی موتور گرافیکی و نقشه های HD بازی World of Tanks

بررسی موتور گرافیکی و نقشه های HD بازی World of Tanks

پیشرفت های گرافیکی زیادی در بازی شکل گرفته و به همین دلیل محتوای گرافیکی جدید ممکن است موجب ناراحتی بعضی بازیبازان شود. به عنوان مثال با حرکت تانک در آب و رودخانه شاهد خیس شدن تانک و پرش امواج آب بر اثر برخورد با بدنه تانک هستیم که جلوه طبیعی و واقع گرایانه ای را ایجاد میکند و حتی حرکت روی چمن ها باعث خم شدن آنها در زیر زنجیر تانک میشود که نمای رئایلسم جالبی را برای بیننده ایجاد میکند. عناصر جدید، افکت ها و بهبودهای گرافیکی تغییری در هسته گیم پلی بازی در ۱۲ نقشه مختلف ایجاد نکرده و همان چیزی است که قبلاً بوده، اما مشاهده شرایط برای اولین بار ممکن است بازیباز را به اشتباه بیندازد و اینطور فکر کند که گیم پلی بازی هم تغییر کرده است که البته اینطور نیست.

پیشرفت های بصری نسخه جدید World of Tanks

برخلاف روند HD کردن مدل تانک هایی که در طول سال گذشته برای بازی طراحی شدند، باید بگوییم که پیاده سازی همین روند برای HD کردن نقشه های بازی تقریباً غیرممکن است، چون از این فرآیند بیشتر برای تولید درختان و زمین استفاده میشود. به همین دلیل فناوری گرافیکی بازی به صورت کامل و از پایه بازسازی شده، چون هدف از تغییرات انجام شده صرفاً افزایش کیفیت بصری بازی نیست. در واقع هدف اصلی تیم سازنده بازی World of Tanks فراهم کردن محیطی است که در آینده هم بتوانند تغییرات مناسب و مد نظرشان را به راحتی در بازی پیاده کنند.

نور پردازی «Lighting»، آب «Water»، زمین «Terrain»، فلور «Flora – منظور سیستم گیاهی و شاخ و برگ درختان است» و آسمان «sky» و تمامی عناصری که در نقشه بازی میبینید، برای رسیدن به استانداردهای گرافیکی مدرن به صورت استاندارد طراحی شدند. این پیشرفت ها باعث افزایش بهتر تصاویر و در نتیجه افزایش رزولوشن بیشتر میشود. فضای بازی روشن و واقع گرا طراحی شده و میادین جنگی نیز احساس داینامیک و فعال بودن بیشتری به بازیباز میدهند و به طور کلی همه چیز خیلی واضح و بهتر از قبل طراحی شده است.

بررسی موتور گرافیکی و نقشه های HD بازی World of Tanks

با تغییرات انجام شده به نظر میرسد با World of Tanks جدیدی طرفیم، اما هسته بازی تغییری نکرده و همان چیزی است که همه دوست دارند. همچنین برای ارائه این سطح از وفاداری بصری، از آخرین فناوری های رندرینگ مبتنی بر فیزیک «Physically-Based Rendering technology» استفاده شده تا پردازش گرافیکی بازی در سطح بسیار بالایی انجام شود.

بافت های واقع گرایانه نسخه جدید World of Tanks

موتور گرافیکی قبلی بازی یعنی BigWorld محدود به ۴ لایه بافت گرافیکی بود که موجب میشد در زمان تماشای بافت های زمین در حالت سه بعدی، با جزئیاتی تار و مصنوعی مواجه شویم که اصلاً جالب نبود. اما موتور گرافیکی جدید بازی (طبق شایعات تایید نشده، نسخه سفارشی شده ای از Cry Engine) اجازه استفاده از ۱۶ لایه بافت گرافیکی روی هم را میدهد که نتیجه آن زمین متراکم در حالت سه بعدی است که میتواند مقدار واقع گرایی بازی را به شدت افزایش دهد. موتور گرافیکی جدید قابلیت پشتیبانی از جزئیات واقعاً حجمی و دقیق ترین و کوچکترین جزئیات سیستم گیاهی بازی را داد.

