بنچمارک بازی No Man's Sky

آسمان هیچکس «No Man’s Sky» جدیدترین بازی مستقل استدیو هلو گیمز «Hello Games» است که برای PlayStation 4 و سیستم عامل ویندوز عرضه شده و داستانش پیرامون کتشاف و بقا در کهکشانی با رویه بی‌پایان است. دنیایی که شامل منظومه شمسی، سیاره، اقیانوس و غارها و همچنین پر از خطرات مختلفی است که بازیباز باید با آنها مقابله کند. No Man’s Sky را میتوان یک بازی آنلاین چند نفره شبیه ساز اکتشافات فضایی دانست که با سیستم ستاره و تصاودفی خودش میتواند ساعت ها بازیبازان را مشغول کند.

بازیبازان برای تعامل با محیط هر سیاره به مطالعه نتایج هر سیاره نیاز دارند تا بتوانند به کسب امیتاز بپردازند و در بازی موفق شوند. میتوانید در فضا با ناوگان دشمن مبارزه کنید و یا جنایتکاران هر سیاره را شکار کنید تا از امتیازات بیشتری برخوردار شوید. از ویژگی های اصلی عنوان آسمان هیچکس «No Man’s Sky» که در نقد و بررسی سایت های معتبر هم به آن اشاره شده؛ محیط های بسیار باز و بزرگ بازی است که No Man’s Sky را مورد توجه قرار داده است.

فضای بازی بسیار بزرگ است و شامل صدها ستاره و سیارک بزرگ و کوچیک برای انجام ماموریت های مختلف است که بررسی تمامی آنها میتواند تا ۱ سال از قت شما را اشغال کند! No Man’s Sky یک بازی کاملاً آنلاین است و اصلاً برای بازی کردن در حالت آفلاین ساخته نشده و به همین دلیل حتی ممکن است بسیاری از کهکشان ها را نبینید! بااین حال میتوانید کاشف نقاط مختلفی از کهکشان ها و سیارات مختلفی باشید که روی نقشه شخصی خودتان نمایش داده میشود.

در واقع در بخش نقشه شخصی؛ هزاران آیتم مختلف برای شخصی سازی های مختلف و ساخت و تجهیز سلاح های متفاوت وجود دارد که ساعت ها شما را مشغول مکیند. No Man’s Sky برای حفظ نظام مربوط به بازی از ۵ سیستم متفاوت برای ردیابی مجرمان استفاده میکند که میتوان به عمق بازی بیفزاید. No Man’s Sky از بدو رونمایی در سال ۲۰۱۳ پر حاشیه بود. از تاخیرهای پیاپی انتشار و تهدید به قتل سازندگان گرفته تا لو رفتن نسخه دیسکی PlayStation 4 دو هفته زودتر با قیمت ۱۲۵۰ دلار!

بازی پس از انتشار هم حاشیه هایی به همراه داشته و سرورهای No Man’s Sky با درخواست بارگذاری بیش از حدی مواجه شده کهبه موجب آن دچار مشکلاتی شده و به همین دلیل برخی از بازیبازان قطعی مکرر اتصال به جهان بازی را گزارش کرده اند. این مورد به دلیل شلوغی بیش از حد سرورهای بازی است و جالب است گزارش شده که «بیش از ۱۰ میلیون گونه مختلف تا کنون کشف شده است»! در واقع؛ در یک ساعت ابتدایی انتشار بازی؛ نزدیک به یک میلیون گونه مختلف توسط مردم کشف شد و با وجود شلوغی بیش از حد سرورهای بازی و مشکلات پدید آمده برای برخی از بازیکنان، در طی ۲۴ ساعت به رکورد کشف ده میلیون گونه دست یافتند.

دنیای بازی آسمان هیچکس «No Man’s Sky» تقریباً پس پردازشی رندر می شود، به این معنا که هلو گیمز «Hello Games» با سخت افزار قوی تری مثل PlayStation 4 Neo می تواند سرگرمی بیشتری در بازی ایجاد کند. در همین رابطه هم سازنده بازی اعلام کرده که: «سخت افزار قدرتمندتر تنها به معنای کیفیت بافت بهتر و فریم ریت بیشتر نیست. بلکه به این معناست که ما می توانیم از بنیان تجربه بازی را تغییر دهیم.»

