بنچمارک APU بازی STALKER: Call of Pripyat

در نوامبر سال ۲۰۰۱ (آذر ۱۳۸۰) برای اولین بار خبر ساخت عنوانی جاه طلبانه در مطبوعات مربوط به بازی مطرح شد و تاریخ انتشار آن نیز سال ۲۰۰۳ اعلام شد. تا قبل از آن هم چندین و چند تریلر سینماتیک از عنوانی مبهم مننشر شده بود که از نظر فناوری های بکار رفته در آن عنوان، میتوانستیم آن را سرآمد تمام عناوین آن روز بدانیم. علیرغم تلاش های سازنده اوکراینی، بازی در زمان موردنظر عرضه نشد. پس از تاخیر طولانی، باور بر این بود که بازی استالکر به سرنوشت عناوین مطرحی همچون Duke و Doom و … بدل خواهد شد.

E3 سال ۲۰۰۵ بود که سایت IGN غیبت این بازی را به عنوان بزرگترین بازی آن زمان اعلام کرد. در فوریه ۲۰۰۵ ( اسفند ۱۳۸۳) شرکت ناشر بازی یعنی «THQ» اعلام کرد که تا قبل از مارس ۲۰۰۶ (فروردین ۱۳۸۵) بازی عرضه خواهد شد. خلاصه بعداز کلی تغییرات در موتور و طراحی بازی و همچنین ایده های انجام شده؛ بازی در تاریخ ۱۱ جولای ۲۰۰۷ (سه شنبه ۲۰ تیر ۱۳۸۵) منتشرشد. S.T.A.L.K.E.R.: Shadow of Chernobyl اولین بازی دنیای باز (OPEN WORLD) شوتر سوم شخصی بود که توسط استدیوی اوکراینی GSC Game World در سال ۲۰۰۷ ساخته شده بود.

در تاریخ July 11, 2007 (سه شنبه ۲۰ تیر ۱۳۸۵) استدیو GSC Game World نسخه ای از بازی را به عنوان مقدمه ای «Prequel» بر عنوان اصلی «S.T.A.L.K.E.R.: Shadow of Chernobyl» معرفی کرد که  S.T.A.L.K.E.R Clear Sky نام گرفت و در تاریخ ۵ September 2008 (جمعه ۱۵ شهریور ۱۳۸۷) منتشر شد و همچنین در تاریخ February سال ۲۰۱۰ (سه شنبه ۱۳ بهمن ۱۳۸۸) دومین مقدمه مهم بر بازی اصلی با نام S.T.A.L.K.E.R.: Call of Pripyat معرفی شد که به شدت مورد استقبال هواداران بازی قرار گرفت.

استدیو GSC Game World به عنوان یک استدیو اوکراینی برای بازی S.T.A.L.K.E.R سنگ تمام گذاشت و در سال ۲۰۰۷ و درست زمانی که خبری از بازی های مبتنی بر پلتفرم DirectX10 نبود، این بازی را با فناوری DirectX10 تولید و منتشر کرد تا اولین عنوانی باشد که بر پایه DirectX10 عرضه میشود. موتور گرافیکی بازی X-RAY 1.5 بود که نوع پیشرفته تر آن را چند سال بعد در بازی Metro 2033 دیدیم. X- RAY 1.5 زمانی از DirectX10 پشتیبانی میکرد که هیچ موتوری اینکار را انجام نمیداد.

موتور گرافیکی بازی در ابتدا روی DirectX 8 متمرکز شده بود، اما پس از مدت ها دستکاری و شخصی سازی به DirectX 9 تغییر پیدا کرد و در STALKER: Shadow of Chernobyl مورد استفاده قرار گرفت. اما در موتور گرافیکی نسخه X-Ray 1.5 که در عنوان STALKER: Clear Sky تولید ۲۰۰۸ مورد استفاده قرار گرفت از کتابخانه Direct3D 10 به عنوان رابط پایه برنامه نویسی استفاده شد و پس از مدتی با بسته برو رسانی ۱.۵.۰۷ Direct3D 10.1 ارتقا پیدا کرد.

مدتی بعد؛ آقای McNaughton از AMD/ATI طی مقاله ای که در وبلاگ خودش منتشر کرده بود نوشت: از DirectX 11 چه چیزی میخواهید؟! که در آن به تشریح و توصیف ویژگی های مربوط به کتابخانه Direct3D 11 پرداخته بود. او در این مقاله نوشته بود که عنوان STALKER: Call of Pripyat به همراه BattleForge و Colin McRae: Dirt 2″ تنها عناوینی بودند که در آن زمان از پلتفرم DirectX 11 مایکروسافت استفاده میکردند. یکی از ویژگی های DirectX 11 پشتیبانی از سیستم روشنایی داینامیک بر پایه پیکسل ها بود که بعدها به صورت بهتری با فناوری Ambient Occlusion مورد توجه قرار بازیسازان قرار گرفت.

