بنچمارک بازی Deus Ex Mankind Divided

Deus Ex: Mankind Divided نام جدیدترین عنوان استدیو کانادایی Eidos Montreal است که در سبک اکشن و همراه با اِلِمان های نقش آفرینی «RPG» و مخفی کاری معرفی شده و داستانش پس از ادامه عنوان قبلی این استدیو به نام Deus Ex: Human Revolution در جریان است. عنوانی که با استقبال خوبی از طرف منتقدین و بازیبازان مواجه شد و عملاً زمینه ساخت Deus Ex: Mankind Divided را فراهم کرد. داستان Mankind Divided در سال ۲۰۲۹ در جریان است که از نظر زمانی ۲ سال پس از اتفاقات Human Revolution و ۲۳ سال قبل از اتفاقات اولین نسخه Deus Ex و اتفاقات مربوط به JC Denton است.

جایی که شما به عنوان بازیباز؛ همچنان کنترل کاراکتر آدام جِنسِن «Adam Jensen» را به عهده دارید و در نقش پلیس بین الملل بازی میکنید که برای سازمان سری Task-Force در حال کار است. مهمترین وظیفه شما از بین بردن تروریست های بهبود یافته!! سراسر جهان است تا بتوانید صلحی پایدار را به جهان بازگردانید! دنیای بازی Deus Ex: Mankind Divided بسیار نا امن تر از قبل شده؛ چون انواع و اقسام انسان های ارتقا یافته که خیلی از آن ها خطرناک هستند در میان مردم و در جامعه آزادانه پرسه می زنند و زندگی می کنند.

هنوز هم داروی Neuropozyne یک مشکل بزرگ است و شهرهایی مثل Prague هم که قبلاً انسان های ارتقا یافته و سایبرنتیک را با آغوش باز می پذیرفتند، اکنون به مانند دیترویت، توتالیتر و وابسته به حکومت مطلق و دیکتاتوری شده اند و مناطق و مجتمع هایی را برای «افراد ارتقا یافته و مکانیکی» جدا کرده اند و مردم را به صورت ایزوله نگاه می دارند. زمین سال ۲۰۲۹ جهنمی ساخته خودمان است؛ یک چاه و مجرای فاضلاب چرکین که در آن انسانیت فقط آن قدری صدا دارد که خود را آزادانه محکوم اعلام کند. دنیا بسیار بی حفاظ به نظر می رسد و با وجود آن همه پیشرفت، غم زدگی از سر رو روی آن می بارد.

آدام جِنسِن «Adam Jensen» که تازه از دو سال ریکاوری در یک «مجتمع دولتی» در آلاسکا بازگشته، اکنون برای سازمان سری Task Force 29 کار می کند؛ یک سازمان نسبتاً مخفی که کارشان شکار تروریست های ارتقا یافته تحت پوشش اینترپل است. در این دنیا هیچ چیز آن طور که می گویند نیست و جنسن که نقش یک مامور دوجانبه را با گروهی از هکرها به نام «Juggernaut Collective» بازی می کند، متوجه توطئه ای می شود که خود در درون چندین توطئه دیگر پنهان است و اینجاست که نه تنها حس وظیفه و تعهد وی به قانون و به دوستانش آزمایش می شود بلکه حس تعهد او به کل انسانیت نیز در معرض آزمایش قرار می گیرد.

جنگی بین ارتقا یافته ها و انسان های طبیعی در راه است و مهم نیست که چه کسی پیروز می شود، زیرا کلی خون قرار است ریخته شود. داستان یک اِلِمان بسیار مهم در Deus Ex است و به بهترین شکل بالانس شده تا هیچ گاه احساس خستگی وکوفتی به شما دست ندهد. در واقع داستان Deus Ex: Mankind Divided کاری می کند تا شما طبیعت خود را نیز زیر سوال ببرید و شما را مجبور می کند انتخاب هایی انجام دهید و تصمیماتی بگیرید که حتی مشخص نیست کدام درست و کدام غلط هستند، کدام سفید و کدام سیاه هستند؛ به هر حال از منظر داستانی با عنوان قدرتمندی مواجه ایم که کمتر ایرادی میتوان به آن گرفت.

