بررسی عملکرد AMD RX 560 در مقابل GTX 1050

کمپانی AMD اولین نسل از تراشه های گرافیکی مبتنی بر معماری پولاریس «Polaris» را سال پیش معرفی کرد که از ویژگی های جدید همراه با عملکردی بهتر در بازی های روز و تا حد زیادی بهبود بهره وری بسیار بالایی را شامل میشود. AMD از زمان معرفی پولاریس «Polaris» به شدت در حال بروز رسانی و افزودن ویژگی های جدیدی برای بهبود اکوسیستم جدیدش است. با این حال؛ هنوز هم کاربران زیادی هستند که از سخت افزارهایی با عمر دو سال (در ایران با عمر ۱۰ سال هم پیدا میشود!) استفاده میکنند و اغلب برخی از آنها در حال حرکت به سمت فناوری های جدید هستند.

البته این روند در ایران مفهومی عمیقی ندارد و عمدتاً وقتی کاربری سیستمی میخرد، تا چندین سال از آن استفاده میکند! حتی اگر فناوری های جدیدی وارد بازار شده باشند باز هم او به سیستم قدیمی خودش وفادار است! برای این دسته از کاربران، چه در ایران و چه در خارج از ایران، معماری پولاریس «Polaris» یک معماری بهینه و دوست داشتنی است که با فناوری ساخت ۱۴ نانومتری FinFET و یک کارت گرافیک AMD RX 560 موفق شده ترکیبی قدرتمند و ارزان قیمت را برای این دسته از کاربران ارائه کند تا حداقل بتوانند تمامی عناوین فعلی را با رزولوشن ۱۹۲۰×۱۰۸۰ Full-HD اجرا کنند و از انجام بازی مورد نظرشان لذت ببرند.

بنابراین انتخاب AMD RX 560 میتواند یک ارتقا معقول و به صرفه برای این دست از کاربران محسوب شود. این ترکیب برای خیلی از افراد بهتر از راه حل استفاده از تراشه گرافیک مجتمعی «Integrated Graphics» است که برخی از کاربران از آن برای اجرای عناوین سبک ورزشی، استراتژیک و یا دیگر عناوین استفاده میکنند. بهتر است ارزش این سیستم را در چند مورد مهم زیر خلاصه کنیم:

  • بهترین ارزش خرید برای محدوده قیمت ۵۰۰.۰۰۰ هزار تومان (در ایران اندکی بیش از این قیمت).
  • استفاده از نسل جدید فناوری FreeSync برای نمایش مناسب نرخ نوسازی متغییر در بازی ها
  • اجرای بی دردسر و نرم عناوین مختلف در زمان اجرای آنها با رزولوشن ۱۰۸۰p
  • از بین رفتن مشکلات بصری که به دلیل کمبود حافظه کمتر از ۴ گیگابایت ایجاد میشود
  • کاهش مصرف انرژی و تاخیر ورودی به واسطه الگوریتم جدید Radeon Chill

وب سایت پی سی گیمر در مورد الگوریتم Radeon Chill مینویسد:

نظر ما درباره‌ الگوریتم Radeon Chill، ترکیبی از مثبت و منفی است. الگوریتم Radeon Chill در واقع با قفل کردن فریم‌ ریت روی مقداری خاص، باعث میشود مصرف انرژی و دمای کارت گرافیک کاهش پیدا کند، اما در حال حاضر تنها ۲۰ بازی از این قابلیت پشتیبانی می‌کنند. همچنین Radeon Chill با DirectX12 و ولکان سازگار نیست، چرا که API های سطح پایین، تیونینگ‌های درایور گرافیکی را دور می‌زنند. از طرفی قابلیت BatteryBoost انویدیا نیز تقریبا عملکردی مشابه قابلیت جدید AMD را ارائه میکند.

