بنچمارک بازی Watch Dogs 2

بازی Watch Dogs 2 از نظر داستانی ادامه Watch Dogs محسوب میشود. شما به عنوان بازیباز در نقش کاراکتر مارکوس هالووی «Marcus Holloway» به ایفای نقش میپردازید که ۲۵ ساله و اهل ایالت اوکلند «Auckland» است. او پس از سفر به ایالت سانفرانسیسکو «Francisco» به سمت مکان گروه هکری DedSec میرود تا برای رسوا کردن سیستم فروش و دولت فاسد اقدام کند. دوران کودکی مارکوس هالووی «Marcus Holloway» در خانواده ای فقیر سپری شد و زمانی که سیستم امنیتی ct_OS به اشتباه او را مجرمی خطرناک معرفی میکند، همه چیز تغییر میکند.

این اتفاق عجیب موجب میشود تمامی آرزوها و برنامه های مارکوس هالووی برای شروع یک زندگی مرفه یک شبه نابود شود. او در حال حاضر یک هدف دارد و آن هم مبارزه با فساد ریشه یافته و گسترده در سازمان های دولتی است. او یک شخصیت مبارز و پارکور کاری ماهر است و در انبار مخفی خانه خودش انواع سلاح های گرم و سرد و هر چیزی که برای مبارزه با مامورین لازم است پیدا میشود. مارکوس هالووی «Marcus Holloway» تا به حال در مورد انتقام شخصی خودش از کسی صحبتی به میان نیاورده و تمام کارهایش در چهارچوب مقاصد DedSec انجام میشود.

مهمترین هدف این گروه مبارزه با سیستم بسیار بروز و صد البته فاسد ct_OS و مقامات ارشد دولتی است. داستان بازی هم در همین راستا پیش میرود و لازم است اشاره کنیم برای درک بهتر داستان بازی میتوانید مقاله «داستان کامل بازی Watch Dogs» را بخوانید تا با داستان کامل نسخه اول آشنا شوید. به هر حال؛ عنوان Watch Dogs 2 از موتور اصلاح شده Disrupt 2 استفاده میکند که مبتنی بر DirectX 11 است. موتور بازی یک نسخه از پایه طراحی شده نیست و اصلاح شده موتور گرافیکی Anvil Engine است که در اولین نسخه از سری کیش یک آدمکش «Assasin’s Creed» مورد استفاده قرار گرفته بود.

سال ۲۰۱۳ و در جریان مراسم CTO game بود که سازندگان بازی طی یک توییت خبری از تغییر موتور بازی خبر دادند و اعلام کردند بازی جدید آنها با موتور Disrupt ساخته میشود. در آن زمان سازندگان بازی اعلام کرد هیچ یک از موتروهای گرافیکی قدرتمند دو سال پیش (CryEngine و Unreal Engine) نیاز آنها را در ساخت محیط های بازی برطرف نمیکند! و به همین دلیل به ساخت موتور جدیدی روی آورده اند که متناسب با نیاز های استدیو و تیم ساخت بازی باشد. این مورد بدین معناست که احتمالاً باید منتظر نسخه های بعدی بازی Watch Dogs باشیم.

مهمترین ویژگی موتور گرافیکی Disrupt داینامیک بودنش است و معنای داینامیک بودن این است که بازیباز میتواند با پدیده های اکوسیستمی متفاوتی در دنیای بازی مواجه شود. پدیده هایی همچون سیستم رفت و آمد هشری، سیستم ماشین ها، سیستم انسان های درون بازی (اصطلاحاً NPC ها)، سیستم چرخش شب و روز، سیستم اب و هوایی و … را میتوانیم در داینامیک بودن موتور گرافیکی بازی خلاصه کنیم. در واقع هر چیزی که در بازی متحرک باشد را میتوانیم در این اکوسیستم لحاظ کنیم.

مثلاً زمان بارش باران، اگر دقت کنید میبینید که شهروندان از چتر استفاده میکنند و یا زمانی که باران میبارد، نور چراغ های درون خیابان از روی آب منعکس میشود. دقت و وسواس روی طراحی اکوسیستم بازی به قدری بوده که شما به راحتی میتوانید تغییر جهت بارش باران بر اثر وزش باد را مشاهده کنید. حتی زمان وزش باد شدید لباس کاراکترهای اصلی هم تکان میخورد و در این لحظه آیدن (کاراکتر اصلی بازی) دستانش را درون جیبش میگذارد تا مثلاً سردش نشود!

