بنچمارک بازی Call of Duty: Infinite Warfare

در بازی Call of Duty: Infinite Warfare بازیباز در نقش کاپیتان ریس «Reyes» از جوخه عملیاتی Tier 1 Special قرار گرفته و به عنوان یکی از آخرین خلبانان بازمانده از سقوط فضاپیمای نیروهای ائتلاف ایفای نقش میکند. کاپیتان ریس «Reyes» در نقش رهبری تعدادی سرباز برای مبارزه با گروهی به نام The Settlement Defense Front یا The Front قرار گرفته و بازیباز هم عضو همین دسته است. وظیفه کاپیتان ریس «Reyes»؛ نجات مقر تصرف شده اتحادیهٔ فضایی سازمان ملل «United Nations Space Alliance» از دست گروه The Front است.

در این قسمت از مجموعه بازی‌های ندای وظیفه، سیارهٔ زمین به دلیل جمعیت زیاد انسان‌ها و مصرف شدن منابع طبیعی رو به نابودی است و مردم برای داشتن زندگی بهتر در کلونی‌های مختلفی که در سرتاسر کهکشان به وجود آورده‌اند، زندگی می‌کنند. اما انسان‌ها در این شرایط هم نمی‌توانند اتحاد خودشان را حفظ کنند و درگیر جنگی می‌شوند که کل کهکشان را در بر می‌گیرد. این نسخه توسط اینفینیتی وارد «Infinity Ward» ساخته شده و میتواند خاطرات نسخه بسیار محبوب Call of Duty: Modern Warfare 2 را که به صورت ریمستر عرضه شده، زنده کند.

به عنوان بخشی از داستان بازی، این بار گستره جنگ به فضای کهکشان هم رسیده و حالا شما باید در نقش کاپیتان ریس «Reyes» به مقابله با دشمنان بپردازید. Call of Duty: Infinite Warfare مبتنی بر DirectX 11 و موتور گرافیکی IW engine 7 است. Allied Assault را میتوانیم اولین بازی سه بعدی در زمینه جنگ های جهانی بدانیم که یکی از عناوین مشهور سری مدال افتخار «Medal of Honor» محسوب میشد و داستانش پیرامون حوادث جنگ دوم جهانی بود.

عنوان Call of Duty: Infinite Warfare از موتور سفارشی شده id Tech 3 استفاده میکند که اولین بار توسط استدیو id Software در سال ۱۹۹۹ برای بازی Quake III Arena مورد استفاده قرار گرفت. اما بعد از عرضه عنوان فرعی Allied Assault از سری مدال افتخار «Medal of Honor»، برخی اعضای این استدیو تصمیم به ترک آن گرفتند و سپس استدیو جدیدی به نام اینفینیتی وارد «Infinity Ward» را تاسیس کردند که اولین عنوان این استدیو نسخه اول سری Call of Duty بود که سال ۲۰۰۳ عرضه شد.

حوادث و داستان این بازی نیز همچون Medal of Honor Allied Assault پیرامون حوادث جنگ دوم جهانی بود. نکته جالب این بود که این بازی هم با id Tech 3 ساخته شده بود و بدیهی است که کارمندان اینفینیتی وارد «Infinity Ward» به نسبت گذشته با تجربه تر شده بودند. در مقایسه با id Tech 3 اصلی، عناصر گرافیکی قابل پشتیبانی دستخوش تغییرات گسترده ای شدند که یکی از مهمترین آنها پشتیبانی از قابلیت های Post-Effects مثل ویژگی حالت ماتی «Blur» است که به سیستم آب درون بازی اجازه میدهد با استفاده از سایه ها، انعکاس جالبی از واقعیت گرایی حرکات آب را برای بازیباز شبیه سازی کند.

استفاده از سیستم نورپردازی پیچیده و سایه های نرم و داینامیک، موجب شده id Tech 3 چیزی فراتر و صد البته متفاوت تر از نسخه اصلی خودش شود. اما شماره دوم ندا وظیفه با نام Call of Duty 2 در سال ۲۰۰۵ با موتور گرافیکی IW Engine عرضه شد و از نظر داستانی ادامه دهنده نسخه اولش بود. بازی توسط اینفینیتی وارد «Infinity Ward» ساخته شد و اولین عنوانی بود که از موتور جدید IW Engine استفاده میکرد. از نظر تکنیکی، این موتور نسخه تغییر یافته id Tech 3 است که برای ساخت عناوین سری ندای وظیفه «Call of Duty» توسعه پیدا کرده است.

