بنچمارک-بازی-The-Witcher-3-Wild-Hunt---Blood-and-Wine

شروعی دیگر برای The Witcher 3: Wild Hunt – Blood and Wine

مهمترین اتفاق سال قبل عرضه عنوان بزرگ جادوگر ۳: شکار وحشیانه «The Witcher 3: Wild Hunt» بود که ما هم در دو مطلب «تست و بنچمارک بازی The Witcher 3: Wild Hunt» و «بررسی فنی بازی The Witcher 3: Wild Hunt» دل و روده بازی را بیرون کشیدیم تا حسن ختامی باشد بر این عنوان بزرگ و زیبا! عنوانی که توسط استودیوی لهستانی سی‌دی پراجکت «CD Projekt Red» ساخته شده‌ و سومین قسمت سری بازی‌های جادوگر و پس از جادوگر ۲: قاتلین پادشاهان «The Witcher 2: Assassins of Kings» محسوب میشد.

این سری از رمانی با همین نام؛ نوشتهٔ نویسنده لهستانی آندری ساپکوسکی اقتباس شده‌ و آخرین نسخه این سری موفق شده بود با گرافیکی مجلل، مبارزاتی با مکانیزم نوآورانه، محیط هایی غنی و بزرگ و داستان پردازی حرفه ای و قدرتمند، منتقدان را تحت تاثیر قرار دهد. فروشی نزدیک به دو میلیون کپی در سال اول موفقیت بزرگی برای این بازی بود، تا جایی که استودیوی لهستانی سی‌دی پراجکت تصمیم به ساخت محتویات اضافی مختلفی برای این بازی کرده که یکی از مهم ترین و عظیم ترینشان Wild Hunt – Blood and Wine است.

Witcher 3 عنوانی بود که از فناوری Nvidia’s HairWorks که همان نسخه انویدیا فناوری TressFX کمپانی AMD است استفاده میکرد و نسخه بهینه شده همین فناوری در Wild Hunt – Blood and Wine دیده میشود. انویدیا قبلاً اعلام کرده بود که آن دسته از کاربرانی که از کارت های گرافیک سری GeForce 700 معماری کپلر (Kepler) و کارت های قدیمی تر استفاده میکنند، در بازی های جدیدی که از فناوری GameWorks استفاده میکنند، از عملکرد ضعیف تری برخوردارند.

نگاهی کوتاه به داستان بازی

داستانی بازی درباره شکارچی بزرگی به نام گرالت (Geralt) است که با کمک مهارت شمشیر زنی، دانش جادویی و معجون هایش به جنگ موجودات مختلف میرود. گرالت (Geralt) در دسته شکارچیان جهش یافته و قدرتمندی قرار میگرد که به آنها ویتچر (Witcher) میگویند. نسخه قبل بازی در برگیرنده داستان خاطرات از دست رفته گرالت بود و او دنبال خاطراتی و گذشته خودش بود. در کنار این خط داستانی اصلی، گرالت باید با نبرد قدرتمداران و دسیسه های خارجی و داخلی هم مقابله میکرد که جذابیت داستانی بازی دوبرابر میشد.

حال گرالت سنش زیاد شده و قصد دارد یکبار برای همیشه مشکلات را حل کند. به همین دلیل است که این نسخه پایانی است بر داستان شخصیت گرالت و سازنده بازی از دو شخصیت مهم زندگی گرالت در این نسخه استفاده ویژه ای کرده است. این دو شخصیت فرعی اما مهم بازی شامل Ciri ( که همانند دخترش است) و Yennefer (عشق زندگی اش) میباشند. بنابراین بخش بزرگی از خط سیر داستانی The Witcher 3: Wild Hunt در مورد پیدا کردن شخصیت Ciri توسط گرالت است.

نگاهی به موتور گرافیکی The Witcher 3: Wild Hunt – Blood and Wine

The Witcher 3: Wild Hunt از موتور گرافیکی بسیار قدرتمند و انحصاری RED Engine 3 استفاده کرده که به طور اختصاصی برای ساخت و طراحی بازی روی کنسول های نسل هشتمی PS4 و Xbox One و پلتفرم PC طراحی شده است. اولین عنوان این سری یعنی بازی Witcher از موتور موتور گرافیکی Aurora استفاده میکرد که توسط استدیو کانادایی BioWare طراحی شده بود. البته Aurora حتی با استانداردهای سال ۲۰۰۷ هم یک موتور قدیمی محسوب میشد و به همین دلیل برای ساخت عنوان بعدی به موتور جدیدی نیاز بود.

