بنچمارک بازی Doom 2016

مقدمه ای بر بازی رستاخیز «Doom 2016»

رستاخیز «Doom 2016» یک ریبوت از عنوان اصلی Doom و در اصل همان Doom 4 است که اولین بار توسط جان کارمک «John Carmack» در تاریخ  ۱۸ اردیبهشت ۱۳۸۷ معرفی شد و درست سه ماه بعد در تاریخ ۱۳ مرداد ۱۳۸۷ در مراسم معروف QuakeCon رونمایی شد. طی همین مراسم بود که مدیر عامل id Software اعلام کرد که داستان دنیای بازی Doom 2016 همچون Doom II: Hell on Earth در سیاره زمین رخ میدهد و ویژگی های گیم پلی بازی شبیه همان چیزی است که در Doom اصلی دیده بودیم.

اما ۲ روز قبل از شروع مراسم QuakeCon بود که جان کارمک «John Carmack» طی سخنانی اعلام کرد Doom 4 سه برابر بهتر از Rage خواهد بود و با ۳۰ فریم بر ثانیه روی کنسول های نسل هفتم «Ps3 و X360» اجرا میشود. اما گفته میشد نسخه PC بازی به صورت ۶۰ فریمی اجرا میشود که البته اینطور نشد. سال ۲۰۰۹ بود که جان کارمک از بخش چند نفره Doom 4 رونمایی کرد و اعلام کرد که با سرعت ۶۰ فریم بر ثانیه اجرا میشود. زمان گذشت تا اینکه در سال ۲۰۱۱ جان کارمک طی سخنانی اعلام کرد:

«با سخت افزارهای فعلی امکان حضور ۶۰ دشمن همزمان در صحنه بازی وجود ندارد و در بخش تکنفره فقط میتوانیم ۳۰ دشمن را در یک زمان واحد داشته باشیم.»

اما در فروردین ۲۰۰۹ بود که Hollenshead در سخنانی گفته: «Doom 4 شدیداً در حال توسعه است» و زمانی که از او پرسیده شد بازی فوق یک دنباله «Sequel» است یا یک ریبوت «Reboot»؛ جوابش این بود که Doom 4 دنباله ای از عنوان قبلی نیست و یک ریبوت هم محسوب نمیشود. در ادامه میگوید که Doom 3 یک ریبوت محسوب میشد و عنوان فعلی کمی متفاوت با آن است. به هر حال زمان گذشت و تا سال ۲۰۱۳ هم خبری از بازی نشد و نهایتاً بازی Doom 4 به ورطه فراموشی سپرده شد!

اما پس از مدت ها انتظار و عطش! بالاخره شاهکار جدید جان کارمک در E3 2015 معرفی شد و بخش هایی از گیم پلی هیجان آور و دیوانه وارش رونمایی شد. اولین تریلر سینماتیک بازی در تاریخ ۱۱ خرداد ۱۳۹۳ منتشر شد و سپس سایت جدیدی برای بازی Doom تاسیس شد. پس از این اتفاقات بود که در تاریخ ۳۰ بهمن ۱۳۹۲ بتسدا «Bethesda» از نسخه بتای Doom 4 رونمایی کرد و اعلام شد که نام بازی به Doom تغییر کرده است. نسخه بتای Doom در ابتدا برای افرادی که نسخه پیش فروش Wolfenstein: The New Order را خریدند در دسترس قرار گرفت و بعداً عمومی شد.

به گفته جان کارمک؛ در ساخت و طراحی بازی Doom از زبان برنامه نویسی جدیدی استفاده شده که بر پایه زبان C++ «با تلفظ سی پلاس پلاس» نوشته شده است! جان؛ نام این زبان را «Super-Script» گذاشته و این خبر را در جریان مراسم QuakeCon 2011 اعلام کرد. از نظر جان اصطلاح Super-Script زیر مجموعه ای از C++ باویژگی هایی نظیر «برنامه ریزی»، «عملکرد کامل» و «Type Safety» است. بنابراین احتمال استفاده از این زبان در ساخت بازی Doom 2016 تا آن زمان وجود داشت که در واقع نوعی زبان اسکرپیت نویسی ابداعی جان کارمک محسوب میشد.

قبلاً اعلام شده بود که بازی با نسخه ارتقا یافته موتور قدرتمند Id Tech 5 ساخته میشود که خوب اینطور نشد و این مورد نیز توسط خود جان کارمک تایید شده بود. البته به موازات Id Tech 5، کار طراحی و ساخت Id Tech 6 هم شروع شده بود و طبق اعلام جان کارمک و همانطور که اعلام شد؛ در بازی Doom مورد استفاده قرار گرفته است. نکته جالب ماجرای ساخت Doom 4 این بود که پس از پس از اتمام مراسم QuakeCon 2011، نسخه مخصوصی از بازی در پشت درب های بسته برای عده خاصی از اهالی فن به نمایش درآمد که همه آن را با Call of Duty اشتباه گرفتند و بازی را به شدت اسکریپت شده و سینماتیک توصیف کردند.

