بنچمارک بازی Call of Duty WWII

ندای وظیفه: جنگ جهانی دوم «Call of Duty : WWII» آخرین عنوان سری Call of Duty است که به دوران قدیم خودش برگشته و از نقطه نظر داستانی همزمان با ندای وظیفه: جهان در جنگ «Call of Duty: World at War» روایت میشود و داستانش پیرامون جبهه های غربی نبرد و در مورد افراد یکی از جوخه های لشکر اول پیاده نظام ایالات متحده و دیگر متفقین از جمله مقاومت فرانسه است که میتواند جذابیت ها و خاطرات عناوین اولیه این سری را برای عاشقانش زنده کند. این نسخه توسط استدیو Sledgehammer ساخته شده و همچون عناوین قبلی از موتور گرافیکی داخلی IW engine 7 برای ساخت بازی استفاده شده است.

در سال ۲۰۰۲ میلادی؛ عنوان اکشن سه بعدی Medal of Honor: Allied Assault منتشر شد که داستانش پیرامون جنگ دوم جهانی بود. این بازی از موتور پایه id Tech 3 استفاده میکرد که به موتور گرافیکی Quake 3 Engine هم معروف شده بود. سازندگان Medal of Honor: Allied Assault – one مدتی بعد از اینکه اولین بازی خودشان را روانه بازار کردند، استدیوی جدیدی را تحت عنوان Infinity Ward تاسیس کردند تا اولین سری Call of Duty در سال ۲۰۰۳ میلادی متولد شود که همچون Medal of Honor: Allied Assault در مورد جنگ جهانی دوم بود.

این بازی نیز همچون عنوان قبلی این استدیو از موتور گرافیکی id Tech 3 استفاده میکرد و تنها دلیل استافده از آن این بود که کارمندان استدیو تازه تاسیس Infinity Ward در استفاده از آن مهارت و تجربه خوبی داشتند. البته تیم جدید استدیو Infinity Ward برای استفاده بهتر از موتور گرافیکی id Tech 3 تغییرات زیادی را در آن اعمال کرده بود تا این موتور را مطابق شرایط مد نظر خودش سفارشی کند که اغلب ما نمونه افکت های گرافیکی بازی را در عناوین مختلف سری Call of Duty دیده ایم. هر چند در بسیاری از مواقع رنگ و لعاب گرافیک بازی کهنه به نظر میرسد، اما سناریو جذاب گیم پلی بازی همیشه موفق تر از مولفه های گرافیکی بوده و به همین دلیل به موضوع گرافیکی توجه کمتری شده است.

در آن زمان کم کم اولین افکت های گرافیکی پس پردازشی «Post-Effects» در بازی مورد استفاده قرار گرفت و اولین افکت گرافیکی مورد استفاده در بازی، افکت تاری «Blur» و سیستم آب بازی بود که به واسطه استفاده از سیستم سایه زنی میتوانست بازتاب های واقع گرایانه ای را انجام دهد. در ادامه نسخه های بعدی هم شاهد بهبود در سیستم نورپردازی بازی و سایه های نرم داینامیک بودیم که از لحاظ بصری چهره متفاوتی را به Call of Duty بخشیده بود. از سال ۲۰۰۵ میلادی به بعد؛ تیم فنی Infinity Ward برای بازی بعدی خودشان از موتور گرافیکی جدیدی به نام IW Engine استفاده میکرد که برای اولین بار در بازی Call of Duty 2 استفاده شد.

این موتور گرافیکی در واقع تکمیل شده موتور گرافیکی id Tech 3 بود که توسط استدیو id Software توسعه یافته و حالا بازی Call of Duty 2 اولین بازی سری Call of Duty بود که از موتور گرافیکی جدید IW Engine استفاده میکرد. علاوه بر مواردی که گفتیم، در این موتور بر خلاف نسخه اصلی که از API OpenGL استفاده میکرد، از Direct3D و Bump Mapping استفاده شده و اثرات پس پردازشی «Post-Effects» بسیار بهتری استفاده شده که یک سرو گردن بهتر از نسخه پیشین بود. اما Call of Duty 4: Modern Warfare سال ۲۰۰۷ دومین عنوانی بود که بر اساس همین موتور گرافیکی ساخته شد.

