بنچمارک بازی Middle-earth Shadow of War

سال ۲۰۱۴ میلادی بود که شرکت برادران وارنر «Warner Bros» و استودیو مونولیث «Monolith» عنوان اکشن/ ماجراجویی جدیدی را با نام سرزمین میانه: سایه‌ موردور «Middle-earth: Shadow of War» را راهی بازار کردند که با استقبال نسبتاً خوبی هم مواجع شد! این بازی در همان سال نامزد دریافت بهترین بازی سال شد و طرفداران بسیاری را خشنود کرد که می‌توانند یک عنوان خوش ساخت از دنیای سرزمین میانه را تجربه کنند. از نظر داستانی؛ روایت اتفاقات دنیای بازی Middle-Earth: Shadow Of War و Middle-Earth: Shadow Of Mordor بر اساس رمان های جی.آر.آر تالکین «J.R.R Tolkien» جایی در میان داستان ارباب حلقه‌ها «Lords Of Rings» و هابیت «Hobbit» قرار گرفته است.

بازی سرزمین میانه: سایه‌ی موردور «Middle-earth: Shadow of War» در آن سال از گیم‌پلی و گرافیک قدرتمندی بهره‌مند بود که طرفداران رمان های جی.آر.آر. تالکین را راضی می‌کرد. این بازی باعث شد تا این مجموعه با پایان جالب توجه اتفاقات در قسمت اول، دنباله‌ای جدیدی برای خود دست و پا کند که در این نوشتار بنچمارک آن را بررسی میکنیم. داستان بازی بلافاصله پس از پایان نسخه قبلی به وقوع می‌پیوندد. یعنی پس از شکست دادن دست سپاه سائرون «Sauron»، تالیون «Talion» به همراه کلبریمبور راهی وادی گورگوروت می‌شود تا در آتش مانت دووم حلقه‌ای را برای مقابله با سائرون بسازند.

پس از ساخت حلقه‌ای سیمین، تالیون (یا آنگونه که وی را می‌خوانند: Bright Lord “Grave Walker” Thalion ) راهی نقاط مختلف سرزمین میانه می‌شود تا با تصرف مکان‌های مختلف تحت کنترل زیر دستان سائرون، گستره نفوذ ارباب تاریکی را کمتر و کمتر کنند. با این حال این امر بسیار سخت تر از آن است که گمان می‌رود. جدای از ارک‌ها، یوروک‌ها، ترول‌ها و نزگول هایی که در زمین‌های ارباب تاریکی جولان می‌دهند، شخص وی باری دیگر کالبدی فیزیکی یافته و موجوداتی دهشتناک را نیز با خودش به سرزمین میانه آورده است. هزاران سال پس از شکست خصم، بزرگترین خادمانش باری دیگر یوزبانانش را به خدمت گرفته اند و زمین باری دیگر زیر پنجه بالروگ‌ها خواهد لرزید …

بنابراین کلیت داستان بازی این شماره حول محور مقابله تالیون با ساحر قدرتمندی به نام سائرون می‌چرخد و نکته مهم جدیدی که اعلام شده این است که در مقاطعی نیروهای گاندور با تالیون همکاری خواهند داشت، در نبردها دوشادوش آن‌ها خواهیم جنگید که میتواند برای عاشقان این سری هیجان انگیز باشد. لازم به ذکر است که استودیو مونولیث قابلیت بهره‌مندی از سیستم نمسیس نسخه‌ قبل را آماده کرده تا اشخاصی که در نسخه‌ی قبلی، سیستم نمسیس خود را با افراد قدرتمندی از ارتش روشنایی پر کرده‌اند بتوانند دوباره و باری دیگر چالش جدید دیگری داشته باشند. برای این کار تنها کافی است که فایل سیستم نمسیس نسخه‌ قبلی بازی را در اختیار داشته باشید و سپس همه چیز را به بازی بسپارید تا باری دیگر ارتش‌تان را آماده‌ی نبرد کند!