گرافیک-بازی-The-Witcher-3-Wild-Hunt---Blood-and-Wine

دومین نسخه از این سری به نام The Witcher 2: Assassins of Kings موجب شد از موتور جدید و اختصاصی این سری به نام RED Engine رونمایی شود. موتور قدرتمندی که علاوه بر تمرکز روی گرافیک و فیزیک، سیستم جدیدی از مراحل غیر خطی را معرفی میکرد که میتوانست نمای نزدیکی از شبیه سازی زندگی را برای بازیباز به نمایش بگذارد. لازم به ذکر است که اولین نسخه از موتور RED Engine از فناوری هایی همچون سایه پردازی داینامیک «Dynamic shadows»، سیستم Normal mapping و Parallax پشتیبانی میکرد.

از موتور RED Engine برای اولین بار در طراحی و ساخت بازی The Witcher 2: Assassins of Kings استفاده شده بود که در زمان خودش فقط از DirectX 9 استفاده میکرد که تا حدی فرآیند طراحی بازی را با مشکل مواجه میکرد و البته برای Xbox 360 هم منتشر شد که با استقبال خوبی هم مواجه شد. بنابراین با توجه به اینکه The Witcher 2: Assassins of Kings از DirectX 9 استفاده کرده، روی کنسول های نسل فعلی قابل اجرا و استفاده نیست.

دومین نسخه از موتور بازیسازی RED Engine موجب شد استودیوی لهستانی سی‌دی پراجکت «CD Projekt Red» بتواند The Witcher 2: Assassins of Kings را روی کنسول Xbox 360 با کیفیتی به مراتب پایین تر از نسخه PC پورت کند که خوب کیفیت فوق منطقی بود. لازم به ذکر است نسخه دوم این بازی برای کنسول PS3 منتشر نشد و دلیلش منطبق نبودن موتور بازی با معماری این کنسول اعلام شده بود.

گرافیک-بازی-The-Witcher-3-Wild-Hunt---Blood-and-Wine

در تاریخ بهمن ۱۳۹۱ بود که استودیوی لهستانی سی‌دی پراجکت به طور رسمی از موتور جدید RED Engine 3 رونمایی کرد و مشخص شد که قرار است از این موتور در دو بازی Cyberpunk 2077 و یک بازی اعلام نشده دیگر استفاده شود. RED Engine 3 به طور ویژه برای طراحی عناوین نقش آفرینی غیر خطی طراحی شده و سیستمش این اجازه را میدهد تا دنیای با رفتارهای متفاوتی از هوش مصنوعی را تجربه کنیم. RED Engine 3 از فناوری های قدرتمندی و پیشرفته ای استفاده میکند که میتوانیم آن را با پیشرفته ترین فناوری های گرافیکی به کار رفته در قویترین عناوین اکشن اول شخص مقایسه کنیم.

RED Engine 3 با نسل فعلی کنسول های بازی سازگار است و به همین دلیل به سازنده اجازه میدهد تفاوت میان پرده های سینماتیک از پیش رندر شده «Pre-CGI-Rendered Movies» را محو کند تا گرافیکی داینامیک و زنده «Graphics In Real Time» را برای بازیباز به نمایش بگذارد. در واقع سومین نسل از موتور RED Engine میتواند یک اکوسیستم زنده با انواع و اقسام اشیاء هنری را ایجاد کند و بازیباز هم با قرار گیری در این اکوسیستم زنده میتواند به بخشی از محیط زیستش تبدیل شود.

سیستم جدید از انیمیشن های صورت و بدن کاملاً جاسازی شده استفاده میکند که به لطف موتور قدرتمند RED Engine 3 میتواند با توجه به میان پرده های سینماتیک و تعاملی بازی، حس کاراکترهای بازی را به خوبی به بازیباز منتقل کند تا بازیباز از حس همزاد پنداری خوبی در تعامل با محیط بازی برخوردار شود. این مورد چیزی است که در اکثر عناوین داستانی و نقش آفرینی نقش مهمی ایفا میکند و نبودش میتواند ضرر بزرگی به حس همزاد پنداری بازیباز و بازی وارد کند. ولی The Witcher 3 به لطف موتور قدرتمندش موفق شده در این مورد مهم توازن خوبی پیاده کند که در The Witcher 3: Wild Hunt – Blood and Wine هم به صورتی بهبود یافته دیده میشود.