از طرفی در موتور گرافیکی جدید بازی که اسم خاصی ندارد، یک لایه بافت مجازی ویژه اضافه شده که میتواند بدون هیچ گونه افت عملکرد، مناظری واقعی با چشم اندازی طبیعی را رندر کند.

بررسی موتور گرافیکی و نقشه های HD بازی World of Tanks

تغییر شکل زمین نسخه جدید World of Tanks

یکی از تغییرات بسیار خوبی که در عنوان World of Tanks انجام شده، ثابت ماندن جای گلوله هایی است که شلیک میکنید. قبلاً؛ زمانی که به بدنه تانک یا بخش هایی از محیط بازی شلیک میکردید، اثر شلیک شما غیب میشد! ولی در نسخه جدید World of Tanks این مشکل بر طرف شده و حالا میتوانید اثر تمام گلوله هایی که شلیک میکنید را تا پایان بازی مشاهده کنید. علاوه بر این، مقدار اثر و قدرت هر گلوله میتواند تغییرات فیزیکی خاصی در محیط ایجاد کند که این تغییرات حالا قابل مشاهده هستند. مثلاً میتوانید به زمین شلیک کنید تا گودال حاصل از شلیک خودتان را ببینید. گودالی که همچون نسخه قبلی (فعلی) بازی غیب نمیشود و اثر آن تا پایان بازی قابل مشاهده خواهد بود.

خیس شدن تاک در نسخه جدید World of Tanks

تا به حال به خروج تانک خشک خودتان از داخل آب دقت کرده اید؟! در موتور گرافیکی جدید بازی از سیستم ویژه ای برای تعامل آب با تانک های بازی استفاده شده که میتواند مقدار واقع گرایی بازی را به شدت افزایش دهد. حالا تانک شما در زمان عبور از رودخانه خیس میشود و هنگام حرکت در آب نیز شاهد پرش امواج آب به اطراف هستید. دقت این مورد تا جایی افزایش یافته که چکه چکه های قطرات آب نیز از بدنه تانکی که از آب خارج شده قابل مشاهده است.

پاسخگویی آب در نسخه جدید World of Tanks

سیستم رندرینگ آب بازی مورد بازبینی مجدد قرار گرفته و از لحاظ بصری بهتر شده و حالا از سایه های رندر شده مبتنی بر فیزیک «Physically-Based Shading» پشتیبانی میکند. در حال حاضر به طور موثری حجم و عمق رودخانه و دریاها افزایش یافته و هر رودخانه یا دریاچه ای با دیگر هم نوع خودش در نقشه ای دیگر متفاوت است و نسبت به آنچه که در اطرافش رخ میدهد واکنش نشان میدهد.

بررسی موتور گرافیکی و نقشه های HD بازی World of Tanks

پیشرفت و تغییر موتور گرافیکی بازی موجب تعامل بین آب و اشیاء شده، به طوری که هرگونه تغییرات انجام شده که بر اثر حرکت تانک و یا درگیری چندین تانک در سطح رودخانه و آب های کم عمق و پر عمق رخ میدهد، میتواند موجب ایجاد افکت هایی همچون حباب و دیگر اثرات زیر آبی شود. درگیری تانک ها در سطح آب نیز میتواند موجب ایجاد امواج سه بعدی در سطح آب شود که به خودی خودش نمایش بصری شگفت انگیزی را به نمایش میگذارد که دیدنش لذت بخش است.