گیم پلی بازی Watch Dogs 2

سیستم اتومبیل شهر هم به همین صورت با جزئیات طراحی شده و شما در ترافیک های سنگین میتوانید شاهد عصبی شدن مردم باشید و یا اگر جای تصادف رخ داده میتوانید با خبر کردن آمبولانس، جان یک شخصیت مجازی را نجات دهید! یوبی سافت به خوبی موفق شده با نسخه بهینه شده Disrupt یک دنیای وسیع تر و زنده تر را به نسبت نسخه اول بازی Watch Dogs ایجاد کند و جوی را ایجاد کند که میتواند هر بازیباز علاقه مند به عناوین جهان باز را درگیر خودش کند.

گرافیک در Watch Dogs 2 بد نیست و به نظر میرسد بهتر از نسخه اصلی بازی طراحی شده است. بدیهی است گرافیک بازی از نسخه های کنسولی بهتر است و تقریباً در سطح همان چیزی است که در اولین نمایش بازی در مراسم E3 شاهد بودیم. در رابطه با گرافیک بازی باید اشاره کنیم با یک بازی کاملاً انویدیا محور طرفیم و اکثر افکت های ویژه بازی در یک هماکاری بسیار نزدیک با مهندسین انویدیا طراحی شده تا نسخه PC به یک بازی چشم نواز و جذاب برای علاقه مندان تبدیل شود.

نسخه PC بازی Watch Dogs 2 از فناوری های موجود در بسته انویدیا گیم ورک «NVIDIA GameWorks» شامل HBAO + (یک الگوریتم پیشرفته برای سیستم سایه زنی و افزایش جزئیات در سایه ها)؛ TXAA (برای نرم کردن نقاط تیز اشیاء و برجسته سازی یا همان تیز کردن تصاویر درون بازی و افزایش هندسه کاراکترها و دنیای بازی استفاده میشود)؛ HFTS و PCSS (فناوری بسیار پیشرفته انویدیا برای ایجاد سایه های کاملاً طبیعی و نرم در اجسام متحرک) استفاده کرده و به همین دلیل توصیه میکنیم از آخرین درایور مخصوص انویدیا که به طور ویژه برای بازی Watch Dogs 2 منتشر شده استفاده کنید.

لازم به ذکر است کارت های گرافیک GeForce GTX انویدیا از فناوری NVIDIA Ansel پشتیبانی میکنند. فناوری جالبی که در کارت های انویدیا یک دوربینی آزاد در بازی را در اختیار بازیباز قرار می‌دهد تا از صحنه‌های مختلف و دلخواه بازی عکس‌های بسیار با کیفیتی با رزولوشن ۶۱۴۴۰ در ۳۴۵۶۰ پیکسل تهیه کند! ما پیشتر این فناوری را در «بررسی کامل کارت گرافیک GeForce GTX 1080» توضیح دادیم و در مورد فناوری های جدید دیگری که با کارت های جدید انویدیا عرضه شدند صحبت کردیم. نتایج بنچمارک بازی Watch Dogs 2 را در زیر میتوانید مشاهده کنید.

تنظیمات گرافیکی بازی Watch Dogs 2

Watch Dogs 2 از رنج وسیعی از تنظیمات گرافیکی استفاده میکند و تمامی تست های انجام شده به صورت استاندارد و با استفاده از نرم افزار MSI Afterburner روی سه رزولوشن ۱۹۲۰×۱۰۸۰ ،۲۵۶۰×۱۶۰۰ و ۳۸۴۰×۲۱۶۰ و با بالاترین سطح ممکن انجام شده است (به صورت پیش فرض با سطح کیفی Ultra و GameWorks Geometry  روی ۱۰۰ درصد). همچنین قابل ذکر است که Watch Dogs 2 از دو پیکربندی SLI و AMD CrossFireX به خوبی پشتیبانی میکند.

بنچمارک Watch Dogs 2 در ۱۹۲۰×۱۰۸۰

بنچمارک ۱۹۲۰x1080 بازی Watch Dogs 2بنچمارک ۱۹۲۰x1080 بازی Watch Dogs 2 با گیم ورک فعال
بنچمارک بازی Watch Dogs 2
بنچمارک بازی Watch Dogs 2

برای اجرای Watch Dogs 2 در رزولوشن ۱۹۲۰x1080p پیشنهاد میشود برای دریافت حداقل فریم ریت ممکن میتوانید از Radeon R9 280X یا GeForce GTX 770 استفاده کنید. برای افزایش و بهبود فریم ریت هم بهتر است به فکر کارت هایی مثل Radeon R9 380X و GeForce GTX 780 Ti باشید.

