بنچمارک بازی Rainbow Six Siege

Rainbow Six Siege نام یکی دیگر از بازی های بزرگی است که در لیست بهترین بازیهای تمام دوران من قرار دارد! به شخصه عاشق سری Rainbow Six و صحنه های بی نظیر این بازی و بازی شبیه آن هستم و خواهم بود. حسی بی نظیر و جوی خوفناک همراه با اتمسفری بی نظیر در سراسر بازی همچون روحی در کالبد بازی میدمد و بازی را به جلو میبرد. البته از نظر نگارنده این سری هیچکاه به پای شاهکار S.T.A.L.K.E.R و فرزند خلفش یعنی سری Metro نمیرسد! شکی نیست که شاهکار های مختلفی در ژانرهای مختلف وجود دارد. با این حال به شخصه علاقه وافری به این سری دارم که موجب میشود نوشتن در باره آنها هیچگاه برایم خسته کننده نباشد.

Rainbow Six Siege جایگزین یا بهتر است بگوییم جانشین Tom Clancy’s Rainbow 6: Patriots است! عنوان شوتر اول شخصی که به دلایلی نا مشخص کنسل شد! البته گفته میشود یکی از مهمترین دلایل کنسل شدن Rainbow 6: Patriots مرگ تام کلنسی (Tom Clancy) در یکشنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۲ بود! البته یوبی سافت بعدا طی بیانیه ای علام کرد که به احترام Tom Clancy ساخت سری بازی هایی که با پیشوند Tom Clancy شروع میشدند متوقف نخواهد شد.

به هر حال Patriots سال ۲۰۱۴ و پس از ۳ سال از شروع ساخت تو سعه این عنوان رسما کنسل شد و بلافاصله ساخت Rainbow Six Siege شروع شد! لازم به ذکر است که پیش از این و در دو مطلب جداگانه به نام های «بررسی فنی بازی Rainbow Six: Siege» و «به بهانه Rainbow Six Siege: نگاهی گذار به روند توسعه بازی» ابعاد مختلف بازی را مورد بررسی قرار دادیم. Rainbow Six Siege بنا به دلایل نامعلومی بخش تکنفره ندارد و تمام تمرکز سازنده بر روی بخش چند نفره بسیار مهیج بازی است که انصافاً هم خوشساخت و جذاب است.

عنوان Tom Clancy’s Rainbow Six Siege را میتوان آخرین عنوان اکشن تاکتیکی استدیو یوبی سافت نامید که فقط به صورت آنلاین قابل بازی است. Rainbow Six Siege بر پایه رابط برنامه نویسی DirectX 11 ساخته شده واز موتور بهینه شده Anvil engine 2.0 استفاده میکند. موتوری که توسط یوبی سافت مونترال ساخته شده است. «Anvil» را میتوان یک موتور بازیسازی تجاری قدرتمند دانست که که برای تولید بازی های PC و کنسول های PlayStation 3، PlayStation 2، PlayStation Portable، Xbox 360، Nintendo DS و Nintendo Wii طراحی شده است.

Assassin’s Creed اولین عنوانی بود که از موتور «Anvil» تحت نام رمز «Scimitar» استفاده میکرد و در سال ۲۰۰۷ برای کنسول ها و ۲۰۸۸ برای پلتفرم PC منتشر شد. همچنین علاوه بر اولین نسخه Assassin’s Creed؛ دو عنوان جداگانه Shaun White Snowboarding و Prince of Persia هم بر پایه Anvil در همان سال تولید و عرضه شدند که با استقبال خوبی مواجه شدند. طی سال های بعدی عناوین مختلفی از سری Assassin’s Creed نیز بر پایه همین موتور تولید شدند که آخرینشان Assassin’s Creed Syndicate بود.

اما Rainbow Six: Siege آخرین عنوانی است که با موتور بهینه شده Anvil engine 2.0 تولید شده و البته یک عنوان بی نظیر جذاب دیگر به نام For Honor هم با این موتور ساخته شده که قرار است در سال جاری میلادی عرضه شود. آخرین نسخه موتور بازی سازی Anvil به خوبی از تمام ویژگی های رابط برنامه نویسی DirectX 11 پشتیبانی میکند و هنوز خبری از شروع پشتیبانی از DirectX 12 توسط این موتور به گوش نرسیده و یوبی سافت همچنان ترجیح میدهد بازی های خودش را با DirectX 11 بسازد.

Rainbow Six Siege از بافت های با رزولوشن بسیار بالا استفاده میکند و در منوی تنظیمات بازی هم طیف گسترده از تنظیمات ویدئویی برای اجرای بازی به چشم میخورد که میتوانید از آنها برای اجرای روان تر بازی روی سیستم خود استفاده کنید. بازی به طور ویژه ای با پشتیبانی از فناوری های موجود در GameWorks انویدیا تولید شده که از جمله آنها میتوان به (Horizon Based Ambient Occlusion) یا HBAO+ اشاره کرد که برای بهبود شبیه سازی سایه پردازی واقعی به کار میرود.

