بنچمارک بازی Hellblade Senua's Sacrifice

هل‌بلید «Hellblade: Senua’s Sacrifice» اولین بار در جریان کنفرانس سونی در نمایشگاه گیمزکام ۲۰۱۴ معرفی شد. عنوان مرموزی که توسط یک تیم ۱۳ نفره در استودیو نینجا تئوری «Ninja Theor» ساخته شده و خودشان Hellblade: Senua’s Sacrifice را یک بازی مستقل ولی با کیفیت بازی‌های AAA و بزرگ معرفی کرده‌اند. بازی Hellblade: Senua’s Sacrifice در ابتدا به صورت انحصاری برای کنسول PS4 معرفی شده بود که بعداً اعلام شد برای پلتفرم PC هم منتشر میشود. داستان بازی روایتگر شخصیتی با نام سنوا «Senua» است که در تلاش برای زنده ماندن در یک جهان فانتزی است.

هل‌بلید «Hellblade: Senua’s Sacrifice» برای استدویی همچون نینجا تئوری یک ایده بسیار بلندپروازانه بود که حالا به بهترین شکل ممکن به یک بازی موفق تبدیل شده و موفق شده امتیازات بسیار خوبی را کسب کند. در کارنامه این استدیو کوچک میتواین عناوین مختلفی همچون Heavenly Sword و Enslaved: Odyssey to the West و حتی ریبوت عنوان جاودانه Devil May Cry را مشاهده کنیم که هر دو آنها با بازخوردهای نسبتاً خوبی از سوی منتقدین مواجه شدند. بازی Hellblade: Senua’s Sacrifice در عصر وایکینگ ها دنبال میشود و عمده داستان بازی پیرامون کابوس ها و تخیلات Senua است که به خودی خودش میتواند عمق داستانی بازی را دو چندان کند.

گفته میشود که برای نمایش من کُنِش های روحی و روانی کاراکتر اصلی بازی از آقای Paul Fletcher به عنوان روانپزشک و استاد علوم اعصاب دانشگاه کمبریج به همراه چندی از دانشجویان دانشگاه Recovery College East برای ساخت و طراحی بخش داستانی بازی مشورت گرفته شده که این موضوع به خودی خودش میتواند بسیار بسیار امیدوارکننده و الهام‌ بخش باشد، چرا که این امر نشان می‌دهد چطور حتی یک بازی کامپیوتری هم می‌تواند موضوعی پزشکی را مورد بررسی قرار داده و آگاهی جمعی در مورد یک بیماری گسترده را افزایش دهد.

Hellblade: Senua’s Sacrifice مبتنی بر ویژگی های DirectX 11 است و با موتور گرافیکی Unreal Engine 4 اپیک گیمز ساخته شده است. اولین عنوانی که با نسخه اول این موتور ساخته شده، Unreal سال ۱۹۹۸ میلادی است. پس از این بازی بود که نسخه های مختلفی از این موتور در بیش از ۱۰۰ بازی بزرگ و کوچک مورد استفاده قرار گرفته که از جمله آنها میتوانیم به عناوین بزرگ و مشهوری همچون Deus Ex، Dishonored، Lineage II، Thief: Deadly Shadows، Postal 2، سری بازی های Brothers in Arms، عنوان ضد ایرانی Tom Clancy’s Splinter Cell، عنوان تاکتیکال Tom Clancy’s Rainbow Six و همچنین سری Unreal و Unreal Tournament اشاره کنیم.

این موتور گرافیکی در درجه اول برای عناوین شوتر اول شخص ساخته شده و طراحی آن هم بر پایه زبان سطح بالای C ++ است. به همین دلیل از پلتفرم هایی همچون ویندوز، لینوکس، Mac OS و Mac OS X و در کنسول ها نیز از کنسول منسوخ شده Xbox و Xbox 360 و همچنین PlayStation 2، PlayStation 3، PlayStation 4 و کنسول دستی سونی در کنار کنسول های شرکت نینتندو پشتیبانی میکند.

در ادامه پشتیبانی گسترده این موتور از پلتفرم های مختلف؛ در دسامبر ۲۰۱۰ میلادی نیز آقای مارک رین «Mark Rein» در یک کنفرانس مطبوعاتی پشتیبانی موتورگرافیکی Unreal Engine 3 از iPod Touch و iPhone 3GS و نسخه های جدیدتر این گوشی های هوشمند را اعلام کرد تا گسترده چتر حمایتی این موتور از پلتفرم های مختلف بیشتر شود.

