بازی Fallout 4

به دنیای Fallout 4 سلام کنید…!

بازی Fallout 4 به تازگی عرضه شده و در مطلبی به نام «بررسی فنی بازی Fallout 4 روی Xbox One و PS4» به طور کامل در مورد زوایای مختلفش صحبت کردیم. Fallout 4 را شاید بتوان بهترین بازی اکشن نقش آفرینی سال ۲۰۱۵ نامید. عنوانی که پس از چهار سال غیبت بازگشته تا تمامی جوایز را مال خود کند. داستان بازی ۲۰۰ سال پس از جنگ های هسته ای در شهر بوستون ایالت ماساچوست آمریکا در جریان است. بازی Fallout 4 جدیدترین عنوان از سری Fallout و در مجموع پنجمنی عنوان این سری است که توسط بتسدا «Bethesda» همراه با ویژگی هایی جدید عرضه شده است.

بازی از موتور اصلاح شده جدیدی به نام Creation Engine استفاده میکند که نسخه های قبلی آن را در بازی Skyrim 2011 دیده بودیم. در موتور جدید علاوه بر ویژگی های جدیدی که در سراسر بازی قابل مشاهده هستند، دو قابلیت مهم و برجسته Dynamic Lighting و Physically-Based Deferred Renderer دیده میشود که هر دو قابلیت به سازنده بازی این امکان را میدهند تا طبیعی ترین بازتاب نوری از یک شئی را با توجه به جنس شئی مورد نظر شبیه سازی کنند.

به روز رسانی Creation Engine موجب شده سطح جدیدی از شبیه سازی مواد و پارچه را در این موتور شاهد باشیم و همچنین مدل جدیدی از Dynamic Post-Process و بهبود قابلیت بصری عمق دید «depth of field» هم در این موتور بازی سازی دیده میشود. تکنیک های رندرینگ پیشرفته ای همچون Tiled Deferred Lighting ،Screen Space Reflections ،Bokeh Depth of Field, Height Fog, Filmic Tonemapping و Dynamic Dismemberment در کنار تسلیشن «Tessellation» سخت افزاری مبتنی بر فیزیک صحیح گاما را میتوان از پیشرفت های بسیار عالی این موتور دانست که در بازی نهایی نقش پر رنگی دارند.

Fallout 4

موتوری که برای این بازی استفاده شده Creation Engine است که همچون موتور دو بازی Metal Gear Solid V: The Phantom Pain و Assassin’s Creed Syndicate یک موتور رندرینگ «Physically-Based Lighting» مبتنی بر نورپردازی فیزیکی است و از قوانین فیزیک نور طبیعیت میکند.این موتور جایگزین موتور قدیمی Gamebryo شده که در بازی های گذشته استدیو بتسدا استفاده میشد. البته XnGine نیز یکی از موتور خانگی قبلی استدیو بتسدا بود که با توسعه Creation Engine میتوان آن را جایگزینی بسیار خوب برای دیگر موتورهای این استدیو دانست.

از موتور Gamebryo در ساخت بازی هایی همچون The Elder Scrolls IV: Oblivion و عنوان The Elder Scrolls III: Morrowind همراه با Fallout 3 استفاده شده بود که بتسدا ترجیح داد این موتور قدیمی بازنشسته شود. اولین بازی ساخته شده با Creation Engine عنوان بسیار محبوب The Elder Scrolls V: Skyrim بود که از دو قابلیت سایه پردازی زنده «Real-Time Shadows» و جزئیات بیشتر برای اجسامی در فواصل دور استفاده میکرد. نسخه جدید Creation Engine با پشتیبانی از دو ویژگی بسیار مهم Physically-Based Lighting و Volumetric lighting برای ساخت بازی Fallout 4 به روز رسانی شده است.

