پیش از این بررسی و بنچمارک عناوین متعددی همچون Batman Arkham Knight، The Crew، The Witcher 3: Wild Hunt، Project CARS، Grand Theft Auto V، Battlefield Hardline، Homeworld Remastered، Splinter Cell Blacklist، Evolve، Dying Light، Dragon Age Inquisition، Far Cry 4 و دیگر عناوین بزرگ و مهمی همچون Metro 2033 Redux را در سایت گذاشته بودیم که با رفتن به بخش «تست و بنچمارک» میتوانید به همه آنها دسترسی داشته باشید. اکثرا عناوین فوق به صورت کامل بررسی شده اند و سعی کردیم علاوه بر بررسی بنچمارک بازی به  حواشی بازی هم بپردازیم.

همانطور که از نام بنچمارک فعلی مشخص است، این بار با شاهکار بزرگی به نام Metal Gear Solid V: The Phantom Pain مواجه ایم. شاهکاری که پس از نسخه آزمایشی Metal Gear Solid V: Ground Zeroes عرضه شده و میتوان از همین الان پیش بینی کرد که با اختلاف بالا جایزه بهترین عنوان سال ۲۰۱۵ را تصاحب میکند. متال گیر سالید ۵: فانتوم پین «Metal Gear Solid V: The Phantom Pain» یک بازی ویدئویی در سبک مخفی‌کاری و اکشن ماجراجویی که توسط کوجیما پروداکشنز و به کارگردانی، نویسندگی و تهیه‌کنندگی هیدئو کوجیما ساخته شده و به تازگی هم منتشر شده است.

این یازدهمین بخش در مجموعه بازی‌های ویدئویی متال گیر و اولین بازی در این سری به حساب می‌آید که بر مبنای دنیای آزاد (Open World) ساخته شده‌است.  رخ‌دادهای این قسمت بلافاصله بعد از نسخهٔ متال گیر سالید: گراند زیروز «Metal Gear Solid V: Ground Zeroes» اتفاق می‌افتد. داستان بازی در سال ۱۹۸۴ و در مورد رهبر گروه مزدوران به نام «ونوم اسنیک/بیگ باس یا همان رئیس بزرگ» است که در حین جنگ شوروی در افغانستان به به آفریقا و افغانستان رفت تا انتقامش را از افرادی بگیرد که نیروهایش را نابود کرده بودند و حتی نزدیک بود خودش را در  وقایع گراند زیروز از بین ببرند.

بررسی فناوری های جدید سری GTX 900 انویدیا

بازیباز در بازی کنترل شخصیت «ونوم اسنیک» را بر عهده دارد و باید به صورت مخفی کاری به انجام ماموریت های بازی بپردازد. متال گیر سالید ۵: فانتوم پین به شدت مورد تحسین منتقدین قرار گرفت. نسخه پلی‌استیشن ۴ این بازی با میانگین امتیاز ۹۵٪ و ۹۵ از ۱۰۰ به ترتیب در وب‌گاه‌های گیم‌رنکینگز و متاکریتیک قرار دارد. وب‌گاه آی‌جی‌ان امتیاز کامل ۱۰ را به این بازی تقدیم کرد و از چگونگی همکاری عملکرد مکانیک روند بازی و ماهیت طبیعی مأموریت‌های بی‌انتها تعریف و تمجید نمود، که به بازیکنان این امکان را می‌دهد تا تجربیات بیادماندنی خود را بدون انحراف از مسیرهای مورد نظر در مأموریت‌ها خلق کنند.

وب‌گاه گیم‌اسپات نیز به این بازی امتیاز کامل ۱۰ را داد و روند بازی و توسعه با مفهوم شخصیت‌ها را مورد تقدیر قرار داد. فانتوم پین به عنوان بیست‌و‌سومین بازی و همچنین سومین نسخه از سری متال گیر سالید به شمار می‌رود که تا کنون امتیاز کامل ۴۰/۴۰ را از مجله محبوب ژاپنی فامیتسو دریافت کرده است.

موتور فاکس انجین (Fox Engine)

فاکس انجین (Fox Engine) موتور اختصاصی بازی Metal Gear Solid V: Ground Zeroes است که توسط استودیوی ژاپنی محصولات کوجیما برای بازی‌های ویدئویی شرکت کونامی ساخته شده‌است. طراحی و ساخت این موتور پس از اتمام متال گیر سالید ۴: سلاح میهن‌دوستان در سال ۲۰۰۸ با هدف ساخت برترین موتور بازی جهان آغاز شد. اولین عنوان کاملی که با این موتور ساخته شده، بازی PES 2014 بود که امتیاز خوبی از منتقدین از جهت گیم پلی دریافت نکرد.

