بازی Quantum Break

بالاخره بازی شکست کوانتومی «Quantum Break» عرضه شد تا پس از مدت ها تاخیر بتوانیم یکی دیر از شاهکارهای استاد «سم لیک» را تجربه کنیم. او کارش را با خلقِ شخصیتِ «مکس پین» و ساختِ دو بازی با همین نام آغاز کرد، که حسابی هم گل کاشت و معروف شد. سپس پنج سال از عمرش را برای نوشتنِ داستانی پیچیده، عمیق، درگیرکننده و روان‌شناسانه به نام «آلن ویک» صرف کرد که سرانجام در سال ۲۰۱۰ به بازار آمد. «آلن ویک»، اوجِ استعدادهای «سم لیک» در داستان نویسی و خلقِ فضاهای ماورایی و پیچیده را نشان می‌دهد.

استدیو «رمدی» را میتوان بازوی استاد «سم لیک» در خلق عناوین خلاقانه روانشناسی نامید تا تا دنیایی برای‌مان خلق کنند که برای همیشه در ذهن‌مان باقی بماند و حال‌اش را ببریم! این ماجرای سفر در زمان، خیلی ماجرای باحالی است. کلا همیشه آدم‌ها دل‌شان می‌خواهد زمان را دست‌کاری کنند و یک بلایی بر سرش بیاورند. داستان بازی هم در همین مورد است! ماجرا در شهرِ ساحلیِ «ریورپورت» (Riverport) اتفاق می‌افتد. این شهرِ خوش آب و هوا، در شمالِ شرقی آمریکا قرار دارد و بسیار هم زیباست. از قضای روزگار، یک دانشگاهِ هسته‌ای هم در این مکان ساخته شده که «دانشگاه ریورپورت» (Riverport University) نام دارد و در آن، تحقیقاتِ کوانتومی انجام می‌شود.

بنابراین تعدادی دانشجوی سی ساله، در کنارِ هم نشسته‌اند و دارند برروی پروژه‌ی «سفر در زمان» تحقیق می‌کنند. اما حادثه که خبر نمی‌کند! در روزی از روزها، یکی از همین آزمایش‌های هسته‌ای، دچار مشکل می‌شود و فاجعه‌ی وحشتناکی را به وجود می‌آورد. در پیِ این اشتباه، که به شکافتنِ هسته‌ و شکسته شدنِ اتم‌ها ارتباط پیدا می‌کند، سه نفر از پژوهش‌گران، به قابلیت‌های ماورایی و عجیبی می‌رسند. یکی از این افراد، «پاول سرین» (Paul Serene) نام دارد که اتفاقاً هم از بقیه، قوی‌تر شده است. او (مثلِ دو نفرِ دیگر) می‌تواند زمان را دست‌کاری و کنترل کند؛ اما ویژگیِ خاصی، او را از آن دو نفر، متمایز کرده است.

با این ویژگی، «پاول» می‌تواند در آنِ واحد، تصمیم‌های مختلفی بگیرد و نتیجه‌ی همه‌شان را هم مشاهده کند؛ سپس از میانِ گزینه‌هایی که امتحان کرده، بهترین‌شان را انتخاب نماید. طبیعتاً این توانایی، «پاول» را یک سر و گردن از دوستانِ هم‌کارش قوی‌تر می‌سازد و افکارِ پلیدی هم در سرش به‌وجود می‌آورد. این را هم بدانید که «پاول»، رئیسِ شرکتِ پلید و شیطانیِ «مونارچ» (Monarch) است و کلی هم سربازِ جان‌نثار، در اختیار دارد! بنابراین حالا که او صاحبِ قدرت‌های ماورایی شده، می‌خواهد همراه با شرکتِ شیطانی و ارتش‌اش، همه چیز را تحت سلطه‌ی خود درآورد و بشود آدم بدِ ماجرا! دست‌اش هم درد نکند!