موتور گرافیکی بازی Middle-earth: Shadow of War

بازی سرزمین میانه: سایه‌ موردور «Middle-earth: Shadow of War» از موتور گرافیکی اصلاح شده Jupiter EX استفاده میکند که توسط استدیو مونولیث «Monolith» طراحی شده است. این بازی آخرین عنوانی است که با این موتور ساخته شده و البته به خاطر اصلاحاتی که روی موتور گرافیکی قبلی صورت گرفته، حالا این موتور به نام LithTech معرفی شده که در ۳ عنوان دیگر هم مورد استفاده قرار گرفته است. FEAR 2005 معروف ترین عنوانی است که با این موتور توسعه یافته که در زمان خودش به عنوان موتوری با قویترین سیستم هوش مصنوعی معروف شده بود.

در نسخه فعلی که بازی با آن ساخته شده، از رابط DirectX 9 بریا رندرینگ خورجی تصاویر استفاده شده که البته در نسخه سفارشی یه API های پیشرفته تری بروز رسانی شده تا از نظر بصری به عنوان جذاب تری مواجه شویم. این موتور از بافت های با کیفیت بالا «High-Resolution Textures»؛ روش های مختلف نقشه برداری «Bump Mapping»؛ ویژگی Pixel Shader 3.0 و اثرات پس پردازشی «Post-Processing» مختلفی همچون تاری «Blur»؛ تاری حرکت «Motion Blur»؛ عمق میدان دید «Depth of Field» و … به همراه موتور فیزیکی هاووک «Havok» برای پردازش و محاسبات فیزیکی پشتیبانی میکند.

بازی Middle-earth: Shadow of War

از سال ۲۰۱۵ تا زمان حال از لایسنس و موتور بازی اطلاعاتی در دست نیست و به نظر میرسد که سازنده بازی میخواهد موتور گرافیکی بازی را به فروش برساند، با این حال همچنان از این موتور در بازی هایش استفاده میکند و مدام روی آن تغییراتی اعمال میکند تا برای طراحی عناوین جدیدش بروز شود. بنابراین آخرین نسخه از موتور گرافیکی Jupiter EX اصلاحات زیادی داشته که نتیجه آن بازی سرزمین میانه: سایه‌ موردور «Middle-earth: Shadow of War» است که بنچمارک این بازی را در ادامه میبینید. در حال حاضر در موتور جدید علاوه بر DirectX 11 از فناوری های جدیدی دیگری همچون تسلیشن «Tessellation»؛ طراحی مجدد سیستم سایه پردازی؛ آب و نورپردازی استفاده شده تا با عنوان خوش ساحتی مواجه شویم.

تنظیمات گرافیکی بازی Middle-earth: Shadow of War

Middle-earth: Shadow of War از رنج وسیعی از تنظیمات گرافیکی استفاده میکند و تمامی تست های انجام شده به صورت استاندارد و با استفاده از نرم افزار MSI Afterburner روی سه رزولوشن ۱۹۲۰×۱۰۸۰ ،۲۵۶۰×۱۶۰۰ و ۳۸۴۰×۲۱۶۰ و با بالاترین سطحح ممکن انجام شده است (به صورت پیش فرض با سطح کیفی Maximum). همچنین قابل ذکر است که بازی Middle-earth: Shadow of War از دو پیکربندی AMD CrossFireX و SLI پشتیبانی نمیکند و عمدتاً به سمت منفی و مشکلات درایور گرافیکی برخورد میکند و مواردی دیگری بر میخورد که علت مشخصی ندارد.

نکته مهم ۱: ظاهرا بازی تمامی برنامه های مونیتورینگ را غیر فعال میکند، بنابراین برای آن دسته از افرادی که به این برنامه نیاز دارند، توصیه میشود از برنامه جایگزین PlayClaw استفاده کنند. همچنین برای عملکرد بهتر هم بهتر است از آخرین درایور AMD CF استفاده کنید تا مشکلات درون بازی به حداقل ممکن برسند. 

بنچمارک بازی Middle-earth: Shadow of War

نکته مهم ۲: تمامی تست های زیر با کیفیت Ultra texture انجام شده، بدین معنا که فریم ریت دریافتی شما با تنظیمات High Texture کمی بهتر از چیزی خواهد بود که در نتایج زیر مشاهده میکنید.