در این نسخه نیز موتور گرافیکی بازی از اثرات پس پردازشی «Post-Effects» پیچیده تر و جدیدتری استفاده میکرد که که به نسبت نسخه های قبلی بهبود چمشگری را نشان میداد. در سالا ۲۰۰۸ میلادی استدیو Treyarch پنجمین عنوان از سری Call of Duty به نام Call of Duty: World at War را منتشر کرد که تفاوت زیادی با نسخه های پیشین نداشت. موتور گرافیکی همان نسخه قبلی بود و ویژگی خاصی هم در بازی دیده نمیشد. مدتی بعد؛ استدیو Treyarch با همان موتوری که به دستش رسیده بود عنوان شکست خورده Quantum of Solace را نیز روانه بازار کرد.

بنچمارک بازی Call of Duty WWII

اما کار ساخت Call of Duty مجدداً در سال ۲۰۰۹ به Infinity Ward سپرده شد تا با تجربه گران بهایی که در اختیارشان بود، دست به ساخت شگفتی موفقی به نام Call of Duty: Modern Warfare 2 بزنند که تا زمان حال جزو بهترین عنوان این سری محسوب میشود. در این نسخه از موتور بهبود یافته IW engine 4.0 استفاده شده بود که تمایز گرافیکی بهتری به نسبت نسخه های قبل از خودش داشت و از یک فناوری جریان بافت «Streaming Textures technology» مخحصوص برای بهبود بارگذرای بافت های گرافیکی استفاده میکرد.

درست یک سال بعد از این؛ شاهد عرضه Call of Duty – Black Ops بودیم که با موتور گرافیکی اصلاح شده IW engine 3.0 روانه بازار شده بود و از همان موتور قدیمی Call of Duty: World at War استفاده میکرد که از لحاظ بصری خیلی چنگی به دل نمیزد. گفته شده که دلیل عملکرد ضعیف بصری این بازی این بوده که به طور همزمان با Modern Warfare 2 در حال ساخت و توسعه بوده و به همین دلیل هر دو بازی از یک موتور گرافیکی تقریباً یکسان استفاده میکردند. اما نکته قابل اشاره این است که مقدار کد نویسی گرافیکی این بازی به نسبت نسخه های پیشین افزایش چشمگیری داشته که نشان دهنده حجم کار انجام شده روی این بازی است.

به صورت کلی مهمترین ویژگی Call of Duty – Black Ops را میتوانیم در باز طراحی سیستم روشنایی و ذرات بازی خلاصه کنیم. درست در همان سال؛ عنوان GoldenEye 007 برای کنسول بازی Wii منتشر شد. بازی مهیجی که وارث معنوی عنوانی با همین نام محسوب میشود که در سال ۱۹۹۷ برای کنسول Nintendo 64 عرضه شده بود. GoldenEye 007 نیز همچون دیگر عناوین مهم سری Call of Duty توسط اکتیویژن «Activision» عرضه میشد، اما هیچگاه به اندازه آن سری خوش به فروش بالایی نرسید. نوامبر سال ۲۰۱۱ میلادی زمان عرضه Duty: Modern Warfare 3 فرا رسید و این بازی پس از عرضه در سطح جهانی با استقبال و نمرات چشمگیری مواجه شد.

بنچمارک بازی Call of Duty WWII

موتور گرافیکی بازی همچنان IW engine 4.0 بود که در Call of Duty: Modern Warfare 2 هم مورد استفاده قرار گرفته بود، با این تفاوت که تغییرات اندکی در جهت بروز رسانی آن صورت گرفته بود که البته نتیجه محسوسی در بازی نداشت. نکته حایز اهمیت این است که این بازی برای اولین بار توسط Sledgehammer Games و Raven Software طراحی و ساخته شده و در واقع اولین عنوان این سری محسوب میشد که Infinity Ward در ساخت آن نقشی نداشت. با وجود موتور قدیمی این بازی، اعتراضات طرفداران به سازنده به قدری زیاد شده بود که گلدن شوفیلد «Glen Schofield»؛ بنیانگذار Sledgehammer Games در مصاحبه ای یک طرفه، موتور گرافیکی IW engine 4 را همانندی پورشه معرفی کرد و ادعای طرفداران بازی را بی پایه و اساس خواند.

