بنچمارک بازی The Evil Within 2

عنوان مهیج شیطان درون ۲  یا همان «The Evil Within 2» که در ژاپن با نام روان شکن ۲ یا به ا صطلاح «Phsycho Break 2» معرفی شده یک بازی ویدئویی در سبک ترس و بقا محصول شرکت بتسدا «Bethesda» است که دنباله ای بر نسخهٔ پیشین خودش محسوب میشود و داستان بازی را سه سال پس از نسخهٔ پیشین روایت می‌کند. کارآگاه سباستیان کاستیانوس «Sebastion Castellanos» مأمور برجسته پلیس KCPD از حوادث قسمت اول جان سالم به در می‌برد، اما پلیس حرف او را باور نمی‌کند و او از شغل خویش معزول می‌شود.

پس از سه سال یکی از کارمندان سابق موبیوس و دستیار سباستیان به نام جولی کیدمن «Julie Kidman» به نزد وی می‌رود و به او خبر می‌دهد که دختر وی به نام لی لی که به نظر می‌رسید به همراه پرستارش در آتش‌سوزی خانه سوخته‌ است هنوز زنده است و اکنون به عنوان مغز مرکزی به دستگاه متصل شده‌ است. سباستیان وظیفه دارد که علاوه بر نجات دادن دختر خود از توطئه‌های موبیوس را افشا کند. در این راه کیدمن وی را از دور هدایت می‌کند. کیدمن در دو قسمت از بسته‌های الحاقی بازی اول نقش اصلی را ایفا می‌کرد.

اما در کنار اشاره ای کوتاه به دساتان بازی بد نیست بدانید که ساخت بازی از سال ۲۰۱۵ میلادی آغاز شد. تیم تانگو گیمز ورک پس از پایان ساخت بسته‌های الحاقی نسخهٔ پیشین، شروع به ساخت نسخهٔ جدید کرد. شینجی میکامی «Mikami Shinji» کارگردان قسمت اول، در مقام تهیه کننده ظاهر شد و کارگردانی قسمت جدید را به «جان جواناس» (که میکامی او را فردی با استعداد فراوان توصیف کرده بود)، سپرد و حالا داستان بازی توسط «هاجیمه ایشی مینه» و «ترنت هاگ» نوشته شده‌ است که در این نسخه شاهد پیچ های داستانی کمتری به نسبت نسخه پیشین بازی خواهیم هستیم که به فهم داستان آن کمک بسزایی کرده است.

ما پیش از این در مورد دنیای The Evil Within مطالبی را تحت عناوین «مزرعه ترس؛ گذاره ای بر The Evil Within» و «ناگفته های داستان بازی شیطان درون (The Evil Whitin)» منتشر کردیم که خواندن آنها را به همه عاشقان این بازی توصیه میکنیم. اما بهتر است کمی هم به موتور گرافیکی بازی بپردازیم. یعنی چیزی که موجب خلق این اثر هنری جذاب شده است. STEM Engine نام موتور گرافیکی جدیدی است که به قلب تپنده The Evil Within خون رسانی میکند و خودش نیز بر پایه موتور گرافیکی و قدرتمند id Tech 5 ساخته شده است.

id Tech 5 همانطور که از نامش پیداست، پنجمین موتور خانواده id Tech است که توسط استدیو id Software برای پلتفرم های مختلفی توسعه پیدا کرده و قبل از این نیز در عناوین معروفی همچون Rage، عنوان Doom 4 و The Evil Within مورد استفاده قرار گرفته است. از این موتور اولین بار سال ۲۰۰۷ و در جریان در کنفرانس توسعه دهندگان شرکت اپل در سراسر جهان (WWDC) درشهر سان فرانسیسکو «San Francisco» ایالات متحده آمریکا رونمایی شد و اولین نمایش های آن نیز بر روی کامپیوتر ۸ هسته ای اپل مکینتاش «Apple Macintosh» انجام شد که البته این کامپیوتر تنها از یک هسته فعال استفاده میکرد.