بنچمارک APU بازی STALKER: Call of Pripyat

البته در این پلتفرم از Bump Mapping ،Normal Mapping و تکنیک Parallax Mapping هم پشتیبانی شده بود که همگی آنها در عنوان STALKER: Call of Pripyat مورد استفاده قرار گرفتند. سر انجام با انتشار بازی (هر چند ۲ سال دیرتر از زمان وعده داده شده) قدرت این موتور در خلق یک اکوسیستم عالی با هوش مصنوعی فوق پیچیده را دیدیم. اکوسیستمی که بعدا منجر به تولید سری محبوب Metro شد. داستان و مشخصات این بازی بر اساس واقعیت و اتفاقات اتمی نیروگاه هسته ای چرنوبیل نوشته شده است.

فضای وسیعی از منطقه اطراف نیروگاه هسته ای چرنوبیل به دلیل تشعشعات سنگین رادیو اکتیو و فعالیت های مخرب هسته ای، به عنوان منطقه ممنوعه محسوب شده و در آینده ای نزدیک باعث تغییرات عجیب و غریب در منطقه و محیط اطراف نیروگاه میشود. داستان بازی پر است از اصطلاحات جالب و جذابی همچون «The Zone،Stalker» که اکثراً از داستان های علمی و تخیلی و مخصوصا رمان Roadside Picnic (تفریح کنار جاده) قرض گرفته شده که توسط بوریس «Boris» و آرکادی استروگاسکی «Arkady Strugatsky» به رشته تحریر در آمده است.

همچنین در سال ۱۹۷۹ میلادی (۱۳۵۸ شمسی) برداشتی آزاد توسط آندری تارکوفسکی «Andrei Tarkovsky» از روی بازی و حوادث نیروگاه اتمی چرنوبیل انجام شد که حاصل آن فیلمی با مضمون شهر تنها و انفجار اتمی است.

بنچمارک APU بازی STALKER: Call of Pripyat

نگاهی کوتاه به اتفاقات داستان بازی S.T.A.L.K.E.R: Pripyat

حوادث بازی Call of Pripyat تنها مدت کوتاهی پس ازپایان Shadow of Chernobyl آغاز میشود. پس از کشف مسیری باز به سمت مرکز Zone، نیروهای دولتی تصمیم میگیرند تا عملیاتی با اسم رمز منطقه آتش را در مقیاسی بزرگ و برای به کنترل در آوردن منطقه مورد نظر اجرا کنند. با توجه به طرح عملیات، نقشه منطقه به قلمرو و مکان های غیر عادی و … تقسیم میشوند و با علامت گذاری منطقه، نیروهای دولتی عملیات را شروع میکنند. با وجود آماده سازی دقیق و اطلاعات مناسب از منطقه مورد نظر توسط نیروهای دولتی، عملیات با شکست مواجه میشود و پنج بالگرد جنگی در این عملیات سقوط میکند.

سپس به منظور جمع آوری اطلاعات و دلایل شکست این عملیات، دولت مرکزی اوکراین فرستاده ویژه ای را به منطقه مورد مناقشه میفرستد. در همین حین Major Degtyarev (قهرمان بازی) برای جمع آوری اطلاعات به سمت محل های سقوط پنج بالگرد میرود و متوجه این نکته میشود که علت سقوط این بالگردها میدان های مغناطیسی قوی موجود در اطراف منطقه Zone بوده است نه استاکر های موجود در منطقه. در یکی از بالگردها او یک حفره فرار پیدا میکند و بعد از برسی آن متوجه میشود که افراد بالگرد به سمت تونلی زیر زمنی در منطقه پریپیات «Pripyat» رفته اند.

این تونل تنها راه فرار از منطقه است. Major Degtyarev با تشکیل یک تیم، متشکل از Zulu و یکی از اعضای سابق به دنبال افرادی میرود که بعد از سقوط بالگرد زنده مانده و فرار کرده اند. سپس با کمک یک تکنسین فنی از منطقه پریپیات به نام Nitro موفق میشوند راه دسترسی به تونل این منطقه را پیدا کنند. بعد از رسیدن به تونل و ورود به داخل آن متوجه گازهای سمی و موجودات جهش یافته ژنتیکی میشوند و قبل ازاینکه از تونل بیرون آیند، توسط این موجودات مورد هجوم قرار میگیرند.

بنچمارک APU بازی STALKER: Call of Pripyat

بعد ازخروج از تونل آنها با بازماندگان نظامی حاصل از سقوط بالگرد مواجه میشوند و پس از دستگیر کردن این افراد، آنها را نزد رهبر خود یعنی Colonel Kovalsky میبرند. این افراد نظامی مدام در حال درگیری با نیروهای Monolith (نیروهای مخفی دولتی) هستند و در همه جای شهر پخش شده اند و بر اثر درگیری های به وجود آمده تلفات سنگینی داده اند. یکی از اهداف اصلی قهرمان بازی پیدا کردن آزمایشگاه مخفی X-8 نیروهای شبه دولتی و تمامی اسناد محرمانه مربوط به آن است که داستان این ادامه را بسیار جذاب کرده است.

