بنچمارک بازی Mafia 3

گذری کوتاه بر داستان بازی Mafia 3

نسخه‌ی اول و دوم از سری بازی‌های مافیا، بین سال‌های دهه‌ی ۱۹۳۰ تا ۱۹۵۰، در شهری خیالی از کشور آمریکا روایت و دنبال می‌شدند. در ادامه‌ی این راه، بازی Mafia 3 سال ۱۹۶۸ را برای وقوع جریانات بازی برگزیده است. همانند نسخه‌های قبل، بازی در یک شهر ساختگی در ایالات متحده آمریکا دنبال می‌شود. این‌بار نام شهر نیو بوردو است که با تاثیرپذیری مستقیم از شهر نیواورلینز طراحی شده است. همچنین شخصیت اصلی این شماره لینکلن کلی نام دارد. لینکلن یک فرد دو رگه و یتیم است که در دوران کودکی توسط انجمن سیاه پوستان به فرزند خواندگی پذیرفته می‌شود.

پس از این ماجرا و با بالاتر رفتن سن لینکلن و شکل گیری جنگ ویتنام، وی به عنوان سرباز به ارتش می‌پیوندند که این موضوع مهارت‌های نظامی لینکلن را شکل داده و این امر به خوبی در طول بازی قابل مشاهده خواهد بود. اما ماجرای اصلی مربوط به پس از بازگشت لینکلن از جنگ می‌شود. داستان اصلی بازی زمانی آغاز خواهد شد که بین دو گروه اوباش سیاه پوست و مافیای ایتالیایی درگیری‌ها رفته رفته رو به زبانه کشیدن هستند و در همین جا و طی اتفاقاتی خاص، لینکلن به طور رسمی به دار و دسته اشخاصی که به The Black Mob مشهور هستند می‌پیوندد.

The Black Mob به ارگان جرایم سازمان یافته آمریکایی-‌آفریقایی‌ها در قرن ۱۹ و اوایل قرن ۲۰ گفته می‌شد. این گروه که با رهبری شخصی به نام جورجی مارکانو به انجام ماموریت‌های مختلف می‌پرداخت، طی حوادثی غیر منتظره برای لینکلن پاپوش دوخته شد و از آن لحظه به بعد، ماجرای انتقام لینکلن شکل می‌گیرد. او در این ماجرا تصمیم می‌گیرد تا گروه خلافکاری خود را تشکیل دهد و برای تشکیل این گروه، به اشخاص معمولی هم راضی نشده است.

طی داستان، سه همراه که بخشی از گروه شخصی لینکلن هستند، او را یاری خواهند کرد: کاساندرا، زنی که رهبری گروهی از اهالی اوباش هائیتی را بر عهده دارد، توماس بروک، اهل ایرلند که دوستانی در پلیس محلی دارد و ویتو اسکالتا، شخصیت اصلی نسخه‌ی دوم که البته اکنون پا به سن گذاشته و با دوستان قدیی خود دچار مشکل شده است. تاثیرگذاری سه همراه، به نوعی ارتباط مستقیم با رابطه‌ و صمیمت شما با آن‌ها دارد. مثلا رابطه‌ی دوستانه با بروک، موجب می‌شود که وی با ارتباط دوستان خود در اداره پلیس، باعث شود تانیروهای آنان از محل ماموریت شما فاصله بگیرند و با خیالی راحت‌تر اهداف خود را به سرانجام برسانید.

در نتیجه باید دوستی خود و نحوه‌ی رفتار با گروه را همیشه در نظر داشته باشید، چون در غیر این صورت به نظر می‌رسد که یا ضربه مهلکی خواهید خورد یا این که کار برای ادامه سخت‌تر خواهد شد.

موتور گرافیکی بازی Mafia 3

بازی Mafia 3 مبنتی بر پلتفرم DirectX 11 است و از همان موتور Mafia 2 به نام Illusion Engine استفاده میکند که توسط استدیو ۲K Czech دچار تغییرات زیادی شده تا برای استفاده در Mafia 3 مناسب باشد. این موتور فقط برای تولید عناوین داخلی این استدیو طراحی و ساخته شده و بازی Mafia 2 هم اولین عنوانی بود که با این موتور در سال ۲۰۱۰ عرضه شد. «Illusion» نام فناوری مورد علاقه استدیو ۲K Czech است که برای اولین بار در بازی مافیا: شهر بهشت گمشده «Mafia: The City of Lost Heaven» محصول ۲۰۰۲ مورد استفاده قرار گرفته است.