بنچمارک بازی Hellblade Senua's Sacrifice

این موتور برای ساده سازی کار پورت بازی های مختلف از یک سیستم مدولار و ابزارهای مختلفی استفاده میکند که شامل پشتیبانی از سیستم های رندرینگ گرافیکی همچون (Direct3D، OpenGL و API های قدیمی  مثل Glide، S3 Metal، PowerVR SGL)؛ سیستم های رندرینگ صوتی همچون (EAX و OpenAL، DirectSound3D و موتور صوتی منسوخ شده A3D)؛ به همراه قابلیت تبدیل متن به گفتار و تشخیص گفتار در کنسول های Xbox360، کنسول PlayStation 3، کنسول منسوخ شده Nintendo Wii و سیستم عامل ویندوز، مک و لینوکس است.

در بخش فناوری های شبکه نیز این موتور از شبکه های قدرتمندی همچون Windows Live، Xbox Live و GameSpy با ۶۴ بازیباز در حالت کلاینت پشتیبانی میکند. در همین زمینه میتوانیم به هنوان شبکه محور Lineage II اشاره کنیم بر پایه موتور گرافیکی Unreal Engine 4 ساخته شده و مهمترین نماینده سبک MMORPG است که توسط این موتور گرافیکی طراحی شده است.

تنظیمات گرافیکی بازی Hellblade: Senua’s Sacrifice

Hellblade: Senua’s Sacrifice از رنج وسیعی از تنظیمات گرافیکی استفاده میکند و تمامی تست های انجام شده به صورت استاندارد و با استفاده از نرم افزار MSI Afterburner روی سه رزولوشن ۱۹۲۰×۱۰۸۰ ،۲۵۶۰×۱۶۰۰ و ۳۸۴۰×۲۱۶۰ و با بالاترین سطحح ممکن انجام شده است (به صورت پیش فرض با سطح کیفی Maximum و پیش فرض MSAA 8X). همچنین قابل ذکر است که Hellblade: Senua’s Sacrifice از دو پیکربندی AMD CrossFireX و SLI پشتیبانی نمیکند و شاید این مورد در بروز رسانی های بعدی اضافه شود.

در مورد نرخ نوسازی و فریم ریت مقالات متعددی در سایت موجود است و من پیشنهاد میکنم برای درک بهتر این موضوع مقالاتی همچون «بهترین مانیتورهای مخصوص بازی برای کنسول ها»؛ «فریم ریت چیست؟ هر آنچه درباره فریم ریت باید بدانید (۱)»؛ «راهنمای خرید | سیستم مناسب برای اجرای ۴K»؛ «انویدیا G-Sync چیست؟!»؛ «راهنمای خرید | انتخاب سیستم بازی ۱۲۰ هرتزی» و حتی «راهنمای خرید | سیستم مناسب برای اجرای ۴K» را بخوانید تا اطلاعات فنی مناسبی برای جمع آوری یک سیستم خوب بدست آورید.

بنچمارک Hellblade: Senua’s Sacrifice در رزولوشن های ۱۹۲۰×۱۰۸۰؛ ۲۵۶۰×۱۴۴۰؛ ۳۸۴۰×۲۱۶۰

بنچمارک بازی Hellblade Senua's Sacrifice

در رزولوشن ۱۹۲۰×۱۰۸۰: برای دریافت میانگین حداقل ۲۵ فریم میتوانید از دوکارت Radeon RX 460 یا GTX 1050 Ti استفاده کنید. اگر مقدار فریم ریت شما کمتر از ۲۵ فریم نباشد میتوانید از کارت های رده پایینی همچون Radeon R7 370 یا GTX 1050 Ti برای اجرای بازی استفاده کنید. اما برای دریافت ۶۰ فریم در این رزولوشن پیشنهاد میشود از Radeon R9 Nano یا GeForce GTX 980 استفاده کنید.

بنچمارک بازی Hellblade Senua's Sacrifice

در رزولوشن ۲۵۶۰×۱۴۴۰: در این رزولوشن نیز همچون رزولوشن بالا میتوانید برای دریافت میانگین ۲۵ فریم از حداقل کارت هایی همچون Radeon R9 380X یا GeForce GTX 960. استفاده کنید. اگر مقدار فریم ریت شما کمتر از ۲۵ فریم نباشد میتوانید از کارت های میان رده قدرتمندی همچون Radeon R9 380X و GeForce GTX 780 هم برای اجرای بازی استفاده کنید. اما برای دریافت ۶۰ فریم در این رزولوشن بهتر است سراغ GeForce GTX 1070 یا مدل های قویتر بروید.

