بنچمارک بازی Street Fighter V

Street Fighter V را میتوان در رده یکی دو بازی سبک مبارزه بسیار پر طرفدار و قدیمی دانست که بالاخره پس از مدت ها عرضه شد تا یاد و خاطره دوران قدیم را زنده کند.در این بازی از ۱۶ مبارز استفاده شده که برخی از آن ها مبارزین کهنه کار خیابانی هستند و عده ای دیگر برای نخستین بار پا به این عرصه گذاشته اند. همچنین شخصیت های قدیمی Street Fighter با وجود این که همان سبک نمادین مبارزه خود را حفظ کرده اند، تغییراتی بنیادین در قابلیت های شان داشته اند.

تمامی ۱۶ شخصیت موجود، سبک مبارزه منحصر به فرد خود را دارند و به درجه استادی رسیدن با آن ها، نیازمند تمرین و صرف وقت بسیار است. شاید ۱۶ شخصیت ابتدا بسیار کم به نظر برسد، اما تنوع گیم پلی هر کدام از آنان این کمبود را جبران می کند. Street Fighter V هم مثل اجدادش گذشته اش یک بازی دو بعدی در پس زمینه سه بعدی است و خوش بختانه به لطف موتور قدرتمند بازی با مدل سازی مناسبی از کاراکترهای بازی مواجه ایم. البته جزئیات محیط چندان بالا نیست، منتهی بازی عنوان جذابی طرفیم.

Street Fighter V از موتور گرافیکی جدیدی استفاده میکند که پیش از اینچنین گرافیکی در هیچ کدام از عناوین این سری مشاهده نشده بود. در این بازی قابلیت مبارزه در دو حالت شبکه و دو نفره وجود دارد و حتی میتوانید حالت Capcom Pro Tour را انجام دهید و از مسابقات این بخش لذت ببرید. عنوان Street Fighter V از موتور گرافیکی Unreal Engine 4 استفاده میکند و از سیستم مبارزاتی جدیدی با عمق تکنیک های بیشتر استفاده میکند و شامل دو درجه سختی Veterans و Beginners میشود که اولی فقط برای بازیبازان بسیار حرفه ای و دومی برای افرادی است که تازه به جمع هواداران این بازی پیوسته اند.

بازی با توجه به رابط DirectX 11 طراحی وتولید شده و موتور بازی هم توسط اپیک گیمز (سازنده شهیر سری Gears Of War) ساخته شده که به نسبت موتورهای پیشین از قابلیت های بسیار بیشتری برخوردار است. ما قبلاً در مورد این موتور در مقاله «با موتور بازی سازی Unreal Engine 4 آشنا شوید» صحبت کردیم و ویدئوهای بسیاری از این موتور در سایت منتشر کردیم که میتوانید با کلیک بر روی لینک فوق آنها را مشاهده کنید. یکی از بخش های قدرتمند این موتور را میتوان سیستم هوش مصنوعی آن دانست که اجازه طراحی پارامترهای مختلفی را به طراح بازی میدهد تا بتواند ایده های خودش را در یک محیط تعاملی به خوبی پیاده کند تا بازیباز را چالش بکشد.

اولین بازی طراحی شده با این موتور عنوان Unreal و باز یبعدی همین سری به نام Unreal Tournament بود که عنوان اصلی در سال ۱۹۹۸ عرضه شد و پس از آن هم تا زمان حال بیش از صد عنوان مختلف در سبک های مختلف با این موتور طراحی و به بازار عرضه شدند که از آن جمله میتوان به عناوین مشهوری همچون Deus Ex، Dishonored، Lineage II، Thief: Deadly Shadows، Postal 2، سری بازی های Brothers in Arms، بازی Tom Clancy’s Splinter Cell و سری Tom Clancy’s Rainbow Six اشاره کرد.

طراحی این موتور عمدتاً برای بازی های شوتر اول شخص انجام شده، با این حال در بازی های بسیاری که در دیگر سبک ها تولید شدند مورد استفاده قرار گرفته است. این موتور با زبان سطح بالا C ++ نوشته شده و میتواند بازی هایی برای پلتفرم های مختلف تولید کند. بااین موتور برای تمام کنسول ها و حتی دریک کست «Dreamcast» و گیم کوب «GameCube» هم بازی ساخته شده که بسیار جالب توجه است و کمتر موتوری چنین توانایی بالایی در پشتیبانی از پلتفرم های مختلف را دارد.

بنچمارک-بازی-Street-Fighter-V

کار طراحی Unreal Engine تا جایی پیش رفته که در سال ۲۰۱۰ موتور Unreal Engine 3 به صورت رسمی برای iPod Touch و iPhone 3GS اعلام شد و حالا بازیسازان میتوانند با این موتور برای پلتفرم های موبایلی هم بازی تولید کنند. برای پورت بازی های ساخته شده با این موتور هم از یک سیستم مدولار «modular» وابسته به اجزا استفاده شده که توانایی پشتیبانی از سیستم های رندرینگ قدرتمندی مثل «Direct3D، OpenGL و previously supported» را دارد.