Illusion Engine در واقع جانشین موتور گرافیکی و صد البته منسوخ شده LS3D engine است که دراولین عنوان از بازی مافیا «Mafia» مورد استفاده قرار گرفته بود و پس از آن هم در چند بازی از ژانرهای مختلف به کار گرفته شد. موتور منسوخ شده LS3D engine پس از نسخه اول بازی مافیا «Mafia» در عناوینی همچون «Wings of War»؛ «Vietcong 2»؛ «Chameleon»؛ «Top Spin 4» و Mafia 3 نیز مورد استفاده قرار گرفته است. به همین دلیل موتور گرافیکی Illusion Engine را نمیتوانیم یک موتور گرافیکی صِرف بدنیم و باید آن را نوعی مکمل برای موتور LS3D engine در کنار مورتو فیزیک انویدیا دانست که نتیجه نهایی آن اجرای بهینه گرافیک بازی Mafia 3 است.

بنچمارک بازی Mafia 3

اما اولین بازی مبتنی بر موتور Illusion Engine را میتوانیم نسخه دوم بازی مافیا «Mafia 2» بدانیم که در ۲۶ آگوست ۲۰۱۰ میلادی عرضه شد. عنوانی که به طور اختصاصی برای کنسول های Xbox 360 و PlayStation 3 و پلتفرم PC عرضه شدو با امتیازات خوبی مواجه شد. Illusion Engine به طور اختصاصی برای اجرای نسخه دوم بازی مافیا «Mafia 2» روی کنسول های خانگی و کامیپوترهای شخصی تولید شده و شامل یک موتور گرافیکی، موتور صوتی، موتور فیزیکی و چندین موتور جانبی دیگری است که کاربردهای مختلفی در طور بازی دارند.

این موتور به طور اختصاصی برای اجرای بازی روی پردازنده های چند هسته ای تولید شده و به همین دلیل باید عملکرد خوبی روی پردازنده های چند رشته ای و چند هسته ای داشته باشد. پشتیبانی از محیط هایی با ابعاد بسیار بزرگ و بارگذاری بخش های مختلف این مکان ها که به صورت پس زمینه انجام میشود موجب میشود بازیباز با اثر یکنواختی و پیوستگی «SeamleSsness» در طول بازی مواجه شود که نتیجه آن بهبود فرایند پردازشی و کاهش دنلود محتوای باز ی در زمان اجرای بازی توسط بازیباز است. (دانلود اصلی فقط اول بازی انجام میگیرد).

موتور گرافیکی بازی از انواع اثرات پس پردازشی «Post-Processing Effects» همچون: تاری «Blur»؛ تاری در زمان حرکت «Motion Blur»؛ تابش خیره کننده نور آفتاب «Sunshine»؛ بازتاب نور خورشید « Lens Flare»؛ اَثَر گرمای هوا که معمولاً پس از شلیک گلوله از لوله تفنگ مشخص است «Heat Haze»؛ عمق میدان دید «Depth of Field»؛ نورپردازی حجمی یا پراکندگی نور «Volumetric Lighting» و مدل اصلاح شده HDR همراه با سیستم رفتار آب با توجه به شرایط مختلف پشتیبانی میکند که نتیجه آن شبیه سازی دنیای اطراف ما است.

این اثرات معمولاً برای بخش های خاصی از بازی مورد استفاده قرار میگیرند. مثلاً در فصل زمستان از اَثَراتی همچون «Bump Mapping» و «Brightness Shows» استفاده میشود که نتیجه آن ناهموار بودن سطح آسفالت بازی بر اثر بارش برف و یخ زدن سطح خیابان است. همینطور ترکیب اثر سایه های بلند «Long Shadows» و فـــــــلتر رنگ «Color Filter» موجب میشود با تصاویری واضح تر و رنگ هایی سرد تر در فصل زمستان مواجه شویم که نتیجه بهتر و واقعی تری برای این فصل در پی خواهد داشت.