بنچمارک بازی No Man's Sky

در ادامه هم اضافه کرده کرده که: «ما با PlayStation 4 Neo می توانیم تغییرات زیادی در کهکشان بازی انجام دهیم چرا که می توانیم کنترل کاملی روی آن داشته باشیم. به عنوان مثال می توان درخت های بیشتری اضافه کرد، و همینطور برگ های بسیار زیادتری روی هر درخت طراحی کرد. تراکم شناور بودن سیارات و دنیاها، یا حتی گونه های جدیدی می تواند در نو منز اسکای گنجانده شود.» به هر حال احتمال رونمایی PlayStation 4 Neo در ماه های آتی بسیار بالاست و به همین دلیل است که هلو گیمز به پتانسیل بالای این کنسول هم اشاره کرده است.

کنسولی که در دو مقاله «آیا رزولوشن ۴K ایده مناسبی برای کنسول های Xbox scorpio و PlayStation Neo محسوب میشود!؟» و «نگاهی به کنسول جدید Xbox One Scorpio» به صورت اجمالی مشخصاتش را بررسی کردیم و نکات جالبی در موردش نوشتیم.  برای طراحی گرافیکی No Man’s Sky از واسط گرافیکی OpenGL استفاده شد و همچون بسیاری ازدیگر عناوین روز خبری از استفاده DirectX برای ساخت محیط گرافیکی بازی نیست. تیم سازنده بازی برای ساخت No Man’s Sky از موتور داخلی و اختصاصی استفاده کرده و موفق شده نرم افزاری تولید که میتوان نمونه های مختلفی از جانداران و گیاهان را به صورت نامحدود و متفاوت در بازی تولید کند.

این سیستم اکثر مناطق سیارات و کهشکان های مختلف را تولید کرده و برای دیباگ کردن محیط عظیم بازی نیز از چندین ربات مخصوص اکتشاف محیط بازی استفاده شده که با گردش در سیارات مختلف و تهیه فیلم هایی به صورت تصاویر متحرک «GIF» و سپس بارگذاری آنها در صفحه وب سازنده بازی؛ از اشکالات و باگ های مختلف بازی جلوگیری میشود. No Man’s Sky گرافیک بسیار خوبی دارد؛ حتی با این وجود که بازی نسخه پورت شده کنسول PlayStation 4 است!

بنچمارک بازی No Man’s Sky

تمام تست ها به صورت استاندارد و با MSI Afterburner روی سه رزولوشن ۱۹۲۰×۱۰۸۰، ۲۵۶۰×۱۶۰۰ و ۳۸۴۰×۲۱۶۰ و با سطح کیفیت حداکثری «Maximum» انجام شده است. همچنین در حال حاضر از پیکربندی SLI در بازی پشتیبانی نمیشود. نتایج بنچمارک بازی No Man’s Sky را ر زیر میتوانید ببینید.

بنچمارک No Man’s Sky در ۱۹۲۰×۱۰۸۰

بنچمارک بازی No Man's Sky

برای اجرای No Man’s Sky در رزولوشن ۱۹۲۰x1080p محدودیت زیادی وجود ندارد و در بهترین حالت میتوان با دو کارت Radeon R7 370 و GTX 750 Ti و Radeon R7 370 بازی را اجرا کرد. برای اجرای بهتر بازی هم میتوانید از کارت هایی مثل Radeon HD 7950 و GeForce GTX 760 و نسخه های بالاتر از این دو استفاده کنید.

بنچمارک No Man’s Sky در ۲۵۶۰×۱۶۰۰

بنچمارک بازی No Man's Sky

۲K فرصت مناسبی برای نمایش قدرت پردازشی بازی روی کارت های گرافیک ارزان قیمتی همچون Radeon HD 7970 و GeForce GTX 760 است تا حداکثر توانایی هایشان را نشان دهند. این دو کارت به عنوان معقول ترین کارت های گرافیکی که میتوانند No Man’s Sky روی DX11 اجرا کنند و حداقل ۳۰ فریم برای شما رندر میکنند. ایده آل ترین حالت هم استفاده از Radeon R9 280X و GeForce GTX 770 برای اجرای بازی است.