بررسی فنی | Metal Gear Solid 5 با موتور جدید FOX Engine

تمامی محصولات آینده کوجیما از موتور فاکس استفاده میکنند. این موتور برای اولین بار در کنفرانس مطبوعاتی کونامی در ۳ ژوئن ۲۰۱۱ به مناسبت بیست و پنجمین سالگرد مجموعه بازی متال گیر رونمایی شد. نام موتور فاکس از روی نیروهای ویژه ساختگی ارتش آمریکا، به نام فاکس‌هاند در این سری بازی گرفته شده‌است. پایه MGS5 برای رسیدن به تصاویر رئالیسم (photo-realism) نوعی روش رندرینگ به نام (deferred rendering) یا رندرینگ معوق است. این در حالی است که رندرینگ معوق در ابتدا با توجه به محدودیت های مختلف به ندرت مورد استفاده قرار میگرفت. از محدودیت های بارز این روش هم میتوان به مشکلات مختلف در رندرینگ سطوح شفاف و ناسازگاری با روش های مختلف anti-aliasing اشاره کرد

این نوع تکنیک رندرینگ در ابتدای این نسل با بازی Perfect Dark Zero بر روی کنسول Xbox 360 پیاده سازی شد و پس از آن در بازی های دیگری همچون Killzone ،Uncharted ،GTA4 و عناوین بزرگ دیگری همچون BioShock Infinite و Tomb Raider پیاده سازی شده است. روش رندرینگ معوق بسیار متفاوت با روش رندرینگ معمولی است. روش این رندرینگ به صورت روند ارائه جمع آوری اطلاعات در مورد چگونگی مواد ، سایه ها و رندر واقعی این ویژگی ها در محیط بازی است. در این مرحله اضافی، بافت های رندر شده به عنوان بافر هندسه یا G-buffer شناخته میشوند.

برای MGS5 این روش کاملا حیاتی است، چراکه استراتژی استفاده از تصاویر رئالیسم ( photo-realistic ) متکی به نور است. بنابراین در موتور FOX شاهد استفاده از تکنیک های جدید نورپردازی ای هستیم که به تکنیک نور خطی فضایی یا (linear-space lighting) معروف شده است. روش رندرینگ معوق یک روش سخت و وقت گیر است، اما در مقابل همتای سنتی خود از مزایای قابل توجهی برخوردار است. به طور خلاصه تکنیک نور خطی فضایی ، گامای صحیحی برای تصحیح نور سایه ها و چراغ های اشیاء موجود در محیط بازی فراهم میکند. تریلر بیمارستان عنوان MGS5 به خوبی این روش نورپردازی را نشان میدهد ، چون که محیط از نظر روشنایی و نور یکسان است و ظرافت سایه در مرکز تریلر منتشر شده مشخص است. در نتیجه نور حاصله طبیعی تر به نظر میرسد.

بررسی سیستم نور پردازی پیشرفته Quantum Break

Metal-Gear-Solid-V

FOX Engine به راحتی از تکنیک سایه زنی نیمه شفاف برای شبیه سازی دقیق واکنش نور با سطوح نرمی همچون پوست ، مو و ارچه پشتیبانی میکند. ناهمواری های سطح مختلف میتوانید در موتور FOX به صورتی بهینه شده و نرم و صاف ایجاد شود و این کار زمانی مفید خواهد بود که یک صحنه بارانی برای به حداقل رساندن پیچیدگی در شبیه سازی مایعات داشته باشیم. روش رندرینگ معوق یک روش پایه برای تکنیک تکنیک نور خطی فضایی به حساب می آید. این روش به نوبه خود به خوبی از تصاویر رئالیسم موجود در بازی MGS5 پشتیبانی میکند و استدیو Kojima Productions آن را تکنیک (physically-based rendering) یا رندرینگ مبتنی بر فیزیک نامیده است.

البته قصد ما توضیح و بررسی کامل موتور فاکس انجین نیست. ما در گارد۳دی مقاله مفصلی در باره موتور فاکس انجین (Fox Engine) با عنوان «بررسی فنی | Metal Gear Solid 5 با موتور جدید FOX Engine» منتشر کردیم که برای اطلاعات بشتر از این موتور میتوانید به مقاله فوق بروید.

نگاهی کوتاه به بازی Metal Gear Solid V

متال گیر سولد ۵ همچون دیگر عناوین سری متال گیر توسط هیدئو کوجیما «Hideo Kojima» ساخته شده و توسط Konami عرضه شده است. اولین عنوان از این سری تقریبا سه دهه پیش، یعنی سال ۱۹۸۷ با عنوان MSX2 برای کامپیوترهای ۳.۵۸ گیگاهرتزی عرضه شده بود. از همان زمان به بعد، اکثر عناوین مهم سری متالگیر به صورت انحصاری برای PlayStation عرضه شد تا اینکه عنوان Metal Gear Rising: Revengeance برای اولین بار این سنت را شکست تا راه برای دیگر عناوین باز شود.

