بنچمارک بازی Total War Arena

Total War Arena اخرین عنوان سری بازی های معروف به Total War است که توسط Creative Assembly تولید و عرضه شده است. عنوانی که بر خلاف نسخه های قبلی از حالت آنلاین به اصطلاح «Free-to-Play» هم پشتیبانی میکند و تلفیقی از اِلِمان های سبک MOBA و RTS همدر آن گنجانده شده تا بازیبازان آنلاین با یک بازی بسیار متفاوت از کل این سری مواجه شوند. مبارزات بخش آنلاین هم به صورت ۱۰ به ۱۰ انجام میشود و هر بازیکن میتوان یک دسته از یک واحد سه نفره را کنترل کند.

لازم به ذکر است واحد های هر دسته میتوانند تا ۵۰۰ سرباز داششته باشند که همین مورد همراه با دوربین کاملاً آزاد و ایزومتریک از جمله ابتکاراتی بود که مدت ها پیش در اولین نسخه های سری Total War دیده بودیم. با این حال این موارد در آخرین نسخه این بازی با تغییرات کاربر پسندانه تری برگشته اند تا تجربه گیم پلی جذاب تری به بازیباز منتقل شود. بازی Total War: Arena با توجه به رابط برنامه نویسی DirectX 11 تولید شده و از سیستم عامل های ۷-۸ و ۱۰ به طور کامل پشتیبانی میکند.

استدیو انگلیسی Creative Assembly برای ساخت این بازی از موتور اختصاصی وار اسکیپ «Warscape» استفاده کرده واین موتور تنها برای بازی های داخلی این استدیو مورد استفاده قرار میگیرد و کاربرد عمومی ندارد. در واقع تمام نسخه های پیشین سری Total War هم توسط موتور اختصاصی وار اسکیپ «Warscape» تولید شده اند. موتوری که تنها برای استفاده در PC طراحی شده و اولین بازی ای که با این موتور برای این پلتفرم منتشر شد، عنوان Empire: Total War بود.

عنوان Empire: Total War را میتوانیم پنجمین بازی در سری Total War بنابمیم که با عرضه در سال ۲۰۰۹ موفقیت های خوبی کسب کرد. از آنجایی که Rome: Total War در سال ۲۰۰۴ عرضه شد؛ میتوانیم بگوییم که موتور بی نامش Total War engine بود و آخرین عنوانی که با این موتور عرضه شد Medieval II: Total War – Kingdoms بود که در سال ۲۰۰۷ برای کامپیوترهای شخصی «PC» عرضه شد. درست پس از عرضه Medieval II بود که استدیو انگلیسی Creative Assembly تصمیم به ساخت موتوری جدید برای سری بازی های Total War گرفت که در نهایت «Warscape» نام گرفت و اولین عنوانی که با آن ساخته شد Empire: Total War بود که در سال ۲۰۰۹ عرضه شد.

بر خلاف عناوین فوق؛ به عنوان جذاب Napoleon: Total War میرسیم که از موتوری «well polished» استفاده میکرد! عنوان Total War: Shogun 2 هم توسط همین موتور و البته با تغییرات بسیار بهینه تری تولید شد و همانطور که تا الان متوجه شدید؛ این شرکت برای تولید عناوینش در مجموع از سه موتور داخلی استفاده کرده است. موتورهایی که از مهمترین نورآوری های زمان خودشان میتوان به پشتیبانی از رابط DirectX 11 و دو فناوری اختصاصی AMD به نام Eyefinity و CrossFireX اشاره کرد.

عنوان Total War: Shogun 2 داستان جالبی دارد! این بازی در زمان خودش بخشی از کمپین بازاریابی AMD برای کارت های سری HD 6xxx محسوب میشد که با برچسب DirectX 11 به همگان معرفی شده بود. با این حال چند روز قبل از عرضه بازی بود که مشخص شد Total War: Shogun 2 از DirectX 11 استفاده نمیکند و این مورد فقط یک حربه تبلیغاتی از سوی AMD بوده تا فروش کارت هایش بیشتر شود. پس ازاین اتفاق بود که توسعه دهندگان بازی اعلام کردند زمان کافی برای بهینه سازی بازی با DirectX 11 رانداشتند و این بازی نهایتاً با پشتیبانی DirectX 10 عرضه شد. در حالی که کارت های گرافیکی آن زمان AMD بر پایه DirectX 11 تولید شده بودند.