در مورد نرخ نوسازی و فریم ریت مقالات متعددی در سایت موجود است و من پیشنهاد میکنم برای درک بهتر این موضوع مقالاتی همچون «بهترین مانیتورهای مخصوص بازی برای کنسول ها»؛ «فریم ریت چیست؟ هر آنچه درباره فریم ریت باید بدانید (۱)»؛ «راهنمای خرید | سیستم مناسب برای اجرای ۴K»؛ «انویدیا G-Sync چیست؟!»؛ «راهنمای خرید | انتخاب سیستم بازی ۱۲۰ هرتزی» و حتی «راهنمای خرید | سیستم مناسب برای اجرای ۴K» را بخوانید تا اطلاعات فنی مناسبی برای جمع آوری یک سیستم خوب بدست آورید.

بنچمارک Middle-earth: Shadow of War در رزولوشن های ۱۹۲۰×۱۰۸۰؛ ۲۵۶۰×۱۴۴۰؛ ۳۸۴۰×۲۱۶۰

بنچمارک بازی Middle-earth Shadow of War

در رزولوشن ۱۹۲۰×۱۰۸۰: برای دریافت میانگین حداقل ۲۵ فریم میتوانید از دوکارت Radeon R9 380X یا GeForce GTX 960 استفاده کنید. اگر مقدار فریم ریت شما کمتر از ۲۵ فریم نباشد میتوانید از کارت های رده پایینی همچون Radeon RX 470 یا GeForce GTX 1060 3G برای اجرای بازی استفاده کنید. اما برای دریافت ۶۰ فریم در این رزولوشن پیشنهاد میشود از Radeon RX Vega 56 یا GeForce GTX 1070 استفاده کنید.

بنچمارک بازی Middle-earth Shadow of War

در رزولوشن ۲۵۶۰×۱۴۴۰: در این رزولوشن نیز همچون رزولوشن بالا میتوانید برای دریافت میانگین ۲۵ فریم از حداقل کارت هایی همچون  Radeon RX level 480 و GeForce GTX 780 Ti استفاده کنید. اگر مقدار فریم ریت شما کمتر از ۲۵ فریم نباشد میتوانید از کارت های میان رده قدرتمندی همچون Radeon RX 580 و GeForce GTX 1060 6G هم برای اجرای بازی استفاده کنید. اما برای دریافت ۶۰ فریم در این رزولوشن بهتر است از کارت های گرافیک نسل قبلی همچون Radeon RX Vega 64 یا GeForce GTX 1070 استفاده کنید که به طور کامل برای اجرای این رزولوشن کفایت میکند.

بنچمارک بازی Middle-earth Shadow of War

در رزولوشن ۳۸۴۰×۲۱۶۰: برای دریافت ۲۵ فریم در این رزولوشن میتوانید از حداقل کارتی همچون Radeon RX Vega 64 یا GeForce GTX 980 Ti استفاده کنید. اگر مقدار فریم ریت شما کمتر از ۲۵ فریم نباشد میتوانید از کارت های میان رده قدرتمندی همچون Radeon RX Vega 64 و GeForce GTX 1070 هم برای اجرای بازی استفاده کنید.

بنچمارک حافظه ویدئویی Middle-earth: Shadow of War

این تست با نرم افزار MSI Afterburner و در دو رزولوشن ۱۹۲۰×۱۰۸۰ و ۲۵۶۰×۱۴۴۰ انجام شده که نتایج آن را در زیر میبینید.

بنچمارک بازی Middle-earth Shadow of War

در رزولوشن ۱۹۲۰×۱۰۸۰: مقدار مصرف حافظه ویدئویی کارت گرافیکی با ۳ گیگابایت حافظه ویدئویی معادل ۳۰۰۰ مگابایت است، با ۴ گیگابایت نیز همان ۴۰۰۰ مگابایت، با ۶ گیگابایت معادل ۶۱۰۰ مگابایت، با ۸ گیگابایت معادل ۸۲۰۰ مگابایت و در نهایت با ۱۱ گیگابایت معادل ۹۶۰۰ مگابایت خواهد بود.

