بنچمارک بازی Titanfall 2

نگاهی کوتاه به داستان Titanfall 2

عنوان Titanfall 2 از داستان غنی و عمیقی برخوردار نیست و یک داستان سطحی و نه چندان مطلوب را روایت میکند. در نسخه قبلی بازی؛ پس از آنکه عملیات نظامی وسیعی در یکی از سرزمین های ناشناخته شکست میخورد، کاراکتر جَک «Jack» همراه با تایتان یکی از خلبان های برجسته نیروهای مقاوت «Militia» به نام BT-7274 از این گروه جدا میشوند. اما پس از کشته شدن BT-7274 در یکی از نبردها، جَک به عنوان یک پیاده نظام تازه کار کنترل «تایتان» را به عهده میگیرد تا با شورشیان مبارزه کند!

در بین تایتان ها، درجه خلبانی بالاترین درجه محسوب میشود و انسان ها از طریق سیستم عصبی خودشان به تایتان ها متصل میشوند تا هدایت و کنترل بهتری روی آنها داشته باشند. این نیروها در حالت عادی و پیاده نظام، به jump pack (وسیله ای برای پرش های بلند) مجهز شدند که به آنها امکان پرش های بلند و راه رفتن روی در و دیوار را فراهم میدهد.  بخش داستانی بازی با اینکه کوتاه‌تر از حد انتظار است، ولی روند بسیار لذت‌بخش و هیجان‌انگیزی دارد و مشخص است که سازندگان تلاش زیادی برای خلق این بخش کرده‌اند.

هدف سازنده Titanfall 2 نیز، طراحی یک بخش داستانی تکنفره همچون سری ندای وظیفه نیست و کلیست بازی روی بخش چند نفره آنلاین است. تمامی ویژگی‌های مثبت نسخه اول بازی را حفظ شده و در عین حال ویژگی‌های جذاب جدیدی هم به آن‌ها اضافه شده است. مشکل اصلی Titanfall 2 این است که سازندگان نتوانسته‌اند با اعتماد به نفس تغییرات جدید را در بازی اعمال کنند و همین امر هم باعث شده که بازی علی‌رغم داشتن مکانیزم‌های بسیار عالی در هر دو بخش تک‌نفره و چندنفره، در رسیدن به یک هدف کلی ناکام بماند.

البته بازی جذابیت‌های بیش‌تری نسبت به نسخه قبلی خود دارد و با استاندارد‌های امروزی یک بازی «کامل» محسوب میشود. ولی یک ناهماهنگی کلی هم در آن دیده می‌شود. Titanfall 2 با موتور گرافیکی سورس  «Source» استدیو والو «Valve» طراحی شده است. طراحی این موتور برای عناوین شوتر تکفنره است و از اولین بازی های موفقی که بر پایه این موتور ساخته شدند، میتوان به شاهکار Half-Life 2 و عنوان بسیار محبوب Counter-Strike اشاره کرد که سال ۲۰۰۴ میلادی عرضه شدند.

موتور گرافیکی سورس «Source» علاوه بر خودش شامل موتورهای رندرینگ دیگری همچون موتور فیزیکی و موتور رندرینگ صوتی میشود. اما یکی از ویژگی های اصلی این موتور، سیستم انیمیشن کاراکترها است یا به طور خاص، سیستم انیمیشن چهره است که برای بیان واژگان و تلفظ بهتر کلمات مختلف توسط کاراکتر استفاده میشود و میتواند هماهنگی دقیقی بین صدای بازیگران واقعی و انیمشن های ایجاد شده درون بازی فراهم کند. علاوه بر این؛ موتور گرافیکی سورس «Source» از یک سیستم هوش مصنوعی پیشرفته بهره میبرد که میتواند دشنمان و یا متحدین شما را به صورت موثری در صحنه نبرد کنترل کند.

سورس «Source» موتوری است که اولین جلوه های گرافیکی سایه زنی پیشرفته را ایجاد کرده و از یک سیستم سایه زنی آب پیشرفته با قابلیت انعکاس نور از سطح آب بهره میبرد که نتیجه آن طراحی جلوه آب بسیار واقع گرایانه است. اشاره کردیم که موتور گرافیکی سورس «Source» از دو موتور جانبی دیگر هم استفاده میکند که یکی از این دو، موتور فیزیکی بازی است. موتوری که مبتنی بر موتور فیزیکی Havok است و میتواند محاسبات فیزیکی بسیار دقیقی از سطح و وزن اجسام را انجام دهد.

