بنچمارک بازی BioShock Remastered

همانطور که از نام بازی پیداست؛ BioShock: Collection Remastered حاوی دو عنوان BioShock 1 و BioShock 2 است که با بهبودهای گرافیکی مجدداً روی کنسول های نسل جدید عرضه شده است. نسخه اول بایوشاک «BioShock» را میتوان منحصر به فردترین عناوین سبک اکشن برشمرد که نسخه های اصلی آن توسط ۲K Boston عرضه شده است. بایوشاک «Bioshock» دنیای غنی و بزرگی از تجهیزات و سلاح های قابل شخصی سازی را پیش و روی بازیباز قرار میدهد و بازیباز میتواند با تغییرات ژنتیکی موجود در DNA، خودش را به کاملترین سلاح موجود در بازی تبدیل کند.

در نسخه دوم بایوشاک «BioShock 2» شاهد گیم پلی انفجاری و بسیار پیچیده ای بودیم که در کنار داستانی قوی به یکی از برترین عناوین شوتر اول شخص دهه گذشته تبدیل شد. این نسخه، دنباله مستقیمی بر بازی اول بود و از نظر داستانی ۱۰ سال پس از نسخه اول و در شهر رپچر «Rapture» دنبال میشد. در نسخه اول بازی، کاراکتر (جَک) موفق میشود تمام خواهر کوچولوها را نجات دهد. اما یکی از آنها به دلیل علاقه زیادش به شهر زیر زمینی رپچر «Rapture» در این شهر میماند و به موجود وحشتناکی به نام خواهر بزرگ تبدیل میشود.

در این نسخه، شهر رپچر «Rapture» به دست شخصی به نام (سوفیا لمب) و کمک کشیشی به نام (سایمون ویلز) سقوط میکند و حالا شما باید دنبال یکی از خواهر کوچولوهایی باشید که قبلاً با (سابجکت دلتا) بوده است. خواهرانی که در سراسر سواحل دریا توسط دزدانی به داخل شهر زیر زمینی رپچر «Rapture» کشیده میشوند. از منظر گرافیکی باید گفت که بازی BioShock Remastered از همان موتور قدیمی Unreal Engine 3 استفاده میکند. این موتور به طور اختصاصی برای سیستم های خانگی توسعه پیدا کرده و از مدرن ترین روش های رندرینگ تصویر همچون DirectX 9/11 و OpenGL 2/3 روی کنسول های نسل جدید پشتیبانی میکند.

موتور Unreal Engine 3 استفاده شده در BioShock Remastered مدل سفارشی شده ای است که از دو Multi-System اصلی و فرعی (بخوانید موتور کمکی) برای پردازش بازی استفاده میکند که بخش اصلی آن برای مسئول کنترل و پردازش گیم پلی بازی و بخش فرعی هم مسئول وظیفه رندرینگ بازی را بر عهده دارد. دو موتور کمکی از پردازش های جند رشته ای «Multi-Threaded» داینامیک داده ها نیز پشتیبانی میکنند. مثلاً با بارگذاری یک منطقه از بازی در حین انجام گیم پلی بازی اتفاق می افتد تا منابع لازم برای پردازش های جدیدتر حفظ شود.

همچنین موتور گرافیکی BioShock Remastered به واسطه بروز رسانی، از فناوری های جدیدی همچون HDR، فناوری Per-Pixel Lighting، فناوری Dynamic Shadows، فناوری Shader Model 4 و Geometry Shaders پشتیبانی میکند. از طرفی Graphics pipeline ها تحت مدیریت سایه «Shaders» قرار گرفتند تا عملیات سایه زنی راسی و پیکسلی به خوبی انجام شود. برای نمایش بهتر فیزیک BioShock Remastered نیز از موتور فیزیکی PhysX انویدیا استفاده شده که به خوبی میتواند از پس پردازش فیزیکی بازی بر آید.

همچنین، پس از عرضه بازیف انویدیا مجموعه کتابخانه های (دستور العمل های فیزیکی) جدیدی را برای پشتیبانی بهتر موتور فیزیکی بازی منتشر کرده که از آن جمله میتوان به اثرات مایعات «Liquid» و بافت های بهبود یافته بازی اشاره کرد. برای طراحی چهره شخصیت ها و کاراکترهای بازی هم از میان افزار FaceFX استفاده شده است. بروز رسانی میان افزار EAX به نسخه پنجم موجب شده تا موتور بازی به راحتی بتواند درختان درون بازی را تولید کند.

بازی تاکید زیادی روی افزایش هندسه دارد که اینطور نیست و کاهش مزایای هندسی بازی در وهله اول در محاسبات سیستم روشنایی بازی دیده میشود. از طرفی برای جلوگیری از مشکلات احتمالی از یک ادیتور درونی به نام UnrealEd برایموتور بازی استفاده شده که در واقع بازنویسی شده همان ادیتور wxWidgets محسوب میشود. با این توصیفات باید بگوییم BioShock Remastered تنها اندکی بهتر از نسخه های پیشین خودش است و از نظر گرافیکی با عنوان خیی قدرتمندی مواجه نیستیم.

بنچمارک بازی BioShock Remastered

تمام تست ها به صورت استاندارد و با MSI Afterburner . فقط با رزولوشن ۳۸۴۰×۲۱۶۰ و با سطح کیفیت حداکثری «Maximum» انجام شده است. بازی BioShock Remastered از هر دو پیکربندی AMD CrossFireX و Nvidia SLI بدون هیچ مشکلی پشتیبانی میکند. نتایج بنچمارک بازی BioShock Remastered را در زیر میتوانید ببینید.