چیزی که خواندید خلاصه ای از اتفاقات بازی شکست کوانتومی «Quantum Break» بود. بازی درگیر کننده ای که تابه حال در چهار مقاله بررسی فنی بازی Quantum Break، تاوان زلزله در زمان؛ نگاهی به بازی Quantum Break و بررسی سیستم نور پردازی پیشرفته Quantum Break و نگاهی به میزان موفقیت موتور Quantum Break در Direct X 12 به بررسی و تجزیه و تحلیل بازی پرداختیم و بنچمارک این بازی را میتوان نقطه عطف مقالات این بازی در سایت Guard3d.com دانست. البته همین جا دارد اینجا بگوییم که یک مقاله تحلیلی دیگر هم در حال آماده سازی است، مقاله ای که پیشنهاد میکنیم از دستش ندهید که در وب فارسی مشابه اش کمتر دیده شده.

با موتور فیزیکی Quantum Break آشنا شوید

اما از داستان بازی که بگذریم به بنچمارک بازی Quantum Break میرسیم. این بازی بر پایه موتور قدرتمند نورٍ لایت «Northlight» تولید شده که پیش از این در هیچ یک از محصولات استدیو فنلاندی رمدی «Remedy Entertainment» مورداستفاده قرار نگرفته است و شاید دلیل تاخیر های بازی همین موتور جدید بازی بود که خوب طبیعی هم به نظر میرسد. چون نوشتن یک موتور جدید برای یک بازی کاملاً جدید خیلی کار سخت و پیچیده ای است.

بازی Quantum Break

رمدی در این موتور از آخرین لایسنس فناوری های مهمی مثل شبیه سازی حرکات صورت «facial motion capture» و طراحی انیمیشن های صورت «facial animation creation» استفاده کرده و نکته قابل ذکر این است که این استدیو در زمان تولید بازی اعلام کرد که در حال همکاری با شرکت سرگرمی سوئیسی Pixelux است. شرکتی که مبدع سیستم تخریب فیزیک مولکولی «Digital Molecular Matter» یا به اصطلاح «DMM» است. در واقع DMM را میتوان یک موتور اختصاصی تخریب فیزیک همچون Havok دانست که برای تخریب واقع گرایانه محیط و تغییر شکلش به کار میرود.

Digital Molecular Matter یک سیستم فیزیکی بسیار قدرتمند بر اساس دگردیسی مواد مولوکولی است که میتواند خواص فیزیکی هر ماده ای را با روش های مختلف شبیه سازی کند. از این فناوری تا به حال در ۲۰ فیلم مختلف، تبلیغات تلویزیون و سریال های مختلف استفاده شده و این فهرست این فیلم ها شامل حتی پرو فروش ترین فیلم های تاریخ سینما همچون فیلم آواتار «Avatar»؛ هری پاتر و یادگاران مرگ – قسمت دوم «Harry Potter and the Deathly Hallows»؛ ساکر پانچ «Sucker Punch»؛ پرومتئوس «Prometheus»؛ و فلیم اسکای فال «Skyfall» میشود.

لازم به ذکر است که این مورتو برای اولین بار نیست که مورد استفاده قرار میگیرد و پیش از این نیز  برای طراحی صحنه های سینماتیک و پر از افکت بازی جنگ ستارگان: نیروی رها یافته «Star Wars: The Force Unleashed» و دو  دونباله بعدی این بازی مورد استفاده قرار گرفته است. به علاوه DMM همچون موتورهای قدرتمند Gamebryo، Havok و Irrlicht یک موتور یکپارچه محسوب میشود. موتور DMM میتواند بدن هایی بزرگ یا کوچک، چاق و لاغر، انعطاف پذیر یا سخت را همچون واقعیت رندر کند.

بازی Quantum Break

نماینده این شرکت در همین زمینه میگوید که: مثلاً به نحوه شکستن درختان نگاه کنید؛ همیشه در یک جهت شکسته نمیشوند، خم میشوند، شکاف بر میدارند و با توجه به نقطه ای که از آن ضربه خورده اند روی زمین می افتند. این همان فیزیک واقع گرایانه ای است که ما سعی کردیم در سیستم تخریب فیزیک مولکولی «Digital Molecular Matter» خودمان داشته باشیم. او ادامه میدهد که همین قانون در مورد مواد هم وجود دارد: لاستیک خم میشود و مجدداً پس از خم شدن به حالت اولش بر میگردد.