Fallout 4 همچنین از قابلیت Volumetric Light Effects برای کارت های انویدیا استفاده میکند که عموماً افکت های نوری پیشرفته را به صفحه های رندر شده اضافه میکند که نتیجه آن افزایش واقع گرایی بیشتر در عناوینی است که از سیستم چرخه شبانه-روز داینامیک استفاده میکنند. این تکنیک از تسلیشن «Tessellation» سخت افزاری استفاده میکند و با اینکه توسط انویدیا توسعه داده میشود، اما بتسدا «Bethesda» مدعی است بدون هیچ مشکلی روی پلتفرم های مختلف اجرا میشود.

یادمان باشد بازی Fallout 4 عنوانی است که از Nvidia GameWorks پشتیبانی میکند و تقریباً یک عنوان انویدیا محور است، با این حال بتسدا «Bethesda» مدعی است که بازی آنها برای سخت افزارهای AMD هم بهینه است. بنابراین انتظار نداریم Fallout 4 در حالت استفاده از قابلیت HairWorks چیزی مثل Assassin’s Creed Unity, Batman: Arkham Knight, Project CARS یا The Witcher III: Wild Hunt باشد. GTA V بیشتر شبیه بازی بسیار محبوب GTA V است، عنوانی که بر روی طیف وسیعی از سخت افزارهای انویدیا و AMD بهینه است و مشکلات گرافیکی عجیب و غریب دیگر عناوین را ندارد.

از طرفی استدیو بتسدا «Bethesda» تاکید کرده Fallout 4 نسخه PC همچون نسخه های کنسولی بازی نیست و هیچ محدودیت فریم ریتی در این بازی روی PC وجود ندارد و هر کاربری با توجه به قدرت سیستمش میتواند از کیفیت متفاوتی در بازی Fallout 4 برخوردار باشد.

روش تست بازی Fallout 4

برای تست بازی از پردازنده Intel Core i7-6700K استفاده شده تا در کنار استفاده از بهترین و قویترین کارت های گرافیک روز دنیا به مشکلاتی مثل گلوگاه گرافیکی برخورد نکنیم. طبق معمول با نرم افزار فرپس ۱۲۰ دقیقه از پیم پلی بازی برای انجام بنچمارک ظبط شده تا تست های مورد نظر صورت گیرد. تست بازی از کنار ایستگاه گاز و جایی که «Dogmeat» را ملاقات میکنید ظبط شده است. سپس به سمت پایین جاده و شهر «Concord» رفته ودر همان جا درگیری مختصری با مهاجمین انجام میشود. این مکان دقیقاً جایی است که بیشترین افت فریم بازی در آن اتفاق می افتد. بنابراین بهترین نقطه برای تست بنچمارک بازی روی کارت های مختلف است.

Fallout 4

بازی Fallout 4 روی تفکیک پذیری های استاندارد ۱۹۲۰×۱۰۸۰ ,۲۵۶۰×۱۴۴۰ و ۳۸۴۰×۲۱۶۰ با سطح کیفی «ultra» مورد تست و بررسی قرار گرفته است. بدین معنا که TAA Anti-Aliasing مورد استفاده بازی از نوع Anisotropic Filtering x16 است و از تکنیک Bokeh Depth of Field هم برای عمق تصویر استفاده شده و مقدار Ambient Occlusion یا SSAO بازی در سطح «High» تنظیم شده است. همچنین قابلیت های رندرینگ ویژه ای همچون Screen Space Reflections, Wetness, Rain Occlusion, Motion Blur و Lens Flare هم در بازی فعال هستند.

