بنچمارک DX12 بازی The Division

Tom Clancy’s The Division آخرین اکشن سوم شخص یوبی سافت است که برای اولین بار در مراسم E3 2013 معرفی شد و در همان مراسم هم تایید شدکه به صورت همزمان برای پلتفرم PC و کنسول های نسل هشتمی PlayStation 4 و Xbox One عرضه خواهد شد. The Division یک عنوان جهان باز است که داستانش در منهتن اتفاق می افتد و پیرامون ویروس قدرتمندی است که منتهتن را به نابودی کشانده است. درست در سال ۲۰۰۱ بود که Tara O’Toole از مرکز استراتژی های زیستی-دفاعی جان هاپکینز (CCBS)  و Thomas Inglesby از مرکز مطالعات بین المللی استراتژی و Randy Larsen و Mark DeMier از مرکز خدمات آنالیزی تصمیم به انجام آزمایش دیوانه واری گرفتند که در تاریخ بی سابقه بود.

نام این آزمایش علمی بسیار خطرناک «عملیات زمستان سیاه/Operation Dark Winter» بود و در مورد سناریوی از پیش طراحی شده یک حمله بزرگ بیوتروریستی به ایالات متحده بود!! این طراح برای اولین بار بود که برای مراحل اجرا به تاییدیه کاخ سفید نیاز داشت و هددف این آزمایش بررسی نوع تصمیمات مقامات کاخ سفید در زمینه چنین حمله گسترده ای به کشور آمریکا بود! اینکه سران کشور در این موقع باید چه کار کنند و اینکه در این وضعیت برای شهروندان چه کاری میتوان انجام داد را از اولویت های اول این شبیه سازی توصیف کردند.

پس از اجرای عملیات Dark Winter، کنترل همه چیز از دست دولت خارج میشود و بحران عظیمی در سراسر ایالات متحده آمریکا شکل میگیرد. هچ کسی روز جمعه سیاه را فراموش نکرده و از آن زمان تا الان حال کسی خوب نیست. ویروس کشنده ای سراسر کشور را فرا گرفته که کنترلش دست کسی نیست و فقط در طی سه هفته بیشتر نقاط مهم کشور را به سیاهی کشانده است. The Division نام سازمان سری است که تا پیش از این اتفاق کسی از نامش خبر نداشت!

ولی حالا ماموریت آنها شروع شده و این سازمان مخفی با استخدام ماموران بسیار حرفه ای، از قبل برای این فاجعه انسانی آماده بود! شما نیز به عنوان بازیباز، عضوی از The Division هستید و تازه ماموریت شما شروع شده است! The Division با موتور گرافیکی قدرتمند و جدید Snowdrop طراحی شده که مختص کنسول های نسل جدید PS4 و Xbox one است. موتور بازی سازی Snowdrop انعطاف پذیری فوق العاده ای دارد و یکی از برترین موتور های بازی سازی نسل جدید به حساب می آید.

  Snowdrop باقابلیت Empowerment (توانمند سازی) خود میتواند به طراحان، هنرمندان، انیماتور ها و برنامه نویسان قدرت بیشتری برای تحقق اهدافشان میدهد. چون هر گروه به سادگی به بازی مورد نظر در داخل موتور بازی دسترسی کامل خواهند داشت. به طور کلی میتوان گفت موتور بازی سازی جدید Snowdrop، موتوری کاملاً داینامیک است که از یک سیستم متحد و یکپارچه برای کنترل اکوسیستم بازی استفاده میکند. همچنین قابلیت Real time (زنده) سازی بسیار قدرتمندی در این موتور پیاده سازی شده تا در هر زمانی که بازیباز بخواهد، موارد مورد نیازش فراهم شود.

این موتور قابلیت تست و ارزیابی بسیار سریع بازی را در زمانی بسیار کوتاه فراهم میکند که در نتیجه توانایی ساخت و توسعه بازی به نسبت دیگر موتور های بازی سازی به دو برابر سریعتر افزایش میابد. استیدو یوبی سافت با ساخت موتور اختصاصی Snowdrop برای بازی Tom Clancy’s The Division وفاداری خودش را به پیشرو بودن در عرصه گرافیک کامپیوتری اثبات کرده و در این بازی نیز از ویژگی های گرافیکی بسیاری استفاده شده که از جمله آنها میتوان به سیستم نورپردازی Dynamic Global illumination، سیستم تخریب پذیری طبیعی تر و جلوه های بصری بیشتر اشاره کرد.