همینطور شیشه که پس از شکستن به قطعات مختلف تقسیم میشود و قطعات فولادی که در مواقع مختلفی دچار فرو رفتگی میشوند و در نهایت تغییر شکل انواع پلاستیک را هم میتوان به آنها اضافه کرد. DMM حتی میتواند گیاهان اُرگانیک و اشیاء مختلف  را با ۱۴ پارامتر مختلف شبیه سازی کند. بنابراین DMM را میتوان نقطه قوت و یک میان افزار قوی در کنار موتور قدرتمند نورٍ لایت «Northlight» برای بازی Quantum Break دانست. DMM نقش بسیار کلیدی در Quantum Break دارد و میتوان آن را نسل بعدی سرگرمی های دیجیتالی دانست.

در همین زمینه آقای میکو «Mikko Uromo» از استدیو رمدی میگوید که: این سیستم به شما اجازه میدهد پیچیده ترین سناریوهایی که قبلاً اجرایش غیر ممکن بود را به راحتی اجرا کنید. مثل سیستم تخریب محیط به صورت زنده «Real Time» که تا پیش از این و در دیگر موتورهای فیزیکی به این صورت نبود. بنابراین منتظر فرصتی هستیم که به مردم نشان دهیم میتوانیم از این فناوری در بازی هایمان استفاده کنیم.

صفحه بندی

صفحه اول: بررسی موتور بازی Quantum Break

صفحه دوم: بنچمارک بازی Quantum Break

صفحه سوم: عملکرد پردازنده

صفحه بندی 1 2 3
منبع gamegpu
راي شما
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars6 Stars7 Stars8 Stars9 Stars10 Stars
Loading...
  1. amin says:

    سلام ببخشید کارت گرافیک من gtx750tiهستاکثر صحنه های این بازی رو باکیفیت نسبتا خوبی اجرا میکنه ولی بعضی صحنه ها کیفیت خیلی بد میشه میخوام ببینم عیب از کارت منه یا بازی هم خودش مشکلاتی داره؟واگه بازی مشکل داره با اپدیت هایی که اومده این مشکلات برطرف میشه

    • حسین
      حسین says:

      سلام؛ اگر افت فریم دارید؛ یعنی کارت شما نمیتونه صحنه های بازی در اون لحظه رو پردازش کنه؛ به عبارتی قدرت پردازشی کارت گرافیک شما ضعیفه؛ شما آخرین آپدیت درایور گرافیکی و آخرین آپدیت بازی رو نصب کنید ببینید مشکل حل میشه یا خیر؟!

  2. ali says:

    سلام خسته نباشید من این بازی رو تازه خردیدم و دایرکس ۱۲ حداقل نوشته بعد توی run dxdiag سرچ میکنم قسمت directx نوشته ۱۱.۲ میتونه این بازی رو اجرا کنه بله ؟یا خیر ؟

  3. علیرضا says:

    سلام خسته نباشید
    من به تازگی میخوام این سیستم رو بگیرم:
    M.b: asus h81m
    Cpu :intel core i3 4170 3.7ghz
    Vga : nvidia gtx 950 2gb
    Ram : ddr3 cl11 8gb 1600mhz

    این سیستم میتونه این بازی رو با کیفیت مناسب اجرا کنه ؟
    پردازنده گلوگاه ایجاد نمیکنه ؟
    اگر به gtx 960 2gb ارتقا بدم چی گلوگاه میشه ؟

    و یه سوال هم داشتم که ایا این gtx 950 یا gtx 960 روی همین مادربوردی که میخوام بگیرم میخورن ؟ مادربورد pci e2 هست درسته از قدرت کارت کم میشه ولی برام مهم نیست مهم اینه که این کارت گرافیک ها روی این مادربورد میخورن یا نه
    خیلی تشکر

    • حسین
      حسین says:

      سلام؛ متشکرم، تنها مشکل این سیستم پردازنده ضعیفشه که بهتره به Core I5 های ۴ هسته ای ارتقا پیدا کنه تا به مشکل نخورید. بازی های فعلی به پردازنده های ۴ هسته ای نیاز دارن و پردازنده شما ۳ هسته ای هست.
      برای اینکه بفهمید این سیستم (پردازنده و کارت گرافیک) شما چه قدر فریم میده لطفا بنچمارک های موجود در سایت و یا بررسی کارت های GTX 950 موجود در سایت و ببینید.
      در مورد گلوگاه هم نمیشه به صورت دقیق چیزی گفت؛ منتهی حتما از پردازنده ۴ هسته ای استفاده کنید تا در کنار GTX 950 یا ۹۶۰ مشکلی ایجاد نشه.