در فصل تابستان هم با تصاویر و مناظر شاداب تری مواجه ایم و به همین دلیل از رنگ های اشباح شده و دیگر اثرات مربوط به این فصل استفاده میشود. موتور گرافیکی بازی به طور کامل از اثر «Dynamic Soft Shadows» یا همان سایه های نرم داینامیک پشتیبانی میکند که شامل موقعیت منبع اصلی نور تا سوژه مورد نظر از خورشید و پیاده سازی اشیاء موجود در صحنه با توجه به اثر «Self-Shadowing» میشود. بازی Mafia 3 همچون نسخه دومش برای تخریب محیط از یک موتور فیزیکی جداگانه به نام nVidia PhysX استفاده میکند تا بتواند سطوح تخریبی واقع گرایی از لحاظ بصری فراهم کند.

این موتور برای تخریب اشیاء، به طور گسترده ای از سیستم شبیه سازی ذرات استفاده میکند که موجب میشود محیط بازی با توجه به اشیاء درون آن و همینطور موقعیت فرد ضربه زننده منهدم و تخریب شود. این قابلیت در بسیاری از نقاط بازی مورد استفاده قرار گرفته است. مثلاً در یکی از بخش های داستانی فرعی بازی شاهد شلیک بازیباز به بافت های چوبی هستیم که به صورت کاملاً داینامیک و در همان لحظه «Real Time»، نحوه برخورد گلوله محاسبه و با توجه به نوع شلیک، زاویه شلیک و قدرت تخریب گلوله، تخریب میشود.

گیم پلی مافیا 3

در واقع سیستم فیزیک و تخریب بازی، اسکریت از پیش تعیین شده نیست و همه چیز در همان لحظه شلیک گلوله به هدف محاسبه میشود. در واقع سازنده بازی از یک تابع موج انفجار «Blast Wave» برای شبیه سازی اثر پرتاب اشیاء به هوا استفاده کرده تا پس از برخورد گلوله یا انفجار، اشیاء و دیگر جزئیات موجود در صحنه به اطراف پرتاب شوند، بدون اینکه از هیچگونه اسکریپت از پیش تعیین شده ای برای این کار استفاده شود. این بدین معنا است که ممکن است در بازی هیچ یک از انفجارها ونوع و زاویه پرتاب اشیاء شبیه به هم نباشند.

از این مدل شبیه سازی در لباس کاراکتر اصلی بازی ودیگر کارکترهای غیر اصلی هم به صورت گسترده ای استفاده شده و اگر دقت کنید میتوانید ببینید که بر اثر وزش باد، دویدن و یا دیگر حالات موجود در بازی، لباس، دامن و … کاراکترهای موجود در بازی تکان میخورد. در واقع تقلید رفتار شبیه سازی شده پارچه به طور گسترده ای در کامپیوترهای شخصی «PC» دیده میشود که نشان از دقت عمل سازنده در این بخش از بازی دارد. امادر کنسول ها شبیه سازی سیستم تقلید پارچه فقط روی کاراکترهای اصلی بازی اعمال شده و دیگر کارکترها از حالت های اسکریپت شده استفاده میکنند.

البته در بازی Mafia 3 هیچ شواهد دقیقی مبنی بر استفاده این بازی از موتور فیزیکی دیده نمیشود و مشخص نشده که آیا فیزیک «PhysX» بازی در سطح پردازنده «CPU» انجام شده یا اینکه از فناوری جدیدی برای این کار استفاده شده!؟ شبیه سازی صورت کاراکترهای بازی نیز توسط موتور FaceFX شرکت OC3 Entertainment انجام شده است. همچنین سیستم هوش مصنوعی بازی هم بر اساس کتابخانه «Kynapse» طراحی شده که توسط کمپانی Autodesk طراحی و تولید شده است. برای بخش سیستم صوتی و ویدئوهای بازی نیز از کتابخانه های FMOD و Bink استفاده شده تا بازی Mafia 3 به اثر قابل توجهی تبدیل شود.