اندک مشکلات اعصاب خورد کن بازی!

پس از افت نرخ فریم و دیگر مشکلات آزاردهنده‌ای که در روزهای نخست انتشار No Man’s Sky گریبان‌گیر پی‌سی‌بازها شد، اکنون نوبت به نسخه‌ی جدید Deus Ex رسیده تا اسباب نارضایتی گروهی از این گیمرها را فراهم کند. Deus Ex: Mankind Divided با آنکه در نقد و بررسی‌ها خوش درخشیده، از لحاظ فنی عملکرد خوبی را در پی‌سی به نمایش نگذاشته است؛ به‌طوری که از میان ۳۴۰۰ کاربری که تاکنون Mankind Divided را در فروشگاه استیم «Steam» ارزیابی کرده‌اند، تنها حدود ۶۴ درصد آن‌ها این بازی را به دیگران پیشنهاد می‌کنند.

گیم-پلی-بازی-Deus-Ex-Mankind-Divided

پیاده‌سازی «شتاب‌گیری نشانگر ماوس» به‌شکل نامانوس و نبود امکانی جهت غیرفعال‌سازی آن، متفاوت بودن سرعت جابجایی نشانگر در دو راستای افقی و عمودی، روان اجرا نشدن بازی و برخورد با مقادیر غیرعادی تأخیر ورودی «Input Lag»، از جمله کاستی‌هایی هستند که کاربران استیم در نظرات‌شان به آن‌ها اشاره کرده‌اند. در این دیدگاه‌های گلایه‌آمیز، بهینه‌سازی نامناسب بازی و نقص در سیستم کنترل به‌عنوان مهم‌ترین ضعف‌های نسخه‌ی پی‌سی مطرح شده‌اند؛ ضمن اینکه سوای کاستی‌های فنی، پرداخت‌های درون برنامه‌ای Deus Ex: Mankind Divided هم اصلاً به مذاق طرفداران خوش نیامده است.

این وضعیت باعث شده تا اسکوئر انیکس «Square Enix»، ناشر بازی، از سوی بعضی بازیکنان مورد نکوهش قرار بگیرد و بابت رویکرد فعلی‌اش با انواع توهین‌ها روبه‌رو شود. در آن‌سو، ایداس مونترئال «Eidos Montreal»، سازنده‌ی Mankind Divided، در انجمن‌های استیم پیشنهادهایی را به بازیکنان ارائه داده تا شرایط بهتری را برای آن‌ها فراهم کند. پیشنهادها از این قرار هستند:

  • درایورهای‌تان را بروز کنید.
  • قابلیت MSAA را غیرفعال کنید.
  • قابلیت Contact Hardening Shadows را غیرفعال کنید.
  • Volumetric Lighting را روی یکی از دو وضعیت روشن یا خاموش قرار دهید.
  • اگر پردازنده‌ی گرافیکی‌تان (GPU) بیشتر از ۴ گیگابایت رم ندارد، نهایتاً از سطح تنظیمات High استفاده کنید.
  • رزولوشن ۱۰۸۰p را به کار بگیرید.
  • حالت تمام‌صفحه‌ی انحصاری (Exclusive Fullscreen) را فعال کنید.

گیم-پلی-بازی-Deus-Ex-Mankind-Divided

اما در ادامه و به نقل از DSOGaming؛ استودیوی NIXXES دومین بسته الحاقی نسخه PC بازی Deus Ex: Mankind Divided را منتشر کرد. در این نسخه شاهد بهبود هایی سطح حساسیت ماوس هستیم و PC بازان قادرند حساسیت عمودی و افقی موس را به راحتی تغییر دهند. به علاوه اینکه این بسته الحاقی مشکلات مربوط به صفحه نمایش های ۲۱:۹ و همچنین نوشته ی Unmark All روی صفحه نمایش را حل کرده است.

موتور گرافیکی Deus Ex: Mankind Divided

Mankind Divided بر پایه موتور گرافیکی Dawn Engine طراحی شده که همان مدل بهینه شده موتور قدیمی Glacier 2 است که در نسخه های مختلف Hitman (از نسخه ۲۰۰۰ تا ۲۰۱۲) و سه عنوان Kane & Lynch: Dead Men، Mini Ninjas (تولید ۲۰۰۹) و نسخه دوم بازی Kane & Lynch به نام Kane & Lynch 2: Dog Days مورد استفاده قرار گرفته است. این موتور گرافیکی توسط شرکت دانمارکی IO Interactive توسعه پیدا کرده و در واقع یک موتور داخلی محسوب میشود که از کاربردهای تجاری کمی برخوردار است.