افکت های حجمی Flora در نسخه جدید World of Tanks

سیستم گیاهی بازی شامل چند صد درخت کاملاً منحصر به فرد است که برای زمین های مختلفی بازسازی شذه و شامل حجم های مختلفی میشوند که علاوه بر تنوع زیاد، واقع گرایی بازی را افزایش داده است. بنابراین دیگر به نظر نمیرسد درختان و گیاهان درون بازی از چند تصویر صرفاً صاف و بی کیفیت تشکیل شده باشد. Flora (محیط گاهی بازی) تنها با تنظیمات نقشه بازی هم تراز نیست و در اندازه و شکل های مختلفی معرفی میشود. در این سیستم برای هر فصلی رنگ خاصی در نظر گرفته شده تا شرایط هر فصل به خوبی در بازی حس شود. برای اینکه اثرات انجام شده واقعی به نظر برسد، تقابل ویژه ای بین Flora (محیط گاهی بازی) و سیستم نور پردازی بازی ایجاد شده که واقعاً لذت بخش و جذاب است.

آسمان واقع گرا در نسخه جدید World of Tanks

برای بهبود غوطه وری در یک جهان واقع گرا، تمامی نقشه های بازی مورد بازبینی قرار گرفته اند و آسمان هر نقشه جدید به صورت کاملاً یکتا و منحصر به همان نقشه طراحی و تولید شده است. علاوه بر این؛ ابرهای بازی داینامیک شده اند و حالا با آسمانی زنده طرفیم که حس واقع گرایی را بهتر به بازیباز منتقل میکند.

بررسی موتور گرافیکی و نقشه های HD بازی World of Tanks

نور پردازی پیشرفته در نسخه جدید World of Tanks

سیستم روشنایی به صورت کامل با مدل های جدید روشنایی/سایه دار واقع گرایانه از نو بازسازی شده و علاوه بر آن سایه های دقیق تری برای سیستم نورپردازی بازی معرفی شده که میتواند بازتاب های نوری مختلف سیستم Global illumination را به خوبی منعکس کنند که در نتیجه موجب بهبود واقع گرایی میشود. برای حصول اطمینان از نمایش بهتر صحنه های جنگی، نورپردازی کاملاً واقع گرایانه ای در بازی طراحی شده که از قوانین طبیعی فیزیک نور استفاده میکند. بنابراین همه کاری که باید انجام شود این است که منبع نوری درست در بازی انتخاب شود (مثلاً نور روز، غروب خورشید و یا نور آتش سوزی).

 فناوری Global illumination: کار شبیه سازی نور و بازتاب آن در بین سطوح مختلف را بر عهده دارد و به لحاظ فنی با این فناوری کار دفع و جذب نور بر روی سطوح مختلف درون بازی انجام میشود و میتواند به واسطه بازتاب صحیح نور پردازی، فرورفتگی های درون هر جسمی را به خوبی بازتاب دهد و نکته دیگر این است که سایه های حاصل از این نور پردازی به خوبی در همان جهت واقعی خودشان در لایه های مختلف بارگذاری میشوند تا واقع گرایی افزایش یابد. برای مثال، زمانی که نور خورشید از بین سطوح رنگی میتابد، یک سایه نیمه مات رنگی بر مبنای سطح رنگی ایجاد میشود که بازتاب نور خورشید است.
 اگر به تصویر زیر دقت کنید، یکی از تصاویر بازتاب نور واقعی تری دارد و حتی جای حرکت تانک ها در آن به خوبی مشخص است که مشخصاً به دلیل استفاده از فناوری Global illumination اتفاق افتاده است.
بررسی موتور گرافیکی و نقشه های HD بازی World of Tanks

بهبود سیستم سایه پردازی در نسخه جدید World of Tanks

به نظر میرسد سیستم سایه پردازی در محیط بازی بهتر از هر زمان دیگری است و علاوه بر عمق بیشتر، زیبایی و واقع گرایی بیشتری به میادنی جنگی بخشیده است. استفاده از فناوری جدید Adaptive Shadow Maps موجب شده محاسبه سایه ها از روی اشیاء استاتیک (مثل خانه ها، سنگ ها، درختان و …) انجام شود و هر کدامشان به عنوان یک بافت مربوط به سایه، مجدداً قابل استفاده شود که نتیجه آن کاهش فاکتور بارگذاری بافت ها در پردازش گرافیکی را به دنبال دارد. از این روش برای سایه تانک های در حال حرکت و افتادن درختان در اثر برخورد با تانک استفاده شده تا میزان بار پردازشی کارت گرافیک کاهش یابد.