بنچمارک بازی Titanfall 2

با این موتور، اجسام فیزیکی بسیاری همچون جامدات، مقدار انعطاف پذیری بدن کاراکترهای بازی، سطوح مختلف، نحوه برخور اشیاء با هم، محاسبه دقیق مقدار خسارات وارد شده به اجسام مختلف بر اثر تیراندازی و … به طور دقیق محاسبه میشوند. موتور فیزیکی بازی قابلیت شبیه سازی دقیق و واقع گرایانه وسایل نقلیه را دارد و میتواند رفتار خودروهای مختلفی همچون هلیکوپتر و هاورکرافت را در سطح زمین و هوا شبیه سازی کند. سطح پشتیبانی از فیزیک در بازی بسیار بالاست، تا جایی که به جزئیات چسبندگی لاستیک ها به آسفالت و حتی وزن ماشین ها و تمامی وسایل زرهی موجود در بازی نیز توجه شده است.

شبیه سازی فیزیکی حرکات بدن کارکترها در موقع دویدن، راه رفتن و … در ترکیب با سیستم فیزیکی بازی و انیمیشن بازی، موجب افزایش سطح واقع گرایی بازی شده است. توسعه این موتور موجب اضافه شدن قابلیت هایی همچون HDR-Rendering، نورپردازی داینامیک «Dynamic Lighting» و Shadowing Opportunities شده است. همچنین سایه های نرم اشیاء «Soft Shadows» (در کارت های گرافیکی برای نورپردازی استفاده میشود)، پشتیبانی از رندرینگ چند رشته ای برای پردازنده های چند هسته ای و سیستم ذرات پیشرفته «Advanced Particle System» را میتوانیم از دیگر ویژگی های جدید اضافه شده به این موتور بدانیم.

طراحی و برنامه نویسی موتور گرافیکی Source به گونه ای است که برنامه نویس میتواند تمام پردازش های موجود را کنترل کند تا بازی بهینه تری تولید شود. به همین دلیل بود که قبل از تولید بازی Titanfall 2، مدیر فنی بازی درخواست بروز رسانی موتور رندرینگ، موتور صوتی،؛ موتور اسکریپت نویسی و سیستم Net Code برای شبکه را مطرح کرده بود تا علاوه بر اتصال شبکه بهتر، با عنوان بهینه تری مواجه شویم. Titanfall 2 تنظیمات گرافیکی بسیار زیادی دارد تا هر کاربری بتواند بازی را بر روی سیستمش در هر سطحی اجرا کند.

البته گزینه‌ها به تنوعِ گزینه‌های Battlefield 1 و Gears of War 4 نیست و کیفیت گرافیک فنی بازی هم در سطح آنها نیست، ولی برای اجرای بازی روی سیستم های مختلف کفایت میکند.

تنظیمات گرافیکی بازی Titanfall 2

بازی Titanfall 2 از رنج بسیار وسیعی از تنظیمات گرافیکی برای اجرای هر بهتر بازی روی سیستم های مختلف استفاده میکند و تمام تست ها به صورت استاندارد و با MSI Afterburner روی سه رزولوشن ۱۹۲۰×۱۰۸۰ ،۲۵۶۰×۱۶۰۰ و ۳۸۴۰×۲۱۶۰ و با بالاترین سطح ممکن انجام شده است. قابل ذکر است پیکربندی SLI و AMD CrossFireX در بازی پشتیبانی نمیشود.

بنچمارک Titanfall 2 در ۱۹۲۰×۱۰۸۰

بنچمارک بازی Titanfall 2

برای اجرای Titanfall 2 در رزولوشن ۱۹۲۰x1080p پیشنهاد میشود از کارت هایی همچون Radeon RX 460 یا GeForce GTX 750 Ti و یا GTX 770 استفاده کنید. کارت های ارزان قیمتی که با خریدش میتوانید بسیار از عناوین روز را به راحتی اجرا کنید. حتی کارت رده پایینی همچون GTX 950 هم میتواند بازی را با ۳۰ فریم رندر کند. اما برای بیش از ۶۰ فریم و استفاده همزمان از مانیتورهای ۱۲۰ هرتزی بهتر است از کارت ها رده بالایی مثل GTX 1080 یا GTX 1070 و حتی RX 480 استفاده کنید.