موتور id Tech 5؛ در آن مراسم بر روی پلتفرم OpenGL اجرا میشد و تمامی پردازش های ویدئویی مربوط به دموی موجود در آن مراسم، توسط کارت های گرافیک سری ۷۰۰۰ کوآدرو «Quadro video card» انجام میشد که تنها به ۵۱۲ مگابایت حافظه ویدئویی مجهز بودند. در همان سال و در جریان مراسم E3 2007 که از ۱۱ تا ۱۳ ماه ژوئیه (میلادی) در سانتا مونیکا برگزار شد، از لایسنس این موتور برای طرفدارانش رونمایی شد و مشخص شد که هدف از طراحی این موتور، تجاری سازی آن برای استدیوهای بازی سازی است.

بنچمارک بازی The Evil Within 2

تا آن زمان؛ هنوز مراسم عمومی برای معرفی این موتور بر پا نشده بود و تنها نمایش و اطلاعات آن مربوط به دو نمایشگاه WWDC و E3 2007 بود که خیلی ناقص بودند. اما چندی بعد، در جریان مراسم QuakeCon در همان سال ۲۰۰۷ میلادی، اولین نمایش های واقعی این موتور را شاهد بودیم که جزئیاتش در یک سخنرانی جذاب توسط جان کارمک «John Carmack» اعلام شد. او در این مراسم به عنوان جدیدی اشاره کرد که قرار بود توسط موتور گرافیکی id Tech 5 و شخص جان کارمک تولید و تسوط استدیو id Software عرضه شود. او نامش را Rage گذاشت! عنوانی که خیلی زود فراموش شد!

خبر مهیجی که در آن زمان در رابطه با فناوری های به کار رفته در این موتور اعلام شده بود این بود که در عنوان جدید آنها (منظور Rage است) از ۲۰ گیگابایت بافت گرافیکی و دنیای کاملاً داینامیک استفاده شده که چنین چیزی در آن زمان بی سابقه و کمی فریبنده به نظر میرسید. همچنین از فناوری جدیدی به نام مگا تکستور «MegaTexture» استفاده شده بود که میتوانست بافت هایی با رزولوشن ۱۲۸۰۰۰×۱۲۸۰۰۰ پیکسل را در بازی پیاده سازی کند که در خوشد شگفت انگیز و بی نظیر بود. برای مقایسه بد نیست بدانید موتور قبلی از بافت هایی نهایتاً تا ۳۲۷۶۸×۳۲۷۶۸ پیکسل پشتیبانی میکرد، یعنی شاهد افزایش ۱۶ برابری کیفیت بافت ها در موتور گرافیکی id Tech 5 بودیم که فوق العاده بود!

اما یکی از ویژگی های مهمی که در این موتور مشهود بود، سایه های پانوراما یا ویژگی سایه در سایه بود که با استفاده از Shadow Maps ها حاصل میشد و عموماً بدرد عناوین ژانر ترس و وحشت یا سبک ترس و بقا میخورد. این روش در موتور گرافیکی id Tech 4 وجود نداشت و در آن موتور عموماً از سایه هایی با لبه های تیز استفاده میشد که بافت نهایی بازی را دچار مشکل میکرد. اما حالا موتور گرافیکی id Tech 5 معرفی شده بود تا این مشکلات را برطرف کند و مهمتر از همه استانداردهای جدیدی به صنعت گرافیکی اضافه کند.

بنچمارک بازی The Evil Within 2

موتور گرافیکی id Tech 5 به نسبت موتور قبلی از ویژگی های جدیدی زیادی بهره میبرد که از آن جمله میتوان به استفاده از سیستم جدید نورپردازی، پشتیبانی از فناوری HDR (در سال ۲۰۰۷ اولین موتوری بود که از این فناوری پشتیبانی میکرد) و تاری در حرکت «Motion Blur» اشاره کرد. از طرفی در این موتور از پردازش های چند رشته ای «Multi-Threading» و چند هسته ای «Multi-Core»، رندرینگ، منطق بازی و هوش مصنوعی موتور فیزیکی و موتور صدا (که به صورت موازی با هم کار میکنند) نیز پشتیبانی خوبی به عمل آمده و ترکیب این موارد مهم در کنار هم موجب شده با یکی از قدرتمندترین موتورهای گرافیکی حال حاضر مواجه شویم.