Call of Pripyat با اینکه نسخه جانبی است اما از داستانی غنی همانند نسخه اصلی بهره میبرد و صد البته سوال های زیادی را بی پاسخ میگذارد که شاید در بتوانیم روزی در S.T.A.L.K.E.R 2 جواب تمامی این سوالات را پیدا کنیم! البته استدیو بازی منحل شده و اعضای اصلی آن استدیوی جدیدی تحت عنوان ۴A Game تشکیل داده اند و به عنوان اولین بازی خود که در واقع حاصل اتمسفریک سری استالکر است، سری Metro را منتشر کرده اند.

تنظیمات گرافیکی بازی S.T.A.L.K.E.R: Pripyat

برای تست S.T.A.L.K.E.R: Pripyat از رزلوشون ۱۹۲۰×۱۰۸۰ و با حداکثر تنظیمات گرافیکی ممکن استفاده شده است. همچنین این نسخه به طور پیش فرض از API نسخه DirectX 0.9 استفاده میکند که شما میتوانید برای بهبود اعمال گرافیکی از DirectX 10 و حتی DirectX 11 هم استفاده کنید.

در مورد نرخ نوسازی و فریم ریت مقالات متعددی در سایت موجود است و من پیشنهاد میکنم برای درک بهتر این موضوع مقالاتی همچون «بهترین مانیتورهای مخصوص بازی برای کنسول ها»؛ «فریم ریت چیست؟ هر آنچه درباره فریم ریت باید بدانید (۱)»؛ «راهنمای خرید | سیستم مناسب برای اجرای ۴K»؛ «انویدیا G-Sync چیست؟!»؛ «راهنمای خرید | انتخاب سیستم بازی ۱۲۰ هرتزی» و حتی «راهنمای خرید | سیستم مناسب برای اجرای ۴K» را بخوانید تا اطلاعات فنی مناسبی برای جمع آوری یک سیستم خوب بدست آورید.

بنچمارک S.T.A.L.K.E.R: Pripyat در رزولوشن ۱۹۲۰×۱۰۸۰

بنچمارک APU بازی STALKER: Call of Pripyat

بنچمارک پردازنده PreyS.T.A.L.K.E.R: Pripyat

بنچمارک APU بازی STALKER: Call of Pripyat

بنچمارک مصرف حافظه S.T.A.L.K.E.R: Pripyat

بنچمارک APU بازی STALKER: Call of Pripyat

منبع gamegpu
راي شما
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars6 Stars7 Stars8 Stars9 Stars10 Stars
Loading...

نوشته شده در بنچمارک بازی ها

آخرین نقد و بررسی ها
بررسی مانیتور Samsung CFG70 27-Inch gaming

بررسی مانیتور Samsung CFG70 27-Inch gaming

تاريخ بررسي: ۲۶ آبان, ۹۶
بررسی کارت گرافیک ASUS ROG STRIX GTX 1060 OC 6GB

بررسی کارت گرافیک ASUS ROG STRIX GTX 1060 OC 6GB

۱۹ مرداد, ۹۶

9.0

بررسی کارت گرافیک Zotac GeForce GTX 1080 Ti AMP! Extreme

بررسی کارت گرافیک Zotac GeForce GTX 1080 Ti AMP! Extreme

۶ مرداد, ۹۶

9.6

بررسی کارت گرافیک Palit GTX 1080 GameRock Premium

بررسی کارت گرافیک Palit GTX 1080 GameRock Premium

۲۶ تیر, ۹۶

9.8

بررسی کارت گرافیک Sapphire Radeon RX 580 Nitro

بررسی کارت گرافیک Sapphire Radeon RX 580 Nitro

۲۳ اردیبهشت, ۹۶

9.2

روزی سگی، شیری را گفت: با من ستیز کن؛ شیر سر باز زد؛ سگ گفت: نزد تمام سگان خواهم گفت شیر از مقابله با من می هراسد. شیر گفت: سرزنش سگان را خوشتر دارم تا شماتت شیران، که گویند چون شیری باشد که با سگی پنجه در پنجه شده

×
مانیتور ASUS VX239H
شاخه: بررسی سخت افزار,تلویزیون/مانیتور

بررسی مانیتور ASUS VX239H

تــیم گارد3دی

تیم گــارد3دی (Guard3d.com) سعی بر ارائه مطالب متفاوت در زمینه سخت افزار و بازی دارد و امیدوار است در این زمینه بهترین عملکرد را داشته باشد . تیم گـــارد فعالیت خود را به صورت رسمی از تاریخ 2013-10-14 برابر با 1392-07-22 آغاز کرده و تمامی مطالب تولید شده توسط این سایت برای صاحبین آن محفوظ میباشد. کپی مطالب تنها با ذکر نام (Guard3d.com) مجاز است و ما از کپی مطالب بدون ذکر دقیق لینک منبع به صفحه مطلب راضی نیستیم. امیدواریم رضایت شما را جلب کنیم .

شبکه های اجتماعی

کپی رایت 2013 © تمامی حقوق نزد Guard3d محفوظ است | طراحی و کدنویسی توسط hosseincode

error: نمیتوانید کپی کنید!!! فقط لینک صفحه برای آدرس دهی به این مطلب قابل کپی است