بنچمارک Titanfall 2 در ۲۵۶۰×۱۴۴۰

بنچمارک بازی Titanfall 2

برای اجرای بازی Titanfall 2 در این رزولوشن میتوانید با کارت های میان رده ای مثل Radeon R7 370 و GTX 770 و حتی کارت هایی همچون Radeon HD 7950 و حتی GTX 960 از حداقل فریم ریت مناسب برای اجرای بازی بهره مند شوید. برای ۶۰ فریم و بیشتر از آن هم پیشنهاد میکنیم از کارت های قویتری همچون AMD Radeon R9 Nano و گل سرسبدی مثل GTX 980 Ti استفاده کنید.

بنچمارک Titanfall 2 در ۳۸۴۰×۲۱۶۰

بنچمارک بازی Titanfall 2

در این رزولوشن حداقل کارتی که میتواند فریم ریت مناسبی برای شما رندر کند، Radeon RX 470 و GTX 970 کمپانی انویدیا است. با Radeon R9 Nano و GTX 980 هم میتوانید بین ۲۵ تا ۳۰ فریم را دریافت کنید.

بنچمارک حافظه ویدئویی Titanfall 2

این تست با نرم افزار MSI Afterburner و در دو رزولوشن ۱۹۲۰×۱۰۸۰ و ۲۵۶۰×۱۴۴۰ با فعال بودن Anti-Aliasing انجام شده و نشان دهنده این است اگر بازی را روی رزولوشن ۱۹۲۰×۱۰۸۰ اجرا میکنید به حداقل کارتی با ۴۰۹۶ مگابایت (۴ گیگابایت) حافظه ویدئویی نیاز دارید، اگر بازی را با رزولوشن ۲۵۶۰×۱۴۴۰ انجام میدهید با کارتی با حافظه ۶۱۴۴ مگابایت (۶ گیگابایت) و اگر با رزولوشن ۳۸۴۰×۲۱۶۰ بازی میکنید، باز هم به کارتی با حافظه ۶۱۴۴ مگابایت (۶ گیگابایت) نیاز خواهید داشت.

بنچمارک بازی Titanfall 2

بنچمارک پردازنده Titanfall 2 روی ۱۹۲۰×۱۰۸۰

بنچمارک بازی Titanfall 2

تست عملکرد پردازنده بازی Titanfall 2 نشان میدهد که این بازی روی اکثر پردازنده ها به خوبی اجرا میشود و مشکل خاصی ندارد.

بنچمارک پردازنده  با پردازنده های اینتل

بنچمارک بازی Titanfall 2

بنچمارک پردازنده Titanfall 2 با پردازنده های AMD

بنچمارک بازی Titanfall 2

نتایج تست ها نشان میدهد بازی Titanfall 2 برای اجرای مناسب هوش مصنوعی و … به یک پردازنده با پشتیبانی از ۶ رشته پردازشی یا «Threads» نیاز دارد تا بتواند هوش مصنوعی بازی را به درستی پردازش کند! این بدین معناست که برای اجرای درست و صحیح بازی، منطقی ترین حالت استفاده از یک پردازنده ۴ هسته ای برای این بازی است.

بنچمارک مصرف حافظه Titanfall 2

بنچمارک بازی Titanfall 2

تست حافظه رم بازی روی سیستمی متشکل از پردازنده Intel Core i7-5960X نسل هازول «Haswell-E» انجام شده که برای سوکت LGA 2011-3 عرضه شده و از فرکانس کلاک ۳۰۰۰ مگاهرتزی استفاده میکند. این پردازنده میتواند از ۱۶ گیگابایت حافظه DDR4 با فرکانس کاری ۲۴۰۰ مگاهرتز پشتیبانی کند و همانطور که تصویر بالا نشان میدهد؛ Titanfall 2 در رزولوشن ۱۹۲۰×۱۰۸۰ به صورت کلی ۴۰۰۰ مگابایت از مجموع کل حافظه رم سیستم شما را به خودش درگیر میکند.

بنچمارک بازی Titanfall 2

این بدین معناست که اگر سیستم شما ۸ گیگابایت حافظه رم داشته باشید، عنوان Titanfall 2 از رقمی معادل ۶.۸ گیگابایتش استفاده میکند، اگر ۱۲ گیگابایت دارید، ۷.۲ گیگابایتش را مصرف میکند، اگر از ۱۶ گیگابایت حافظه استفاده میکنید، در زمان اجرای بازی مصرفی معادل ۸ گیگابایت خواهید داشت و در نهایت اگر از ۳۲ گیگابایت حافظه استفاده میکنید، مصرفی معادل ۹ گیگابایت را تجربه خواهید کرد.