از این موتور دو نسخه (یا دو نسل) وجود دارد که اولین آن در سال ۱۹۹۴ میلادی عرضه شد و پس از آن نیز شامل پیشرفت های روز افزونی شد تا به یکی از بروز ترین و پیشرفته ترین موتورهای گرافیکی بازی سازی تبدیل شود. اولین عنوانی که توسط این موتور تولید شد، Hitman: Codename 47 بود که سال ۲۰۰۰ عرضه شد، اما ۱۰ سال بعد شاهد عرضه Kane & Lynch 2: Dog Days بودیم که از نسخه بهینه شده این موتور استفاده میکرد و آخرین عنوان ساخته شده بر پایه این موتور هم Hitman: Absolution است که در سال ۲۰۱۲ میلادی عرضه شد که با استقبال خوبی هم مواجه شد.

گرافیک Deus Ex Mankind Divided

اولین نسخه این موتور از یک ادیتور یا ویرایشگر درونی «Visual Scene» به منظور طراحی افکت های بصری برای صحنه های مختلف استفاده میکرد که در زمان خودش یکی از ابزارهای مهم این موتور محسوب میشد. استفاده از Visual Scene موجب شده بود برای اولین بار در بازی های مختلف با واژه میان پرده های سینماتیک یا «کات سین/Cut-scenes» مواجه شویم که پس از آن هم در عناوین بسیاری مورد استفاده قرار گرفت. همچنین در کنار Visual Scene از یک ویرایشگر درونی برای کار با بافت ها «Textures»؛ اشیاء «Objects» و اصوات صوتی مختلف استفاده میشد تا کار بازیسازی راحت تر شود.

همچنین در این موتور از یک پلاگین ویژه برای کار کردن راحت با ۳ds Max در کنار دو نرم افزار فوتوشاپ «Adobe Photoshop» و Pro Tools وجود داشت که میتوانست امکانات مناسبی را برای بازیسازن فراهم کند. از جمله موارد دیگری که در اولین نسل موتور گرافیکی Glacier دیده میشد، پشتیبانی از سیستم فیزیک عمومی «Basic Physics» برای شبیه سازی برخورد وسایل نقلیه و اجسام در حال سقوط «Falling Objects» بود. موتور گرافیکی Glacier در حال حاضر در عناوین فعلی این استدیو مورد استفاده قرار نمیگیرد و برای شبیه سازی های فیزیکی هم از موتور جانبی Havok استفاده میشود.

این موتور برای کار با نورها و سیستم روشنایی از تکنیک Lightmaps (یا Shadow map)؛ تکنیک Per-pixel lighting؛ تکنیک Volumetric Lighting و Pre-rendered (یا از پیش رندر شده) برای شبیه سازی و طراحی سیستم نور سایه «Light and Shade» پشتیبانی میکند. همچنین پشتیبانی از تکنیک های قدرتمند MIP-Texturing و Bump Mapping و مِتُد LOD نیز برای طراحی و پیاده سازی سیستم اشیاء، صحنه های سینماتیک معکوس و همچنین سیستم بازگشت زمان «Time-Lapse» و انیمیشن های اسکلتی «Skeletal Animation» در نسخه جدید این موتور گنجانده شده است.

در بخش پشتیبانی از جلوه های ویژه گرافیکی هم میتوانیم به پشتیبانی کامل این موتور از افکت های سنگین Post-Effects شامل؛ Light Reflection یا انعکاس نور؛ Motion Blur یا تاری در صحنه های پر زد و خورد و سریع  و افکت Depth of Field یا عمق تصویر اشاره کرد. همچنین به طور سنتی و استاندارد؛ این موتور احتمالاً باید بتواند از سیستم تغییرات آب و هوای داینامیک هم پشتیبانی کند که میتواند شامل مه، برف، باران و تگرگ و دیگر شرایط آب و هوایی مختلف باشد که در کنار سیستم ذره ای میتواند روی دیگر اشیاء موجود در بازی اثر گذار باشد.