در مورد شخصیت جان کارمک و موفقیت هایش، موتور بازی سازی id Tech و فناوری هایی جدیدی همچون مگا تکستور «MegaTexture» بهتر است مطلب «جان کارمک | از دزدی تا رسیدن به صدر برترین بازیسازان دنیا» را که در همین زمینه به نگارش درآمده مطالعه کنید. همچنین میتوانید از تجربه جدیدش در مطلب «بررسی فناوری Oculus Rift | انقلابی در دنیای بازی به کمک جان کارمک» مطلع شوید تا با او به عنوان یکی از اعضای «پیشگامان تالار مشاهیر» صنعت بازی سازی بیشتر آشنا شوید.

تنظیمات گرافیکی بازی The Evil Within 2

The Evil Within 2 از رنج وسیعی از تنظیمات گرافیکی استفاده میکند و تمامی تست های انجام شده به صورت استاندارد و با استفاده از نرم افزار MSI Afterburner روی سه رزولوشن ۱۹۲۰×۱۰۸۰ ،۲۵۶۰×۱۶۰۰ و ۳۸۴۰×۲۱۶۰ و با بالاترین سطحح ممکن انجام شده است (به صورت پیش فرض با سطح کیفی Ultra). علاوه بر این؛ از دو فناوری AMD CF و SLI در بازی پشتیبانی نمیشود. فریم ریت بازی نیز ثبات خوبی ندارد و در مواقع مختلف رفتار عجیب و غریبی از خودش نشان میدهد که احتمالاً در آپدیت های اخیر برطرف شده است.

در مورد نرخ نوسازی و فریم ریت مقالات متعددی در سایت موجود است و من پیشنهاد میکنم برای درک بهتر این موضوع مقالاتی همچون «بهترین مانیتورهای مخصوص بازی برای کنسول ها»؛ «فریم ریت چیست؟ هر آنچه درباره فریم ریت باید بدانید (۱)»؛ «راهنمای خرید | سیستم مناسب برای اجرای ۴K»؛ «انویدیا G-Sync چیست؟!»؛ «راهنمای خرید | انتخاب سیستم بازی ۱۲۰ هرتزی» و حتی «راهنمای خرید | سیستم مناسب برای اجرای ۴K» را بخوانید تا اطلاعات فنی مناسبی برای جمع آوری یک سیستم خوب بدست آورید.

بنچمارک The Evil Within 2 در رزولوشن های ۱۹۲۰×۱۰۸۰؛ ۲۵۶۰×۱۴۴۰؛ ۳۸۴۰×۲۱۶۰

بنچمارک بازی The Evil Within 2

در رزولوشن ۱۹۲۰×۱۰۸۰: برای دریافت میانگین حداقل ۲۵ فریم میتوانید از دوکارت Radeon R9 380X و GeForce GTX 1050 Ti استفاده کنید. اگر مقدار فریم ریت شما کمتر از ۲۵ فریم نباشد میتوانید از کارت های رده پایینی همچون Radeon R9 380X یا GeForce GTX 780 برای اجرای بازی استفاده کنید. اما برای دریافت ۶۰ فریم در این رزولوشن پیشنهاد میشود از Radeon RX Vega 56 یا GeForce GTX 980 Ti استفاده کنید.

بنچمارک بازی The Evil Within 2

در رزولوشن ۲۵۶۰×۱۴۴۰: در این رزولوشن نیز همچون رزولوشن بالا میتوانید برای دریافت میانگین ۲۵ فریم از حداقل کارت هایی همچون Radeon R9 380X یا GeForce GTX 780 Ti  استفاده کنید. اگر مقدار فریم ریت شما کمتر از ۲۵ فریم نباشد میتوانید از کارت های میان رده قدرتمندی همچون Radeon R9 290 و GeForce GTX 970 هم برای اجرای بازی استفاده کنید. اما برای دریافت ۶۰ فریم و بیشتر نیز میتوانید از کارت گرافیک قدرتمند GeForce GTX 1080 Ti استفاده کنید.

بنچمارک بازی The Evil Within 2

در رزولوشن ۳۸۴۰×۲۱۶۰: برای دریافت ۲۵ فریم در این رزولوشن میتوانید از حداقل کارتی همچون Radeon R9 Fury X و GeForce GTX 980 Ti استفاده کنید. اگر مقدار فریم ریت شما کمتر از ۲۵ فریم نباشد میتوانید از کارت های میان رده قدرتمندی همچون Radeon RX Vega 56 یا GeForce GTX 1080 هم برای اجرای بازی استفاده کنید.