تنظیمات گرافیکی بازی Mafia 3

بازی Mafia 3 از رنج بسیار وسیعی از تنظیمات گرافیکی برای اجرای هر بهتر بازی روی سیستم های مختلف استفاده میکند. با فعال کردن گزینه صاف کردن «Smoothing» میتوانید تقریباً تمام بی نظمی های سطوح را از بین ببرید و بافت های صاف تری را مشاهده کنید. تمام تست ها به صورت استاندارد و با MSI Afterburner روی سه رزولوشن ۱۹۲۰×۱۰۸۰، ۲۵۶۰×۱۶۰۰ و ۳۸۴۰×۲۱۶۰ و با سطح کیفیت «High» انجام شده و از دو پیکربندی AMD CrossFireX و Nvidia SLI در بازی پشتیبانی نمیشود.

همچنین قابلیت همگام سازی عمودی «Vertical Sync» در بازی بنا به دلایلی غیر فعال شده است. بازی Mafia 3 دارای ناپایداری های مختلفی است که مهمترینش قفل بودن نرخ فریم بازی برروی عدد ۳۰ است که البته این مورد با عرضه اولین بروز رسانی بازی برطرف شد. این بروز رسانی موجب شده بازیبازان بتوانند بین ۳۰ و ۶۰ فریم، فریم ریتی متناسب با قدرت پردازشی سیستم خودشان را انتخاب کنند. علاوه بر مشکل فریم ریت؛ بازی دارای باگ های مختلفی است که بعضاً در نتایج فریم ریت تاثیر گذار است.

بنچمارک Mafia 3 در ۱۹۲۰×۱۰۸۰

بنچمارک بازی Mafia 3

برای اجرای Mafia 3 در رزولوشن ۱۹۲۰x1080p محدودیت زیادی وجود ندارد و در بهترین حالت میتوانید با دو کارت Radeon R9 380 و GeForce GTX 780 بازی را در این رزولوشن اجرا کنید و از بازی کردن لذت ببرید. اما بهتر است ترجیحاً از کارت های قویتری مثل Radeon R9 380 و GeForce GTX 970 برای اجرای بهتر بازی استفاده کنید. بررسی کارت های فوق نیز در بخش کارت گرافیک سایت موجود است.

بنچمارک Mafia 3 در ۲۵۶۰×۱۴۴۰

بنچمارک بازی Mafia 3

برای اجرای بازی Mafia 3 در این رزولوشن به کارت های نسل جدیدی همچون Radeon RX 470 or GeForce GTX 1060 نیاز دارید که بررسی آنها در سایت موجود است و در بهینه ترین سناریو هم میتوانید از Radeon R9 290X یا GeForce GTX 980 استفاده کنید.

بنچمارک Mafia 3 در ۳۸۴۰×۲۱۶۰

بنچمارک بازی Mafia 3

برای اجرای بازی Mafia 3 در روزولشن ۳۸۴۰×۲۱۶۰ میتوانید فقط باید به فکر شاهکاری همچون GeForce GTX 1080 باشید!

بنچمارک حافظه ویدئویی Mafia 3

بنچمارک بازی Mafia 3

این تست با نرم افزار MSI Afterburner و در دو رزولوشن ۱۹۲۰×۱۰۸۰ و ۲۵۶۰×۱۴۴۰ با فعال بودن Anti-Aliasing انجام شده و نشان دهنده این است که اگر بازی را در رزولوشن ۱۹۲۰×۱۰۸۰ اجرا میکنید به ۳۰۷۶ مگابایت حافظه ویدئویی، اگر بازی را در رزولوشن ۲۵۶۰×۱۴۴۰ اجرا میکنید باز هم به ۳۰۷۶ مگابایت حافظه ویدئویی و اگر در ۳۸۴۰×۲۱۶۰ اجرا میکنید به ۴۰۹۶ مگابایت حافظه ویدئویی نیاز دارید. بنابراین همانطور که میبینید، برای اجرای این بازی به طور میانگین به حداقل کارت گرافیکی با ۴ گیگابایت حافظه ویدئویی نیاز دارید.

