بنچمارک بازی Dishonored 2

نگاهی اجمالی به داستان Dishonored 2

داستان Dishonored 2 پانزده سال پس شکست لورد رگنت «Regent» به عنوان نایب السلطنه و نماینده اول شاه دنبال میشود. فردی غاصب که قدرت تاج و تخت را از دست امیلی کلدوین «Emily Kaldwin» در میاورد و جزیره بازی را به وضعیت قرمز میکشاند! پس از متشنج شدن اوضاع شهر، امیلی کلدوین «Emily Kaldwin» به همراه کرو اِتانو «Corvo Attano» به شهر برمیگردند تا با شورشیان به مبارزه بپردازند و جلوی کودتا را بگیرند. 

با اینکه بخش هایی از داستان بازی همچنان در دانوال «Danval» رخ می دهند، مثل افتتاحیه و اختتامیه بازی، اما قرار بر این است که اکثر وقایع داستانی و مراحل بازی در شهر کارناکا «Karnaca» به وقوع بپیوندند. شهری که مانند دانوالِ پانزده سال قبل، درگیر یک همه گیری و اپیدمی کشنده و بسیار عجیب شده است. بنابر اطلاعاتی که تا به این لحظه از بازی منتشر شده، این بیماری توسط موجودات حشره مانندی موسوم به بلادفلای «BloodFly» انتقال پیدا می کند و در سطح شهر پخش می شود.

بلادفلای ها و جمعیتشان بر سیمای شهر، روند اتفاقات و مخصوصاً گیم پلی بازی اثر گذار هستند. پس قابل حدس است که وجود داشتن آن ها و البته تعدادشان به طور مستقیم با سیستم آشوب در ارتباط است و به آن وابستگی دارد، به نوعی که با بیشتر شدن آشوب در سطح کارناکا، تعداد اجساد بیشتر می شود. بلادفلای ها نیز موجوداتی هستند که در اجساد لانه سازی میکنند و با وجود داشتن لانه های بیشتر، توان تولید مثل بیشتری پیدا میکنند و بر جمعیتشان افزوده می شود.

برای جلوگیر از افزایش جمعیت این حشرات، باید در نوبت اول از کشتار بی رویه جلوگیری کرد و در گام دوم دست به اعمالی مثل پنهان کردن اجساد زد. بلادفلای ها به عنوان عنصری جدید در گیم پلی، شبیه به موش های دانوال «Danval» هستند و می توانند بر شخصیت ها تاثیر گذار باشند و به آن ها آسیب برسانند. کارناکا «Karnaca» همانطوری که اشاره شد، شهری ساحلی است که در مناطق جنوبی تری واقع شده و به واسطه آن آفتاب بر خلاف دانوال همیشه بر فرازش می درخشد.

سازنده ها برای طراحی شهری جدید که اینبار از لندن الهام گرفته نشده بود، دست به بررسی عکس ها و تصاویر بسیاری زیادی زدند. اکثر این تصاویر مربوط به کوبا، یونان، ایالات متحده و البته ایتالیا بودند. تصاویر استفاده شده معمولاً شهر هایی مهمی در این کشور ها را در سال های ۱۹۲۰ نشان می دادند. طراحان نیز با استفاده از این عکس ها و فضای استیم پانکی که در بازی قبلی استفاده شده بود، دست به طراحی شهری زدند که هم اِلِمان های متفاوتی از کشور ها و فرهنگ های مختلف را شامل شود و هم به ریشه های مربوط به فضا سازی این سری وفادار بماند.

کارناکا «Karnaca» به عنوان شهر اصلی و مرکز توجه در بازی، می بایست پیشینه ای عمیق و قابل درک داشته باشد. برای رقم زدن چنین اتفاقی، طراحان و نویسنده های بازی، بیش از یک سال وقت صرف نوشتنِ تاریخچه و عناصر فرهنگی شهر کرده اند. آن ها با مورد توجه قرار دادن اولین ساکنان منطقه و مهاجرانی که بعد ها به کارناکا وارد شدند، تاثیر حضور قدرت های خارجی، موج های فرهنگی و تغییرات اجتماعی گوناگون را در طی تاریخ های مختلف بررسی کرده اند.