بنچمارک بازی Hellblade Senua's Sacrifice

در رزولوشن ۳۸۴۰×۲۱۶۰: برای دریافت ۲۵ فریم در این رزولوشن میتوانید از حداقل کارتی همچون Radeon R9 Nano یا GeForce GTX 980 Ti استفاده کنید. اگر مقدار فریم ریت شما کمتر از ۲۵ فریم نباشد میتوانید از کارت های میان رده قدرتمندی همچون Radeon R9 Fury X یا GeForce GTX 980 Ti هم برای اجرای بازی استفاده کنید. برای دریافت ۵۰ فریم ثابل قبول و بیشتر از آن نیز پیشنهاد میشود از غولی همچون GTX 1080 Ti استفاده کنید.

بنچمارک حافظه ویدئویی Hellblade: Senua’s Sacrifice

این تست با نرم افزار MSI Afterburner و در دو رزولوشن ۱۹۲۰×۱۰۸۰ و ۲۵۶۰×۱۴۴۰ انجام شده که نتایج آن را در زیر میبینید.

بنچمارک بازی Hellblade Senua's Sacrifice

در رزولوشن ۱۹۲۰×۱۰۸۰: مقدار مصرف حافظه ویدئویی کارت گرافیکی با ۳ گیگابایت حافظه ویدئویی معادل ۲۰۰۰ مگابایت است، با ۴ گیگابایت نیز همان ۲۲۰۰ مگابایت، با ۶ گیگابایت معادل ۲۲۰۰ مگابایت، با ۸ گیگابایت معادل ۲۲۰۰ مگابایت و در نهایت با ۱۱ گیگابایت معادل ۲۵۰۰ مگابایت خواهد بود.

در رزولوشن ۲۵۶۰×۱۴۴۰: مقدار مصرف حافظه ویدئویی کارت گرافیکی با ۳ گیگابایت حافظه ویدئویی معادل ۲۳۰۰ مگابایت است، با ۴ گیگابایت معادل ۲۵۰۰ مگابایت، با ۶ گیگابایت معادل ۲۶۰۰ مگابایت، با ۸ گیگابایت معادل ۲۵۰۰ مگابایت و در نهایت با ۱۱ گیگابایت معادل ۲۸۰۰ مگابایت خواهد بود.

در رزولوشن ۳۸۴۰×۲۱۶۰: قدار مصرف حافظه ویدئویی کارت گرافیکی با ۳ گیگابایت حافظه ویدئویی معادل ۲۹۰۰ مگابایت است، با ۴ گیگابایت معادل ۳۲۰۰ مگابایت، با ۶ گیگابایت معادل ۳۲۰۰ مگابایت، با ۸ گیگابایت معادل ۳۲۰۰ مگابایت و در نهایت با ۱۱ گیگابایت معادل ۳۱۰۰ مگابایت خواهد بود.

بنچمارک پردازنده Hellblade: Senua’s Sacrifice

تست پردازنده در رزولوشن ۱۹۲۰×۱۰۸۰ با دقت ۹۹ درصدی انجام شده و عملکرد پردازنده معادل بنچمارک زیر است. این تست نشان میدهد عملکرد پردازنده های مختلف و حتی قدیمی برای اجرای بازی Hellblade: Senua’s Sacrifice در سطح مطلوبی است. یعنی بیشتر پردازنده های موجود در بازار میتوانند بازی Hellblade: Senua’s Sacrifice را با ۶۰ فریم پایدار اجرا کنند. حتی با پردازنده های قدیمی همچون AMD FX-4100 و Intel Core i3 2100 هم میتوانید بازی Hellblade: Senua’s Sacrifice را به خوبی اجرا کنید. نتایج تست فوق نشان میدهد برای اجرای بهتر Hellblade: Senua’s Sacrifice بهتر است از یک پردازنده ۴ هسته ای با پشتیبانی از ۱۰ رشته محاسباتی «Computing Threads» استفاده کنید.

بنچمارک بازی Hellblade Senua's Sacrifice

بنچمارک مصرف حافظه The Surge

تست حافظه رم بازی روی سیستمی متشکل از پردازنده Intel Core i7-5960X نسل هازول «Haswell-E» انجام شده که برای سوکت LGA 2011-3 عرضه شده و از فرکانس کلاک ۳۰۰۰ مگاهرتزی استفاده میکند. این پردازنده میتواند از ۱۶ گیگابایت حافظه DDR4 با فرکانسس کاری ۲۴۰۰ مگاهرتز پشتیبانی کند. این بنچمارک نشان میدهد در صورتی که بازی را با حداکثر تنظیمات گرافیکی اجرا کنید، به حداقل ۵ گیگابایت حافظه رَم در تمامی حالت ها نیاز خواهید داشت.