بنچمارک بازی Total War Arena

به هر حال؛ استدیو انگلیسی Creative Assembly پس از مدتی بسته الحاقی «Patch» پشتیبانی کننده از DirectX 11 را برای Total War: Shogun 2 منتشر کرد تا مشکلات پیش آمده بر طرف شود! اما موتور بازی سازی Warscape به طور کامل در تولید و طراحی بازی Total War: Rome 2 مورد بازنویسی مجدد قرار گرفت تا قابلیت های بیشتری برای این بازی فراهم کند که یکی از آنها سیستم جدید دوربین بازی با امکان پشتیبانی از تمامی زوایای بازی بود.

بنچمارک Total War Arena

عنوان Total War Arena در اکثر کیفیت های بازی تصویر بصری مناسبی ارائه میدهد و در ۴K هم کیفیت قابل قبولی دارد. بنچمارک این بازی به صورت استاندارد و توسط نرم افزار MSI Afterburner انجام شده است. تمامی بنچمارک های Total War Arena روی سه روزولشن ۱۹۲۰×۱۰۸۰, ۲۵۶۰×۱۶۰۰ و ۳۸۴۰×۲۱۶۰ و با حداکثر کیفیت بصری «Maximum» انجام شده است. لازم به ذکر است قابلیت AMD CrossFireX در Total War Arena پشتیبانی نمیشود.

بنچمارک Total War Arena در ۱۹۲۰×۱۰۸۰

بنچمارک بازی Total War Arena

دراین رزولوشن اکثر کارت های جدید و قدیم میتوانند فریم ریت مناسبی از Total War Arena بگیرند! درواقع مقرون به صرفه ترین کارت های کم قیمت برای اجرای بازی در این رزولوشن Radeon R9 270 و GeForce GTX 750 Ti میباشند.

بنچمارک Total War Arena در ۲۵۶۰×۱۶۰۰

بنچمارک بازی Total War Arena

بهترین کارت های مقرون به صرفه ای که میتوانند عنوان Total War: Arena را روی ۱۶۰۰p اجرا کنند دو کارت گرافیک Radeon HD 7870 و GeForce GTX 670 هستند که هر دوی آنها به طور میانگین ۲۰ فریم رندر میکنند که البته موجب ایجاد لَگ در بازی میشود. در واقع دو کارت گرافیک Radeon HD 7870 و GeForce GTX 670 را برای اجرا مناسب نمیدانیم و بهتر است برای اجرای راحت و بی دردسر بازی در این رزولوشن از دو کارت گرافیک Radeon HD 7970 یا GeForce GTX 770 استفاده کنید.

بنچمارک Total War Arena در ۳۸۴۰×۲۱۶۰

بنچمارک بازی Total War Arena

در رزولوشن ۲K مقرون به صرفه ترین کارت GeForce GTX 780 Ti است که در حالت میانگین ۲۰ و در حالت حداکثری (یعنی زمانی که مثلاً در نقشه نیروهای کمی وجود داشته باشد) ۲۶ فریم رندر میکند که مناسب نیست. مگر اینکه از کیفیت جزئیات گرافیکی بازی بکاهید تا بازی را بهتر اجرا کنید. اما GeForce GTX 980 Ti بهترین کارت برای اجرای روان بازی در این رزولوشن است.

بنچمارک حافظه ویدئویی Total War Arena

بنچمارک بازی Total War Arena

این تست با نرم افزار MSI Afterburner و تنها روی دو رزولوشن ۱۹۲۰×۱۰۸۰ و ۲۵۶۰×۱۶۰۰ انجام شده و همانطور که میبینید؛ برای اجرای بازی Total War: Arena روی رزولوشن ۱۹۲۰×۱۲۰۰ به ۱۲۸۰ مگابایت حافظه ویدئویی، برای اجرای بازی در ۲۵۶۰×۱۶۰۰ به ۱۵۳۶ مگابایت حافظه ویدئویی و برای اجرای بازی در رزولوشن ۳۸۴۰×۲۱۶۰ به ۲۰۴۸ مگابایت (۲ گیگابایت) حافظه ویدئویی نیاز دارید.

بنچمارک پردازنده Total War Arena روی ۱۹۲۰×۱۰۸۰

بنچمارک بازی Total War Arena

این تست روی رزولوشن ۱۹۲۰×۱۰۸۰ و حداکثر کیفیت بصری «Maximum» و با بیش از ۱۶ پردازنده مختلف AMD و اینتل انجام شده است. همانطور که میبینید؛ Total War Arena روی اکثر پردازده ها به صورت کاملاً روان اجرا میشود.