بنچمارک بازی Dishonored 2

با انجام این کار آن ها پیشینه ای عمیق با عناصر فرهنگی متفاوت در دست داشتند که راه را برای طراحی هرچه بهتر معماریِ منحصر به فرد شهر، طراحی لباس و مدِ خاص وصد  البته فناوری های مربوط به آن دوره را فراهم کرده است. این امر به طور دقیقی باعث می شود که کارناکا به عنوان شهری واقعی با فرهنگ و ارزش های منحصر به فرد خودش پیش چشم بازیباز پا به جهان واقعی بگذارد. به گفته سازنده های سرافکنده در استدیو آرکین، آن ها سبک هایی از معماری را در کارناکا به کار برده اند که به صورت کاملاً بصری، پیشینه تاریخی، تاثیر ورود مهاجران بر شهر، موج های اجتماعی و فرهنگ های متفاوت آن ها را بر چهره شهر نشان می دهد.

این سبک از معماری به بازیبازان کمک می کند تا فقط با نگاه کردن به سطح شهر به فرهنگ و تاریخ غنی آن دست پیدا کند. تمامی این تلاش ها برای این صورت گرفته که کارناکا تبدیل به شهری شود که می توانسته در واقعیت وجود داشته باشد. از سوی دیگر محیط های داخلی و خارجی، خیابان ها، نقشه و پلان اصلی کارناکا با الهام گرفتن از شهرهایی واقعی طراحی شده اند تا به گفته سازنده ها از به وجود آمدن راه حل های عجیب و غریب در طراحی مراحل جلوگیری شود.

به این ترتیب بازی کننده ها هیچ وقت و بدون دلیل، شاهد یک راه فرار غیر منطقی و نامأنوس با محیط اطرافشان نیستند. مثلاً حل معماها منطقی طراحی شده و معماهای بازی به واسطه محیط و عناصر مربوط به همان محیط حل می شوند؛ تصور کنید در طول تجربه بازی درون اتاق خوابی گیر افتاده اید و سازنده ها باید راه فراری برای شخصیت شما در این اتاق قرار دهند، بنا به گفته طراح ها به هیچ وجه در این اتاق خواب شاهد وجود داشتن یک دریچه هوا با سایز انسان نیستیم، بلکه راه فراری درخور محیطِ همان اتاق خواب، برای شما وجود دارد.

بنچمارک بازی Dishonored 2

این عناصر به درستی و مانند زندگی واقعی در محیط جای گرفته اند، کارگردان بازی توضیح می دهد که ما شاهد عنصر های کوچک زندگی روزمره در محیط شهر و در طی مراحل خواهیم بود، مثلاً وجود توالت ها و استقاده نگهبانان از آن ها. یا مهم تر از آن، محل قرار گیری نگهبان ها و محیط گشت آن ها نیز بر اساس واقعیت ساخته شده است.

بر گرفته از گیم فا

بررسی موتور گرافیکی Dishonored 2

عنوان Dishonored 2 از موتور گرافیکی Void Engine استفاده میکند (موتور سفارشی شده از روی Id Tech 5). اما id Tech 5 را میتوانیم یک موتور گرافیکی چندسکویی «Cross-Platform» بدانیم که برای کامپیوترهای شخصی، سیستم عامل های مکینتاش و کنسول های نسل قبلی Playstation 3 و Xbox 360 طراحی شده بود. مهمترین مسئله در مورد موتور گرافیکی idTech 5 این است که به جای DirectX با پلتفرم OpenGL نوشته شده است. خشم «Rage»؛ ولفنشتاین: ترتیب جدید «Wolfenstein: The New Order» و شیطان درون «The Evil Within» از جمله عناوین مهمی هستند که توسط این موتور ساخته شدند.

این موتور اولین بار در سال ۲۰۰۷ و کنفرانس توسعه دهندگان اَپل معرفی شد، جایی که کمپانی اَپل از کامپیوترهای ۸ هسته ای خودش رونمایی کرد، ولی موتور Id Tech 5 فقط روی سیستمی تک هسته ای (با یک رشته پردازشی) با کارت گرافیک Quadro 7000 (با ۵۱۲ مگابایت حافظه ویدئویی) به نمایش گذاشته شد. در مراسم E3 2007 که در ایالت کالیفرنیای ایالات متحده برگذار میشد، نسخه بهینه شده ای از این موتور گرافیکی در پشت درهای بسته به نمایش گذاشته شد. اما اولین نمایش واقعی از این موتور مربوط به همایش معروف QuakeCon 2007 است که توسط جان کارمک «John Carmack» صورت گرفت.