بنچمارک DX12 بازی The Division

نورپردازی سراسری «Global illumination»  نام کلی گروهی از الگوریتم‌ها در گرافیک سه‌بعدی رایانه‌ای است که برای افزودن نورپردازی واقعی تر به صحنه های سه بعدی استفاده میشود. از قابلیت های مهم این روش نورپردازی این است که نه تنها کار نورهایی که از یک منبع ساطع می‌شوند (نورپردازی مستقیم) را انجام می‌دهند، بلکه اشعه‌ نورهایی که از یک منبع ساطع میشوند و از طرف اشیای داخل صحنه منعکس می‌شوند (نورپردازی غیرمستقیم) را هم پوشش میدهند. (در مورد این روش جدید از نورپردازی به زودی مطلبی منتشر میکنیم.)

در واقع انعکاس نور، شکست نور و سایه همگی از مثال‌هایی برای نورپردازی سراسری هستند، چرا که در حین شبیه‌سازی آنها، یک شئ بر رندرینگ شئ دیگر تاثیر خواهد گذاشت. لازم به ذکر است نسخه PC بازی از بهترین و کاملترین افکت های تصویری استفاده میکند که امری طبیعی است، قابلیت های گرافیکی قدرتمندی همچون Sub-surface Scattering، ویژگی Spot Shadows، تکنیک Ambient Occlusion، ویژگی Chromatic Aberration، ویژگی Depth of Field، ویژگی Contact Shadows، ویژگی Wind-Affected Snow، ویژگی Parallax Mapping، ویژگی Vignette و در نهایت قابلیت Volumetric Fog را میتوان از جمله تکنیک های گرافیکی پیشرفته ای دانست که در نسخه PC دیده میشوند.

ذکر این نکته لازم است که The Division یک عنوان کاملاً انویدیا گیم ورکز «Nvidia GameWorks» محور است و به شدت از قابلیت های موجود در این برنامه استفاده میکند. خوشبختانه به نظر نمیرسد GameWorks موجب افت عملکرد بازی شده باشد. این در حالی است که در بازی  از قابلیت های سنگینی همچون HBAO+ Ambient Occlusion، ویژگی Percentage Closer Soft Shadows به معنای پراکنش سایه با دور شدن از جسم یا به اختصار «PCSS» و همچنین تکنیک Hybrid Frustum Traced Shadows به معنای سایه‌های مخروطی به روش ترکیبی یا «HFTS» استفاده گسترده ای شده است.

بنچمارک DX12 بازی The Division

اکثر قابلیت های فوق را بارها در بازی های مختلف دیده اید یا اسمش را شنیده اید. اما قابلیت Hybrid Frustum Traced Shadows یا «HFTS» قابلیت جدید است که برای اولین بار در یک بازی مورد استفاده قرار میگیرد. این تکنیک به صورت اختصاصی برای کارت های گرافیکی طراحی شده که از نسل دوم معماری ماکسول استفاده میکند و میتواند هندسه دقیقی از سایه های سختی که به آرامی به سایه نرم تبدیل میشوند را به صورت همزمان «Real Time» و کاملاً واقع گرایانه نشان دهد.

تکنیک سایه پردازی HFTS را میتوان یک نسخه پیچیده تر و بهتر از سیستم سایه زنی PCSS دانست که در The Division مورد استفاده قرار گرفته است. شعاع هیبریدی سایه های ردیابی شده «Hybrid ray traced shadows» به جای استفاده از سیستم دنبال کردن پرتو «Ray Tracing» از Shadow Maps ها برای ایجاد سایه های برجسته تر « Sharper Shadows» که از نزدیک بهتر به نظر میرسند استفاده میکند. در واقع با Ray Tracing میتوان به طور کامل افکت های یک دوربین شامل عمق میدان و شکل دیافراگم را شبیه سازی کرد. این روش کیفیت فوق العاده ای به تصاویر بازی میدهد.