اما اگر بازی را با ویژگی های گیم ورک اجرا کنیم، آنوقت برای دریافت حداقل فریم ریت مناسب برای اجرای بازی باید از کارت هایی مثل Radeon RX 480 یا GeForce GTX 970 و کمی بالاتر از Radeon R9 Fury X و GeForce GTX 980 Ti استفاده کنیم.

بنچمارک Watch Dogs 2 در ۲۵۶۰×۱۴۴۰

بنچمارک ۲۵۶۰x1440 بازی Watch Dogs 2بنچمارک ۲۵۶۰x1440 بازی Watch Dogs 2 با گیم ورک فعال
بنچمارک بازی Watch Dogs 2
بنچمارک بازی Watch Dogs 2

در این رده بهترین کارت هایی که میتوانند فریم ریت مناسبی رندر کنند، Radeon R9 290 و GeForce GTX 970 هستند. برای اطمینان بیشتر هم میتوانید از Radeon R9 Nano یا GTX 1060 انویدیا استفاده کنید.

بنچمارک Watch Dogs 2 در ۳۸۴۰×۲۱۶۰

بنچمارک ۳۸۴۰x2160 بازی Watch Dogs 2بنچمارک ۳۸۴۰x2160 بازی Watch Dogs 2 با گیم ورک فعال
بنچمارک بازی Watch Dogs 2
بنچمارک بازی Watch Dogs 2

این بنچمارک نشان میدهد در بدترین حالت ممکن برای اجرای Watch Dogs 2 در رزولوشن ۳۸۴۰×۲۱۶۰ به دو کارت Radeon RX 480 یا GeForce GTX CF 1070 و در ایده آل ترین نیز به دو جفت GTX 1080 به صورت SLI نیاز داریم. با اجرای گیم ورک فشار کاری به قدری افزایش میابد که کمتر از دو جفت GTX 1080 جوابگو نخواهد بود.

بنچمارک حافظه ویدئویی Watch Dogs 2

این تست با نرم افزار MSI Afterburner و در دو رزولوشن ۱۹۲۰×۱۰۸۰ و ۲۵۶۰×۱۴۴۰ با فعال بودن Anti-Aliasing انجام شده و نشان دهنده این است اگر بازی را روی رزولوشن ۱۹۲۰×۱۰۸۰ اجرا میکنید به حداقل کارتی با ۶۱۴۴ مگابایت (۶ گیگابایت) حافظه ویدئویی نیاز دارید، اگر بازی را با رزولوشن ۲۵۶۰×۱۴۴۰ انجام میدهید، باز هم با کارتی با حافظه ۶۱۴۴ مگابایت (۶ گیگابایت) و اگر با رزولوشن ۳۸۴۰×۲۱۶۰ بازی میکنید، به یک کارت ۸۱۹۲ مگابایتی (۸ گیگابایتی) نیاز دارید.

بنچمارک بازی Watch Dogs 2

بنچمارک پردازنده Watch Dogs 2

بنچمارک بازی Watch Dogs 2

تست عملکرد پردازنده بازی Watch Dogs 2 نشان میدهد که عملکرد پردازنده و فشار بار پردازشی کاملاً در حد مطلوبی قرار دارد.

بنچمارک بازی Watch Dogs 2

نتایج تست بالا نشان میدهد وقتی به مرکز شهر نزدیک میشویم، فشار بار پردازشی (به دلیل افزایش درگیر شدن هوش مصنوعی بازی) بیشتر میشود و به همین دلیل بهتر است برای دریافت ۶۰ فریم ثابت از پردازنده هایی با پشتیبانی از ۱۶ رشته پردازشی استفاده کنید تا فریم ریت مطلوبی داشته باشید.

بنچمارک پردازنده  با پردازنده های اینتل

بنچمارک بازی Watch Dogs 2

بنچمارک پردازنده Watch Dogs 2 با پردازنده های AMD

بنچمارک بازی Watch Dogs 2

نتایج تست ها نشان میدهد بازی Watch Dogs 2 برای اجرای مناسب هوش مصنوعی و … به یک پردازنده با پشتیبانی از ۱۶ رشته پردازشی «Threads» نیاز دارد.

بنچمارک مصرف حافظه Watch Dogs 2

بنچمارک بازی Watch Dogs 2

تست حافظه رم بازی روی سیستمی متشکل از پردازنده Intel Core i7-5960X نسل هازول «Haswell-E» انجام شده که برای سوکت LGA 2011-3 عرضه شده و از فرکانس کلاک ۳۰۰۰ مگاهرتزی استفاده میکند. این پردازنده میتواند از ۱۶ گیگابایت حافظه DDR4 با فرکانس کاری ۲۴۰۰ مگاهرتز پشتیبانی کند و همانطور که تصویر بالا نشان میدهد؛ Watch Dogs 2 در رزولوشن ۱۹۲۰×۱۰۸۰ به صورت کلی ۵۰۰۰-۶۰۰۰ مگابایت حافظه رم مصرف میکند.