در سال ۲۰۱۲ میلادی نهمین بازی این سری به نام Call of Duty: Black Ops II معرفی شد که از نسخه بروز شده IW engine 3.0 استفاده میکرد. موتوری که پیش از این نیز در Black Ops استفاده شده بود و حالا به ویژگی هایی همچون HDR-lighting, Self-Shadowing, Bounce Lighting و Reveal-Mapping و در نسخه کامپیوترهای خانگی «PC» نیز به DirectX 11 مجهز شده بود. این شماره توسط Treyarch تولید شده  بود و به گفته خوشدان، هدفشان حفظ نرخ و ثبات فریم ریت بوده تا بهبود کیفیت بصری بازی که عملاً از نظر آنها برای چنین عنوانی بی معناست!

به هر حال؛ در سال ۲۰۱۳ میلادی عنوان دیگر یاز این سری تحت نام Call of Duty: Ghosts عرضه شد که به طور مشترک توسط Infinity Ward و Raven Software Neversoft Entertainment ساخته شد و امتیازات مناسبی را به نسب چند نسخه قبل دریافت کرد. متعاقباً سازندگان بازی اعلام کردند که بازی جدید از موتور گرافیکی جدید IW engine 6.0 استفاده میکند که بهبودهای گرافیکی زیادی بر روی آن انجام شده است.

تنظیمات گرافیکی بازی Call of Duty WWII

Call of Duty WWII از رنج وسیعی از تنظیمات گرافیکی استفاده میکند و تمامی تست های انجام شده به صورت استاندارد و با استفاده از نرم افزار MSI Afterburner روی سه رزولوشن ۱۹۲۰×۱۰۸۰ اجرا شده است. مابقی تنظیمات گرافیکی بازی را میتوانید به تناسب سیستم و نیازتان کم و زیاد کنید.

در مورد نرخ نوسازی و فریم ریت مقالات متعددی در سایت موجود است و من پیشنهاد میکنم برای درک بهتر این موضوع مقالاتی همچون «بهترین مانیتورهای مخصوص بازی برای کنسول ها»؛ «فریم ریت چیست؟ هر آنچه درباره فریم ریت باید بدانید (۱)»؛ «راهنمای خرید | سیستم مناسب برای اجرای ۴K»؛ «انویدیا G-Sync چیست؟!»؛ «راهنمای خرید | انتخاب سیستم بازی ۱۲۰ هرتزی» و حتی «راهنمای خرید | سیستم مناسب برای اجرای ۴K» را بخوانید تا اطلاعات فنی مناسبی برای جمع آوری یک سیستم خوب بدست آورید.

بنچمارک Call of Duty WWII در رزولوشن های ۱۹۲۰×۱۰۸۰؛ ۲۵۶۰×۱۴۴۰؛ ۳۸۴۰×۲۱۶۰

بنچمارک بازی Call of Duty WWII

در رزولوشن ۱۹۲۰×۱۰۸۰: برای دریافت میانگین حداقل ۲۵ فریم میتوانید از دوکارت Radeon R7 video level 370 یا GeForce GTX 750 Ti استفاده کنید. اگر مقدار فریم ریت شما کمتر از ۲۵ فریم نباشد میتوانید از کارت های رده پایینی همچون Radeon R9Radeon R7 370 و GeForce GTX 750 Ti برای اجرای بازی استفاده کنید. اما برای دریافت ۶۰ فریم در این رزولوشن پیشنهاد میشود از Radeon R9 290 و GeForce GTX 780 استفاده کنید.

بنچمارک بازی Call of Duty WWII

در رزولوشن ۲۵۶۰×۱۴۴۰: در این رزولوشن نیز همچون رزولوشن بالا میتوانید برای دریافت میانگین ۲۵ فریم از حداقل کارت هایی همچون Radeon R7 370 و GeForce GTX 750 Ti استفاده کنید. اگر مقدار فریم ریت شما کمتر از ۲۵ فریم نباشد میتوانید از کارت های میان رده قدرتمندی همچون Radeon R7 370 یا GeForce GTX 1050 Ti هم برای اجرای بازی استفاده کنید. اما برای دریافت ۶۰ فریم و بیشتر نیز میتوانید از دو کارت گرافیک Radeon RX 470 و GeForce GTX 970 استفاده کنید.

بنچمارک بازی Call of Duty WWII

در رزولوشن ۳۸۴۰×۲۱۶۰: برای دریافت ۲۵ فریم در این رزولوشن میتوانید از حداقل کارتی همچون Radeon R9 380X و  GeForce GTX 960 استفاده کنید. اگر مقدار فریم ریت شما کمتر از ۲۵ فریم نباشد میتوانید از کارت های میان رده قدرتمندی همچون Radeon R9 290 و GeForce GTX 780 هم برای اجرای بازی استفاده کنید. برای دریافت بهترین نتیجه نیز بهتر است از دو کارت Radeon RX Vega 64 و GeForce GTX 1080 استفاده کنید.