همچنین در گذشته هم از رابط های برنامه نویسی «API» قدرتمندی مثل Glide API، S3 Metal و PowerVR SGL پشتیبانی میکرد و در زمینه صوتی هم از کتابخانه های قدرتمند «EAX، OpenAL، DirectSound3D و کتابخانه قدیمی A3D» پشتیبانی میکند که برای پخش صدای پس زمینه و صدای کاراکترهای مختلف در Xbox360، PlayStation 3، Nintendo Wii و ویندوز، لینوکس و سیستم عامل مک مورد استفاده قرار گرفته است. بنابراین در زمینه پورت بازی ها با موتور قدری مواجه ایم که به خوبی میتواند خروجی مناسبی از بازی اصلی را برای پلتفرم های مختلف فراهم کند.

شرایط بنچمارک بازی

بازی Street Fighter V روی سه رزولوشن ۱۹۲۰×۱۰۸۰، ۲۵۶۰×۱۶۰۰ و ۳۸۴۰×۲۱۶۰ و کیفیت تصویر Maximum روی بیش از ۲۰ کارت گرافیک از برندهای مختلف مورد تست و بررسی قرار گرفته و پیکربندی AMD CrossFireX و انویدیا SLI هم توسط بازی پشتیبانی نمیشوند. بهترین فریم قابل قبول بازی ۵۰ فریم است.

بنچمارک ۱۹۲۰×۱۰۸۰

SF-1920

معقول ترین کارت هایی که میتوانند بازی را در رزولوشن Full HD 1920x1080p اجرا کنند، کارت های Radeon R7 370 و GeForce GTX 660 هستند که که هر دو در حالت حداقلی بیش از ۵۰ فریم رندر میکنند و در حالت میانگین هم ۶۰ فریم تولید میکنند. اما برای اجرای بی دردسر بازی به دو کارت Radeon HD 7950 و GeForce GTX 670 نیاز دارید که با راحتی در این بازی ۶۰ فریم در تمامی حالت ها تولید میکند.

بنچمارک ۲۵۶۰×۱۴۴۰

SF-2560

برای اجرای بهینه بازی روی این رزولوشن به دو کارت Radeon R9 280X و GeForce GTX 770 نیاز دارید که هر دوی آنها در زمره بهترین کارت های میان رده انویدیا و AMD قرار دارند و به خوبی میتوانند از DX12 پشتیبانی کنند. البته R9 280X از فناوری های بهتر و بیشتری پشتیبانی میکند و در بین کارت های میان رده میوان این کارت را بسیار بهتر از رقیب سبز پوشش دانست. اما برای اجرای ۶۰ فریم ثابت در کمترین حالت ممکن به دو کارت Radeon R9 290 و GeForce GTX 780 Ti نیاز دارید که هر دو از پرچمداران نسل خودشان محسوب میشوند.

بنچمارک ۳۸۴۰×۲۱۶۰

SF-3840

در رزولوشن  ۳۸۴۰×۲۱۶۰ فقط کارت های کمی هستند که میتوانند بازی های مختلف را به خوبی رندر کنند. اما ماهیت بازی به گونه ای است که حتی کارت های میان رده هم برای اجرای این رزولوشن مناسب به نظر میرسند. برای اجرای بی دردسر Street Fighter V روی ۴K فقط به باید به کارتی همچون GeForce GTX 980 Ti فکر کنید.

میانگین مصرف حافظه ویدئویی

SF-VRAM

تست مصرف حافظه ویدئویی با نرم افزار MSI Afterburner روی دو سه رزولوشن ۱۹۲۰×۱۰۸۰ و ۲۵۶۰×۱۴۴۰ انجام شده و سطح کیفیت بازی هم روی حداکثر کیفیت ممکن «Maximum» تنظیم شده تا نتیجه واقعی لحاظ شود. بنابراین برای اجرای بازی روی ۱۹۲۰×۱۰۸۰ به کارت گرافیکی با ۱۲۸۰ مگابایت حافظه ویدئویی (کمتر از ۱.۵ گیگ) نیاز دارید و برای اجرای روان بازی در ۲۵۶۰×۱۴۴۰ به کارتی با حداکثر ۲۰۴۸ مگابایت (۲ گیگابایت) حافظه ویدئویی و برای اجرای بازی روی ۴K به کارتی با حداکثر ۳۰۷۶ مگاباتی حافظه ویدئویی نیازی خواهید داشت.

بنچمارک عملکرد پردازنده روی ۱۹۲۰×۱۰۸۰

SF-CPU

برای پردازنده از ۱۶ مدل مختلف AMD و انویدیا استفاده شده و تمامی تست ها به صورت ۱۹۲۰×۱۰۸۰ ثبت شده و همانطور که میبینید تمامی پردازنده ضعیف و قوی و میان رده AMD میتوانند درکمال تعجب بازی را با ۶۰ فریم اجرا کنند.