بنچمارک بازی Watch Dogs 2

این بدین معناست که اگر سیستم شما ۸ گیگابایت حافظه رم داشته باشید، عنوان Watch Dogs 2 از رقمی معادل ۸ گیگابایتش استفاده میکند، اگر ۱۲ گیگابایت دارید، ۹ گیگابایتش مصرف میشود، اگر از ۱۶ گیگابایت حافظه استفاده میکنید، در زمان اجرای بازی مصرفی معادل ۱۰ گیگابایت خواهید داشت و در نهایت اگر از ۳۲ گیگابایت حافظه استفاده میکنید، مصرفی معادل ۱۱ گیگابایت را تجربه خواهید کرد.

منبع gamegpu
راي شما
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars6 Stars7 Stars8 Stars9 Stars10 Stars
Loading...
  1. سپهر says:

    میشه داستان کاملشو قرار بدید هیچ جا پیداش نمیکنم

    • حسین
      حسین says:

      سلام، من این بازیو انجام ندادم، اگر در مورد محتوای داستانی این بازی چیزی پیدا کردیم، حتماً قرار میدیم. فعلاً داستان کوانتوم بریک رو داریم آماده میکنیم. اگر دقت کنید، در ابتدای بنچمارک Watch Dogs بخشی از داستان بازی رو به صورت کلی توضیح دادیم، در مورد جزئیات فعلاً اطلاعاتی نداریم.

حسین

زندگی نامه

نوشته شده در بنچمارک بازی ها

آخرین نقد و بررسی ها
بررسی کارت گرافیک GeForce GTX 1080 Ti Founders Edition

بررسی کارت گرافیک GeForce GTX 1080 Ti Founders Edition

تاريخ بررسي: ۲۷ اسفند, ۹۵
بررسی کارت گرافیک MSI GTX 1050 Ti Gaming X 4 GB

بررسی کارت گرافیک MSI GTX 1050 Ti Gaming X 4 GB

۱۲ بهمن, ۹۵

9.0

بررسی کارت گرافیک Gigabyte GTX 1050 Ti G1 Gaming 4 GB

بررسی کارت گرافیک Gigabyte GTX 1050 Ti G1 Gaming 4 GB

۱۴ دی, ۹۵

9.0

بررسی کارت گرافیک MSI RX 480 Gaming X 8 GB

بررسی کارت گرافیک MSI RX 480 Gaming X 8 GB

۹ دی, ۹۵

9.4

بررسی کارت گرافیک ASUS ROG STRIX GTX 1060 OC 6GB

بررسی کارت گرافیک ASUS ROG STRIX GTX 1060 OC 6GB

۱۶ آذر, ۹۵

9.0

روزی سگی، شیری را گفت: با من ستیز کن؛ شیر سر باز زد؛ سگ گفت: نزد تمام سگان خواهم گفت شیر از مقابله با من می هراسد. شیر گفت: سرزنش سگان را خوشتر دارم تا شماتت شیران، که گویند چون شیری باشد که با سگی پنجه در پنجه شده

×
بررسی فنی Xbox One Scorpio - آیا با یک شگفتی سخت افزاری طرفیم؟!

تــیم گارد3دی

تیم گــارد3دی (Guard3d.com) سعی بر ارائه مطالب متفاوت در زمینه سخت افزار و بازی دارد و امیدوار است در این زمینه بهترین عملکرد را داشته باشد . تیم گـــارد فعالیت خود را به صورت رسمی از تاریخ 2013-10-14 برابر با 1392-07-22 آغاز کرده و تمامی مطالب تولید شده توسط این سایت برای صاحبین آن محفوظ میباشد. کپی مطالب تنها با ذکر نام (Guard3d.com) مجاز است و ما از کپی مطالب بدون ذکر دقیق لینک منبع به صفحه مطلب راضی نیستیم. امیدواریم رضایت شما را جلب کنیم .

شبکه های اجتماعی

کپی رایت 2013 © تمامی حقوق نزد Guard3d محفوظ است | طراحی و کدنویسی توسط hosseincode

error: نمیتوانید کپی کنید!!! فقط لینک صفحه برای آدرس دهی به این مطلب قابل کپی است