بنچمارک No Man’s Sky در ۳۸۴۰×۲۱۶۰

بنچمارک بازی No Man's Sky

سنگین ترین بخش ماجرا ۴K است که معادل ۳۸۴۰×۲۱۶۰ پیکسل است! شما برای اجرای راحت و روان بازی در این رزولوشن به کارت هایی همچون Radeon R9 290 یا GeForce GTX TITAN نیاز دارید و در بهترین حالت هم به Radeon R9 Nano یا GeForce GTX 980 نیاز دارید.

بنچمارک حافظه ویدئویی No Man’s Sky

بنچمارک بازی No Man's Sky

این تست با نرم افزار MSI Afterburner و در دو رزولوشن ۱۹۲۰×۱۰۸۰ و ۲۵۶۰×۱۴۴۰ با فعال بودن Anti-Aliasing انجام شده و نشان دهنده این است که اگر بازی را در رزولوشن ۱۹۲۰×۱۰۸۰ اجرا میکنید به ۲۰۴۸ مگابایت حافظه ویدئویی، اگر بازی را در رزولوشن ۲۵۶۰×۱۴۴۰ اجرا میکنید  باز هم به ۳۰۷۶ مگابایت حافظه ویدئویی و اگر در ۳۸۴۰×۲۱۶۰ اجرا میکنید باز هم به همان مقدار ۴۰۹۶ مگابایت حافظه ویدئویی نیاز دارید. بنابراین همانطور که میبینید، برای اجرای این بازی به طور میانگین به حداقل ۳ گیگابایت حافظه ویدئویی نیاز دارید.

بنچمارک پردازنده No Man’s Sky روی ۱۹۲۰×۱۰۸۰

بنچمارک بازی No Man's Sky

تست بنچمارک پردازنده نیز با حداکثر کیفیت ممکن «Maximum» روی رزولوشن ۱۹۲۰×۱۰۸۰ وبا بیش از ۱۶ مدل پردازنده از دو برند مختلف اینتل و AMD انجام شده و نتایج فوق نشان میدهد بازی No Man’s Sky برای اجرا روی اکثر پردازنده ها مشکل چندانی ندارد.

بنچمارک پردازنده No Man’s Sky با پردازنده های اینتل

بنچمارک بازی No Man's Sky

بنچمارک پردازنده No Man’s Sky با پردازنده های AMD

بنچمارک بازی No Man's Sky

نتایج تست ها نشان میدهد بازی No Man’s Sky برای اجرای مناسب هوش مصنوعی و … به پردازنده ای با ۸ رشته پردازشی یا «Threads» ( شامل ۴ هسته اصلی و ۴ هسته مجازی) نیاز دارد تا بتواند به طور مفیدی برای اجرای دستور العمل هایش استفاده از آن بهره ببرد. بنابراین توصیه میکنیم برای اجرای بازی از حداقل پردازنده ای ۴ هسته ای استفاده کنید. استفاده از پردازنده ای کمتر از ۴ هسته میتواند در روند بازی اختلال ایجاد کند.

لازم به ذکر است که Thread یا رشته اجرایی/ محاسباتی  در سیستم های چند پردازنده‌ای یا چندهسته ای می توانند به صورت جداگانه و همزمان توسط هر کدام از پردازندها یا هسته ها اجرا شوند و منابع مختلفی «مثل حافظه» را در میان خود به اشتراک بگذارند. این حالت در سیستم ۶۴ بیتی بسیار موثر است و میتواند موجب افزایش بهبود فرآیند پردازشی شود. در نهایت؛ به طور کلی میتوان گفت که بازی No Man’s Sky به طور موثر از ۶ هسته پردازنده استفاده میکند.