بنچمارک بازی Call of Duty: Infinite Warfare

در مقایسه با موتور اصلی، در این نسخه پیشرفت ها و تغییرات بسیاری دیده میشود که از مهمترین تغییرات میتوان به تغییر OpenGL به Direct3D اشاره کرد. همچنین استفاده گسترده از چندین تکنیک وابسته به Bump Mapping، بهبود و گسترش پردازش سایه های پیچیده و سیستم ذرات بروز شده در کنار Post-Effects را میتوان در این زمینه برشمرد. اما از دیگر عناوینی مطرح ساخته شده با موتور IW engine میتوان به Call of Duty 4: Modern Warfare؛ (سال ۲۰۰۷) اشاره کرد که با IW engine 3.0 ساخته شده است.

افکت های نورپردازی پیشرفته و Post-Effects هایی همچون تکنیک عمق میدان دید «Depth of Field» به طور گسترده ای در این نسخه مورد استفاده قرار گرفته بود. در سال ۲۰۰۸ پنجمین عنوان از سری ندای وظیفه «Call of Duty» به نام Call of Duty: World at War (تحت توسعه Treyarch) عرضه شد. عنوانی که از موتور گرافیکی IW engine 3.0 استفاده میکرد و در واقع یک نسخه بروز شده بود که توسط Treyarch برای بازی های داخلی مورد استفاده قرار میگرفت. همچنین ازا ین موتور در بازی Quantum of Solace هم استفاده شده که البته با بازخورد خوبی مواجه نشد.

سال ۲۰۰۹ نسخه کلاسیک Call of Duty: Modern Warfare 2 توسط اینفینیتی وارد «Infinity Ward» عرضه شد. عنوانی که با نسخه ارتقا یافته موتور قبلی یعنی IW engine 4.0 تولید شد و از تکنیک های جدیدی مثل Streaming Textures استفاده میکرد که در دیگر نسخه استفاده نشده بود. در نوامبر ۲۰۱۰، استدیو Treyarch عنوان Call of Duty Black Ops را با موتور گرافیکی بهبود یافته IW 3.0 عرضه میکند. همان موتوری که در بازی Call of Duty: World at War نیز استفاده شده بود که تنها دلیلش ساخت موازی و همزمان بازی Modern Warfare 2 توسط اینفینیتی وارد «Infinity Ward» بود.

بنچمارک بازی Call of Duty: Infinite Warfare

Black Ops در مقایسه با عناوین قبلی از گرافیک بسیار بهتری استفاده میکرد که به طور خاص، بسیاری از اشیاء و افکت های بازی مورد بازنگری جدی قرار گرفته بودند. از آن جمله میتوان به طراحی مجدد سیستم نورپردازی و بهبود سیستم ذرات بازی اشاره کرد. در همان سال ۲۰۱۰ عنوان GoldenEye 007 برای کنسول Wii منتشر شد که به نوعی وارث معنوی عنوانی به همین نام است که سال ۱۹۹۷ روی کنسول Nintendo 64 عرضه شده بود. این عنوان نیز از همان موتور گرافیکی IW engine با ورژنی ناشناخته استفاده میکرد.

اما شماره بعدی ندای وظیفه «Call of Duty» با نام Call of Duty: Modern Warfare 3 در نوامبر ۲۰۱۱ عرضه شد و از موتور گرافیکی IW 4.0 استفاده میکرد.نسخه چهارم این موتور به طور مشترک توسط سه استدیو Infinity Ward ،Sledgehammer Games و Raven Software توسعه پیدا کرد تا در نسخه های بعدی ندای وظیفه «Call of Duty» مورد استفاده قرار بگیرد. چند ماه بعد، در اکتبر همان سال، آقای Glen Schofield به عنوان بنیانگذار استدیو Sledgehammer Games طی گفتگویی موتور IW engine را به یک پورشه تشبیه میکند و طی انتقادی اعلام میکند که در عنوان Modern Warfare 3، صدا بی پایه و اساس است و تاثیر چندانی در روند بازی ندارد.