بنچمارک حافظه ویدئویی Call of Duty WWII

این تست با نرم افزار MSI Afterburner و در دو رزولوشن ۱۹۲۰×۱۰۸۰ و ۲۵۶۰×۱۴۴۰ انجام شده که نتایج آن را در زیر میبینید.

بنچمارک حافظه ویدئویی Call of Duty WWII

در رزولوشن ۱۹۲۰×۱۰۸۰: مقدار مصرف حافظه ویدئویی کارت گرافیکی با ۳ گیگابایت حافظه ویدئویی معادل ۳۰۰۰ مگابایت است، با ۴ گیگابایت نیز همان ۴۰۰۰ مگابایت، با ۶ گیگابایت معادل ۶۰۰۰ مگابایت، با ۸ گیگابایت معادل ۷۳۰۰ مگابایت و در نهایت با ۱۱ گیگابایت معادل ۸۴۰۰ مگابایت خواهد بود.

در رزولوشن ۲۵۶۰×۱۴۴۰: مقدار مصرف حافظه ویدئویی کارت گرافیکی با ۳ گیگابایت حافظه ویدئویی معادل ۳۰۰۰ مگابایت است، با ۴ گیگابایت معادل ۴۰۰۰ مگابایت، با ۶ گیگابایت معادل ۶۰۰۰ مگابایت، با ۸ گیگابایت معادل ۷۳۰۰ مگابایت و در نهایت با ۱۱ گیگابایت معادل ۸۸۰۰ مگابایت خواهد بود.

در رزولوشن ۳۸۴۰×۲۱۶۰: قدار مصرف حافظه ویدئویی کارت گرافیکی با ۳ گیگابایت حافظه ویدئویی معادل ۳۰۰۰ مگابایت است، با ۴ گیگابایت معادل ۴۰۰۰ مگابایت، با ۶ گیگابایت معادل ۶۰۰۰ مگابایت، با ۸ گیگابایت معادل ۷۷۰۰ مگابایت و در نهایت با ۱۱ گیگابایت معادل ۹۵۰۰ مگابایت خواهد بود.

بنچمارک پردازنده Call of Duty WWII

تست پردازنده در رزولوشن ۱۹۲۰×۱۰۸۰ با دقت ۹۹ درصدی انجام شده و عملکرد پردازنده معادل بنچمارک زیر است. نتایج تست پردازنده نشان میدهد که عنوان Call of Duty WWII به طور مطلوبی از حداکثر ۱۶ رشته محاسباتی «Computing Threads» استفاده میکند. اما Call of Duty WWII به طور موثر از ۴ هسته برای پردازشی بهره میبرد. با این حال نکته بسیار مهم این بازی پردازنده های AMD است که اجرای بازی روی آنها کمی با مشکل روبرو است که این مورد نیز احتمالاً با بروز رسانی های جدید برطرف میشود. بنابراین اگر در حال حاضر قصد دارید برای این بازی سیتسم مناسبی خریداری کنید، حتماً به این نکته توجه کنید.

بنچمارک بازی Call of Duty WWII

بنچمارک مصرف حافظه Call of Duty WWII

تست حافظه رم بازی روی سیستمی متشکل از پردازنده Intel Core i7-5960X نسل هازول «Haswell-E» انجام شده که برای سوکت LGA 2011-3 عرضه شده و از فرکانس کلاک ۳۰۰۰ مگاهرتزی استفاده میکند. این پردازنده میتواند از ۱۶ گیگابایت حافظه DDR4 با فرکانسس کاری ۲۴۰۰ مگاهرتز پشتیبانی کند. این بنچمارک نشان میدهد در صورتی که بازی را با حداکثر تنظیمات گرافیکی اجرا کنید، به حداقل ۵ گیگابایت حافظه رَم در تمامی حالت ها نیاز خواهید داشت.

بنچمارک بازی Call of Duty WWII

در رزولوشن ۱۹۲۰×۱۰۸۰: مصرف حافظه بر روی تراشه گرافیکی «GPU» سیستمی با ۳ گیگابایت حافظه رَم معادل ۱۰.۰۰۰ مگابایت است، با ۴ گیگابایت حدود ۹۳۰۰ مگابایت، با ۶ گیگابایت معادل ۹۵۰۰ مگابایت، با ۸ گیگابایت ۵۷۰۰ مگابایت و در نهایت در کارت گرافیکی با ۱۱ گیگابایت حافظه رم سیستمی حدود ۹۳۰۰ مگابایت مصرف حافظه سیستمی را تجربه خواهیم کرد.