در رزولوشن ۲۵۶۰×۱۴۴۰: مقدار مصرف حافظه ویدئویی کارت گرافیکی با ۳ گیگابایت حافظه ویدئویی معادل ۳۰۰۰ مگابایت است، با ۴ گیگابایت معادل ۴۰۰۰ مگابایت، با ۶ گیگابایت معادل ۶۱۰۰ مگابایت، با ۸ گیگابایت معادل ۸۲۰۰ مگابایت و در نهایت با ۱۱ گیگابایت معادل ۹۷۰۰ مگابایت خواهد بود.

در رزولوشن ۳۸۴۰×۲۱۶۰: قدار مصرف حافظه ویدئویی کارت گرافیکی با ۳ گیگابایت حافظه ویدئویی معادل ۳۰۰۰ مگابایت است، با ۴ گیگابایت معادل ۴۰۰۰ مگابایت، با ۶ گیگابایت معادل ۶۱۰۰ مگابایت، با ۸ گیگابایت معادل ۸۲۰۰ مگابایت و در نهایت با ۱۱ گیگابایت معادل ۹۹۰۰ مگابایت خواهد بود.

بنچمارک پردازنده Middle-earth: Shadow of War

تست پردازنده در رزولوشن ۱۹۲۰×۱۰۸۰ با دقت ۹۹ درصدی انجام شده و عملکرد پردازنده معادل بنچمارک زیر است. این تست نشان میدهد عملکرد پردازنده های مختلف و حتی قدیمی برای اجرای بازی Middle-earth: Shadow of War در سطح مطلوبی است. با توجه به سبک بازی Middle-earth: Shadow of War، بهتر است که برای اجرای Middle-earth: Shadow of War از یک پردازنده ۴ هسته ای با حداکثر پشتیبانی از ۱۰ رشته محاسباتی «Computing Threads» استفاده کنید.

بنچمارک بازی Middle-earth Shadow of War

بنچمارک مصرف حافظه Middle-earth: Shadow of War

تست حافظه رم بازی روی سیستمی متشکل از پردازنده Intel Core i7-5960X نسل هازول «Haswell-E» انجام شده که برای سوکت LGA 2011-3 عرضه شده و از فرکانس کلاک ۳۰۰۰ مگاهرتزی استفاده میکند. این پردازنده میتواند از ۱۶ گیگابایت حافظه DDR4 با فرکانسس کاری ۲۴۰۰ مگاهرتز پشتیبانی کند. این بنچمارک نشان میدهد در صورتی که بازی را با حداکثر تنظیمات گرافیکی اجرا کنید، به حداقل ۵ گیگابایت حافظه رَم در تمامی حالت ها نیاز خواهید داشت.

بنچمارک بازی Middle-earth Shadow of War

در رزولوشن ۱۹۲۰×۱۰۸۰: مصرف حافظه بر روی تراشه گرافیکی «GPU» سیستمی با ۳ گیگابایت حافظه رَم معادل ۱۰.۶۰۰ مگابایت است، با ۴ گیگابایت حدود ۱۰.۱۰۰ مگابایت، با ۶ گیگابایت معادل ۹۲۰۰ مگابایت، با ۸ گیگابایت ۷۴۰۰ مگابایت و در نهایت در کارت گرافیکی با ۱۱ گیگابایت حافظه رم سیستمی حدود ۶۵۰۰ مگابایت مصرف حافظه سیستمی را تجربه خواهیم کرد.

در رزولوشن ۲۵۶۰×۱۴۴۰: مصرف حافظه بر روی تراشه گرافیکی «GPU» سیستمی با ۳ گیگابایت حافظه رَم معادل ۱۰.۸۰۰ مگابایت است، با ۴ گیگابایت حدود ۱۰.۲۰۰ مگابایت، با ۶ گیگابایت معادل ۹۴۰۰ مگابایت، با ۸ گیگابایت ۷۴۰۰ مگابایت و در نهایت در کارت گرافیکی با ۱۱ گیگابایت حافظه رم سیستمی حدود ۶۵۰۰ مگابایت مصرف حافظه سیستمی را تجربه خواهیم کرد.