بیشتری تاثیر بصری قابل مشاهده در بازی مربوط به افکت ذرات در تعامل با سایه های مختلف است که در موتور گرافیکی جدید بازی قابل مشاهده است. در این بین؛ بخار، گرد و غبار و دود دریافتی و سایه های نیمه شفاف بیشتر از بقیه دیده میشوند. به طور کلی سیستم سایه پردازی بازی و تعامل آن با محیط بسیار دقیق طراحی شده و و تمامی سایه های مخیط بر اثر تعامل مواد جامد با دیگر اشیاء استاتیک موجود در بازی همچون کوه و خانه ها عمق میگیرند و ساخته میشوند.

تخریب پذیری اشیاء در نسخه جدید World of Tanks

در نسخه جدید، برای تخریب بهتر محیط بازی از موتور فیزیکی هاووک «Havok» استفاده شده که قابلیت تخریب هر چیزی را در بازی میدهد. دیوارهای سنگی، ستون های چوبی، بشکه، آجر و هر جسم کوچک دیگری در حال حاضر قابل تخریب است. البته به گفته سازنده،؛ سیستم تخریب فیزیکی بازی فعلاً دارای مشکلات ریز و درشتی است که در مرحله تست بتا سعی در برطرف کردن آن دارند. به همین دلیل تست این مورد در محیط Sandbox توسط استدیو وارگیمینگ «Wargaming» اعلام نشد تا به صورت نا محسوس مورد بررسی و ارزیابی قرار بگیرد.

بررسی موتور گرافیکی و نقشه های HD بازی World of Tanks

اثرات پس پردازشی در نسخه جدید World of Tanks

با حرکت به موتور گرافیکی جدید، اثرات پس پردازشی جدید و بهبود یافته نیر معرفی شده که شامل افکت Bloom، افکت God Rays، افکت Chromatic Aberration و افکت قدرتکند و سنگین Screen Space Reflection است که تمامی این موارد کمک میکنند تا کیفیت تصاویر بازی بهبود پیدا کند و جزئیات تصویر هم افزایش یابد. این تکینک های پس پردزاشی در نسخه قبلی بازی وجود نداشت و به همین دلیل عموماً با محیط هایی کهنه و پوسیده طرف بودیم! که حس خوشایندی به بازیباز دست نمیداد. ترکیب درست این موارد میتواند تصاویر خخیره کننده مدرنی را در اختیار بازیباز قرار دهد.

عملکرد در نسخه جدید World of Tanks

به طور طبیعی افزایش بهبود بصری و گرافیکی بازی موجب افزایش بار پردازشی کارت گرافیک میشود و به همین دلیل، یکی از مهمترین کارهایی که سازنده بازی انجام داده، بهینه سازی عملکرد بازی و کاهش استفاده کلی از حافظه گرافیکی است. حالا تمام عناصر گرافیکی که در عملکرد فریم ریت نقشی ندارند رندر نمیشوند و تمامی عناصر گرافیکی از کَش بارگذاری میشوند. همراه با عمل کَش شدن، عناصر گرافیکی به منظور کاهش درگیر شدن بار پردازشی حافظه ویدئویی بهینه سازی بیشتری میشوند تا عملکرد بازی بهبود یابد. استفاده از این فرآیند موجب میشود سازنده بازی بتواند جلوه های بصری بهتر و بیشتری در اختیار بازیباز بگذارید.