نتیجه نهایی

عنوان Titanfall 2 در رزولوشن ۱۰۸۰p روی بسیاری از کارت های گرافیک نسل فعلی، نسل قبلی وحتی دو نسل پیش قابل اجرا است. اما به دلیل ماهیت گیم پلی بازی، در صورتی که به تجربه بسیار خوب و لذت بخشی از بازی فکر میکید، بهتر است به فکر بدست آوردن ۶۰ فریم باشید که در این صورت باید کمی سر کیسه را شل کنید و سیستم خودتان را ارتقا دهید. مثلاً با کارت گرافیک میان رده ای مثل GTX 960 و یا GTX 980، علاوه بر اینکه میتوانید در دو رزولشن ۲K و ۴K فریم مناسبی بدست آورید، میتوانید بالاترین فریم ریت ممکن در رزولوشن ۱۰۸۰p را کسب کنید.

نتایج بررسی ها نشان میدهد برای اجرای بازی میتوانید روی یک پردازنده دو هسته‌ای ۶۳۰۰ Core i3 نیز حساب باز کنید. این دقیقاً بر خلاف چیزی است که در عنوان Battlefield 1 دیده بودیم! همانطور که در بالا اشاره کردیم، بهترین حالت استفاده از یک پردازنده ۴ هسته ای با ۶ رشته پردازشی یا «Threads» است و اگر چنین پردازنده ای در دسترس نبود، میتوانیداز پردازنده های ۴ هسته ای (با دو هسته مجازی) نیز استفاده کنید. Titanfall 2 بر خلاف انتظارات یک بازی ارزشمند است و میتواند رقیب قدرتمندی برای Battlefield 1 و Call of Duty: Infinite Warfare باشد که هر دو به تازگی منتشر شدند.

منبع gamegpu
راي شما
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars6 Stars7 Stars8 Stars9 Stars10 Stars
Loading...

نوشته شده در بنچمارک بازی ها

آخرین نقد و بررسی ها
بررسی کارت گرافیک Gigabyte GTX 1050 Ti G1 Gaming 4 GB

بررسی کارت گرافیک Gigabyte GTX 1050 Ti G1 Gaming 4 GB

تاريخ بررسي: ۱۴ دی, ۹۵
بررسی کارت گرافیک MSI RX 480 Gaming X 8 GB

بررسی کارت گرافیک MSI RX 480 Gaming X 8 GB

۹ دی, ۹۵

9.4

بررسی کارت گرافیک ASUS ROG STRIX GTX 1060 OC 6GB

بررسی کارت گرافیک ASUS ROG STRIX GTX 1060 OC 6GB

۱۶ آذر, ۹۵

9.0

بررسی مانیتور AOC Agon AG271QG

بررسی مانیتور AOC Agon AG271QG

۵ آذر, ۹۵

9.4

بررسی کارت گرافیک Palit GTX 1080 GameRock Premium

بررسی کارت گرافیک Palit GTX 1080 GameRock Premium

۱۹ آبان, ۹۵

9.8

روزی سگی، شیری را گفت: با من ستیز کن؛ شیر سر باز زد؛ سگ گفت: نزد تمام سگان خواهم گفت شیر از مقابله با من می هراسد. شیر گفت: سرزنش سگان را خوشتر دارم تا شماتت شیران، که گویند چون شیری باشد که با سگی پنجه در پنجه شده

×
HD-7970-Lighting
شاخه: بررسی سخت افزار,کارت گرافیک

تست و بررسی کارت گرافیک MSI RADEON HD 7970 Lighting

تــیم گارد3دی

تیم گــارد3دی (Guard3d.com) سعی بر ارائه مطالب متفاوت در زمینه سخت افزار و بازی دارد و امیدوار است در این زمینه بهترین عملکرد را داشته باشد . تیم گـــارد فعالیت خود را به صورت رسمی از تاریخ 2013-10-14 برابر با 1392-07-22 آغاز کرده و تمامی مطالب تولید شده توسط این سایت برای صاحبین آن محفوظ میباشد. کپی مطالب تنها با ذکر نام (Guard3d.com) مجاز است و ما از کپی مطالب بدون ذکر دقیق لینک منبع به صفحه مطلب راضی نیستیم. امیدواریم رضایت شما را جلب کنیم .

شبکه های اجتماعی

کپی رایت 2013 © تمامی حقوق نزد Guard3d محفوظ است | طراحی و کدنویسی توسط hosseincode

error: نمیتوانید کپی کنید!!! فقط لینک صفحه برای آدرس دهی به این مطلب قابل کپی است