      در مورد سوال آخر: هر دو مدل ۹۵۰ و ۹۶۰ روی مادربرد شما نصب میشه و اسلاتش PCI-E3.0 هست و از قدرت و سرعتش هم کاسته نمیشه. فقط اگر از نظر مالی مشکل خاصی ندارید، مدل های ۴ گیگی GTX960 رو بخرید.

  4. قادر says:

    سلام، بنده با فریم ریت و بنچمارک بازیها زیاد مشغول بودم وهستم اما نگته مسخره اینجاس با توجه به تست های ویدیویی زیاد و مطالعه مطالب که داشتم عرض میکنم(( هیچ بازی بدتر و افتضاحتر از این بازی برای کامپیوتر بد پورت نشده طوری که شرکت سازنده حتی یک درصد هم این بازیو برای کامپیوتر بهینه نکرده)) دوستان برید ببینید این بازی برروی ایکس باکس وان چقدر خوب و بدون مشکل فریم ریت اجرا میشه

    • حسین
      حسین says:

      سلام دوست عزیز، بازی مشکلاتی روی کامپیوتر داره که شرکت سازنده هم به این موارد اشاره کرده و البته قرار شده با چند تا آپدیت جداگونه اونها رو برطرف کنه

  5. Ravi says:

    بازی های جدید عملکرد خوری روی کارت های AMD دارن و امیدوارم این روند همینطوری ادامه پیدا کنه!

حسین

زندگی نامه

نوشته شده در بنچمارک بازی ها

آخرین نقد و بررسی ها
بررسی کارت گرافیک GeForce GTX 1080 Ti Founders Edition

بررسی کارت گرافیک GeForce GTX 1080 Ti Founders Edition

تاريخ بررسي: ۲۷ اسفند, ۹۵
بررسی کارت گرافیک MSI GTX 1050 Ti Gaming X 4 GB

بررسی کارت گرافیک MSI GTX 1050 Ti Gaming X 4 GB

۱۲ بهمن, ۹۵

9.0

بررسی کارت گرافیک Gigabyte GTX 1050 Ti G1 Gaming 4 GB

بررسی کارت گرافیک Gigabyte GTX 1050 Ti G1 Gaming 4 GB

۱۴ دی, ۹۵

9.0

بررسی کارت گرافیک MSI RX 480 Gaming X 8 GB

بررسی کارت گرافیک MSI RX 480 Gaming X 8 GB

۹ دی, ۹۵

9.4

بررسی کارت گرافیک ASUS ROG STRIX GTX 1060 OC 6GB

بررسی کارت گرافیک ASUS ROG STRIX GTX 1060 OC 6GB

۱۶ آذر, ۹۵

9.0

روزی سگی، شیری را گفت: با من ستیز کن؛ شیر سر باز زد؛ سگ گفت: نزد تمام سگان خواهم گفت شیر از مقابله با من می هراسد. شیر گفت: سرزنش سگان را خوشتر دارم تا شماتت شیران، که گویند چون شیری باشد که با سگی پنجه در پنجه شده

×
بنچمارک Directx 12 بازی Sniper Elite 4
شاخه: بنچمارک بازی ها

بنچمارک Directx 12 بازی Sniper Elite 4

تــیم گارد3دی

تیم گــارد3دی (Guard3d.com) سعی بر ارائه مطالب متفاوت در زمینه سخت افزار و بازی دارد و امیدوار است در این زمینه بهترین عملکرد را داشته باشد . تیم گـــارد فعالیت خود را به صورت رسمی از تاریخ 2013-10-14 برابر با 1392-07-22 آغاز کرده و تمامی مطالب تولید شده توسط این سایت برای صاحبین آن محفوظ میباشد. کپی مطالب تنها با ذکر نام (Guard3d.com) مجاز است و ما از کپی مطالب بدون ذکر دقیق لینک منبع به صفحه مطلب راضی نیستیم. امیدواریم رضایت شما را جلب کنیم .

شبکه های اجتماعی

کپی رایت 2013 © تمامی حقوق نزد Guard3d محفوظ است | طراحی و کدنویسی توسط hosseincode

error: نمیتوانید کپی کنید!!! فقط لینک صفحه برای آدرس دهی به این مطلب قابل کپی است