گرافیک-بازی-The-Witcher-3-Wild-Hunt---Blood-and-Wine

HDR-rendering یا رندرینگ محدوده نورپردازی داینامیک، یکی از مهمترین فناوری های موتور RED Engine 3 است که به صورت ۶۴ بیتی در این موتور استفاده شده و میتواند تصاویر بسیار با کیفیتی همچون واقعیت را با بالاترین سطح پرتو نوری و بدون از دست رفتن کوچکترین جزئیات تصویر خلق کند. این سیستم نورپردازی قدرتمند به صورت معوق و یا با فرآیندی پیشرفته از افکت های Post-Cinematographic شامل تکنیک هایی همچون Depth of Field Bokeh، تکنیک Color Gradation و فلش از منابع نوری فعالیت میکند.

چشم انداز با کیفیت بالا «High-quality landscape» در یک بازی و با پشتوانه موتور بازیسازی موجب میشود سازنده به خوبی بتواند از تکنیک تسلیشن «Tessellation» برای افزایش ریز جزئیات محیط بازی استفاده کند. این سیستم همچنین از انیمشن های یکپارچه ای استفاده میکند که در کنار فیزیک و دیگر تکنیک های قدرتمندش میتواند محیطی بی نظیر را برای خلق تجریه ای بی نظیر فراهم کند. نکته مهمی که باید به آن اشاره کنیم این است که در Blood and Wine از یک ادیتور ویژه به نام REDkit editor استفاده شده که به بازیباز امکان ایجاد ماموریت های فرعی و پیچیده و توزیع آنها در دنیای بازی را میدهد.

این امکان در هیچ ادیتوری در درسترس نیست و سازنده بازی با این امکان ویژه، قدم بزرگی در موفقیت هر چه بیشتر بازی برداشته است.

The Witcher 3 Wild Hunt - Blood and Wine

تنظیمات گرافیکی The Witcher 3: Wild Hunt – Blood and Wine

بازی از دو مدل تنظیمات پایه «Basic» و پیشرفته «Advanced» استفاده میکند و به همین دلیل هر بازیبازی میتواند شخصی سازی های زیادی را در بخش گرافیکی بازی اعمال کند تا به نتیجه دلخواهش برسد. بنابراین بین سطح تنظیمات کیفیت حداقل «Minimum» و حداکثر «Maximum» بازی تفاوت قابل رویتی وجود دارد که بیشتر در کیفیت بافت ها، پوشش گیاهی و عمق میدان دید «Draw Distance» قابل مشاهده است.

تنظیمات بازی و موتور گرافیکی بازی به گونه ای است که تقریبا میتوان گفت که هیچگونه سطوح ناهمواری «Uneven Surfaces» در بازی دیده نمیشود و اکثر سطوح بازی به صورت کاملاً نرم و صاف طراحی شده است و به همین دلیل کیفیت بصری بالایی را در بازی شاهدیم. در حال حاضر نیز بازی The Witcher 3: Wild Hunt – Blood and Wine را میتوان پیشرفته ترین و بهترین بازی جهان باز نقظ آفرینی «Role-Playing Open World» از نظر استفاده از فناوری های گرافیکی دانست.

البته طرفداران و عاشقان سبک نقش آفرینی از اینکه تفاوت زیادی بین نسخه PC و نسخه های کنسولی دیده نمیشود ناراحتند، با این حال Blood and Wine به نسبت همتایانش از مزایای بسیاری برخوردار است که از جمله آنها میتوان به بهبود حالت ضد دندانه «Anti-Aliasing» و پشتیبانی بهتر از رزولوشن ۴K اشاره کرد. همچنین بازی از بسیاری از فناوری های اختصاصی انویدیا مثل HairWorks، فناوری HBAO +، سیستم تخریب فیزیک انویدیا و شبیه سازی پارچه و سیستم شبیه سازی آب هم استفاده میکند.