تنظیمات گرافیکی بازی The Division

The Division از رنج وسیعی از تنظیمات گرافیکی استفاده میکند و تمامی تست های انجام شده به صورت استاندارد و با استفاده از نرم افزار MSI Afterburner روی سه رزولوشن ۱۹۲۰×۱۰۸۰ ،۲۵۶۰×۱۶۰۰ و ۳۸۴۰×۲۱۶۰ با سطح کیفی Maximum Graphics انجام شده است. همچنین قابل ذکر است که دو پیکربندی SLI و AMD CrossFireX فقط در حالت DirectX 11 کار میکند. لازم به ذکر است که ما قبلاً بنچمارک DX11 بازی The Division را منتشر کرده بودیم که میتوانید در بخش بنچمارک بازی ها آن را ببینید. این بنچمارک، عملکرد DX12 بازی The Division را روی کارت های گرافیک مختلف نمایش میدهد.

بنچمارک The Division در ۱۹۲۰×۱۰۸۰

بنچمارک The Division در ۱۹۲۰x1080 در DirectX 11بنچمارک The Division در ۱۹۲۰x1080 در DirectX 12
بنچمارک DX12 بازی The Division
بنچمارک DX12 بازی The Division
همانطور که میبینید؛ زمانی که از DirectX 11 برای اجرای بازی The Division استفاده میکنید، برای اجرای بازی به حداقل کارتی همچون Radeon RX 460 و GeForce GTX 950 نیاز دارید و برای دریافت فریم ریت بهتر هم میتوانید از کارت های قدرتمند، اما قدیمی تر Radeon R9 380X یا GeForce GTX 780 استفاده کنید که به نسبت دو کارت فوق فریم ریت بهتری رندر میکنند. اما همانطور که در تصاویر بالا میبینید، با تغییر حالت به DirectX 12، تغییر زیادی در رزولوشن ۱۹۲۰×۱۰۸۰ ایجاد نمیشود و برای دریافت حداقل و حداکثر فریم ریت هم میتوانید از همان پیشنهادهای بالا استفاده کنید.

بنچمارک The Division در ۲۵۶۰×۱۴۴۰

بنچمارک The Division در ۲۵۶۰x1440 در DirectX 11بنچمارک The Division در ۲۵۶۰x1440 در DirectX 12
بنچمارک DX12 بازی The Division
بنچمارک DX12 بازی The Division
در این رزولوشن؛ برای اجرای بازی The Division روی DirectX 11 به حداقل کارت گرافیکی مثل Radeon R9 280X یا GeForce GTX 770 و برای دریافت بیش از ۳۰ فریم هم میتوانید از Radeon RX 480 یا GeForce GTX 980 Ti استفاده کنید. در این رزولوشن نیز، با تغییر حالت به DirectX 12 فشار پردازشی تراشه گرافیکی تغییر نمیکند و با همان کارت های بالا میتوانید به نتایج مثبتی برسید.

بنچمارک The Division در ۳۸۴۰×۲۱۶۰

بنچمارک The Division در ۳۸۴۰x2160 در DirectX 11بنچمارک The Division در ۳۸۴۰x2160 در DirectX 12
بنچمارک DX12 بازی The Division
بنچمارک DX12 بازی The Division
اجرای بازی در رزولوشن ۳۸۴۰×۲۱۶۰ کمی متفاوت تر از دو حالت قبلی است و قطعاً برای اجرای روان بازی به کارت های قویتری نیاز داریم. اگر بازی را با DirectX 11 اجرا میکنید، در کمترین حالت برای اجرای ۳۰ فریم به کارت هایی مثل Radeon R9 290X or GeForce GTX 980 نیاز دارید و برای دریافت بیش از ۳۰ فریم هم به یک جفت هیولای GTX 1080 با پیکربندی SLI نیاز پیدا میکنید. با تغییر حالت به DirectX 12 نیز تغییر چندانی ایجاد نمیشود و با کارت هایی که معرفی کردیم میتوانید بیش از ۳۰ فریم رندر کنید.

بنچمارک حافظه ویدئویی The Division

این تست با نرم افزار MSI Afterburner و در دو رزولوشن ۱۹۲۰×۱۰۸۰ و ۲۵۶۰×۱۴۴۰ با فعال بودن Anti-Aliasing انجام شده و نشان دهنده این است اگر بازی را روی رزولوشن ۱۹۲۰×۱۰۸۰ اجرا میکنید به حداقل کارتی با ۶۱۴۴ مگابایت (۶ گیگابایت) حافظه ویدئویی نیاز دارید، اگر بازی را با رزولوشن ۲۵۶۰×۱۴۴۰ انجام میدهید، باز هم با کارتی با حافظه ۶۱۴۴ مگابایت (۶ گیگابایت) و اگر با رزولوشن ۳۸۴۰×۲۱۶۰ بازی میکنید، به یک کارت ۶۱۴۴ مگابایتی (۶ گیگابایتی) نیاز دارید.