بنچمارک بازی Dishonored 2

در همین مراسم بود که پس از سخنرانی سالانه جان کارمک، جدیدترین عنوان استدیو id Software به نام خشم «Rage» معرفی شد. عنوانی که سرآغازی شد بر ساخت نسخه جدیدی از شاهکار Doom که در سال ۲۰۱۶ منتشر شد. در این مراسم، پس از سخنرانی مفصل جان کارمک پیرامون موتور قدرتمند id Tech 5، اعلام شد کدهای این موتور به صورت رایگان منتشر میشود تا همه شرکت های بازیسازی و افراد علاقه مند به این صنعت بتوانند از آن استفاده کنند.

این موتور در اولین نمایش خودش حدود ۲۰ گیگابایت دیتا بافت داینامیک را در دنیای یک عنوان خیالی به نمایش گذاشت و برای اولین بار از تکنیک جدید به نام مگاتکستور «MegaTexture» رونمایی شد. MegaTexture اشاره دارد به تکنیکی برای تخصیص بافت ها برای آسان تر شدن استفاده آنها در نمونه های بسیار ساده و شامل بافت های بسیار بزرگی است که از چندین بافت «Texture» کوچکتر تشکیل شده اند. جان کارمک «John Carmack» از این تکنیک برای اولین بار در بازی های Splash Damage و Enemy Territory: Quake Wars استفاده کرد و نام آنها را Mega Texture گذاشت.

بازی Rage یکی از بازی هایی بود که توسط id Software ساخته شده و از روش Virtual texturing برای پردازش بافت های خودش استفاده میکرد. این تکنیک یکی از مهمترین تکنیک های روش MegaTexture است که باعث میشود کیفیت بافت های هر بازی با استفاده از این روش به عدد باورنکردنی ۱۲۸۰۰۰×۱۲۸۰۰۰ پیکسل (۱۶ برابر بزرگتر از چیزی که در id Tech 4 وجود داشت) برسد که در نوع خودش انقلابی برای استفاده از بافت های باکفیت در صنعت بازی های ویدئویی است.

تنظیمات گرافیکی بازی Dishonored 2

Dishonored 2 از رنج وسیعی از تنظیمات گرافیکی استفاده میکند و نکته قابل ذکر این است که ویژگی  HBAO + روی کارت های گرافیک AMD غیر فعال است (این گزینه در تنظیمات سطح Ultra هم خاموش است). تمام تست ها به صورت استاندارد و با MSI Afterburner روی سه رزولوشن ۱۹۲۰×۱۰۸۰ ،۲۵۶۰×۱۶۰۰ و ۳۸۴۰×۲۱۶۰ و با بالاترین سطح ممکن انجام شده است. قابل ذکر است پیکربندی SLI و AMD CrossFireX در بازی پشتیبانی نمیشود.

بنچمارک Dishonored 2 در ۱۹۲۰×۱۰۸۰

بنچمارک بازی Dishonored 2

برای اجرای Dishonored 2 در رزولوشن ۱۹۲۰x1080p پیشنهاد میشود برای دریافت کمترین فریم ریت از کارت هایی همچون Radeon R7 370 و GeForce GTX 770 و در حالت ایده آل هم از Radeon R9 380X یا GeForce GTX 960 استفاده کنید.

بنچمارک Dishonored 2 در ۲۵۶۰×۱۴۴۰

بنچمارک بازی Dishonored 2

اما برای اجرای بازی در رزولوشن ۲۵۶۰×۱۴۴۰ پیشنهاد میشود برای دریافت حداقل فریم ریت از کارت هایی مثل Radeon R9 280X یا GeForce GTX 780 و حتی برای دریافت فریم بهتر هم میتوانید با اندکی هزینه بیشتر از Radeon R9 290 استفاده کنید.