بنچمارک پردازنده Total War Arena با پردازنده های اینتل

بنچمارک بازی Total War Arena

بنچمارک پردازنده Total War Arena با پردازنده های AMD

بنچمارک بازی Total War Arena

مجموع دو تست پردازنده های اینتل و AMD نشان میدهد که بازی Total War Arena به خوبی میتواند از پردازنده های ۴ هسته ای برای پرازش هوش مصنوعی بازی و موارد غیر گرافیکی استفاده کند.

بنچمارک مصرف حافظه Total War Arena

این تست با پردازنده Intel Core i7 5960X انجام شده که از فرکانس حافظه ۴.۶ گیگاهرتزی و پشتیبانی از ۱۶ گیگابایت حافظه DDR4 بافرکانس حافظه ۲۴۰۰ مگاهرتزی استفاده میکند. تست حافظه رم با وجود باز بودن مرورگر و … انجام شده تا میزان نهایی مصرف حافظه سیستم در زمان اجرای بازی سنجیده شود.

بنچمارک بازی Total War Arena

این تصویر نشان میدهد مصرف میانگین حافظه رم سیستم در زمان اجرای بازی فقط ۱ گیگابایت است.

بنچمارک بازی Total War Arena

اما اگر بخواهیم به تفکیک صحبت کنیم باید بگوییم اگر سیستم شما ۶ گیگ حافظه رم داشته باشد؛ بازی Total War Arena مصرف حافظه ای معادل ۲.۸ گیگابایت خواهد داشت. اگر ۸ گیگابایت حافظه داشته باشید با مصرفی معادل ۲.۹؛ اگر ۱۶ گیگابایت داشته باشید، با مصرفی معادل ۳.۲ و اگر ۳۲ گیگابایت حافظه رم داشته باشید، با مصرفی معادل ۴ گیگابایت مواجه خواهید شد.

منبع gamegpu
راي شما
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars6 Stars7 Stars8 Stars9 Stars10 Stars
Loading...

نوشته شده در بنچمارک بازی ها

آخرین نقد و بررسی ها
بررسی مانیتور Samsung CFG70 27-Inch gaming

بررسی مانیتور Samsung CFG70 27-Inch gaming

تاريخ بررسي: ۲۶ آبان, ۹۶
بررسی کارت گرافیک ASUS ROG STRIX GTX 1060 OC 6GB

بررسی کارت گرافیک ASUS ROG STRIX GTX 1060 OC 6GB

۱۹ مرداد, ۹۶

9.0

بررسی کارت گرافیک Zotac GeForce GTX 1080 Ti AMP! Extreme

بررسی کارت گرافیک Zotac GeForce GTX 1080 Ti AMP! Extreme

۶ مرداد, ۹۶

9.6

بررسی کارت گرافیک Palit GTX 1080 GameRock Premium

بررسی کارت گرافیک Palit GTX 1080 GameRock Premium

۲۶ تیر, ۹۶

9.8

بررسی کارت گرافیک Sapphire Radeon RX 580 Nitro

بررسی کارت گرافیک Sapphire Radeon RX 580 Nitro

۲۳ اردیبهشت, ۹۶

9.2

روزی سگی، شیری را گفت: با من ستیز کن؛ شیر سر باز زد؛ سگ گفت: نزد تمام سگان خواهم گفت شیر از مقابله با من می هراسد. شیر گفت: سرزنش سگان را خوشتر دارم تا شماتت شیران، که گویند چون شیری باشد که با سگی پنجه در پنجه شده

×
مزرعه ترس؛ گذاره ای بر The Evil Within
شاخه: بازی ها,مقالات بازی

مزرعه ترس؛ گذاره ای بر The Evil Within

تــیم گارد3دی

تیم گــارد3دی (Guard3d.com) سعی بر ارائه مطالب متفاوت در زمینه سخت افزار و بازی دارد و امیدوار است در این زمینه بهترین عملکرد را داشته باشد . تیم گـــارد فعالیت خود را به صورت رسمی از تاریخ 2013-10-14 برابر با 1392-07-22 آغاز کرده و تمامی مطالب تولید شده توسط این سایت برای صاحبین آن محفوظ میباشد. کپی مطالب تنها با ذکر نام (Guard3d.com) مجاز است و ما از کپی مطالب بدون ذکر دقیق لینک منبع به صفحه مطلب راضی نیستیم. امیدواریم رضایت شما را جلب کنیم .

شبکه های اجتماعی

کپی رایت 2013 © تمامی حقوق نزد Guard3d محفوظ است | طراحی و کدنویسی توسط hosseincode

error: نمیتوانید کپی کنید!!! فقط لینک صفحه برای آدرس دهی به این مطلب قابل کپی است