بنچمارک بازی DiRT 4

کد مسترز «Codemasters» را میتوانیم جزو موفق ترین استدیوهای بازی سازی سبک ریسینگ بدانیم که سری DiRT را به عنوان بهترین شبیه ساز رالی تولید کرده است. این استدیو بعد از عرضه DiRT 3 در سال ۲۰۱۱ دو نسخه فرعی به نام Dirt Showdown و DiRT Rally را عرضه کرده که غیر از Dirt Showdown، دومین عنوان جانبی با بازخورد خوبی مواجه نشد و زود به خاطره ها پیوست. عنوان DiRT 4 آخرین عنوان این استدیو است که پس از DiRT Rally معرفی شده و مدتی قبل منتشر شد.

استدیو کد مسترز «Codemasters»  در این نسخه برای اولین بار لایسنس FIA World Rallycross Championship را خریداری کرده تا مسابقات شبیه سازی شده بسیار جذابی را برای هواداران این سری ایجاد کند. به همین دلیل اکثر مسابقات بازی  در مناطقی چون ولز، استرالیا، میشیگان، اسپانیا و سوئد جریان خواهند داشت و شاهد بیش از ۵۰ ماشین مخصوص مسابقات رالی را با شبیه سازی دقیق مناطق فوق در بازی مشاهده میکنید. در این نسخه برای اولین بار ویژگی جذاب و جدیدی به نام «Your Stage» اضافه شده که قبل از شروع هر مسابقه ای به بازیباز امکان سفارشی کردن مسیر مسابقه و ساخت جاده های جدید را میدهد و بازیباز هم میتواند مسیرهای ساخته شده را با دوستانش به اشتراک بگذارد.

غیر از DiRT 4؛ تمام عناوین قبلی این استدیو با نسخه اصلاح شده ای از نسل سوم موتور گرافیکی EGO تولید شده اند و خود موتور گرافیکی EGO نیز یک نسخه اصلاح شده و بهینه از موتور گرافیکی نئون «engine Neon» است که پیش از این در عنوان Colin McRae: DiRT استفاده شده و استدیو Codemasters نیز از این موتور در کنار موتور کمکی PhyreEngine برای ساخت عناوین مختلفی بهره برده که نشان از گستره قابل پشتیبانی این موتور از پلتفرم های مختلف است. موتور گرافیکی قدرتمندی که با تمرکز بر ساخت عنوان مختلف روی پلتفرم های PlayStation 3، Xbox 360 و PC توسعه پیدا کرده است.

DiRT 2 را میتوانیم اوج این سری بدانیم که در ژوئیه «July» سال ۲۰۰۹ میلادی توسط بریان مارشال «Bryan Marshall» برای عرضه بر روی PC اعلام شده بود. عنوانی که در آن زمان از موتور گرافیکی EGO استفاده میکرد و این موتور نیز اولین موتور گرافیکی آن زمان بود که از DirectX 11 نیز پشتیبانی میکرد. بنابراین EGO اولین موتور گرافیکی است که DirectX 11 را روی پلتفرم های مختلف اجرا کرد. در ادامه میتوانید بنچمارک بازی DiRT 4 را ببینید.

تنظیمات گرافیکی بازی DiRT 4

DiRT 4 از رنج وسیعی از تنظیمات گرافیکی استفاده میکند و تمامی تست های انجام شده به صورت استاندارد و با استفاده از نرم افزار MSI Afterburner روی سه رزولوشن ۱۹۲۰×۱۰۸۰ ،۲۵۶۰×۱۶۰۰ و ۳۸۴۰×۲۱۶۰ و با بالاترین سطحح ممکن انجام شده است (به صورت پیش فرض با سطح کیفی ultra و پیش فرض MSAA 8X). همچنین قابل ذکر است که DiRT 4 از دو پیکربندی AMD CrossFireX و SLI پشتیبانی نمیکند. شاید این مورد در آپدیت های بعدی اضافه شود.