از جمله دیگر تکنیک های مورد استفاده در GameWorks انویدیا (Temporal Anti-aliasing) یا TXAA است که برای جلوگیری از لرزش پیکسل های موجود در صحنه هایی با هندسه های کوچک به کار میرود. البته برای حل این مشکل، سازندگان مانیتور از تکنیکی به نام Flicker-free استفاده میکنند که میتواند مانع لرزش پیکسل های صفحه شود. انویدیا اعلام کرده برای اجرای راحت بازی روی کارت های این کمپانی با رزولوشن ۲۵۶۰×۱۴۴۰ میتوانید از کارت گرافیک GTX 970 و ۱۹۲۰×۱۰۸۰ هم از کارت گرافیک GTX 960 استفاده کنید.

روش تست بازی Rainbow Six Siege

بازی Rainbow Six Siege روی سه رزولوشن ۱۹۲۰×۱۰۸۰، ۲۵۶۰×۱۶۰۰ و ۳۸۴۰×۲۱۶۰ و کیفیت تصویر Maximum روی بیش از ۲۰ کارت گرافیک از برندهای مختلف مورد تست و بررسی قرار گرفته است. لازم به ذکر است Rainbow Six Siege از پیکربندی AMD CrossFireX پشتیبانی نمیکند و انویدیا SLI هم عملکرد مناسبی در اجرای بازی ندارد. نکته عجیب بازی این است که با وجود انویدیا محور بودن بازی Rainbow Six Siege، کارت های انویدیا در این بازی از عملکرد ضعیفی برخوردارند!

این در حالی است که نرخ فریم ریت روی کارت های گرافیک AMD وضعیت مطلوبی دارد. دلیل این امر مشخص نیست؛ ولی شاید دلیلش این باشد که طراحان بازی افکت هایی مخصوص کارت های انویدیا در بازی طراحی کردند که در کارت های AMD پشتیبانی نمیشود و شاید هم دلیلش درایور بهتر AMD برای این بازی باشد! ولی با این وجود تفاوت بصری مشهودی بین کارت های انویدیا و AMD دیده نمیشود.

سیستم مورد نیاز بازی Rainbow Six Siege

حداقلحداکثر
پردازندهWindows 7 64-Bit edition
Windows 8.1 64-Bit edition
Windows 10 64-Bit edition
Windows 7 64-Bit edition
Windows 8.1 64-Bit edition
Windows 10 64-Bit edition
ویندوزIntel Core i3-560 @ 3.3 GHz
AMD Phenom II X4 945 @ 3.0 GHz
Intel Core i5-2500K @ 3.3 GHz
AMD FX-8120 @ 3.1 GHz
رم۶GB۸GB
کارت گرافیکNvidia GeForce GTX 460
AMD Radeon HD 5870
(با حداقل ۱ گیگ ویدئو رم)
Nvidia GeForce GTX 670/GTX 760/GTX 960
AMD Radeon HD 7970/R9 280X
(با حداقل ۲ گیگ ویدئو رم)
فضای مورد نیاز۳۷GB۴۷GB
DirectXDirectX 9.0DirectX 9.0

توضیحات فنی Rainbow Six Siege

هدف یوبی سافت از همان اول ساخت یک بازی ۶۰ فریم بر ثانیه بود، بدین معنا که تولید هر تصویر باید دقیقاً ۱۶.۶۷ میلی ثانیه طول بکشد تا به ۶۰ فریم در هر ثانیه برسد. این مقدار فریم برای بازی های اکشن آنلاین امری حیاتی نیست، اما لازمه تجربه لذت بخشی است که یوبی سافت سعی کرده آن را به بهترین وجه ممکن پیاده کند. به هر حال نسخه PC با تفکیک پذیری ۱۰۸۰p همراه با TAA و فیــــلترهای Anti-Aliasing عرضه شده که کیفیت بسیار بالاتری به نسبت دو کنسول PS4 و Xbox One دارد.

نسخه کنسول سونی به به صورت Native 1080p اجرا میشود، در حالی که نسخه Xbox One، همانطور که انتظار میرفت به صورت ۹۰۰p اجرا میشود. نسخه PC حداکثر کیفیت ممکن را به صورت پیش فرض دارد و در مقایسه میتوان گفت که کیفیت فوق شبیه همان چیزی است که روی PS4 مشاهده میکنید، اما با نرمی کمتر در صحنه هایی که مخصوصاًبه صورت آهسته یا اسلوموشن پخش میشوند. هسته طراحی بازی یا همان کیفیت Artwork ها در تمامی پلتفرم ها یکی است، منتهی تفاوت های اصلی در استفاده از افکت هایی همچون Texture Filtering، LOD Streaming و Shadow Quality یا همان کیفیت سایه ها است که بین پلتفرم های مختلف تفاوت ایجاد میکند.