بنچمارک Dishonored 2 در ۳۸۴۰×۲۱۶۰

بنچمارک بازی Dishonored 2

رزولوشن ۳۸۴۰×۲۱۶۰ را میتوان اوج فشار بار پردازشی بر روی تراشه گرافیکی دانست و به همین دلیل، برای اجرای Dishonored 2 در این رزولوشن بهتر است از حداقل کارت هایی مثل Radeon R9 290 و GeForce GTX 970 استفاده کنید. با کمی هزینه بیشتر میتوانید از Radeon R9 Nano و حتی GeForce GTX 980 برای دریافت بهترین فریم بهره مند شوید.

بنچمارک حافظه ویدئویی Dishonored 2

این تست با نرم افزار MSI Afterburner و در دو رزولوشن ۱۹۲۰×۱۰۸۰ و ۲۵۶۰×۱۴۴۰ با فعال بودن Anti-Aliasing انجام شده و نشان دهنده این است اگر بازی را روی رزولوشن ۱۹۲۰×۱۰۸۰ اجرا میکنید به حداقل کارتی با ۶۱۴۴ مگابایت (۶ گیگابایت) حافظه ویدئویی نیاز دارید، اگر بازی را با رزولوشن ۲۵۶۰×۱۴۴۰ انجام میدهید، باز هم با کارتی با حافظه ۶۱۴۴ مگابایت (۶ گیگابایت) و اگر با رزولوشن ۳۸۴۰×۲۱۶۰ بازی میکنید، به یک کارت ۸۱۹۲ مگابایتی (۸ گیگابایتی) نیاز دارید.

بنچمارک بازی Dishonored 2

بنچمارک پردازنده Dishonored 2 روی ۱۹۲۰×۱۰۸۰ و ۱۲۸۰×۷۲۰

تست عملکرد پردازنده بازی Dishonored 2 نشان میدهد که عملکرد پردازنده با استفاده از کارت های گرافیک انویدیا قابل قبول است. در رزولوشن پایین تری مثل ۱۲۸۰×۷۲۰؛ به منظور آزاد سازی پتانسیل پردازنده از کارت های گرافیک AMD استفاده شده است. اما عملکرد پردازنده های این کمپانی در بازی Dishonored 2 اسفناک است.

بنچمارک پردازنده در رزولوشن ۱۹۲۰x1080بنچمارک پردازنده در رزولوشن ۱۲۸۰x720
بنچمارک بازی Dishonored 2
بنچمارک بازی Dishonored 2

بنچمارک پردازنده  با پردازنده های اینتل

بنچمارک بازی Dishonored 2

بنچمارک پردازنده Dishonored 2 با پردازنده های AMD

بنچمارک بازی Dishonored 2

نتایج تست ها نشان میدهد بازی Dishonored 2 برای اجرای مناسب هوش مصنوعی و … به یک پردازنده ۸ هسته ای نیاز دارد تا بتواند هوش مصنوعی بازی را به درستی پردازش کند! البته چیزی که واضح است این است که عنوان Dishonored 2 اصلاً بهینه نیست و با انتشار بسته های بروز رسانی، مشکلات عجیب و غریب مصرف بیش از حد پردازنده، سربار پردازنده و بهینه نبودن بازی بر طرف میشود.

بنچمارک مصرف حافظه Dishonored 2

بنچمارک بازی Dishonored 2

تست حافظه رم بازی روی سیستمی متشکل از پردازنده Intel Core i7-5960X نسل هازول «Haswell-E» انجام شده که برای سوکت LGA 2011-3 عرضه شده و از فرکانس کلاک ۳۰۰۰ مگاهرتزی استفاده میکند. این پردازنده میتواند از ۱۶ گیگابایت حافظه DDR4 با فرکانس کاری ۲۴۰۰ مگاهرتز پشتیبانی کند و همانطور که تصویر بالا نشان میدهد؛ Dishonored 2 در رزولوشن ۱۹۲۰×۱۰۸۰ به صورت کلی ۳۴۰۰ مگابایت حافظه رم مصرف میکند.