Radeon RX 560 بهترین کارت گرافیک میان رده برای آن دسته از افرادی است که میخواهند عناوین روز را با عملکردی نرم و عالی با رزولوشن ۱۰۸۰p اجرا کنند. در حال حاضر بازی های مختلف به سمت پشتیبانی و استفاده از DirectX 12 و Vulkan حرکت میکنند، یعنی دو فاکتوری که به صورت مکرر توسط AMD بروز رسانی میشوند و از ویژگی هایی جدید با قیمتی بسیار مناسب استفاده میکند که میتواند عملکردی مشابه کارت های گران قیمت مشابه انویدیا را برای کاربران فراهم کند.

به علاوه؛ باید اشاره کنیم که در این سری کارت ها از فناوری AMD FreeSync 2 نیز استفاده شده، یعنی کاربران Radeon RX 560 و کارت های مشابه دیگر از سری Radeon RX 500 به واسطه استفاده از این فناوری میتوانند از HDR و نرخ نوسازی متغییر موجود در برخی عناوین «Variable-Refresh» به راحتی استفاده کنند و دیگر نگران ایجاد لَگ یا تاخیر در در زمان اجرای بازی مورد نظرشان نباشند. Radeon RX 560 در محدوه قیمت ۵۰۰ تا ۷۰۰ هزار تومان و در یک نقطه رقابت با محصولات مشابه انویدیا بهترین عملکرد ممکن را ارئه میکند و از طرفی با کارت های نسل پیش AMD نیز تفاوت قابل توجهی دارد که خریدش را  قابل توجیه میکند.

بررسی عملکرد AMD RX 560 در مقابل GTX 1050

از طرفی عناوین AAA (منظور عناوین بزرگ و پر هزینه) برای علاقه مندان به بازی و افرادی ساخته شده که از سیستم های قدرتمندی استفاده میکنند، به همین دلیل بر روی سیستم های متوسط و کارت های گرافیک محدود به مشکل میخورند. Radeon RX 560 به لطف ۴ گیگابایت حافظه ویدئویی در طیف گسترده ای از عناوین AAA نتیجه مطلوبی ارائه میکند و به طور میانگین بیش از ۶۰ فریم در رزولوشن ۱۰۸۰p رندر میکند.

الگوریتم Radeon Chill: صرف جویی در مصرف انرژی کارت گرافیک

الگوریتم Radeon Chill با مانیتورینگ ورودی های کاربر در طول بازی، حرکات سریع و آهسته ای که درون بازی اتفاق می افتد را آنالیز میکند تا بتواند نرخ فریم ریت کاملاً داینامیکی را بر اساس اطلاعات دریافتنی تنظیم کند. این الگوریتم در زمان اوج توان مصرفی بازی با قفل کردن فریم ریت روی مقداری خاص موجب افزایش بازده توان کاری کارت گرافیک و کاهش مصرف انرژی آن میشود. از طرفی با کاهش حرکات درون بازی، الگوریتم Radeon Chill فریم ریت گیم پلی بازی شما را کاهش میدهد تا در زمان نبردهای سنگین و افزایش حجم پردازش بازی بتوانید عملکرد بسیار بالایی را تجربه کنید.

در حال حاضر برخی از بزرگترین عناوین eSports شامل CS:GO، Dota 2، League of Legends و Overwatch نامزدهای ایده آلی برای جفت شدن با الگوریتم Radeon Chill محسوب میشوند. Radeon Chill را میتوانیم یک محدوده حداکثری و حداقلی از فریم ریت «FPS» معرفی کنیم که از طریق تنظیمات نرم افزار مخصوص Radeon قابل تنظیم است. به صورت کلی الگوریتم Radeon Chill مانع از کاهش فریم ریت به زیر آستانه مورد نظر میشود و به عنوان یک نکته مثب موجب کاهش مصرف انرژی، تولید گرما، حرارت و کاهش صدای بازی میشود. این تغییرات آنقدر نامحسوس رخ میدهد که بازیباز متوجه چیزی نمیشود و میتواند تجزیه مفیدی از کار با Radeon RX 560 را بدست آورد.