بنچمارک بازی Rainbow Six Siege

 

PC بازان میتوانند از کیفیت بالاتری استفاده کنند و به همین منوال کیفیت سایه پردازی و شاخ و برگ درختان برای آنها طبیعی تر از نسخه های کنسولی خواهد بود. Draw Distances بیشتر و بهبود فـــــیلترینگ بافت از طریق اعمال ۱۶x AF میتواند تجربه بصری بهتری را در اختیار PC بازان قرار دهد. اما هسته اصلی بازی و افکت هایی همچون دود و ذرات همچون نسخه کنسولی باقی میمانند و تغییری در آنها ایجاد نمیشود. یکی از مزیت های عمده بازی روی PC این است که هر دو حالت Multiplayer و Terrorist Hunt به صورت ۶۰ فریم اجرا میشوند، در حالی که دومین حالت روی کنسول های PS4 و Xbox One به صورت ۳۰ فریم و محدود شده اجرا میشود.

از منظر بافت ها میتوان گفت که نسخه PC از حداکثر ۱۶x AF استفاده میکند و کیفیتی به مراتب بهتر از دو نسخه کنسولی دارد. هر چند استفاده از Post-Processing موجب شده بافت های فواصل دور بازی تا حد بسیار زیادی در نسخه PC شفاف و تر و اضح تر نمایش داده شود. فـــیلتر قدرتمند و سنگین Ambient Occlusion هم تفاوت غیر قابل انکاری روی نسخه های کنسولی و PC دارد. نسخه PC با HBAO+ اجرا میشود و به نظر میرسد که نسخه های PS4 و Xbox On از روش جدید و انحصاری یوبی سافت به نام SSBC استفاده میکنند که اطلاعات زیادی در موردش در دست نیست.

بنچمارک ۱۹۲۰×۱۰۸۰

RSS-1920

بهترین، خوشقیمت ترین و به صرفه ترین کارت هایی که میتوانند بازی را در این رزولوشن به خوبی اجرا کنند دو کارت Radeon HD 7850 و GeForce GTX 750 Ti هستند که هر دوی آنها میتوانند ۳۰ فریم تولید کنند که برای اجرای روان بازی مناسب است.

بنچمارک ۲۵۶۰×۱۴۴۰

RSS-2560

اما در رزولوشن ۲۵۶۰×۱۴۴۰ دامنه مورد نظر انتخاب ما محدود میشود به Radeon HD 7850 و کارت بسیار محبوب و خوش قیمت GeForce GTX 760 تغییر میکند. اما استفاده از دو کارت Radeon HD 7870 و GeForce GTX 960 هم برای اجرای بهینه بازی میتواند مناسب باشد. وضعیت بالای جدول هم که نیازی به توضیح و درصد گیری ندارد.

بنچمارک ۳۸۴۰×۲۱۶۰

RSS-3840

رزولوشن ۳۸۴۰×۲۱۶۰ همیشه پر بحث ترین وسنگین ترین رزولوشن برای اجرای بازی ها بوده که نفس و عرق هر کارتی را در می آورد. اجرای روان بازی در این رزولوشن به حداقل کارتی با ۴ تا ۶ گیگابایت حافظه ویدئویی نیاز دارد که میتواند قیمت کارت را بسیار زیاد کند. مخصوصاً در بازار پر تلاطم و تخیلی ایران که قیمت های نجومی کارت های مختلف، آنها را به کالایی لوکس بدل کرده و هر کاربری توانایی خریدشان را ندارد. اما معقول ترین و خوش قیمت ترین کارتی که میتواند در این رزولوشن فریم مناسبی تولید کند Radeon R9 280X و GeForce GTX 780 است.

همچنین از دو کارت Radeon R9 290 و GeForce GTX 980 هم میتوان به عنوان بهینه ترین کارت ها برای اجرای Rainbow Six Siege در رزولوشن ۳۸۴۰×۲۱۶۰ یاد کرد که میتوانند به طورمیانگین ۳۰ فریم در هر ثانیه رندر کنند که برای اجرای روان بازی مناسب است.