بنچمارک عملکرد پردازنده اینتل در ۱۹۲۰×۱۰۸۰

CF-CPUINTEL

تست پردازند های اینتل هم  با حداکثر کیفیت ممکن «Maximum» انجام شده و اعداد فوق نشان دهنده لود پردازشی یا میزان فشاری است که برای پردازش بار کاری هر هسته در حداکثر کیفیت ممکن «Maximum» و با رزولوشن ۱۹۲۰×۱۰۸۰ به پردازنده وارد میشود.

بنچمارک عملکرد پردازنده AMD در ۱۹۲۰×۱۰۸۰

SF-CPU-AMD

این تصویر نشان میدهد Street Fighter V در زمینه پردازده از ۶ رشه «Threads» پردازنده یا همان پردازنده های مجازی استفاده میکند.

میانگین مصرف حافظه

SF-RAM1

این تست روی سیستم متشکل از پردازنده Core i 7 GHz 5960Х@۴.۶ c و ۳۲ گیگابایت رم DDR4 با فرکانس کاری ۲۴۰۰ مگاهرتزی صورت گرفته و همانطور که میبینید، Street Fighter V با تنظیمات مختلف به طور میانگین ۹۰۰ مگابایت مصرف حافظه دارد.

SF-RAM2

این تصویر نشان میدهد اگر سیستمی با ۶ گیگابایت حافظه ویدئویی دارید، مصرف آن در بازی Street Fighter V حدود ۳ گیگابایت است، اگر ۸ گیگ حافظه دارید، مصرف بازی حدود ۳.۲ گیگابایت است، اگر ۱۶ گیگ دارید، مصرف ۳.۴ و اگر ۳۲ گیگ حافظه دارید، مصرف بازی فقط ۴.۲ گیگابایت است.

منبع gamegpu
راي شما
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars6 Stars7 Stars8 Stars9 Stars10 Stars
Loading...

نوشته شده در بنچمارک بازی ها

آخرین نقد و بررسی ها
بررسی کارت گرافیک ASUS ROG STRIX GTX 1060 OC 6GB

بررسی کارت گرافیک ASUS ROG STRIX GTX 1060 OC 6GB

تاريخ بررسي: ۱۹ مرداد, ۹۶
بررسی کارت گرافیک Zotac GeForce GTX 1080 Ti AMP! Extreme

بررسی کارت گرافیک Zotac GeForce GTX 1080 Ti AMP! Extreme

۶ مرداد, ۹۶

9.6

بررسی کارت گرافیک Palit GTX 1080 GameRock Premium

بررسی کارت گرافیک Palit GTX 1080 GameRock Premium

۲۶ تیر, ۹۶

9.8

بررسی کارت گرافیک Sapphire Radeon RX 580 Nitro

بررسی کارت گرافیک Sapphire Radeon RX 580 Nitro

۲۳ اردیبهشت, ۹۶

9.2

بررسی کارت گرافیک GeForce GTX 1080 Ti Founders Edition

بررسی کارت گرافیک GeForce GTX 1080 Ti Founders Edition

۲۷ اسفند, ۹۵

9.3

روزی سگی، شیری را گفت: با من ستیز کن؛ شیر سر باز زد؛ سگ گفت: نزد تمام سگان خواهم گفت شیر از مقابله با من می هراسد. شیر گفت: سرزنش سگان را خوشتر دارم تا شماتت شیران، که گویند چون شیری باشد که با سگی پنجه در پنجه شده

×
ناگفته های داستان بازی Deus Ex
شاخه: بازی ها,ناگفته های داستان بازی

ناگفته های داستان بازی Deus Ex

تــیم گارد3دی

تیم گــارد3دی (Guard3d.com) سعی بر ارائه مطالب متفاوت در زمینه سخت افزار و بازی دارد و امیدوار است در این زمینه بهترین عملکرد را داشته باشد . تیم گـــارد فعالیت خود را به صورت رسمی از تاریخ 2013-10-14 برابر با 1392-07-22 آغاز کرده و تمامی مطالب تولید شده توسط این سایت برای صاحبین آن محفوظ میباشد. کپی مطالب تنها با ذکر نام (Guard3d.com) مجاز است و ما از کپی مطالب بدون ذکر دقیق لینک منبع به صفحه مطلب راضی نیستیم. امیدواریم رضایت شما را جلب کنیم .

شبکه های اجتماعی

کپی رایت 2013 © تمامی حقوق نزد Guard3d محفوظ است | طراحی و کدنویسی توسط hosseincode

error: نمیتوانید کپی کنید!!! فقط لینک صفحه برای آدرس دهی به این مطلب قابل کپی است