اما نُهمین عنوان این سری در سال ۲۰۱۲ عرضه میشود. Call of Duty: Black Ops II به عنوان دنباله Call of Duty: Black Ops 2010 منتشر میشود و دقیقاً از همان موتور IW 3.0 نسخه اول هم استفاده میکند. البته در این شماره از تکنیک های جدیدی همچون نورپردازی HDR، تکنیک Self-Shadowing، تکنیک Bounce Lighting و Reveal-Mapping در بازی استفاده میشود و خود بازی نیز مبتنی بر پلتفرم DirectX 11 ساخته میشود. در آن زمان Treyarch گفته بود اولویت اصلی آنها در طراحی بازی حفظ سرعت ۶۰ فریم بر ثانیه روی تمامی کنسول ها و پلتفرم های بازی است.

بنچمارک بازی Call of Duty: Infinite Warfare

Call of Duty: Ghosts عنوانی بعدی از این سری بود که در سال ۲۰۱۳ روانه بازار بازی های ویدئویی شد و اتفاقاً با بازخوردهای مثبتی هم مواجه شد، هرچند که نتوانست عطش هواداران Modern Warfare 2 و Modern Warfare 3 را از بین ببرد! این بازی هم توسط Infinity Ward ساخته شد و دیگر بخش های جانبی آن نیز به طور مشترک توسط Raven Software و Neversoft Entertainment توسعه پیدا کرد و پس از انتشار بازی اعلام شد که بازی با یک موتور کاملاً جدید ساخته شده است. اما بعداً مشخص شد موتور جدید، ششمین نسخه از موتور IW engine است.

در همین زمینه؛ انیماتور این استدیو یعنی آقای ژاک واکر «Zack Walker» طی گفتگویی اعلام کرد: «توسعه یک موتور گرافیکی جدید برای این بازی غیر ممکن است».  دوره بازی های ما دو ساله است و ما سعی میکنیم در این دوره موتور بازی را بروز رسانی کنیم. عنوان Call of Duty: Infinite Warfare از تنظیمات زیادی استفاده میکند که روی سیستم های مختلفی قابل اجرا است. نتایج بنچمارک بازی Call of Duty: Infinite Warfare را میتوانید در زیر ببینید.

تنظیمات گرافیکی بازی Call of Duty: Infinite Warfare

بازی Call of Duty: Infinite Warfare از رنج بسیار وسیعی از تنظیمات گرافیکی برای اجرای هر بهتر بازی روی سیستم های مختلف استفاده میکند. تمام تست ها به صورت استاندارد و با MSI Afterburner روی سه رزولوشن ۱۹۲۰×۱۰۸۰، ۲۵۶۰×۱۶۰۰ و ۳۸۴۰×۲۱۶۰ و با بالاترین سطح ممکن انجام شده است. قابل ذکر است پیکربندی SLI و AMD CrossFireX در بازی پشتیبانی نمیشود و برای اجرای بهتر بازی، مقدار فریم روی ۱۲۵ قفل شده و خود بازی به صورت اتوماتیک بافت های بازی را به یک مقدار کوچک برای حافظه ویدئویی کاهش میدهد تا بازی به صورت روان تری روی اکثر سیستم ها اجرا شود. 

این حالت موجب شده تا حتی بسیاری از سیستم هایی که از حافظه های گرافیکی کمی برخوردارند، بتوانند بازی رابا کیفیت مناسبی، حتی در رزولوشن های بالا اجرا کنند. بنابراین اگر سیستم قدرتمندی دارید، میتوانید بازی را با بهترین کیفیت ممکن اجرا کید و از بازی کردن لذت ببرید، اگر هم سیستم متوسطی دراختیار دارید، میتواند بازی را با کیفیت پایین تری اجرا کنید.

بنچمارک Call of Duty: Infinite Warfare در ۱۹۲۰×۱۰۸۰

بنچمارک بازی Call of Duty: Infinite Warfare

برای اجرای Call of Duty: Infinite Warfare در رزولوشن ۱۹۲۰x1080p محدودیت زیادی وجود ندارد و پیشنهاد میشود از کارت هایی همچون Radeon RX 460 یا GeForce GTX 750 Ti استفاده کنید. کارت های ارزان قیمتی که با خریدش میتوانید بسیار از عناوین روز را به راحتی اجرا کنید.

بنچمارک Call of Duty: Infinite Warfare در ۲۵۶۰×۱۴۴۰

بنچمارک بازی Call of Duty: Infinite Warfare

برای اجرای بازی Call of Duty: Infinite Warfare در این رزولوشن بهتر است در کمترین حالت سراغ دو کارت Radeon RX 460 یا GeForce GTX 750 of Ti و حتی GeForce GTX 770 بروید.