بنچمارک مصرف حافظه No Man’s Sky

بنچمارک بازی No Man's Sky

تست حافظه رم بازی روی سیستمی متشکل از پردازنده Intel Core i7-5960X نسل هازول «Haswell-E» انجام شده که برای سوکت LGA 2011-3 عرضه شده و از فرکانس کلاک ۳۰۰۰ مگاهرتزی استفاده میکند. این پردزنده میتواند از ۱۶ گیگابایت حافظه DDR4 با فرکانس کاری ۲۴۰۰ مگاهرتز پشتیبانی کند و همانطور که تصویر بالا نشان میدهد؛ No Man’s Sky در رزولوشن ۱۹۲۰×۱۰۸۰ به صورت کلی ۱۹۰۰ مگابایت از مجموع کل حافظه رم سیستم شمارا به خودش اختصاص میدهد.

بنچمارک بازی No Man's Sky

این بدین معناست که اگر سیستم شما ۶ گیگابایت حافظه رم داشته باشید، عنوان No Man’s Sky از رقمی معادل ۴.۳ گیگابایتش استفاده میکند، اگر ۸ گیگابایت دارید، ۴.۵ گیگابایتش را مصرف میکند، اگر از ۱۶ گیگابایت حافظه استفاده میکنید، در زمان اجرای بازی مصرفی معادل ۴.۲ گیگابایت خواهید داشت و در نهایت اگر از ۳۲ گیگابایت حافظه استفاده میکنید، مصرفی معادل ۵.۲ گیگابایت را تجربه خواهید کرد.

منبع gamegpu
راي شما
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars6 Stars7 Stars8 Stars9 Stars10 Stars
Loading...
  1. amir says:

    اقا بنچمارک های بازی asseto corsa رو بزارید

  2. amir says:

    بنچ مارک هاتون اشتباس من با ۹۶۰ پایین ۵۶ fps نمیگیرم و بعضی اوقات ۷۰ fps هم میرسه. راستی این مودل رفرنس هستش ؟ بعد یه چیز دیگه کارت گرافیک من خودم over clock کردمش با یه کولر حرفه ای شاید واسه این باشه

  3. amir says:

    سلام دوباره میخواستم بدونم رزولیشن ۱۶۰۰×۹۰۰ چقدر مصرف رمش با ۱۰۸۰p تفاوت داره ؟

    • حسین
      حسین says:

      سلام؛ سوالتون اشتباست! مصرف حافظه ویدئویی ربطی به رزولوشن نداره! به مقدار پردازش گرافیکی بازی بستگی داره که فقط از طریق بنچمارک مشخص میشه

  4. amir says:

    سلام میخواستم بدونم shared memory کارت گرافیک به چه شکل عمل میکنه اگه ram گرافیک کم بیاره از ram های pc میکشه ؟ اصن چی هس ؟ D:

    • حسین
      حسین says:

      چیزی به نام شیر مموری نداریم! shared memory به فارسی میشه (به اشتراک گذاری حافظه). برای توصیف حافظه کارت گرافیک هم از کلمه حافظه ویدئویی یا VRAM استفاده میشه. این حافظه هر وقت کم بیاره از حافظه رم سیستم قرض میگیره

  5. محمد2000 says:

    البته این بازی اساسا یک بازی افلاینه نه انلاین بخش انلاین فقط برای ثبت اسامی انتخابی کاربرها برای سیارات کشف شده و از این قبیل چیز ها هست و نه کار دیگه ایی
    اون دموی سینماتیک که در بالای صفحه قرار داره رو اگه ببنین عاشق بازی میشین ولی بازی نهایی با اون دمو از زمین تا اسمون فرق میکنه!اگر به فرض گرافیک اون دمو رو در حالت مثلا ultra فرض کنیم گرافیک بازی نهایی یه چیزی در حد very low!!!!قرار میگیره !نور پردازی که مهمترین چیز در اون دموی بالا هست به شدت افت کرده!کیفیت بافتها شدیدا افت کرد فاصله دید کم شده و ….
    مشکلات گیم پلی هم یکی دوتا نیست اولا اینکه تو بازی هیچ وقت دقیق به شما توضیح نمیده که باید چیکار کنید شوتینگ بازی بسیار سطحی کار شده در حد مبارزه با ۴ تا روبات پرنده و جمع اوری چندتا عنصر!هیچ وسیله نقلیه زمینی برای گردش در سیاره وجود نداره و باید اکثر اوقات با پای پیاده اینور اونور رفت
    کلا بازی بی هدف هست فقط باید تو محیط گشت سیاره جدید گونه های جدید کشف کرد سفینه و لباس ارتقا داد یا خرید یا پیدا کرد و تمام.. بعد از حدود ۲۰ ساعت بازی بنده کلا دیگه بازی برام کسل کننده شده و به هیچ وجه تحمل ادامه این بازی رو ندارم!بازی که قرار بود با میلیاردها سیاره و گونه مختلف صدها ساعت گیمر رو سر گرم کننده بعد ۱۰ ساعت کلا کسل کننده میشه حیف پتانسیل بازی که هدر رفت