بنچمارک پردازنده Mafia 3 روی ۱۹۲۰×۱۰۸۰

بنچمارک بازی Mafia 3

تست بنچمارک پردازنده نیز با حداکثر کیفیت ممکن «Maximum» روی رزولوشن ۱۹۲۰×۱۰۸۰ وبا بیش از ۱۶ مدل پردازنده از دو برند مختلف اینتل و AMD انجام شده و نتایج فوق نشان میدهد بازی Mafia 3 برای اجرا روی اکثر پردازنده ها مشکل چندانی ندارد.

بنچمارک پردازنده Mafia 3 با پردازنده های اینتل

بنچمارک بازی Mafia 3

بنچمارک پردازنده Mafia 3 با پردازنده های AMD

بنچمارک بازی Mafia 3

نتایج تست ها نشان میدهد بازی Mafia 3 برای اجرای مناسب هوش مصنوعی و … میتواند از ۱۶ رشته پردازشی یا «Threads» پشتیبانی کند تا بتواند به طور مفیدی برای اجرای دستور العمل هایش از آنها بهره ببرد. بنابراین توصیه میکنیم برای اجرای بازی از حداقل پردازنده ای ۴ هسته ای استفاده کنید. استفاده از پردازنده ای کمتر از ۴ هسته میتواند در روند بازی اختلال ایجاد کند. لازم به ذکر است که Thread یا رشته اجرایی/ محاسباتی  در سیستم های چند پردازنده‌ای یا چندهسته ای می توانند به صورت جداگانه و همزمان توسط هر کدام از پردازندها یا هسته ها اجرا شوند و منابع مختلفی «مثل حافظه» را در میان خود به اشتراک بگذارند. این حالت در سیستم ۶۴ بیتی بسیار موثر است و میتواند موجب افزایش بهبود فرآیند پردازشی شود.

بنچمارک مصرف حافظه Mafia 3

بنچمارک بازی Mafia 3

تست حافظه رم بازی روی سیستمی متشکل از پردازنده Intel Core i7-5960X نسل هازول «Haswell-E» انجام شده که برای سوکت LGA 2011-3 عرضه شده و از فرکانس کلاک ۳۰۰۰ مگاهرتزی استفاده میکند. این پردزنده میتواند از ۱۶ گیگابایت حافظه DDR4 با فرکانس کاری ۲۴۰۰ مگاهرتز پشتیبانی کند و همانطور که تصویر بالا نشان میدهد؛ Mafia 3 در رزولوشن ۱۹۲۰×۱۰۸۰ به صورت کلی ۳۶۰۰ مگابایت از مجموع کل حافظه رم (معادل تقریباً ۳ گیگابایت) سیستم شمارا به خودش درگیر میکند.

بنچمارک بازی Mafia 3

این بدین معناست که اگر سیستم شما ۸ گیگابایت حافظه رم داشته باشید، عنوان Mafia 3 از رقمی معادل ۵.۵ گیگابایتش استفاده میکند، اگر ۱۲ گیگابایت دارید، ۵.۸ گیگابایتش را مصرف میکند، اگر از ۱۶ گیگابایت حافظه استفاده میکنید، در زمان اجرای بازی مصرفی معادل ۶.۵ گیگابایت خواهید داشت و در نهایت اگر از ۳۲ گیگابایت حافظه استفاده میکنید، مصرفی معادل ۷.۲ گیگابایت را تجربه خواهید کرد.

منبع gamegpu
راي شما
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars6 Stars7 Stars8 Stars9 Stars10 Stars
Loading...
  1. حمیدرضا says:

    با سلام من بنچمارک بازیرو دیدم فقط یه سوال دارم من این سیستمم تا چند سال میتونه بازی هارو اجرا کنه ؟
    Core i5 6600
    Gtx 1070 g1
    Ram 16 ddr4