بنچمارک بازی Hellblade Senua's Sacrifice

در رزولوشن ۱۹۲۰×۱۰۸۰: مقدار مصرف حافظه رَم سیستم در کارت گرافیکی با ۳ گیگابایت حافظه ویدئویی معادل ۵۳۰۰ مگابایت است، با ۴ گیگابایت حدود ۵۰۰۰ مگابایت، با ۶ گیگابایت معادل ۵۱۰۰ مگابایت، با ۸ گیگابایت ۴۱۰۰ مگابایت و در نهایت در کارت گرافیکی با ۱۱ گیگابایت حافظه رم سیستمی حدود ۵۴۰۰ مگابایت مصرف حافظه سیستمی را تجربه خواهیم کرد.

در رزولوشن ۲۵۶۰×۱۴۴۰: مقدار مصرف حافظه رَم سیستم در کارت گرافیکی با ۳ گیگابایت حافظه ویدئویی معادل ۵۵۰۰۰ مگابایت است، با ۴ گیگابایت حدود ۵۱۰۰ مگابایت، با ۶ گیگابایت معادل ۵۲۰۰ مگابایت، با ۸ گیگابایت ۵۰۰۰ مگابایت و در نهایت در کارت گرافیکی با ۱۱ گیگابایت حافظه رم سیستمی حدود ۵۴۰۰ مگابایت مصرف حافظه سیستمی را تجربه خواهیم کرد.

در رزولوشن ۳۸۴۰×۲۱۶۰: مقدار مصرف حافظه رَم سیستم در کارت گرافیکی با ۳ گیگابایت حافظه ویدئویی معادل ۶۰۰۰ مگابایت است، با ۴ گیگابایت ۵۳۰۰ مگابایت، با ۶ گیگابایت معادل ۵۴۰۰ مگابایت، با ۸ گیگابایت ۵۲۰۰ مگابایت و در نهایت در کارت گرافیکی با ۱۱ گیگابایت حافظه رم سیستمی حدود ۵۵۰۰ مگابایت مصرف حافظه سیستمی را تجربه خواهیم کرد.

منبع gamegpu
راي شما
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars6 Stars7 Stars8 Stars9 Stars10 Stars
Loading...

نوشته شده در بنچمارک بازی ها

آخرین نقد و بررسی ها
بررسی کارت گرافیک ASUS ROG STRIX GTX 1060 OC 6GB

بررسی کارت گرافیک ASUS ROG STRIX GTX 1060 OC 6GB

تاريخ بررسي: ۱۹ مرداد, ۹۶
بررسی کارت گرافیک Zotac GeForce GTX 1080 Ti AMP! Extreme

بررسی کارت گرافیک Zotac GeForce GTX 1080 Ti AMP! Extreme

۶ مرداد, ۹۶

9.6

بررسی کارت گرافیک Palit GTX 1080 GameRock Premium

بررسی کارت گرافیک Palit GTX 1080 GameRock Premium

۲۶ تیر, ۹۶

9.8

بررسی کارت گرافیک Sapphire Radeon RX 580 Nitro

بررسی کارت گرافیک Sapphire Radeon RX 580 Nitro

۲۳ اردیبهشت, ۹۶

9.2

بررسی کارت گرافیک GeForce GTX 1080 Ti Founders Edition

بررسی کارت گرافیک GeForce GTX 1080 Ti Founders Edition

۲۷ اسفند, ۹۵

9.3

روزی سگی، شیری را گفت: با من ستیز کن؛ شیر سر باز زد؛ سگ گفت: نزد تمام سگان خواهم گفت شیر از مقابله با من می هراسد. شیر گفت: سرزنش سگان را خوشتر دارم تا شماتت شیران، که گویند چون شیری باشد که با سگی پنجه در پنجه شده

×
اولین نگاه به AMD Polaris
شاخه: Intel /Nvidia,بررسی سخت افزار,پیشنهاد سردبیر,کارت گرافیک

با AMD Polaris آشنا شوید؛ نسل بعدی معماری تراشه های گرافیکی AMD

تــیم گارد3دی

تیم گــارد3دی (Guard3d.com) سعی بر ارائه مطالب متفاوت در زمینه سخت افزار و بازی دارد و امیدوار است در این زمینه بهترین عملکرد را داشته باشد . تیم گـــارد فعالیت خود را به صورت رسمی از تاریخ 2013-10-14 برابر با 1392-07-22 آغاز کرده و تمامی مطالب تولید شده توسط این سایت برای صاحبین آن محفوظ میباشد. کپی مطالب تنها با ذکر نام (Guard3d.com) مجاز است و ما از کپی مطالب بدون ذکر دقیق لینک منبع به صفحه مطلب راضی نیستیم. امیدواریم رضایت شما را جلب کنیم .

شبکه های اجتماعی

کپی رایت 2013 © تمامی حقوق نزد Guard3d محفوظ است | طراحی و کدنویسی توسط hosseincode

error: نمیتوانید کپی کنید!!! فقط لینک صفحه برای آدرس دهی به این مطلب قابل کپی است