لازم به ذکر است که ویژگی NVIDIA PhysX در بازی قابل تنظیم نیست، ولی به صورتی وسیع در شبیه سازی پارچه و اثرات تخریبی به صورت داینامیک یا زنده در سراسر بازی استفاده شده است. در کامپیوترهایی که از پردازنده های قویتری استفاده میکنند، این تکنیک اثرات واقعی تر و با جزئیات بیشتری خلق میکند که برای مدت زمان بیشتری در محیط بازی دیده میشوند. علاوه بر این؛ سیستم شبیه سازی HairWorks نیز در ترکیب با کارت های انویدیا و فناوری تسلیشن «Tessellation» موجود در پلتفرم DirectX 11 میتواند صدها هزار بافت مو، خزه و چمن را به محیط بازی و صورت شخصیت های اصلی بازی اضافه کند تا از لحاظ بصری با پوشش گیاهی و کیفیت بصری بی ظنیری مواجه شویم که در کمتر عنوانی مشابه اش دیده شده است.

انویدیا روش ایجاد تشکیل چند ضلعی های فناوری HairWorks مبتنی بر DirectX 11 را توسعه داده که این مورد موجب شده مو و خزه های کاملاً داینامیک و زنده را در شخصیت های اصلی بازی به صورت بافتی دقیق شاهد باشیم. فعال بودن این تکنیک در دو سطح «High» و «Ultra» موجب شبیه سازی دقیق آب میشود که نتیجه آن را میتوان در نوسانات بسیار واقعی آب مشاهده کرد.مثلاً زمانی گرالت «Geralt» در حال شنا کردن درون آب است، آب به صورت موج دار دیده میشود و قطرات مختلفی به اطراف شخص شنا کننده پرتاب میشود تا شبیه سازی آب واقعی تری را شاهد باشیم.

از دیگر به تکنیک قدرتمند HBAO + میرسیم که به نسبت HBAO از پالایش و بهینه سازی بیشتری برخوردار است. تکنیک قدرتمندی که در ترکیب با کارت های انویدیا میتواند نورپردازی و سایه پردازی بسیار با کیفیتی ایجاد کند. این تکنیک با توجه به مدل قبلی پراکنش محیطی نور یا «Ambient Occlusion» بهبود زیادی پیدا کرده و از جزئیات دقیق تر و بهتری استفاده میکند. HBAO + قوی ترین تکنیک پراکنش محیطی نور به اطراف محیط بازی است که نتیجه آن تاریکی گوشه‌ها و حفره‌ها است.

بنچمارک The Witcher 3: Wild Hunt – Blood and Wine

تمام تست ها به صورت استاندارد و با نرم افزار MSI Afterburner روی سه رزولوشن ۱۹۲۰×۱۰۸۰، ۲۵۶۰×۱۶۰۰ و ۳۸۴۰×۲۱۶۰ با حداکثر سطح کیفیت ممکن «Maximum» و روی بیش از ۲۵ کارت گرافیک از برندهای مختلف انجام شده است.نتایج بنچمارک بازی The Witcher 3: Wild Hunt – Blood and Wine را در زیر میتوانید ببینید.

بنچمارک Blood and Wine در ۱۹۲۰×۱۰۸۰

بنچمارک بازی The Witcher 3: Wild Hunt - Blood and Wine

دو کارت Radeon HD 7970 و GeForce GTX 770 به عنوان معقول ترین کارت های موجود در بازار میتوانند بازی را با حداقل ۲۰ فریم بر ثانیه رندر کنند و برای بیشتر از این مقدار در ۱۹۲۰x1080p باید سراغ کارت هایی همچون Radeon R9 290 و GeForce GTX 780 برورید که حداقل ۳۰ فریم رندر میکنند. کارت های قویتر از این دو کارت هم در رزولوشن ۱۹۲۰p میتواند به راحتی بیش از ۳۰ فریم تولید کنند و از آنجایی که فریم ریت بازی قفل نیست، میتوانید فریم ریت بالایی دریافت کنید.

بنچمارک Blood and Wine در ۲۵۶۰×۱۶۰۰

بنچمارک بازی The Witcher 3: Wild Hunt - Blood and Wine

همه چیز به قدرت پردازشی کارت گرافیک شما بستگی دارد و همانطور که میبینید در رزولوشن ۲۵۶۰×۱۴۴۰ برای اجرای مناسب بازی میتوانید از دو کارت Radeon R9 290 و GeForce GTX 980 استفاده کنید. اما در جبهه انویدیا، ارزان ترین کارتی که میتواند بازی را به خوبی اجرا کند GeForce GTX 780 است و مرز کارت های AMD هم روی Radeon R9 290 قرا گرفته است. بنابراین تمام کارت های میان رده و قدرتمند سری R9 300 میتوانند بازی را در این رزولوشن به خوبی اجرا کنند و نیازی به این توضیح نیست که سری Fury در این رزولوشن بهتر از سری ۹۰۰ انویدیا عمل میکند.