در مورد نرخ نوسازی و فریم ریت مقالات متعددی در سایت موجود است و من پیشنهاد میکنم برای درک بهتر این موضوع مقالاتی همچون «بهترین مانیتورهای مخصوص بازی برای کنسول ها»؛ «فریم ریت چیست؟ هر آنچه درباره فریم ریت باید بدانید (۱)»؛ «راهنمای خرید | سیستم مناسب برای اجرای ۴K»؛ «انویدیا G-Sync چیست؟!»؛ «راهنمای خرید | انتخاب سیستم بازی ۱۲۰ هرتزی» و حتی «راهنمای خرید | سیستم مناسب برای اجرای ۴K» را بخوانید تا اطلاعات فنی مناسبی برای جمع آوری یک سیستم خوب بدست آورید.

بنچمارک DiRT 4 در رزولوشن های ۱۹۲۰×۱۰۸۰؛ ۲۵۶۰×۱۴۴۰؛ ۳۸۴۰×۲۱۶۰

بنچمارک بازی DiRT 4

در رزولوشن ۱۹۲۰×۱۰۸۰: برای دریافت میانگین حداقل ۲۵ فریم میتوانید از دوکارت Radeon RX 460 یا GTX 1050 Ti استفاده کنید. اگر مقدار فریم ریت شما کمتر از ۲۵ فریم نباشد میتوانید از کارت های رده پایینی همچون GTX 370 یا GTX 780 هم برای اجرای بازی استفاده کنید. اما برای دریافت ۶۰ فریم در این رزولوشن پیشنهاد میشود از Radeon RX 480 یا GeForce GTX 108 استفاده کنید.

بنچمارک بازی DiRT 4

در رزولوشن ۲۵۶۰×۱۴۴۰: در این رزولوشن نیز همچون رزولوشن بالا میتوانید برای دریافت میانگین ۲۵ فریم از حداقل کارت هایی همچون Radeon R9 380X یا GeForce GTX 1050 Ti استفاده کنید. اگر مقدار فریم ریت شما کمتر از ۲۵ فریم نباشد میتوانید از کارت های میان رده قدرتمندی همچون Radeon R9 380X یا GeForce GTX 1060 هم برای اجرای بازی استفاده کنید. اما برای دریافت ۶۰ فریم در این بهتر است سراغ کارت های بهتری مثل Radeon R9 Fury یا GeForce GTX 1080 بروید.

بنچمارک بازی DiRT 4

در رزولوشن ۳۸۴۰×۲۱۶۰: برای دریافت ۲۵ فریم در این رزولوشن میتوانید از حداقل کارتی همچون GTX 780 Ti استفاده کنید. اگر مقدار فریم ریت شما کمتر از ۲۵ فریم نباشد میتوانید از کارت گرافیک خوش ساخت GTX 1070 هم استفاده کنید. اما برای دریافت ۶۰ فریم و بیشتر از آن پیشنهاد میشود از غولی همچون GTX 1080 Ti استفاده کنید.

بنچمارک حافظه ویدئویی DiRT 4

این تست با نرم افزار MSI Afterburner و در دو رزولوشن ۱۹۲۰×۱۰۸۰ و ۲۵۶۰×۱۴۴۰ با فعال بودن Anti-Aliasing انجام شده و نشان دهنده این است اگر بازی را روی رزولوشن ۱۹۲۰×۱۰۸۰ اجرا میکنید به حداقل کارتی با ۱۷۰۰ مگابایت حافظه ویدئوییی نیاز دارید، اگر بازی را با رزولوشن ۲۵۶۰×۱۴۴۰ انجام میدهید، باز هم با کارتی با حافظه ۲۰۰۰ مگابایت (۲ گیگابایت) و اگر با رزولوشنن ۳۸۴۰×۲۱۶۰ بازی میکنید، به کارتی با حافظه ۲۵۰۰ مگابایت  نیاز خواهید داشت!