بنچمارک DX12 بازی The Division

بنچمارک پردازنده The Division

بنچمارک پردازنده DirectX 11بنچمارک پردازنده DirectX 12
بنچمارک DX12 بازی The Division
بنچمارک DX12 بازی The Division
The Division هر چه قدر با DirectX 12 در زمینه گرافیکی ضعیف و نتایج بی حاصلی داشت، در زمینه پردازنده مزیت های بسیار خوبی به همراه دارد و میتواند موجب افزایش فریم بنچمارک پردازنده شود. با این حال در این زمینه نیز به دلیل محدودیت های گرافیکی با مشکل عدم افزایش فریم در حد بسیار بالا مواجه ایم و عملاً نتیجه واقعی استفاده از DirectX 12 دیده نمیشود.

بنچمارک پردازنده  با پردازنده های اینتل

بنچمارک DX12 بازی The Division

بنچمارک پردازنده The Division با پردازنده های AMD

بنچمارک DX12 بازی The Division

نتایج تست ها نشان میدهد بازی The Division برای اجرای مناسب هوش مصنوعی و … به یک پردازنده ۱۶رشته ای «Threads» با ۸ هسته فیزیکی نیاز دارد. این مقدار هسته و اصلاحاً Threads برای اجرای مناسب هوش مصنوعی و فیزیک بازی ضروری است و در این زمینه استفاده از DirectX 12 توصیه میشود.

بنچمارک مصرف حافظه The Division

بنچمارک DX12 بازی The Division

تست حافظه رم بازی روی سیستمی متشکل از پردازنده Intel Core i7-5960X نسل هازول «Haswell-E» انجام شده که برای سوکت LGA 2011-3 عرضه شده و از فرکانس کلاک ۳۰۰۰ مگاهرتزی استفاده میکند. این پردازنده میتواند از ۱۶ گیگابایت حافظه DDR4 با فرکانس کاری ۲۴۰۰ مگاهرتز پشتیبانی کند و همانطور که تصویر بالا نشان میدهد؛ The Division در رزولوشن ۱۹۲۰×۱۰۸۰ به صورت کلی از ۳۰۰۰-۴۰۰۰ مگابایت حافظه رم سیستم شما استفاده میکند. بدین معنا که اگر در زمینه حافظه ویدئویی کارت گرافیک با کمبود پهنای باند مواجه شوید، این کمبود از طریق پهنای باند رم کلی سیستم شما جبران میشود.

بنچمارک DX12 بازی The Division

این بدین معناست که اگر سیستم شما ۸ گیگابایت حافظه رم داشته باشید، عنوان The Division از رقمی معادل ۶ گیگابایتش استفاده میکند، اگر ۱۲ گیگابایت دارید، ۷.۳ گیگابایتش مصرف میشود، اگر از ۱۶ گیگابایت حافظه استفاده میکنید، در زمان اجرای بازی مصرفی معادل ۸ گیگابایت خواهید داشت و در نهایت اگر از ۳۲ گیگابایت حافظه استفاده میکنید، مصرفی معادل ۹ گیگابایت را تجربه خواهید کرد. بنابراین؛ اگر از کارت گرافیکی با کمتر از ۶ گیگابایت حافظه گرافیکی استفاده میکنید، بهتر از به حافظه رم سیستم خودتان توجه کنید و حداقل ۸ گیگ حافظه برای اجرای روان بازی خریداری کنید. البته در این بین نباید رزولوشن مورد استفاده را فراموش کنید.

منبع gamegpu
راي شما
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars6 Stars7 Stars8 Stars9 Stars10 Stars
Loading...
  1. محمود says:

    سلام، یادمه زمانی که زمزمه هایی از سرکا اومدن DX12 شد میگفتن هرکارتی که ازش پشتیبانی کنه به راحتی هربازی رو بصورت کاملا ایده ال اجرا میکنه ودیگه بحث فریم ریت به تاریخ پیوست ودرمورد کیفیت هم که افسانه ها میسرودن اما حالا میبینیم که تو بعضی از بازیها شاید تاحدودی گرافیک بهتری رو شاهد باشیم ولی تو خیلی از بازیها با کاهش نرخ فریم مواجهیم، دلیل این امر چی میتونه باشه؟ دروغ پردازی مایکروسافت یا کمکاری بازیسازا ویا اینکه AMD وبیشتراز اون nvidia خوب باهاش هماهنگ نشدن؟

    • حسین
      حسین says:

      سلام، DX12 یه پلتفرم خیلی پیچیده و سنگینه و قبلاً تو مقاله «بررسی فنی پلتفرم DirectX 12» در موردش صحبت کردیم.