  2. Sina says:

    من حدود ۶ ماه پیش میخواستم گرافیکمو ارتقا بدم حدود ۲۲۰۰ داشتم که کارت خوبی میشد خرید اما یکم فک کردم دیدم ۲۲۰۰ ارزش نداره برای بازی پول بدی اونم تو ایران که هم قیمت کارت تغریبا دو برابر ارزش واقعیشه و همچنین بازی هایی که عرضه میشن تا کرکشون بیاد طول میکشه ویا اصلا نمیاد و اگرم
    بیاد شاید بازی قشنگی نباشه رفتم سراق ps4 دیدم اون بهتره اما بازی هاش گرون تره رفتم توقع الکیمو کم کردم وبا ۴۵۰ تومن یه gtx 750 ti 2gb نقلی خریدم الانم دارم با همین کارت همین بازیو رو ۷۲۰p fxaa وبقیه تنظیماتم تا بیخ زیاد بافریم ریت حدود ۳۵ ۴۰ بازی میکنم خیلی ام عالی اینم مشخصات بقیه سیستمم
    I3 4170
    ۸gb ram
    Gtx 750ti
    Asus h81 mc
    به نظر من اگه مثل من بچه کارخانه دار نیستید
    انقد پول برا بازی های کامپیوتری خرج نکنید
    با تشکر از سایت خوبتون

  3. amir ali says:

    سلام……مگه کارت گرافیک انویدیا GTX 970 بین ۲۸ تا ۳۰ با رزولوشن ۱۹۲۰*۱۰۸۰ نیست؟؟؟؟ پس چطور این کارت گرافیکو واسه بازی پیشنهاد میدین؟؟

    • حسین
      حسین says:

      سلام دوست عزیز؛ دقت کنید نوشتیم کارت هایی که معقول هستن و میتونن به عنوان ارازن ترین کارت، حداقل فریم ریت و برای اجرای بازی فراهم کنند.

حسین

زندگی نامه

نوشته شده در بنچمارک بازی ها

آخرین نقد و بررسی ها
بررسی کارت گرافیک Gigabyte GTX 1050 Ti G1 Gaming 4 GB

بررسی کارت گرافیک Gigabyte GTX 1050 Ti G1 Gaming 4 GB

تاريخ بررسي: ۱۴ دی, ۹۵
بررسی کارت گرافیک MSI RX 480 Gaming X 8 GB

بررسی کارت گرافیک MSI RX 480 Gaming X 8 GB

۹ دی, ۹۵

9.4

بررسی کارت گرافیک ASUS ROG STRIX GTX 1060 OC 6GB

بررسی کارت گرافیک ASUS ROG STRIX GTX 1060 OC 6GB

۱۶ آذر, ۹۵

9.0

بررسی مانیتور AOC Agon AG271QG

بررسی مانیتور AOC Agon AG271QG

۵ آذر, ۹۵

9.4

بررسی کارت گرافیک Palit GTX 1080 GameRock Premium

بررسی کارت گرافیک Palit GTX 1080 GameRock Premium

۱۹ آبان, ۹۵

9.8

روزی سگی، شیری را گفت: با من ستیز کن؛ شیر سر باز زد؛ سگ گفت: نزد تمام سگان خواهم گفت شیر از مقابله با من می هراسد. شیر گفت: سرزنش سگان را خوشتر دارم تا شماتت شیران، که گویند چون شیری باشد که با سگی پنجه در پنجه شده

×
نه-ایدئولوژی؛-نه-تکنولوژی؛-دلیل-انحطاط-عالم-بشریت-است

تــیم گارد3دی

تیم گــارد3دی (Guard3d.com) سعی بر ارائه مطالب متفاوت در زمینه سخت افزار و بازی دارد و امیدوار است در این زمینه بهترین عملکرد را داشته باشد . تیم گـــارد فعالیت خود را به صورت رسمی از تاریخ 2013-10-14 برابر با 1392-07-22 آغاز کرده و تمامی مطالب تولید شده توسط این سایت برای صاحبین آن محفوظ میباشد. کپی مطالب تنها با ذکر نام (Guard3d.com) مجاز است و ما از کپی مطالب بدون ذکر دقیق لینک منبع به صفحه مطلب راضی نیستیم. امیدواریم رضایت شما را جلب کنیم .

شبکه های اجتماعی

کپی رایت 2013 © تمامی حقوق نزد Guard3d محفوظ است | طراحی و کدنویسی توسط hosseincode

error: نمیتوانید کپی کنید!!! فقط لینک صفحه برای آدرس دهی به این مطلب قابل کپی است