بنچمارک بازی DiRT 4

در رزولوشن ۱۹۲۰×۱۰۸۰: مقدار مصرف حافظه ویدئویی کارت گرافیکی با ۳ گیگابایت حافظه ویدئویی معادل ۳ گیگابایت است، با ۴ گیگابایت معادل ۳.۵ تا ۴ گیگابایت، با ۶ گیگابایت معادل ۳.۵ گیگابایت، با ۸ گیگابایت معادل ۳.۵ تا ۴.۳ و در نهایت با ۱۱ گیگابایت معادل ۴.۳ گیگابایت خواهد بود.

در رزولوشن ۲۵۶۰×۱۴۴۰: مقدار مصرف حافظه ویدئویی کارت گرافیکی با ۳ گیگابایت حافظه ویدئویی معادل ۳ گیگابایت است، با ۴ گیگابایت معادل ۴ گیگابایت، با ۶ گیگابایت معادل ۴.۲ گیگابایت، با ۸ گیگابایت معادل ۴.۲ تا ۵.۱ و در نهایت با ۱۱ گیگابایت معادل ۳.۷ گیگابایت خواهد بود.

در رزولوشن ۳۸۴۰×۲۱۶۰: قدار مصرف حافظه ویدئویی کارت گرافیکی با ۳ گیگابایت حافظه ویدئویی معادل ۳ گیگابایت است، با ۴ گیگابایت معادل ۴ گیگابایت، با ۶ گیگابایت معادل ۵.۸ گیگابایت، با ۸ گیگابایت معادل ۵.۷ تا ۷.۱ و در نهایت با ۱۱ گیگابایت معادل ۶.۲ گیگابایت خواهد بود.

بنچمارک پردازنده DiRT 4

تست پردازنده در رزولوشن ۱۹۲۰×۱۰۸۰ با دقت ۹۹ درصدی انجام شده و عملکرد پردازنده معادل بنچمارک زیر است. این تست نشان میدهد عملکرد پردازنده های مختلف و حتی قدیمی برای اجرای بازی DiRT 4 در سطح مطلوبی است. یعنی بیشتر پردازنده های موجود در بازار میوانند بازی DiRT 4 را با ۶۰ فریم پایدار اجرا کنند.

بنچمارک بازی DiRT 4

اگر از کارت های انویدیا برای اجرای بازی استفاده کنید، با پردازنده هایی همچون FX-4100 یا Core i (حداقل پردازده ۳ هسته ای) فریم ریت شما به کمتر از ۲۵ فریم نخواهد رسید و برای دریافت فریم ریت بیشتر از ۶۰ نیز میتوانید از پردازنده های FX-6300 یا Core i (پردازنده های ۴ هسته ای) استفاده کنید. همین وضعیت برای کارت های AMD هم صدق میکند و همین شرایط پا برجاست.  بنچمارک فوق فقط هسته ها را در حالت بارگذاری نمایش میدهد.

نتایج تست بالا نشان میدهد برای اجرای بهتر DiRT 4 بهتر است از یک پردازنده ۸ هسته ای با پشتیبانی از ۱۶ رشته محاسباتی «Computing Threads» استفاده کنید.

بنچمارک مصرف حافظه DiRT 4

تست حافظه رم بازی روی سیستمی متشکل از پردازنده Intel Core i7-5960X نسل هازول «Haswell-E» انجام شده که برای سوکت LGA 2011-3 عرضه شده و از فرکانس کلاک ۳۰۰۰ مگاهرتزی استفاده میکند. این پردازنده میتواند از ۱۶ گیگابایت حافظه DDR4 با فرکانسس کاری ۲۴۰۰ مگاهرتز پشتیبانی کند. این بنچمارک نشان میدهد در صورتی که بازی را با حداکثر تنظیمات گرافیکی اجرا کنید، به حداقل ۵ گیگابایت حافظه رَم در تمامی حالت ها نیاز خواهید داشت.