    • حسین
      حسین says:

      سلام؛ از توضیحات خوبتون ممنونم؛ چیزی که در متن خوندید؛ ترجمه منبع هست و نه تجربه مستقیم ما؛ با این حال از توضیحات خوبی که بعد از ۲۰ ساعت بازی بدست آوردین و به ما گفتید متشکریم

حسین

زندگی نامه

نوشته شده در بنچمارک بازی ها

آخرین نقد و بررسی ها
بررسی کارت گرافیک GeForce GTX 1080 Ti Founders Edition

بررسی کارت گرافیک GeForce GTX 1080 Ti Founders Edition

تاريخ بررسي: ۲۷ اسفند, ۹۵
بررسی کارت گرافیک MSI GTX 1050 Ti Gaming X 4 GB

بررسی کارت گرافیک MSI GTX 1050 Ti Gaming X 4 GB

۱۲ بهمن, ۹۵

9.0

بررسی کارت گرافیک Gigabyte GTX 1050 Ti G1 Gaming 4 GB

بررسی کارت گرافیک Gigabyte GTX 1050 Ti G1 Gaming 4 GB

۱۴ دی, ۹۵

9.0

بررسی کارت گرافیک MSI RX 480 Gaming X 8 GB

بررسی کارت گرافیک MSI RX 480 Gaming X 8 GB

۹ دی, ۹۵

9.4

بررسی کارت گرافیک ASUS ROG STRIX GTX 1060 OC 6GB

بررسی کارت گرافیک ASUS ROG STRIX GTX 1060 OC 6GB

۱۶ آذر, ۹۵

9.0

روزی سگی، شیری را گفت: با من ستیز کن؛ شیر سر باز زد؛ سگ گفت: نزد تمام سگان خواهم گفت شیر از مقابله با من می هراسد. شیر گفت: سرزنش سگان را خوشتر دارم تا شماتت شیران، که گویند چون شیری باشد که با سگی پنجه در پنجه شده

×
مانیتور ASUS VX239H
شاخه: بررسی سخت افزار,تلویزیون/مانیتور

بررسی مانیتور ASUS VX239H

تــیم گارد3دی

تیم گــارد3دی (Guard3d.com) سعی بر ارائه مطالب متفاوت در زمینه سخت افزار و بازی دارد و امیدوار است در این زمینه بهترین عملکرد را داشته باشد . تیم گـــارد فعالیت خود را به صورت رسمی از تاریخ 2013-10-14 برابر با 1392-07-22 آغاز کرده و تمامی مطالب تولید شده توسط این سایت برای صاحبین آن محفوظ میباشد. کپی مطالب تنها با ذکر نام (Guard3d.com) مجاز است و ما از کپی مطالب بدون ذکر دقیق لینک منبع به صفحه مطلب راضی نیستیم. امیدواریم رضایت شما را جلب کنیم .

شبکه های اجتماعی

کپی رایت 2013 © تمامی حقوق نزد Guard3d محفوظ است | طراحی و کدنویسی توسط hosseincode

error: نمیتوانید کپی کنید!!! فقط لینک صفحه برای آدرس دهی به این مطلب قابل کپی است