سیستم تست و بنچمارک بازی Fallout 4

  • Intel Core i7-6700K (4.00GHz
  • ۴GBx4 Kingston Predator DDR4-2400 (CAS 12-13-13-24
  • Asrock Z170 Extreme7+ (Intel Z170
  • Silverstone Strider Series (700w
  • Crucial MX200 1TB (SATA 6Gb/s
  • Radeon R9 Fury X (4096MB
  • Radeon R9 390X (8192MB
  • Radeon R9 390 (8192MB
  • Radeon R9 380 (2048MB
  • Radeon R9 290X (4096MB
  • Radeon R9 290 (4096MB
  • Radeon R9 285 (2048MB
  • Radeon R9 280X (3072MB
  • Radeon R9 270X (2048MB
  • Radeon HD 7970 GHz (3072MB
  • Radeon HD 7970 (3072MB
  • Radeon HD 7950 Boost (3072MB
  • Radeon HD 7950 (3072MB
  • Radeon HD 7870 (2048MB
  • GeForce GTX Titan (6144MB
  • GeForce GTX 980 Ti (6144MB
  • GeForce GTX 980 (4096MB
  • GeForce GTX 970 (4096MB
  • GeForce GTX 960 (2048MB
  • GeForce GTX 950 (2048MB
  • GeForce GTX 780 Ti (3072MB
  • GeForce GTX 780 (3072MB
  • GeForce GTX 770 (2048MB
  • GeForce GTX 760 (2048MB
  • GeForce GTX 750 Ti (2048MB
  • GeForce GTX 680 (2048MB
  • GeForce GTX 660 Ti (2048MB
  • Microsoft Windows 10 Pro 64-bit
  • Nvidia GeForce 358.91 WHQL
  • AMD Catalyst 15.11 Beta

صفحه بندی

صفحه اول: توضیحات ابتدایی

صفحه دوم: بنچمارک ۱۰۸۰p

صفحه سوم: بنچمارک ۱۴۴۰p

صفحه چهارم: بنچمارک ۲۱۶۰p

صفحه پنجم: تست عملکرد پردازنده

صفحه ششم: سخن پایانی: یک راهنمای خرید راحت و کاربردی

صفحه بندی 1 2 3 4 5 6
منبع techspot
راي شما
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars6 Stars7 Stars8 Stars9 Stars10 Stars
Loading...
  1. محمد رضا says:

    سلام سوالی دارم.من بازیم روی ۶۰ فریم قفله حتی با vsync خاموش ولی تو این بنچمارک ها فریم های بالای ۶۰ هم هست.جریانش چیه؟

    • حسین
      حسین says:

      سلام دوست عزیز، مطلب و بخونید، شرایط تست و توضیح دادیم، اگر سیستمی مشابه سیستم تست دارید، شرایط رو تکرار کنید، احتمالاً شما هم به فریم بالاتر میرسید، ضمن اینکه درایور استفاده شده هم میتونه موجب این حالت شده باشه

  2. محمد رضا says:

    درست متوجه نشدم.یعنی در این بنچمارک این دو اپشن غیر فعالند که فریم ها نسبت به بنچمارک بقیه سایت ها زیادترند؟

  3. محمد رضا says:

    سلام.یک سوال دارم.قابلیت های godrays و volumetric light هم فعال شده؟اخه بنچمارکی که گذاشتید با بقیه سایت ها زمین تا اسمون فرق داره.

  4. سجاد رضا زاده says:

    ممنونم برای بنچمارک کاملی که زدید

  5. محمد2000 says:

    بازیه جالبیه
    من یه ویدیو دیدم که حتی فرکانس رم باعث افزایش فریم در بازیه
    مثلا بین فرکانس ۱۶۰۰ و ۲۱۳۳ حدود۸ فریم اختلاف کارایی هست!!!!!
    این اولین بازیه که به همچین چیزی بر خوردم.همیشه فرکانس بالای ۱۶۰۰ تاثیر ناچیزی در فریم ریت داشته
    و یه نکته
    اینتل پردازنده ۳ هسته ایی نداره. i3 در حقیقت دو هسته اییه و fx 4320 پردازنده ۴ هسته ایی amd هست و threads نداره

    و در اخر با توجه به این نتایج باید بگم R.I.P AMD

    • حسین
      حسین says:

      ممنون از توضیحی در مورد پردازنده اینتل، اشتباه تایپی بود که اصلاح شد. اما در مورد AMD FX 4320 باید بگم اشتباه میکنید و این پردازنده ۴ هسته فیزیکی و ۴ Threads مجازی داره که در کل میشه گفت مثل یه هشت هسته ای عمل میکنه. سوکت این پردازنده AM3+ هست و از کلاک ۴ گیگاهرتزی استفاده میکنه که در حالت توروبو به ۴.۱ گیگاهرتز افزایش پیدا میکنه. این پردازنده کاملا با ضریب باز مولتی پل عرضه شده و اتفاقا با هر نوع خنک کننده ای نمیشه کلاک پردازنده رو بیش از ۴ گیگاهرتز افزایش داد!