در رزولوشن ۳۸۴۰×۲۱۶۰: مصرف حافظه بر روی تراشه گرافیکی «GPU» سیستمی با ۳ گیگابایت حافظه رَم معادل ۱۱.۰۰۰ مگابایت است، با ۴ گیگابایت حدود ۱۰.۵۰۰ مگابایت، با ۶ گیگابایت معادل ۹۶۰۰ مگابایت، با ۸ گیگابایت ۷۴۰۰ مگابایت و در نهایت در کارت گرافیکی با ۱۱ گیگابایت حافظه رم سیستمی حدود ۶۶۰۰ مگابایت مصرف حافظه سیستمی را تجربه خواهیم کرد.

منبع gamegpu
راي شما
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars6 Stars7 Stars8 Stars9 Stars10 Stars
Loading...
  1. Milad says:

    بازی ایراد پیدا کرده و داخل بازی نمیره یک بار پاکش کردم دوباره نصب کردم ولی بازم داخل بازی نمیره چیکار باید بکنم

  2. محمود says:

    خیلی خیلی خسته نباشید و دمتون گرم که ایقد زود بنچمارک این بازیو قرار دادین.
    اما چیزی که در بنچمارک این بازی خودنمایی میکنه عدم بهینه بودنش هست چرا که بازی های با گرافیک بهتر ازاین وجود دارن که به مراتب فریم دهی بهتری دارن و با سخت افزار هماهنگی خوبی برقرار میکنن و امید هست که با اپدیت بهتر بشه.

حسین

زندگی نامه

نوشته شده در بنچمارک بازی ها

آخرین نقد و بررسی ها
بررسی مانیتور Samsung CFG70 27-Inch gaming

بررسی مانیتور Samsung CFG70 27-Inch gaming

تاريخ بررسي: ۲۶ آبان, ۹۶
بررسی کارت گرافیک ASUS ROG STRIX GTX 1060 OC 6GB

بررسی کارت گرافیک ASUS ROG STRIX GTX 1060 OC 6GB

۱۹ مرداد, ۹۶

9.0

بررسی کارت گرافیک Zotac GeForce GTX 1080 Ti AMP! Extreme

بررسی کارت گرافیک Zotac GeForce GTX 1080 Ti AMP! Extreme

۶ مرداد, ۹۶

9.6

بررسی کارت گرافیک Palit GTX 1080 GameRock Premium

بررسی کارت گرافیک Palit GTX 1080 GameRock Premium

۲۶ تیر, ۹۶

9.8

بررسی کارت گرافیک Sapphire Radeon RX 580 Nitro

بررسی کارت گرافیک Sapphire Radeon RX 580 Nitro

۲۳ اردیبهشت, ۹۶

9.2

روزی سگی، شیری را گفت: با من ستیز کن؛ شیر سر باز زد؛ سگ گفت: نزد تمام سگان خواهم گفت شیر از مقابله با من می هراسد. شیر گفت: سرزنش سگان را خوشتر دارم تا شماتت شیران، که گویند چون شیری باشد که با سگی پنجه در پنجه شده

×
با اولین نسل از تراشه های گرافیکی پاسکال آشنا شوید
شاخه: Intel /Nvidia,بررسی سخت افزار,پیشنهاد سردبیر,کارت گرافیک

با اولین نسل از تراشه های گرافیکی پاسکال آشنا شوید

تــیم گارد3دی

تیم گــارد3دی (Guard3d.com) سعی بر ارائه مطالب متفاوت در زمینه سخت افزار و بازی دارد و امیدوار است در این زمینه بهترین عملکرد را داشته باشد . تیم گـــارد فعالیت خود را به صورت رسمی از تاریخ 2013-10-14 برابر با 1392-07-22 آغاز کرده و تمامی مطالب تولید شده توسط این سایت برای صاحبین آن محفوظ میباشد. کپی مطالب تنها با ذکر نام (Guard3d.com) مجاز است و ما از کپی مطالب بدون ذکر دقیق لینک منبع به صفحه مطلب راضی نیستیم. امیدواریم رضایت شما را جلب کنیم .

شبکه های اجتماعی

کپی رایت 2013 © تمامی حقوق نزد Guard3d محفوظ است | طراحی و کدنویسی توسط hosseincode

error: نمیتوانید کپی کنید!!! فقط لینک صفحه برای آدرس دهی به این مطلب قابل کپی است