بنچمارک Call of Duty: Infinite Warfare در ۳۸۴۰×۲۱۶۰

بنچمارک بازی Call of Duty: Infinite Warfare

برای اجرای بازی Call of Duty: Infinite Warfare در این رزولوشن میتواید از دو کارت Radeon HD 7970 یا GeForce GTX 960 و یا کارت های جدیدتری همچون Radeon R9 380X و GeForce GTX 970 نیز استفاده کنید.

بنچمارک حافظه ویدئویی Call of Duty: Infinite Warfare

این تست با نرم افزار MSI Afterburner و در دو رزولوشن ۱۹۲۰×۱۰۸۰ و ۲۵۶۰×۱۴۴۰ با فعال بودن Anti-Aliasing انجام شده و نشان دهنده این است که اگر برای اجرای بازی رد هر سه روزولشن Call of Duty: Infinite Warfare بهتر است از کارت گرافیکی با ۸ گیگابایت حافظه ویدئویی استفاده کنید که مشخصاً بسیاری از افراد از داشتن آن محروم اند و یا توان مکالی خرید چنین کارتی را ندارند. بنابراین بهتر است حداقل رم بالایی داشته باشید تا کمبود مافات شود!

بنچمارک بازی Call of Duty: Infinite Warfare

بنچمارک پردازنده Call of Duty: Infinite Warfare روی ۱۹۲۰×۱۰۸۰

بنچمارک بازی Call of Duty: Infinite Warfare

تست پردازنده روی پردازنده AMD

بنچمارک بازی Call of Duty: Infinite Warfare

تست پردازنده روی پردازنده اینتل

تست عملکرد پردازنده بازی Call of Duty: Infinite Warfare نشان میدهد که اکثر پردازنده ها عملکرد بسیار خوبی با کارت های انویدیا دارند و این در حالی است که پردازنده های AMD در عملکرد همزمان با کارت گرافیک، بسیار کمتر از آن چیزی که از آنها انتظار میرفت عمل کردند.

بنچمارک پردازنده Call of Duty: Infinite Warfare با پردازنده های اینتل

بنچمارک بازی Call of Duty: Infinite Warfare

بنچمارک پردازنده Call of Duty: Infinite Warfare با پردازنده های AMD

بنچمارک بازی Call of Duty: Infinite Warfare

نتایج تست ها نشان میدهد بازی Call of Duty: Infinite Warfare برای اجرای مناسب هوش مصنوعی و … به یک پردازنده با پشتیبانی از ۱۶ رشته پردازشی یا «Threads» نیاز دارد تا بتواند هوش مصنوعی بازی را به درستی پردازش کند! این بدین معناست که برای اجرای درست و صحیح بازی، منطقی ترین حالت استفاده از یک پردازنده ۸ هسته ای است.

بنچمارک مصرف حافظه Call of Duty: Infinite Warfare

بنچمارک بازی Call of Duty: Infinite Warfare

تست حافظه رم بازی روی سیستمی متشکل از پردازنده Intel Core i7-5960X نسل هازول «Haswell-E» انجام شده که برای سوکت LGA 2011-3 عرضه شده و از فرکانس کلاک ۳۰۰۰ مگاهرتزی استفاده میکند. این پردازنده میتواند از ۱۶ گیگابایت حافظه DDR4 با فرکانس کاری ۲۴۰۰ مگاهرتز پشتیبانی کند و همانطور که تصویر بالا نشان میدهد؛ Call of Duty: Infinite Warfare در رزولوشن ۱۹۲۰×۱۰۸۰ به صورت کلی ۶۰۰۰ مگابایت از مجموع کل حافظه رم سیستم شمارا به خودش درگیر میکند.

بنچمارک بازی Call of Duty: Infinite Warfare

این بدین معناست که اگر سیستم شما ۸ گیگابایت حافظه رم داشته باشید، عنوان Call of Duty: Infinite Warfare از رقمی معادل ۷.۵ گیگابایتش استفاده میکند، اگر ۱۲ گیگابایت دارید، ۸.۵ گیگابایتش را مصرف میکند، اگر از ۱۶ گیگابایت حافظه استفاده میکنید، در زمان اجرای بازی مصرفی معادل ۱۰ گیگابایت خواهید داشت و در نهایت اگر از ۳۲ گیگابایت حافظه استفاده میکنید، مصرفی معادل ۱۲ گیگابایت را تجربه خواهید کرد. اینتوضیحات بدین معناست که برای تجربه مناسب بازی بهتر از ۸ گیگابایت حافظه رم داشه باشید. گیم پلی Call of Duty: Infinite Warfare را هم میتوانید در ویدئوی زیر مشاهده کنید.