همچنین پشتیبانی از سیستم سایه پردازی «Shader» هم میتواند برای افکت های مثل باران و امواج مختلف؛ پدیده انکسار و بازتاب نور را به همراه داشته باشد. در بخش صوتی؛ Glacier از یک موتور اختصاصی صدای مونو با پشتیبانی از سیستم صدای داینامیک «dynamic streaming» استفاده میکند که میتواند از صداها و افکت های صوتی مختلف ایجاد شده با A3D و EAX پشتیبانی کند. اما با شروع نسل دوم موتور Glacier 2 شامل بازسازی قابل توجه موارد فوق بودیم.

در واقع؛ یکی از نوآوری های قابل توجه موتور گرافیکی Glacier 2 پشتیبانی از تعداد بسیار زیادی کاراکتر هوش مصنوعی غیر هم شکل در یک صحنه بود که میتوانند بدون هیچ گونه تداخلی فیزیکی با هم؛ کارهای مختلفی انجام دهند. ما نمونه این مدل را در بازی هیتمن «Hitman» دیده ایم!

صفحه بندی

صفحه اول: بررسی اجمالی بازی Deus Ex Mankind Divided

صفحه دوم: بنچمارک DirectX 11 و DirectX 12 بازی Deus Ex Mankind Divided

صفحه بندی 1 2
منبع gamegpu
راي شما
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars6 Stars7 Stars8 Stars9 Stars10 Stars
Loading...

نوشته شده در بنچمارک بازی ها

آخرین نقد و بررسی ها
بررسی مانیتور Samsung CFG70 27-Inch gaming

بررسی مانیتور Samsung CFG70 27-Inch gaming

تاريخ بررسي: ۲۶ آبان, ۹۶
بررسی کارت گرافیک ASUS ROG STRIX GTX 1060 OC 6GB

بررسی کارت گرافیک ASUS ROG STRIX GTX 1060 OC 6GB

۱۹ مرداد, ۹۶

9.0

بررسی کارت گرافیک Zotac GeForce GTX 1080 Ti AMP! Extreme

بررسی کارت گرافیک Zotac GeForce GTX 1080 Ti AMP! Extreme

۶ مرداد, ۹۶

9.6

بررسی کارت گرافیک Palit GTX 1080 GameRock Premium

بررسی کارت گرافیک Palit GTX 1080 GameRock Premium

۲۶ تیر, ۹۶

9.8

بررسی کارت گرافیک Sapphire Radeon RX 580 Nitro

بررسی کارت گرافیک Sapphire Radeon RX 580 Nitro

۲۳ اردیبهشت, ۹۶

9.2

روزی سگی، شیری را گفت: با من ستیز کن؛ شیر سر باز زد؛ سگ گفت: نزد تمام سگان خواهم گفت شیر از مقابله با من می هراسد. شیر گفت: سرزنش سگان را خوشتر دارم تا شماتت شیران، که گویند چون شیری باشد که با سگی پنجه در پنجه شده

×
بازی Quantum Break

تــیم گارد3دی

تیم گــارد3دی (Guard3d.com) سعی بر ارائه مطالب متفاوت در زمینه سخت افزار و بازی دارد و امیدوار است در این زمینه بهترین عملکرد را داشته باشد . تیم گـــارد فعالیت خود را به صورت رسمی از تاریخ 2013-10-14 برابر با 1392-07-22 آغاز کرده و تمامی مطالب تولید شده توسط این سایت برای صاحبین آن محفوظ میباشد. کپی مطالب تنها با ذکر نام (Guard3d.com) مجاز است و ما از کپی مطالب بدون ذکر دقیق لینک منبع به صفحه مطلب راضی نیستیم. امیدواریم رضایت شما را جلب کنیم .

شبکه های اجتماعی

کپی رایت 2013 © تمامی حقوق نزد Guard3d محفوظ است | طراحی و کدنویسی توسط hosseincode

error: نمیتوانید کپی کنید!!! فقط لینک صفحه برای آدرس دهی به این مطلب قابل کپی است