بنچمارک بازی DiRT 4

در رزولوشن ۱۹۲۰×۱۰۸۰: مقدار مصرف حافظه رَم سیستم در کارت گرافیکی با ۳ گیگابایت حافظه ویدئویی معادل ۵۵۰۰ مگابایت است، با ۴۰۰۰ تا ۵۱۰۰ مگابایت، با ۶ گیگابایت معادل ۵۰۰۰ مگابایت، با ۸ گیگابایت معادل ۴۰۰۰ تا ۴۶۰۰ مگابایت و در نهایت در کارت گرافیکی با ۱۱ گیگابایت حافظه رم سیستمی حدود ۵۶۰۰ مگابایت مصرف حافظه سیستمی را تجربه خواهیم کرد.

در رزولوشن ۲۵۶۰×۱۴۴۰: مقدار مصرف حافظه رَم سیستم در کارت گرافیکی با ۳ گیگابایت حافظه ویدئویی معادل ۶۲۰۰ مگابایت است، با ۴۶۰۰ تا ۵۷۰۰ مگابایت، با ۶ گیگابایت معادل ۵۰۰۰ مگابایت، با ۸ گیگابایت معادل ۴۰۰۰ تا ۵۰۰۰ مگابایت و در نهایت در کارت گرافیکی با ۱۱ گیگابایت حافظه رم سیستمی حدود ۵۶۰۰ مگابایت مصرف حافظه سیستمی را تجربه خواهیم کرد.

در رزولوشن ۳۸۴۰×۲۱۶۰: مقدار مصرف حافظه رَم سیستم در کارت گرافیکی با ۳ گیگابایت حافظه ویدئویی معادل ۸۸۰۰ مگابایت است، با ۵۸۰۰ تا ۷۳۰۰ مگابایت، با ۶ گیگابایت معادل ۵۵۰۰ مگابایت، با ۸ گیگابایت معادل ۴۳۰۰ تا ۵۱۰۰ مگابایت و در نهایت در کارت گرافیکی با ۱۱ گیگابایت حافظه رم سیستمی حدود ۵۶۰۰ مگابایت مصرف حافظه سیستمی را تجربه خواهیم کرد.

نکته: عنوان DiRT 4 وفاداری کاملی به کارت های گرافیک AMD دارد، ولی با افزایش رزولوشن موقعیت آن تضعیف میشود و در رزولوشن ۴K به کلی با افت کیفیت مواجه میشود. DiRT 4 از الگوریتم های مختلفی برای تخصیص منابع استفاده میکند که احتمالاً برای آرایش منطقی در رزولوشن های مختلف ایجاد شده تا عملکرد مطلوبی داشته باشند.

منبع gamegpu
راي شما
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars6 Stars7 Stars8 Stars9 Stars10 Stars
Loading...
  1. amir says:

    سلام من دیروز یه کارت ۱۰۵۰ ti zotac oc خریدم و بوست کلاکش باید ۱۵۰۶ باشه ولی توی gpu z که نگاه میکنم نوشته ۱۸۶۰ !! عجیبه به نظر شما نرماله ؟! البته تو قسمت سنسور اینطوری نوشته

    • حسین
      حسین says:

      سلام. احتمالا کارت شما ZOTAC GTX 1050 Ti OC Edition باشه! که که با ۸ درصد افزایش کلاک پایه به ۱۵۰۶ مگاهرتز افزایش پیدا کرده! پیشنهاد میکنم از آخرین ورژ GPU Z استفاده کنید و مجددا تست بگیرید. چون رقمی که گفتید کمی عجیبه و علتش رو منم نمیدونم. در واقع فرکانس پایه با ۸ درصد افزایش به ۱۵۰۶ مگاهرتز رسیده! ولی ۱۸۶۰ مگاهرتزی که میگید مشاهده میکنید، بیشتر از ۸ درصد رو شامل میشه و به همین دلیل یه مشکلی وجود داره. اگر میتونید از GPU-Z عکس بگیرید و به ایمیل سایت (تو بخش تماس با ما ایمیل موجوده) بفرستید. چون کپی کردن لینک و عکس در نظرات بسته شده.