منبع gamegpu
راي شما
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars6 Stars7 Stars8 Stars9 Stars10 Stars
Loading...
  1. sonny says:

    نه داخل gameplay بازی option و video setting
    همه رو ultra کردم ولی تو بازی low یا medium نشون میده . مال کارت گرافیکه یا چی ؟

    • حسین
      حسین says:

      ربطی به کارت گرافیک و … نداره، شما از کابل HDMI برای اتصال به مانیتور استفاده میکنید؟ اگر این کابل و دارید، بافت های بازی روی ultra در همین حد هست و بهرت نمیشه! واسه خود بازیه! آخرین درایور و بسته بروز رسانی بازی رو هم نصب کنید و مجددا امتحان کنید ببینید تغییری احساس میکنید یا خیر؟!

      در کل، کیفیت بازی شما باید از تصاویر توی این مقاله روی ultra بهتر باشه

  2. sonny says:

    سلام
    با این gtx 960 و i7 4790 تنظیمات روی ultra ولی کیفیت پایینه چرا ؟ کارت ضعیفه ؟ اگه support نمیکرد باید error میداد.

  3. AliSaeedi says:

    سلام با تشکر از سایت خوبتون
    فقط یک نکته تو بنچمارک ۱۴۴۰*۲۵۶۰ تصویر مربوط به ۱۹۲۰*۱۰۸۰ گذاشتید و در ۱۰۸۰*۱۹۲۰ تصویر ۲۵۶۰*۱۴۴۰ گذاشتید.یعنی جابجا گذاشتید که ممنون میشم اصلاح کنید.

حسین

زندگی نامه

نوشته شده در بنچمارک بازی ها

آخرین نقد و بررسی ها
بررسی کارت گرافیک GeForce GTX 1080 Ti Founders Edition

بررسی کارت گرافیک GeForce GTX 1080 Ti Founders Edition

تاريخ بررسي: ۲۷ اسفند, ۹۵
بررسی کارت گرافیک MSI GTX 1050 Ti Gaming X 4 GB

بررسی کارت گرافیک MSI GTX 1050 Ti Gaming X 4 GB

۱۲ بهمن, ۹۵

9.0

بررسی کارت گرافیک Gigabyte GTX 1050 Ti G1 Gaming 4 GB

بررسی کارت گرافیک Gigabyte GTX 1050 Ti G1 Gaming 4 GB

۱۴ دی, ۹۵

9.0

بررسی کارت گرافیک MSI RX 480 Gaming X 8 GB

بررسی کارت گرافیک MSI RX 480 Gaming X 8 GB

۹ دی, ۹۵

9.4

بررسی کارت گرافیک ASUS ROG STRIX GTX 1060 OC 6GB

بررسی کارت گرافیک ASUS ROG STRIX GTX 1060 OC 6GB

۱۶ آذر, ۹۵

9.0

روزی سگی، شیری را گفت: با من ستیز کن؛ شیر سر باز زد؛ سگ گفت: نزد تمام سگان خواهم گفت شیر از مقابله با من می هراسد. شیر گفت: سرزنش سگان را خوشتر دارم تا شماتت شیران، که گویند چون شیری باشد که با سگی پنجه در پنجه شده

×
AMD FX

تــیم گارد3دی

تیم گــارد3دی (Guard3d.com) سعی بر ارائه مطالب متفاوت در زمینه سخت افزار و بازی دارد و امیدوار است در این زمینه بهترین عملکرد را داشته باشد . تیم گـــارد فعالیت خود را به صورت رسمی از تاریخ 2013-10-14 برابر با 1392-07-22 آغاز کرده و تمامی مطالب تولید شده توسط این سایت برای صاحبین آن محفوظ میباشد. کپی مطالب تنها با ذکر نام (Guard3d.com) مجاز است و ما از کپی مطالب بدون ذکر دقیق لینک منبع به صفحه مطلب راضی نیستیم. امیدواریم رضایت شما را جلب کنیم .

شبکه های اجتماعی

کپی رایت 2013 © تمامی حقوق نزد Guard3d محفوظ است | طراحی و کدنویسی توسط hosseincode

error: نمیتوانید کپی کنید!!! فقط لینک صفحه برای آدرس دهی به این مطلب قابل کپی است