بررسی فنی | افزایش قدرت CPU و بهبود حافظه در Xbox One

Metal-Gear-Solid-V

با این حال یک سال بعد برای PlayStation 3 و Xbox 360 عرضه شد، اما نتوانست همان موج اولیه را ایجاد کند. همان سال بود که Metal Gear Solid V: Ground Zeroes معرفی شد، عنوانی که در ابتدا برای کنسول ها عرضه شد و با ۹ ماه تاخیر برای PC منتشر شد. تاخیر زیاد این اطمینان را حاصل میکرد که PC  به نسبت نسخه کنسولی در زمینه های نورپردازی، سایه پردازی، تفکیک پذیری و همچنین جزئیات بهتر است. نسخه PC بازی با ۶۰ فریم و همراه با پشتیبانی از تفکیک پذیری ۳۸۴۰×۲۱۶۰ یا همان ۴K عرضه شده بود.

نتیجه نهایی بازی بسیار نفس گیری و جذابی بود که علی رغم زمان گیم پلی بسیار کمش، ساعت ها میتوانست بازیباز را سرگرم کند. در نسخه قبلی فریم ریت بازی روی ۶۰ فریم قفل شده بود. باید گفت که قفل فریم ریت به این دلیل انجام میشود که شما نتوانید میزان عملکرد بازی روی کارت های مختلف را ببینید. با این در حال حاضر یک سال از عرضه Ground Zeroes نسخه PC میگذرد و شاهد عرضه نسخه اصلی بازی به نام Metal Gear Solid V هستیم که به طورهمزمان برای PC و کنسول های نسل هفتم و هشتم عرضه شده است.

بازی Metal Gear Solid V: The Phantom Pain همانند Metal Gear Solid V: Ground Zeroes از موتور FOX Engine استفاده میکند. بنابراین میتوان انتظار دیدن تکنیک های ویژه ای همچون پراکندگی زیر سطحی «subsurface scattering» ودیگر تکنیک های موثر این موتور در بازی باشیم. قابل ذکر است که FOX Engine یک موتور physically-based rendering است و اساسا با موتورهای دیگر متفاوت است که مبحثش در اینجا نمیگنجد.

با شش کارت گرافیک قدرتمند نسل قبل آشنا شوید

Metal-Gear-Solid-V

روش تست

انتظار از موتور FOX Engine بالاست و کونامی هم برای بازی سیستمی متشکل از پردازنده Intel Core i7 و کارت GeForce GTX 760 را معرفی کرده است.. این موتور بازدهی خوبی روی سخت افزارهای انویدیا دارد و در سیستم تست مرجع معرفی شده از سوی کونامی خبری از سخت افزارهای AMD نیست. طبق معمول از آخرین درایورهای AMD و Nvidia استفاده شده و از ۲۶ کارت گرافیک مختلف با پشتیبانی از DirectX 11 در چندین رنج قیمتی مختلف استفاده شده است.

برای  پردازنده از Intel Core i7-5960X استفاده شده که میتواند در امتیازات تراشه گرافیکی موثر باشد. همچنین با FRAPS حود ۱۲۰ دقیقه از گیم پلی بازی ظبط شده است. بنچمارک از جایی شروع میشود که اسنیک سوار بر اسب در بیابان به سمت هدفش در حال پیش روی است و در طول راه با برخی از دشمنان بازی مواجه میشود. یعنی تقریبا همان دموی معروف E3 2015. بازی Metal Gear Solid V: The Phantom Pain روی سه تفکیک پذیری ۱۹۲۰×۱۰۸۰, ۲۵۶۰×۱۴۴۰ و ۳۸۴۰×۲۱۶۰ با استفاده از سطح حداکثر «maximum» تست شده است.

ویژگی هایی همچون motion blur, volumetric clouds و depth of field فعال شدند و سطح تمام تکینیک های model detail, textures, texture filtering, shadows, lighting, post processing, effects و ambient occlusion روی «extra high» تنظیم شده است. بنابراین نتایج تست های صفحات بعدی با توجه به این تنظیمات گرفته شده است.