بنچمارک بازی Dishonored 2

این بدین معناست که اگر سیستم شما ۸ گیگابایت حافظه رم داشته باشید، عنوان Dishonored 2 از رقمی معادل ۵ گیگابایتش استفاده میکند، اگر ۱۲ گیگابایت دارید، ۵.۵ گیگابایتش را مصرف میکند، اگر از ۱۶ گیگابایت حافظه استفاده میکنید، در زمان اجرای بازی مصرفی معادل ۷ گیگابایت خواهید داشت و در نهایت اگر از ۳۲ گیگابایت حافظه استفاده میکنید، مصرفی معادل ۸ گیگابایت را تجربه خواهید کرد.

نتیجه نهایی

Dishonored 2 در حال حاضر از مشکل شدید مصرف بیخودی منابع رنج میبرد و اصلاً یک عنوان بهینه نیست. البته این موضوع فعلاً روی سیستم های مبتنی بر پلتفرم AMD مشهود است و حتی روی سیستم های قدرتمند نیز شاهد افت شدید فریم ریت، حتی با پایین ترین تنظیمات گرافیکی هستیم. البته در حال حاضر درایورهای مخصوص بازی عرضه شده و پیشنهاد میکنیم از آخرین درایور گرافیکی به همراه بسته جدید بروز رسانی بازی استفاده کنید تا مشکلات افت فریم و بهینه نبودن بازی حل شود.

منبع gamegpu
راي شما
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars6 Stars7 Stars8 Stars9 Stars10 Stars
Loading...

نوشته شده در بنچمارک بازی ها

آخرین نقد و بررسی ها
بررسی کارت گرافیک ASUS ROG STRIX GTX 1060 OC 6GB

بررسی کارت گرافیک ASUS ROG STRIX GTX 1060 OC 6GB

تاريخ بررسي: ۱۹ مرداد, ۹۶
بررسی کارت گرافیک Zotac GeForce GTX 1080 Ti AMP! Extreme

بررسی کارت گرافیک Zotac GeForce GTX 1080 Ti AMP! Extreme

۶ مرداد, ۹۶

9.6

بررسی کارت گرافیک Palit GTX 1080 GameRock Premium

بررسی کارت گرافیک Palit GTX 1080 GameRock Premium

۲۶ تیر, ۹۶

9.8

بررسی کارت گرافیک Sapphire Radeon RX 580 Nitro

بررسی کارت گرافیک Sapphire Radeon RX 580 Nitro

۲۳ اردیبهشت, ۹۶

9.2

بررسی کارت گرافیک GeForce GTX 1080 Ti Founders Edition

بررسی کارت گرافیک GeForce GTX 1080 Ti Founders Edition

۲۷ اسفند, ۹۵

9.3

روزی سگی، شیری را گفت: با من ستیز کن؛ شیر سر باز زد؛ سگ گفت: نزد تمام سگان خواهم گفت شیر از مقابله با من می هراسد. شیر گفت: سرزنش سگان را خوشتر دارم تا شماتت شیران، که گویند چون شیری باشد که با سگی پنجه در پنجه شده

×
GPGPU چیست؟! با پردازش گرافیکی آشنا شوید
شاخه: بررسی سخت افزار,کارت گرافیک

GPGPU چیست؟! با پردازش گرافیکی آشنا شوید

تــیم گارد3دی

تیم گــارد3دی (Guard3d.com) سعی بر ارائه مطالب متفاوت در زمینه سخت افزار و بازی دارد و امیدوار است در این زمینه بهترین عملکرد را داشته باشد . تیم گـــارد فعالیت خود را به صورت رسمی از تاریخ 2013-10-14 برابر با 1392-07-22 آغاز کرده و تمامی مطالب تولید شده توسط این سایت برای صاحبین آن محفوظ میباشد. کپی مطالب تنها با ذکر نام (Guard3d.com) مجاز است و ما از کپی مطالب بدون ذکر دقیق لینک منبع به صفحه مطلب راضی نیستیم. امیدواریم رضایت شما را جلب کنیم .

شبکه های اجتماعی

کپی رایت 2013 © تمامی حقوق نزد Guard3d محفوظ است | طراحی و کدنویسی توسط hosseincode

error: نمیتوانید کپی کنید!!! فقط لینک صفحه برای آدرس دهی به این مطلب قابل کپی است