بنچمارک حافظه ویدئویی The Evil Within 2

این تست با نرم افزار MSI Afterburner و در دو رزولوشن ۱۹۲۰×۱۰۸۰ و ۲۵۶۰×۱۴۴۰ انجام شده که نتایج آن را در زیر میبینید.

بنچمارک بازی The Evil Within 2

در رزولوشن ۱۹۲۰×۱۰۸۰: مقدار مصرف حافظه ویدئویی کارت گرافیکی با ۳ گیگابایت حافظه ویدئویی معادل ۲۵۰۰ مگابایت است، با ۴ گیگابایت نیز همان ۲۶۰۰ مگابایت، با ۶ گیگابایت معادل ۲۷۰۰ مگابایت، با ۸ گیگابایت معادل ۲۷۰۰ مگابایت و در نهایت با ۱۱ گیگابایت معادل ۳۰۰۰ مگابایت خواهد بود.

در رزولوشن ۲۵۶۰×۱۴۴۰: مقدار مصرف حافظه ویدئویی کارت گرافیکی با ۳ گیگابایت حافظه ویدئویی معادل ۲۷۰۰ مگابایت است، با ۴ گیگابایت معادل ۳۱۰۰ مگابایت، با ۶ گیگابایت معادل ۳۲۰۰ مگابایت، با ۸ گیگابایت معادل ۳۲۰۰ مگابایت و در نهایت با ۱۱ گیگابایت معادل ۳۴۰۰ مگابایت خواهد بود.

در رزولوشن ۳۸۴۰×۲۱۶۰: قدار مصرف حافظه ویدئویی کارت گرافیکی با ۳ گیگابایت حافظه ویدئویی معادل ۳۰۰۰ مگابایت است، با ۴ گیگابایت معادل ۳۸۰۰ مگابایت، با ۶ گیگابایت معادل ۴۶۰۰ مگابایت، با ۸ گیگابایت معادل ۴۴۰۰ مگابایت و در نهایت با ۱۱ گیگابایت معادل ۴۵۰۰ مگابایت خواهد بود.

بنچمارک پردازنده The Evil Within 2

تست پردازنده در رزولوشن ۱۹۲۰×۱۰۸۰ با دقت ۹۹ درصدی انجام شده و عملکرد پردازنده معادل بنچمارک زیر است. نتایج تست پردازنده نشان میدهد که عنوان The Evil Within 2 به طور مطلوبی از حداکثر ۱۶ رشته محاسباتی «Computing Threads» استفاده میکند. در بهترین حالت بازی از ۴ هسته برای پردازش های مختلف بهره میبرد.

بنچمارک بازی The Evil Within 2

بنچمارک مصرف حافظه The Evil Within 2

تست حافظه رم بازی روی سیستمی متشکل از پردازنده Intel Core i7-5960X نسل هازول «Haswell-E» انجام شده که برای سوکت LGA 2011-3 عرضه شده و از فرکانس کلاک ۳۰۰۰ مگاهرتزی استفاده میکند. این پردازنده میتواند از ۱۶ گیگابایت حافظه DDR4 با فرکانسس کاری ۲۴۰۰ مگاهرتز پشتیبانی کند. این بنچمارک نشان میدهد در صورتی که بازی را با حداکثر تنظیمات گرافیکی اجرا کنید، به حداقل ۵ گیگابایت حافظه رَم در تمامی حالت ها نیاز خواهید داشت.

بنچمارک بازی The Evil Within 2

در رزولوشن ۱۹۲۰×۱۰۸۰: مصرف حافظه بر روی تراشه گرافیکی «GPU» سیستمی با ۳ گیگابایت حافظه رَم معادل ۵۰۰۰ مگابایت است، با ۴ گیگابایت حدود ۵۴۰۰ مگابایت، با ۶ گیگابایت معادل ۵۴۰۰ مگابایت، با ۸ گیگابایت ۵۷۰۰ مگابایت و در نهایت در کارت گرافیکی با ۱۱ گیگابایت حافظه رم سیستمی حدود ۵۸۰۰ مگابایت مصرف حافظه سیستمی را تجربه خواهیم کرد.