در رزولوشن ۲۵۶۰×۱۴۴۰: مصرف حافظه بر روی تراشه گرافیکی «GPU» سیستمی با ۳ گیگابایت حافظه رَم معادل ۱۰.۰۰۰ مگابایت است، با ۴ گیگابایت حدود ۹۸۰۰ مگابایت، با ۶ گیگابایت معادل ۹۸۰۰ مگابایت، با ۸ گیگابایت ۹۲۰۰ مگابایت و در نهایت در کارت گرافیکی با ۱۱ گیگابایت حافظه رم سیستمی حدود ۹۴۰۰ مگابایت مصرف حافظه سیستمی را تجربه خواهیم کرد.

در رزولوشن ۳۸۴۰×۲۱۶۰: مصرف حافظه بر روی تراشه گرافیکی «GPU» سیستمی با ۳ گیگابایت حافظه رَم معادل ۱۰.۸۰۰ مگابایت است، با ۴ گیگابایت حدود ۱۰.۱۰۰ مگابایت، با ۶ گیگابایت معادل ۱۰.۵۰۰ مگابایت، با ۸ گیگابایت ۹۵۰۰ مگابایت و در نهایت در کارت گرافیکی با ۱۱ گیگابایت حافظه رم سیستمی حدود ۹۴۰۰ مگابایت مصرف حافظه سیستمی را تجربه خواهیم کرد.

منبع gamegpu
راي شما
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars6 Stars7 Stars8 Stars9 Stars10 Stars
Loading...

نوشته شده در بنچمارک بازی ها

آخرین نقد و بررسی ها
بررسی مانیتور Samsung CFG70 27-Inch gaming

بررسی مانیتور Samsung CFG70 27-Inch gaming

تاريخ بررسي: ۲۶ آبان, ۹۶
بررسی کارت گرافیک ASUS ROG STRIX GTX 1060 OC 6GB

بررسی کارت گرافیک ASUS ROG STRIX GTX 1060 OC 6GB

۱۹ مرداد, ۹۶

9.0

بررسی کارت گرافیک Zotac GeForce GTX 1080 Ti AMP! Extreme

بررسی کارت گرافیک Zotac GeForce GTX 1080 Ti AMP! Extreme

۶ مرداد, ۹۶

9.6

بررسی کارت گرافیک Palit GTX 1080 GameRock Premium

بررسی کارت گرافیک Palit GTX 1080 GameRock Premium

۲۶ تیر, ۹۶

9.8

بررسی کارت گرافیک Sapphire Radeon RX 580 Nitro

بررسی کارت گرافیک Sapphire Radeon RX 580 Nitro

۲۳ اردیبهشت, ۹۶

9.2

روزی سگی، شیری را گفت: با من ستیز کن؛ شیر سر باز زد؛ سگ گفت: نزد تمام سگان خواهم گفت شیر از مقابله با من می هراسد. شیر گفت: سرزنش سگان را خوشتر دارم تا شماتت شیران، که گویند چون شیری باشد که با سگی پنجه در پنجه شده

×
بنچمارک بازی Get Even
شاخه: بنچمارک بازی ها

بنچمارک بازی Get Even

تــیم گارد3دی

تیم گــارد3دی (Guard3d.com) سعی بر ارائه مطالب متفاوت در زمینه سخت افزار و بازی دارد و امیدوار است در این زمینه بهترین عملکرد را داشته باشد . تیم گـــارد فعالیت خود را به صورت رسمی از تاریخ 2013-10-14 برابر با 1392-07-22 آغاز کرده و تمامی مطالب تولید شده توسط این سایت برای صاحبین آن محفوظ میباشد. کپی مطالب تنها با ذکر نام (Guard3d.com) مجاز است و ما از کپی مطالب بدون ذکر دقیق لینک منبع به صفحه مطلب راضی نیستیم. امیدواریم رضایت شما را جلب کنیم .

شبکه های اجتماعی

کپی رایت 2013 © تمامی حقوق نزد Guard3d محفوظ است | طراحی و کدنویسی توسط hosseincode

error: نمیتوانید کپی کنید!!! فقط لینک صفحه برای آدرس دهی به این مطلب قابل کپی است