مقایسه اجمالی کارت گرافیک GTX 960 برندهای مختلف

Metal-Gear-Solid-V

سیستم و کارت های تست و بررسی

  • Intel Core i7-5960X (3.00GHz
  • x4 4GB Kingston Predator DDR4-2400 (CAS 12-13-13-24
  • Asrock X99 Extreme6 (Intel X99
  • Silverstone Strider Series (700w
  • Crucial MX200 1TB (SATA 6Gb/s
  • HIS Radeon R9 390X (8192MB
  • HIS Radeon R9 390 (8192MB
  • HIS Radeon R9 380 (4096MB
  • HIS Radeon R7 370 (2048MB
  • HIS Radeon R9 290X (4096MB
  • HIS Radeon R9 290 (4096MB
  • HIS Radeon R9 285 (2048MB
  • HIS Radeon R9 280X (3072MB
  • HIS Radeon R9 270X (2048MB
  • HIS Radeon HD 7970 GHz (3072MB
  • HIS Radeon HD 7970 (3072MB
  • HIS Radeon HD 7950 Boost (3072MB
  • HIS Radeon HD 7950 (3072MB
  • HIS Radeon HD 7870 (2048MB
  • Nvidia GeForce GTX Titan X (12288MB
  • Gainward GeForce GTX 980 (6144MB
  • Gainward GeForce GTX 980 (4096MB
  • Gainward GeForce GTX 970 (4096MB
  • Gainward GeForce GTX 960 (2048MB
  • Palit GeForce GTX 950 (2048MB
  • Gainward GeForce GTX 780 Ti (3072MB
  • Gainward GeForce GTX 780 (3072MB
  • Gainward GeForce GTX 770 (2048MB
  • Palit GeForce GTX 760 (2048MB
  • Gainward GeForce GTX 680 (2048MB
  • Gainward GeForce GTX 660 Ti (2048MB
  • Microsoft Windows 10 Pro 64-bit
  • Nvidia GeForce 355.82 WHQL
  • AMD Catalyst 15.8 Beta

صفحه بندی

صفحه بندی 1 2 3 4 5
منبع techspot
راي شما
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars6 Stars7 Stars8 Stars9 Stars10 Stars
Loading...

نوشته شده در بنچمارک بازی ها

آخرین نقد و بررسی ها
بررسی مانیتور Samsung CFG70 27-Inch gaming

بررسی مانیتور Samsung CFG70 27-Inch gaming

تاريخ بررسي: ۲۶ آبان, ۹۶
بررسی کارت گرافیک ASUS ROG STRIX GTX 1060 OC 6GB

بررسی کارت گرافیک ASUS ROG STRIX GTX 1060 OC 6GB

۱۹ مرداد, ۹۶

9.0

بررسی کارت گرافیک Zotac GeForce GTX 1080 Ti AMP! Extreme

بررسی کارت گرافیک Zotac GeForce GTX 1080 Ti AMP! Extreme

۶ مرداد, ۹۶

9.6

بررسی کارت گرافیک Palit GTX 1080 GameRock Premium

بررسی کارت گرافیک Palit GTX 1080 GameRock Premium

۲۶ تیر, ۹۶

9.8

بررسی کارت گرافیک Sapphire Radeon RX 580 Nitro

بررسی کارت گرافیک Sapphire Radeon RX 580 Nitro

۲۳ اردیبهشت, ۹۶

9.2

روزی سگی، شیری را گفت: با من ستیز کن؛ شیر سر باز زد؛ سگ گفت: نزد تمام سگان خواهم گفت شیر از مقابله با من می هراسد. شیر گفت: سرزنش سگان را خوشتر دارم تا شماتت شیران، که گویند چون شیری باشد که با سگی پنجه در پنجه شده

×
آیا رزولوشن 4K ایده مناسبی برای کنسول های Xbox scorpio و PlayStation Neo محسوب میشود!؟

تــیم گارد3دی

تیم گــارد3دی (Guard3d.com) سعی بر ارائه مطالب متفاوت در زمینه سخت افزار و بازی دارد و امیدوار است در این زمینه بهترین عملکرد را داشته باشد . تیم گـــارد فعالیت خود را به صورت رسمی از تاریخ 2013-10-14 برابر با 1392-07-22 آغاز کرده و تمامی مطالب تولید شده توسط این سایت برای صاحبین آن محفوظ میباشد. کپی مطالب تنها با ذکر نام (Guard3d.com) مجاز است و ما از کپی مطالب بدون ذکر دقیق لینک منبع به صفحه مطلب راضی نیستیم. امیدواریم رضایت شما را جلب کنیم .

شبکه های اجتماعی

کپی رایت 2013 © تمامی حقوق نزد Guard3d محفوظ است | طراحی و کدنویسی توسط hosseincode

error: نمیتوانید کپی کنید!!! فقط لینک صفحه برای آدرس دهی به این مطلب قابل کپی است