بنچمارک Blood and Wine در ۳۸۴۰×۲۱۶۰

بنچمارک بازی The Witcher 3: Wild Hunt - Blood and Wine

رزولوشن ۳۸۴۰×۲۱۶۰ جایی است که نفس کشیدن در آن سخت میشود و برای اجرای روان این رزولوشن فقط باید به فکر دو هسته ای قدرتمند Radeon R9 295X2 و یا پرچمدارانی همچون GeForce GTX 980 TI و R9 FuryX باشید تا بتوانید فریم مناسبی از بازی بگیرید.

بنچمارک حافظه ویدئویی Blood and Wine

بنچمارک بازی The Witcher 3: Wild Hunt - Blood and Wine

این تست با نرم افزار MSI Afterburner و در دو رزولوشن ۱۹۲۰×۱۰۸۰ و ۲۵۶۰×۱۴۴۰ با فعال بودن Anti-Aliasing انجام شده و نشان دهنده این است که اگر بازی را در رزولوشن ۱۹۲۰×۱۰۸۰ و ۲۵۶۰×۱۴۴۰ اجرا میکنید به ۳۰۷۶ مگابایت حافظه ویدئویی، و اگر در رزولوشن ۳۸۴۰×۲۱۶۰ اجرا میکنید به کارت گرافیکی با ۴۰۹۶ مگابایت حافظه ویدئویی نیاز دارید. بنابراین همانطور که میبینید، برای اجرای این بازی به طور میانگین به حداقل ۴ گیگابایت حافظه ویدئویی نیاز است.

بنچمارک پردازنده Blood and Wine روی ۱۹۲۰×۱۰۸۰

بنچمارک بازی The Witcher 3: Wild Hunt - Blood and Wine

تست بنچمارک پردازنده نیز با حداکثر کیفیت ممکن «Maximum» روی رزولوشن ۱۹۲۰×۱۰۸۰ و با بیش از ۱۶ مدل پردازنده از دو برند مختلف اینتل و AMD انجام شده است. نتایج تست عملکرد پردازنده روی

بنچمارک پردازنده Blood and Wine با پردازنده های اینتل

بنچمارک بازی The Witcher 3: Wild Hunt - Blood and Wine

بنچمارک پردازنده Blood and Wine با پردازنده های AMD

بنچمارک بازی The Witcher 3: Wild Hunt - Blood and Wine

نتایج تست ها نشان میدهد بازی The Witcher 3: Wild Hunt – Blood and Wine برای اجرای مناسب هوش مصنوعی و … به پردازنده ای با ۱۲ رشته پردازشی یا «Threads» (یعنی ۶ هسته ای با ۶ هسته مجازی) نیاز دارد تا بتواند به طور مفیدی برای اجرای دستور العمل هایش استفاده از آن بهره ببرد. این مقدار برای پردازش دقیق شبیه سازی های مختلفی مثل پردازش فیزیک، آب، هوش مصنوعی و … کاربرد دارد.

بنابراین توصیه میکنیم برای اجرای بازی از حداقل پردازنده ای ۴ هسته ای استفاده کنید. استفاده از پردازنده ای کمتر از ۴ هسته میتواند در روند بازی اختلال ایجاد کند. لازم به ذکر است که Thread یا رشته اجرایی/ محاسباتی  در سیستم های چند پردازنده‌ای یا چندهسته ای می توانند به صورت جداگانه و همزمان توسط هر کدام از پردازندها یا هسته ها اجرا شوند و  و منابع مختلفی «مثل حافظه» را در میان خود به اشتراک بگذارند.

این حالت در سیستم ۶۴ بیتی بسیار موثر است و میتواند موجب افزایش بهبود فرآیند پردازشی شود. Blood and Wine پردازش سنگینی دارد و بسیار بد کار میکند.