سازنده بازی در بخش طرحی نقشه HD بازی، به واسطه موتور گرافیکی جدیدش موفق شده از ۱۶ لایه بافت مجازی «Virtual Texture» استفاده کند که در موتور قدیمی محدود به ۴ لایه بود. در بخش طراحی و شبیه سازی سیستم آب بازی هم فرآیند تولید انعکاس Heavy-On-Performance را جایگزین Cutting-Edge Screen Space کرده تا بازتاب نور بهتری را از سطوح مختلف آب درون بازی شاهد باشیم. همین مورد موجب شده بار پردازشی کارت گرافیک به طرز قابل توجهی کاهش یابد که عموماً برای سیستم های رده متوسط مناسب است.

به صورت کلی؛ موارد و تغییرات انجام شده نتیجه مثبتی روی عملکرد فریم ریت بازی خواهد گذاشت و نتایج اولیه تست Sandbox نیز حاکی از این است که مقدار فریم ریت روی سیستم های قدیمی کاسته نشده و در حال حاضر تیم بازی در حال جمع آوری نظرات مختلف برای بازبینی نهایی روی ۱۲ نقشه HD شده نسخه جدید World of Tanks است تا بتواند مقدمات عرضه نسخه نهایی را فراهم کند. تغییرات ریز و درشت و مخصوصاً فنی بازی بسیار بیشتر از مواردی است که ذکر شده است.

منبع worldoftanks
راي شما
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars6 Stars7 Stars8 Stars9 Stars10 Stars
Loading...

نوشته شده در تحلیل فنی

آخرین نقد و بررسی ها
بررسی مانیتور Samsung CFG70 27-Inch gaming

بررسی مانیتور Samsung CFG70 27-Inch gaming

تاريخ بررسي: ۲۶ آبان, ۹۶
بررسی کارت گرافیک ASUS ROG STRIX GTX 1060 OC 6GB

بررسی کارت گرافیک ASUS ROG STRIX GTX 1060 OC 6GB

۱۹ مرداد, ۹۶

9.0

بررسی کارت گرافیک Zotac GeForce GTX 1080 Ti AMP! Extreme

بررسی کارت گرافیک Zotac GeForce GTX 1080 Ti AMP! Extreme

۶ مرداد, ۹۶

9.6

بررسی کارت گرافیک Palit GTX 1080 GameRock Premium

بررسی کارت گرافیک Palit GTX 1080 GameRock Premium

۲۶ تیر, ۹۶

9.8

بررسی کارت گرافیک Sapphire Radeon RX 580 Nitro

بررسی کارت گرافیک Sapphire Radeon RX 580 Nitro

۲۳ اردیبهشت, ۹۶

9.2

روزی سگی، شیری را گفت: با من ستیز کن؛ شیر سر باز زد؛ سگ گفت: نزد تمام سگان خواهم گفت شیر از مقابله با من می هراسد. شیر گفت: سرزنش سگان را خوشتر دارم تا شماتت شیران، که گویند چون شیری باشد که با سگی پنجه در پنجه شده

×
نبرد انویدیا و AMD
شاخه: بررسی سخت افزار,راهنمای خرید

کارت های گرافیک مناسب برای رزولوشن های مختلف

تــیم گارد3دی

تیم گــارد3دی (Guard3d.com) سعی بر ارائه مطالب متفاوت در زمینه سخت افزار و بازی دارد و امیدوار است در این زمینه بهترین عملکرد را داشته باشد . تیم گـــارد فعالیت خود را به صورت رسمی از تاریخ 2013-10-14 برابر با 1392-07-22 آغاز کرده و تمامی مطالب تولید شده توسط این سایت برای صاحبین آن محفوظ میباشد. کپی مطالب تنها با ذکر نام (Guard3d.com) مجاز است و ما از کپی مطالب بدون ذکر دقیق لینک منبع به صفحه مطلب راضی نیستیم. امیدواریم رضایت شما را جلب کنیم .

شبکه های اجتماعی

کپی رایت 2013 © تمامی حقوق نزد Guard3d محفوظ است | طراحی و کدنویسی توسط hosseincode

error: نمیتوانید کپی کنید!!! فقط لینک صفحه برای آدرس دهی به این مطلب قابل کپی است