بررسی عملکرد AMD RX 560 در مقابل GTX 1050

به صورت کلی؛ Radeon RX 560 را باید سومین کارت گرافیک سری Radeon RX 500 بدانیم که توسط AMD معرفی شده است. در این محصول از سیلیکون جدید Polaris 12 (با اسم رمز Baffin) استفاده شده که عملاً تفاوتی با مدل های Polaris 11 ندارد و قرار است جایگزین مناسبی برای کارت گرافیک Radeon RX 460 باشد و هدفش اجرای عناوین سبک در رزولوشن ۱۶۸۰×۱۰۵۰ وحتی ۱۹۲۰×۱۰۸۰ است. از نظر توان عملیاتی نیز با یک کارت بسیار معمولی طرفیم، به طوری که توان محاسباتی Radeon RX 560 در پردازش های ۳۲ بیتی به ۲ ترافلاپ میرسد، بدین معنا که با پهنای باندی تنها کمی بیشتر از ۱۰۰ گیگابایت بر ثانیه طرفیم که ممکن است برای اجرای عناوین روز با کیفیت بصری High-End و بالاتر مناسب نباشد.

با این حال؛ با توجه به توان مصرفی ۷۵ واتی این مدل، میتواند به انتخاب بسیاری از کاربران، مخصوصاً در ایران بدل شود.

منبع techpowerup
راي شما
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars6 Stars7 Stars8 Stars9 Stars10 Stars
Loading...

نوشته شده در AMD/ATI,بررسی سخت افزار,کارت گرافیک

آخرین نقد و بررسی ها
بررسی مانیتور Samsung CFG70 27-Inch gaming

بررسی مانیتور Samsung CFG70 27-Inch gaming

تاريخ بررسي: ۲۶ آبان, ۹۶
بررسی کارت گرافیک ASUS ROG STRIX GTX 1060 OC 6GB

بررسی کارت گرافیک ASUS ROG STRIX GTX 1060 OC 6GB

۱۹ مرداد, ۹۶

9.0

بررسی کارت گرافیک Zotac GeForce GTX 1080 Ti AMP! Extreme

بررسی کارت گرافیک Zotac GeForce GTX 1080 Ti AMP! Extreme

۶ مرداد, ۹۶

9.6

بررسی کارت گرافیک Palit GTX 1080 GameRock Premium

بررسی کارت گرافیک Palit GTX 1080 GameRock Premium

۲۶ تیر, ۹۶

9.8

بررسی کارت گرافیک Sapphire Radeon RX 580 Nitro

بررسی کارت گرافیک Sapphire Radeon RX 580 Nitro

۲۳ اردیبهشت, ۹۶

9.2

روزی سگی، شیری را گفت: با من ستیز کن؛ شیر سر باز زد؛ سگ گفت: نزد تمام سگان خواهم گفت شیر از مقابله با من می هراسد. شیر گفت: سرزنش سگان را خوشتر دارم تا شماتت شیران، که گویند چون شیری باشد که با سگی پنجه در پنجه شده

×
AMD

تــیم گارد3دی

تیم گــارد3دی (Guard3d.com) سعی بر ارائه مطالب متفاوت در زمینه سخت افزار و بازی دارد و امیدوار است در این زمینه بهترین عملکرد را داشته باشد . تیم گـــارد فعالیت خود را به صورت رسمی از تاریخ 2013-10-14 برابر با 1392-07-22 آغاز کرده و تمامی مطالب تولید شده توسط این سایت برای صاحبین آن محفوظ میباشد. کپی مطالب تنها با ذکر نام (Guard3d.com) مجاز است و ما از کپی مطالب بدون ذکر دقیق لینک منبع به صفحه مطلب راضی نیستیم. امیدواریم رضایت شما را جلب کنیم .

شبکه های اجتماعی

کپی رایت 2013 © تمامی حقوق نزد Guard3d محفوظ است | طراحی و کدنویسی توسط hosseincode

error: نمیتوانید کپی کنید!!! فقط لینک صفحه برای آدرس دهی به این مطلب قابل کپی است