      به صورت کلی؛ DX12 هنوز اول راهشه و هنوز بازیسازا آشنایی کاملی با توابع و نحوه استفاده از اون رو ندارن، مطمئن باشید تا ۱-۲ سال دیگه میتونیم با عناوین بسیار بهینه تری بر پایه DX12 مواجه بشیم که از نظر فریم ریت عملکرد بهتری ارائه میدن. فعلاً و تا اینجای کار عملکرد DX12 روی عناوین و مخصوصاً سیستم ها متوسط مشهود تره و همونطور که تو تست بالا دیدین، مقدار عملکرد DX12 در پردازنده به نسبت کارت گرافیک مشهود تر و بهتره. در آینده هم بهتر میشه.

      در کل؛ فعلاً به نظرم بازیسازا نمیتونن به درستی ازش استفاده کنن. سخت افزارش فراهم شده و ربطی هم به مایکروسافت نداره. البته مایکروسافت باید DX12 رو بهینه تر کنه، همینطور انویدیا و ای ام دی هم باید درایورهای بهینه تری عرضه کنن و در آخر همه چی پای بازیسازه.

  2. عطا says:

    عالی بود این مطلب

حسین

زندگی نامه

نوشته شده در بنچمارک بازی ها

آخرین نقد و بررسی ها
بررسی کارت گرافیک Sapphire Radeon RX 580 Nitro

بررسی کارت گرافیک Sapphire Radeon RX 580 Nitro

تاريخ بررسي: ۲۳ اردیبهشت, ۹۶
بررسی کارت گرافیک GeForce GTX 1080 Ti Founders Edition

بررسی کارت گرافیک GeForce GTX 1080 Ti Founders Edition

۲۷ اسفند, ۹۵

9.3

بررسی کارت گرافیک MSI GTX 1050 Ti Gaming X 4 GB

بررسی کارت گرافیک MSI GTX 1050 Ti Gaming X 4 GB

۱۲ بهمن, ۹۵

9.0

بررسی کارت گرافیک Gigabyte GTX 1050 Ti G1 Gaming 4 GB

بررسی کارت گرافیک Gigabyte GTX 1050 Ti G1 Gaming 4 GB

۱۴ دی, ۹۵

9.0

بررسی کارت گرافیک MSI RX 480 Gaming X 8 GB

بررسی کارت گرافیک MSI RX 480 Gaming X 8 GB

۹ دی, ۹۵

9.4

روزی سگی، شیری را گفت: با من ستیز کن؛ شیر سر باز زد؛ سگ گفت: نزد تمام سگان خواهم گفت شیر از مقابله با من می هراسد. شیر گفت: سرزنش سگان را خوشتر دارم تا شماتت شیران، که گویند چون شیری باشد که با سگی پنجه در پنجه شده

×
8 بازی بزرگ نسل جدید

تــیم گارد3دی

تیم گــارد3دی (Guard3d.com) سعی بر ارائه مطالب متفاوت در زمینه سخت افزار و بازی دارد و امیدوار است در این زمینه بهترین عملکرد را داشته باشد . تیم گـــارد فعالیت خود را به صورت رسمی از تاریخ 2013-10-14 برابر با 1392-07-22 آغاز کرده و تمامی مطالب تولید شده توسط این سایت برای صاحبین آن محفوظ میباشد. کپی مطالب تنها با ذکر نام (Guard3d.com) مجاز است و ما از کپی مطالب بدون ذکر دقیق لینک منبع به صفحه مطلب راضی نیستیم. امیدواریم رضایت شما را جلب کنیم .

شبکه های اجتماعی

کپی رایت 2013 © تمامی حقوق نزد Guard3d محفوظ است | طراحی و کدنویسی توسط hosseincode

error: نمیتوانید کپی کنید!!! فقط لینک صفحه برای آدرس دهی به این مطلب قابل کپی است