بنچمارک بازی Doom 2016

به همین دلیل بود که بازی در دست تولید استدیو id Software آنقدر نا امید کننده شده بود که در همان سال ۲۰۰۸ به حاشیه رفت. به هر حال؛ پس از مدت ها انتظار و صبر لبریز هوادارن از Doom یا Doom 2016 یا همان Doom 4 سابق رونمایی شد. آنچه که در ویدئوی E3 2015 مشخص بود این است که گیم پلی بازی بسیار شبیه عنوان Doom II: Hell On Earth است و از همه نظر به آن وفادار مانده. در واقع اکثر مبارزات بازی روی زمین انجام میشود و همچون Hell On Earth شاهد گیم پلی ای وحشتناک و بسیار هیج آور خواهیم بود.

پس میتوانیم انتظار لحظات هیجان انگیزی در داستان بازی داشته باشیم. موتور بازی Id Tech 6 است و نسخه جدید Doom اولین عنوانی است که توسط این موتور قدرتمند ساخته میشود. موتوری که نسخه قبلی آن برای ساخت عنوانی همچون Rage به کار گرفته شده بود و در همین زمینه جان کارمک در حاشیه QuakeCon 2011 در مورد این بازی گفته بود:

«ساخت بازی Rage به دلیل سرعت بخشیدن به روند ساخت و تکمیل تکنیک های قابل استفاده در Doom انجام شده و تیمی که Rage را ساخته، همان تیمی است که در حال کار بر روی Doom است. در واقع Rage یک تست برای طوفانی بزرگتر است که به زودی آنرا خواهیم دید.»

صفحه بندی

صفحه اول: توضیحات ابتدایی بازی Doom

صفحه دوم: بررسی فنی موتور id Tech 6

صفحه سوم: بنچمارک بازی Doom

صفحه بندی 1 2 3
منبع gamegpu wikipedia
راي شما
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars6 Stars7 Stars8 Stars9 Stars10 Stars
Loading...

نوشته شده در بنچمارک بازی ها

آخرین نقد و بررسی ها
بررسی مانیتور Samsung CFG70 27-Inch gaming

بررسی مانیتور Samsung CFG70 27-Inch gaming

تاريخ بررسي: ۲۶ آبان, ۹۶
بررسی کارت گرافیک ASUS ROG STRIX GTX 1060 OC 6GB

بررسی کارت گرافیک ASUS ROG STRIX GTX 1060 OC 6GB

۱۹ مرداد, ۹۶

9.0

بررسی کارت گرافیک Zotac GeForce GTX 1080 Ti AMP! Extreme

بررسی کارت گرافیک Zotac GeForce GTX 1080 Ti AMP! Extreme

۶ مرداد, ۹۶

9.6

بررسی کارت گرافیک Palit GTX 1080 GameRock Premium

بررسی کارت گرافیک Palit GTX 1080 GameRock Premium

۲۶ تیر, ۹۶

9.8

بررسی کارت گرافیک Sapphire Radeon RX 580 Nitro

بررسی کارت گرافیک Sapphire Radeon RX 580 Nitro

۲۳ اردیبهشت, ۹۶

9.2

روزی سگی، شیری را گفت: با من ستیز کن؛ شیر سر باز زد؛ سگ گفت: نزد تمام سگان خواهم گفت شیر از مقابله با من می هراسد. شیر گفت: سرزنش سگان را خوشتر دارم تا شماتت شیران، که گویند چون شیری باشد که با سگی پنجه در پنجه شده

×
شاخه: AMD/ATI,بررسی سخت افزار,کارت گرافیک

تحلیل: آیا Radeon RX 490 قویتر کارت جهان خواهد بود!؟

تــیم گارد3دی

تیم گــارد3دی (Guard3d.com) سعی بر ارائه مطالب متفاوت در زمینه سخت افزار و بازی دارد و امیدوار است در این زمینه بهترین عملکرد را داشته باشد . تیم گـــارد فعالیت خود را به صورت رسمی از تاریخ 2013-10-14 برابر با 1392-07-22 آغاز کرده و تمامی مطالب تولید شده توسط این سایت برای صاحبین آن محفوظ میباشد. کپی مطالب تنها با ذکر نام (Guard3d.com) مجاز است و ما از کپی مطالب بدون ذکر دقیق لینک منبع به صفحه مطلب راضی نیستیم. امیدواریم رضایت شما را جلب کنیم .

شبکه های اجتماعی

کپی رایت 2013 © تمامی حقوق نزد Guard3d محفوظ است | طراحی و کدنویسی توسط hosseincode

error: نمیتوانید کپی کنید!!! فقط لینک صفحه برای آدرس دهی به این مطلب قابل کپی است