    • amir says:

      سلام به ایمیلتون سر بزنید

      سایت عالی دارید !

    • حسین
      حسین says:

      سلام. ممنونم.

      فرکانس کلاک کارت شما خیلی غیر طبیعیه. اگر فرکانس پایه ۱۳۹۲ مگاهرتز هست پس مشکلی نداره. من احتمال میدم یه باگ نرم افزاریه یا دلیل فنی داره، چون این کارت نباید در حالت بوست فرکانسش بیشتر از ۱۵۰۶ مگاهرتز بشه. مابقی مشخصات هم با مشخصات واقعی کارت مطابقت داره. در کل اگر حرارت غیر طبیعی ندارید، کارت شما مشکل خاصی نداره.

      در مورد لینکی که فرستادید، این لینک قدیمیه و مربوط به بررسی زیره و مشکلاتی که وجود داشته حل شده.

      بررسی کارت گرافیک GTX 980TI

حسین

زندگی نامه

نوشته شده در بنچمارک بازی ها

آخرین نقد و بررسی ها
بررسی کارت گرافیک ASUS ROG STRIX GTX 1060 OC 6GB

بررسی کارت گرافیک ASUS ROG STRIX GTX 1060 OC 6GB

تاريخ بررسي: ۱۹ مرداد, ۹۶
بررسی کارت گرافیک Zotac GeForce GTX 1080 Ti AMP! Extreme

بررسی کارت گرافیک Zotac GeForce GTX 1080 Ti AMP! Extreme

۶ مرداد, ۹۶

9.6

بررسی کارت گرافیک Palit GTX 1080 GameRock Premium

بررسی کارت گرافیک Palit GTX 1080 GameRock Premium

۲۶ تیر, ۹۶

9.8

بررسی کارت گرافیک Sapphire Radeon RX 580 Nitro

بررسی کارت گرافیک Sapphire Radeon RX 580 Nitro

۲۳ اردیبهشت, ۹۶

9.2

بررسی کارت گرافیک GeForce GTX 1080 Ti Founders Edition

بررسی کارت گرافیک GeForce GTX 1080 Ti Founders Edition

۲۷ اسفند, ۹۵

9.3

روزی سگی، شیری را گفت: با من ستیز کن؛ شیر سر باز زد؛ سگ گفت: نزد تمام سگان خواهم گفت شیر از مقابله با من می هراسد. شیر گفت: سرزنش سگان را خوشتر دارم تا شماتت شیران، که گویند چون شیری باشد که با سگی پنجه در پنجه شده

×
بررسی مانیتور گیمینگ Philips 288P6LJEB
شاخه: بررسی سخت افزار,تلویزیون/مانیتور

بررسی مانیتور گیمینگ Philips 288P6LJEB

تــیم گارد3دی

تیم گــارد3دی (Guard3d.com) سعی بر ارائه مطالب متفاوت در زمینه سخت افزار و بازی دارد و امیدوار است در این زمینه بهترین عملکرد را داشته باشد . تیم گـــارد فعالیت خود را به صورت رسمی از تاریخ 2013-10-14 برابر با 1392-07-22 آغاز کرده و تمامی مطالب تولید شده توسط این سایت برای صاحبین آن محفوظ میباشد. کپی مطالب تنها با ذکر نام (Guard3d.com) مجاز است و ما از کپی مطالب بدون ذکر دقیق لینک منبع به صفحه مطلب راضی نیستیم. امیدواریم رضایت شما را جلب کنیم .

شبکه های اجتماعی

کپی رایت 2013 © تمامی حقوق نزد Guard3d محفوظ است | طراحی و کدنویسی توسط hosseincode

error: نمیتوانید کپی کنید!!! فقط لینک صفحه برای آدرس دهی به این مطلب قابل کپی است