      امیدوارم توضیحات مفید واقع شده باشه. نکته ای بود در خدمتیم 🙂

  6. ravi says:

    سپاس بابت مطلب کاملتون

    به پردازنده FX با اون فرکانس و تعداد هسته نمیخوره اینقدر ضعیف باشه!
    امیدوارم AMD زودتر یه تکونی به CPU هاش بده!

    • حسین
      حسین says:

      خواهش میکنم ………………….
      پردازنده های FX مدت هاست در مقابل سه هسته ای های نسل گذشته اینتل مشکل جدی دارن. قضیه شکایتی که چند روز پیش تو سایت زدیم برای همین مورد بود.
      AMD ZEN میتونه روح تازه ای تو کالبد بی جون ای ام دی بدمه!

حسین

زندگی نامه

نوشته شده در بنچمارک بازی ها

آخرین نقد و بررسی ها
بررسی کارت گرافیک GeForce GTX 1080 Ti Founders Edition

بررسی کارت گرافیک GeForce GTX 1080 Ti Founders Edition

تاريخ بررسي: ۲۷ اسفند, ۹۵
بررسی کارت گرافیک MSI GTX 1050 Ti Gaming X 4 GB

بررسی کارت گرافیک MSI GTX 1050 Ti Gaming X 4 GB

۱۲ بهمن, ۹۵

9.0

بررسی کارت گرافیک Gigabyte GTX 1050 Ti G1 Gaming 4 GB

بررسی کارت گرافیک Gigabyte GTX 1050 Ti G1 Gaming 4 GB

۱۴ دی, ۹۵

9.0

بررسی کارت گرافیک MSI RX 480 Gaming X 8 GB

بررسی کارت گرافیک MSI RX 480 Gaming X 8 GB

۹ دی, ۹۵

9.4

بررسی کارت گرافیک ASUS ROG STRIX GTX 1060 OC 6GB

بررسی کارت گرافیک ASUS ROG STRIX GTX 1060 OC 6GB

۱۶ آذر, ۹۵

9.0

روزی سگی، شیری را گفت: با من ستیز کن؛ شیر سر باز زد؛ سگ گفت: نزد تمام سگان خواهم گفت شیر از مقابله با من می هراسد. شیر گفت: سرزنش سگان را خوشتر دارم تا شماتت شیران، که گویند چون شیری باشد که با سگی پنجه در پنجه شده

×
مادربورد-Z97-DELUXE(NFC-&-WLC)
شاخه: بررسی سخت افزار,مادربرد

تست و بررسی مادربورد ASUS Z97 Deluxe

تــیم گارد3دی

تیم گــارد3دی (Guard3d.com) سعی بر ارائه مطالب متفاوت در زمینه سخت افزار و بازی دارد و امیدوار است در این زمینه بهترین عملکرد را داشته باشد . تیم گـــارد فعالیت خود را به صورت رسمی از تاریخ 2013-10-14 برابر با 1392-07-22 آغاز کرده و تمامی مطالب تولید شده توسط این سایت برای صاحبین آن محفوظ میباشد. کپی مطالب تنها با ذکر نام (Guard3d.com) مجاز است و ما از کپی مطالب بدون ذکر دقیق لینک منبع به صفحه مطلب راضی نیستیم. امیدواریم رضایت شما را جلب کنیم .

شبکه های اجتماعی

کپی رایت 2013 © تمامی حقوق نزد Guard3d محفوظ است | طراحی و کدنویسی توسط hosseincode

error: نمیتوانید کپی کنید!!! فقط لینک صفحه برای آدرس دهی به این مطلب قابل کپی است