میانگین مصرف حافظه ویدئویی

RSS-MEMORY

این تست روی دو رزولوشن ۱۹۲۰×۱۰۸۰ و ۲۵۶۰×۱۴۴۰ انجام شده و از تفکیک پذیری ۱۰۸۰p همراه با TAA و فیــــلترهای Anti-Aliasing استفاده میکند. این تست نشان میدهد که برای اجرای بازی روی ۱۹۲۰×۱۰۸۰ به کارتی با ۳ گیگابایت حافظه ویدئویی نیاز دارید، برای اجرای کیفیت ۲۵۶۰×۱۴۴۰ هم به کارتی با ۳ گیگابایت حافظه ویدئویی نیاز دارید و برای اجرای روان بازی در رزولوشن ۳۸۴۰×۲۱۶۰ به کارتی با ۴ گیگابایت حافظه ویدئویی نیاز دارید.

بنچمارک عملکرد پردازنده روی ۱۹۲۰×۱۰۸۰

RSS-CPU

بنچمارک عملکرد پردازنده اینتل در ۱۹۲۰×۱۰۸۰

RSS-CPU-INTEL

بنچمارک عملکرد پردازنده AMD در ۱۹۲۰×۱۰۸۰

RSS-CPU-AMD

میانگین مصرف حافظه

حافظه-2

این تست با پردازنده Core i 7 GHz 5960Х@۴.۶ و ۳۲ گیگابایت حافظه رم ۲۴۰۰ مگاهرتزی گرفته شده و نتیجه تست نشان میدهد که Rainbow Six Siege 3 به طور میانگین به ۲.۵ گیگابایت حافظه رم نیاز دارد.

حافظه-

به عبارت دیگر و به طور میانگین، اگر سیستم شما برای اجرای بازی Rainbow Six Siege حدود ۶ گیگابایت حافظه دارد، ۴.۴ گیگابایت آن مصرف میشود، اگر ۸ گیگ حافظه م دارید، ۵.۲ گیگابایت مصرف میشود و اگر هم ۱۶ گیگابایت حافظه رم دارید، حدود ۶.۲ گیگابایت مصرف حافظه خواهید داشت. اینمقدار مصرف حافظه در حالت ۳۲ گیگابایت به ۷ گیگ برای اجرای بازی میرسد.

منبع gamegpu
راي شما
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars6 Stars7 Stars8 Stars9 Stars10 Stars
Loading...

نوشته شده در بنچمارک بازی ها

آخرین نقد و بررسی ها
بررسی کارت گرافیک ASUS ROG STRIX GTX 1060 OC 6GB

بررسی کارت گرافیک ASUS ROG STRIX GTX 1060 OC 6GB

تاريخ بررسي: ۱۹ مرداد, ۹۶
بررسی کارت گرافیک Zotac GeForce GTX 1080 Ti AMP! Extreme

بررسی کارت گرافیک Zotac GeForce GTX 1080 Ti AMP! Extreme

۶ مرداد, ۹۶

9.6

بررسی کارت گرافیک Palit GTX 1080 GameRock Premium

بررسی کارت گرافیک Palit GTX 1080 GameRock Premium

۲۶ تیر, ۹۶

9.8

بررسی کارت گرافیک Sapphire Radeon RX 580 Nitro

بررسی کارت گرافیک Sapphire Radeon RX 580 Nitro

۲۳ اردیبهشت, ۹۶

9.2

بررسی کارت گرافیک GeForce GTX 1080 Ti Founders Edition

بررسی کارت گرافیک GeForce GTX 1080 Ti Founders Edition

۲۷ اسفند, ۹۵

9.3

روزی سگی، شیری را گفت: با من ستیز کن؛ شیر سر باز زد؛ سگ گفت: نزد تمام سگان خواهم گفت شیر از مقابله با من می هراسد. شیر گفت: سرزنش سگان را خوشتر دارم تا شماتت شیران، که گویند چون شیری باشد که با سگی پنجه در پنجه شده

×
Gran Turismo Sport قاتل فناوری HDR
شاخه: تحلیل فنی

Gran Turismo Sport قاتل فناوری HDR

تــیم گارد3دی

تیم گــارد3دی (Guard3d.com) سعی بر ارائه مطالب متفاوت در زمینه سخت افزار و بازی دارد و امیدوار است در این زمینه بهترین عملکرد را داشته باشد . تیم گـــارد فعالیت خود را به صورت رسمی از تاریخ 2013-10-14 برابر با 1392-07-22 آغاز کرده و تمامی مطالب تولید شده توسط این سایت برای صاحبین آن محفوظ میباشد. کپی مطالب تنها با ذکر نام (Guard3d.com) مجاز است و ما از کپی مطالب بدون ذکر دقیق لینک منبع به صفحه مطلب راضی نیستیم. امیدواریم رضایت شما را جلب کنیم .

شبکه های اجتماعی

کپی رایت 2013 © تمامی حقوق نزد Guard3d محفوظ است | طراحی و کدنویسی توسط hosseincode

error: نمیتوانید کپی کنید!!! فقط لینک صفحه برای آدرس دهی به این مطلب قابل کپی است