در رزولوشن ۲۵۶۰×۱۴۴۰: مصرف حافظه بر روی تراشه گرافیکی «GPU» سیستمی با ۳ گیگابایت حافظه رَم معادل ۵۵۰۰ مگابایت است، با ۴ گیگابایت حدود ۵۶۰۰ مگابایت، با ۶ گیگابایت معادل ۵۵۰۰ مگابایت، با ۸ گیگابایت ۵۷۰۰ مگابایت و در نهایت در کارت گرافیکی با ۱۱ گیگابایت حافظه رم سیستمی حدود ۵۸۰۰ مگابایت مصرف حافظه سیستمی را تجربه خواهیم کرد.

در رزولوشن ۳۸۴۰×۲۱۶۰: مصرف حافظه بر روی تراشه گرافیکی «GPU» سیستمی با ۳ گیگابایت حافظه رَم معادل ۷۷۰۰ مگابایت است، با ۴ گیگابایت حدود ۶۲۰۰ مگابایت، با ۶ گیگابایت معادل ۵۸۰۰ مگابایت، با ۸ گیگابایت ۵۸۰۰ مگابایت و در نهایت در کارت گرافیکی با ۱۱ گیگابایت حافظه رم سیستمی حدود ۵۹۰۰ مگابایت مصرف حافظه سیستمی را تجربه خواهیم کرد.

منبع gamegpu
راي شما
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars6 Stars7 Stars8 Stars9 Stars10 Stars
Loading...

نوشته شده در بنچمارک بازی ها

آخرین نقد و بررسی ها
بررسی مانیتور Samsung CFG70 27-Inch gaming

بررسی مانیتور Samsung CFG70 27-Inch gaming

تاريخ بررسي: ۲۶ آبان, ۹۶
بررسی کارت گرافیک ASUS ROG STRIX GTX 1060 OC 6GB

بررسی کارت گرافیک ASUS ROG STRIX GTX 1060 OC 6GB

۱۹ مرداد, ۹۶

9.0

بررسی کارت گرافیک Zotac GeForce GTX 1080 Ti AMP! Extreme

بررسی کارت گرافیک Zotac GeForce GTX 1080 Ti AMP! Extreme

۶ مرداد, ۹۶

9.6

بررسی کارت گرافیک Palit GTX 1080 GameRock Premium

بررسی کارت گرافیک Palit GTX 1080 GameRock Premium

۲۶ تیر, ۹۶

9.8

بررسی کارت گرافیک Sapphire Radeon RX 580 Nitro

بررسی کارت گرافیک Sapphire Radeon RX 580 Nitro

۲۳ اردیبهشت, ۹۶

9.2

روزی سگی، شیری را گفت: با من ستیز کن؛ شیر سر باز زد؛ سگ گفت: نزد تمام سگان خواهم گفت شیر از مقابله با من می هراسد. شیر گفت: سرزنش سگان را خوشتر دارم تا شماتت شیران، که گویند چون شیری باشد که با سگی پنجه در پنجه شده

×
Black-Ops-III-600x300

تــیم گارد3دی

تیم گــارد3دی (Guard3d.com) سعی بر ارائه مطالب متفاوت در زمینه سخت افزار و بازی دارد و امیدوار است در این زمینه بهترین عملکرد را داشته باشد . تیم گـــارد فعالیت خود را به صورت رسمی از تاریخ 2013-10-14 برابر با 1392-07-22 آغاز کرده و تمامی مطالب تولید شده توسط این سایت برای صاحبین آن محفوظ میباشد. کپی مطالب تنها با ذکر نام (Guard3d.com) مجاز است و ما از کپی مطالب بدون ذکر دقیق لینک منبع به صفحه مطلب راضی نیستیم. امیدواریم رضایت شما را جلب کنیم .

شبکه های اجتماعی

کپی رایت 2013 © تمامی حقوق نزد Guard3d محفوظ است | طراحی و کدنویسی توسط hosseincode

error: نمیتوانید کپی کنید!!! فقط لینک صفحه برای آدرس دهی به این مطلب قابل کپی است