بنچمارک مصرف حافظه Blood and Wine

بنچمارک بازی The Witcher 3: Wild Hunt - Blood and Wine

تست حافظه رم بازی روی سیستمی متشکل از پردازنده Intel Core i7-5960X نسل هازول «Haswell-E» انجام شده که برای سوکت LGA 2011-3 عرضه شده و از فرکانس کلاک ۳۰۰۰ مگاهرتزی استفاده میکند. این پردزنده میتواند از ۱۶ گیگابایت حافظه DDR4 با فرکانس کاری ۲۴۰۰ مگاهرتز پشتیبانی کند و همانطور که تصویر بالا نشان میدهد؛ The Witcher 3: Wild Hunt – Blood and در رزولوشن ۱۹۲۰×۱۰۸۰ به صورت کلی ۳۵۰۰ مگابایت از مجموع کل حافظه رم سیستم شمارا به خودش اختصاص میدهد.

بنچمارک بازی The Witcher 3: Wild Hunt - Blood and Wine

این بدین معناست که اگر سیستم شما ۶ گیگابایت حافظه رم داشته باشید، عنوان The Witcher 3: Wild Hunt – Blood and از رقمی معادل ۵.۲ گیگابایتش استفاده میکند، اگر ۸ گیگابایت دارید، حدود ۵.۲۸ گیگابایتش را مصرف میکند، اگر از ۱۶ گیگابایت حافظه استفاده میکنید، در زمان اجرای بازی مصرفی معادل ۶ گیگابایت خواهید داشت و در نهایت اگر از ۳۲ گیگابایت حافظه استفاده میکنید، مصرفی معادل ۸.۸ گیگابایت را تجربه خواهید کرد.

منبع gamegpu
راي شما
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars6 Stars7 Stars8 Stars9 Stars10 Stars
Loading...
  1. علی says:

    سلام کارت گرافیک r9 390 روی این بازی چند فریم میده من تو کارت گرافیک بین ۹۷۰ و ۳۹۰ موندم و اگه ۳۹۰ بخرم پاور چقدر لازمه

حسین

زندگی نامه

نوشته شده در بنچمارک بازی ها

آخرین نقد و بررسی ها
بررسی کارت گرافیک GeForce GTX 1080 Ti Founders Edition

بررسی کارت گرافیک GeForce GTX 1080 Ti Founders Edition

تاريخ بررسي: ۲۷ اسفند, ۹۵
بررسی کارت گرافیک MSI GTX 1050 Ti Gaming X 4 GB

بررسی کارت گرافیک MSI GTX 1050 Ti Gaming X 4 GB

۱۲ بهمن, ۹۵

9.0

بررسی کارت گرافیک Gigabyte GTX 1050 Ti G1 Gaming 4 GB

بررسی کارت گرافیک Gigabyte GTX 1050 Ti G1 Gaming 4 GB

۱۴ دی, ۹۵

9.0

بررسی کارت گرافیک MSI RX 480 Gaming X 8 GB

بررسی کارت گرافیک MSI RX 480 Gaming X 8 GB

۹ دی, ۹۵

9.4

بررسی کارت گرافیک ASUS ROG STRIX GTX 1060 OC 6GB

بررسی کارت گرافیک ASUS ROG STRIX GTX 1060 OC 6GB

۱۶ آذر, ۹۵

9.0

روزی سگی، شیری را گفت: با من ستیز کن؛ شیر سر باز زد؛ سگ گفت: نزد تمام سگان خواهم گفت شیر از مقابله با من می هراسد. شیر گفت: سرزنش سگان را خوشتر دارم تا شماتت شیران، که گویند چون شیری باشد که با سگی پنجه در پنجه شده

×
بررسی فنی بازی Journey نسخه PS4

تــیم گارد3دی

تیم گــارد3دی (Guard3d.com) سعی بر ارائه مطالب متفاوت در زمینه سخت افزار و بازی دارد و امیدوار است در این زمینه بهترین عملکرد را داشته باشد . تیم گـــارد فعالیت خود را به صورت رسمی از تاریخ 2013-10-14 برابر با 1392-07-22 آغاز کرده و تمامی مطالب تولید شده توسط این سایت برای صاحبین آن محفوظ میباشد. کپی مطالب تنها با ذکر نام (Guard3d.com) مجاز است و ما از کپی مطالب بدون ذکر دقیق لینک منبع به صفحه مطلب راضی نیستیم. امیدواریم رضایت شما را جلب کنیم .

شبکه های اجتماعی

کپی رایت 2013 © تمامی حقوق نزد Guard3d محفوظ است | طراحی و کدنویسی توسط hosseincode

error: نمیتوانید کپی کنید!!! فقط لینک صفحه برای آدرس دهی به این مطلب قابل کپی است