بنچمارک BioShock در ۳۸۴۰×۲۱۶۰ با سطح (very high)

بنچمارک بازی BioShock Remastered

همانطور که میبینید، بهترین و مقرون به صرفه ترین کارت های مناسب این بازی را Radeon RX 460 و GeForce GTX 750 Ti تشکیل میدهند که در بازار ایران به سختی پیدا میشوند.

بنچمارک BioShock Remastered در ۳۸۴۰×۲۱۶۰ با سطح (very high)

بنچمارک بازی BioShock Remastered

برای نسخه BioShock Remastered شده بهتر است حداقل از کارت هایی همچون Radeon RX 460 یا GeForce GTX 750 Ti استفاده کنید تا بتوانید حداقل ۳۰ فریم دریافت کنید.

بنچمارک حافظه ویدئویی BioShock در حالت «Maximum»

این تست با نرم افزار MSI Afterburner و در دو رزولوشن ۱۹۲۰×۱۰۸۰ و ۲۵۶۰×۱۴۴۰ با فعال بودن Anti-Aliasing انجام شده و نشان دهنده این است که اگر بازی را در رزولوشن ۱۹۲۰×۱۰۸۰ اجرا میکنید به ۱۰۲۴ مگابایت حافظه ویدئویی، اگر بازی را در رزولوشن ۲۵۶۰×۱۴۴۰ اجرا میکنید به ۱۲۸۰ مگابایت و اگر رزولوشن ۳۸۴۰×۲۱۶۰ اجرا میکنید به ۱۵۳۶مگابایت حافظه ویدئویی نیاز دارید.

بنچمارک بازی BioShock Remastered

بنچمارک حافظه ویدئویی BioShock Remastered در حالت «Maximum»

اما برای نسخه BioShock Remastered در حالت رزولوشن ۱۹۲۰×۱۰۸۰ به ۱۵۳۶ مگابایت حافظه ویدئویی، در رزولوشن ۲۵۶۰×۱۴۴۰ به ۲۰۴۸ مگابایت حافظه ویدئویی و در رزولوشن ۳۸۴۰×۲۱۶۰ نیز به همان ۲۰۴۸ مگابایت حافظه نیاز دارید تا بازی را به خوبی اجرا کنید.

بنچمارک بازی BioShock Remastered

بنچمارک پردازنده BioShock روی ۱۹۲۰×۱۰۸۰

تست بنچمارک پردازنده نیز با حداکثر کیفیت ممکن «Maximum» روی رزولوشن ۱۹۲۰×۱۰۸۰ و با بیش از ۱۶ مدل پردازنده از دو برند مختلف اینتل و AMD به صورت ۹۹ درصدی انجام شده و نتایج فوق نشان میدهد بازی BioShock برای اجرا روی اکثر پردازنده ها مشکل چندانی ندارد.

بنچمارک بازی BioShock Remastered

بنچمارک پردازنده BioShock با پردازنده های اینتل

بنچمارک بازی BioShock Remastered

بنچمارک پردازنده BioShock با پردازنده های AMD

بنچمارک بازی BioShock Remastered

نتایج نشان میدهد BioShock روی اکثر پردازنده ها به ۴ رشته پردازشی یا «Threads» نیاز دارد.

بنچمارک پردازنده BioShock Remastered روی ۱۹۲۰×۱۰۸۰

این تست نشان میدهد بازی BBioShock Remastered برای اجرا روی اکثر پردازنده ها مشکل چندانی ندارد.

%d8%a8%d9%86%da%86%d9%85%d8%a7%d8%b1%da%a9-%d9%be%d8%b1%d8%af%d8%a7%d8%b2%d9%86%d8%af%d9%87-bioshock-remastered-%d8%b1%d9%88%db%8c-1920x1080

بنچمارک پردازنده BioShock Remastered با پردازنده های اینتل

بنچمارک بازی BioShock Remastered

بنچمارک پردازنده BioShock Remastered با پردازنده های AMD

بنچمارک بازی BioShock Remastered

نتایج تست ها نشان میدهد بازی BioShock Remastered برای اجرای مناسب هوش مصنوعی و … به پردازنده ای با ۶ رشته پردازشی یا «Threads» ( شامل ۳ هسته اصلی و ۳ هسته مجازی) نیاز دارد تا بتواند به طور مفیدی برای اجرای دستور العمل هایش استفاده از آن بهره ببرد. بنابراین توصیه میکنیم برای اجرای بازی از حداقل پردازنده ای ۴ هسته ای استفاده کنید. استفاده از پردازنده ای کمتر از ۴ هسته میتواند در روند بازی اختلال ایجاد کند.

لازم به ذکر است که Thread یا رشته اجرایی/ محاسباتی  در سیستم های چند پردازنده‌ای یا چندهسته ای می توانند به صورت جداگانه و همزمان توسط هر کدام از پردازندها یا هسته ها اجرا شوند و منابع مختلفی «مثل حافظه» را در میان خود به اشتراک بگذارند. این حالت در سیستم ۶۴ بیتی بسیار موثر است و میتواند موجب افزایش بهبود فرآیند پردازشی شود. در نهایت؛ به طور کلی میتوان گفت که بازی BioShock Remastered به طور موثر از ۶ هسته پردازنده استفاده میکند.

بنچمارک مصرف حافظه BioShock

تست حافظه رم بازی روی سیستمی متشکل از پردازنده Intel Core i7-5960X نسل هازول «Haswell-E» انجام شده که برای سوکت LGA 2011-3 عرضه شده و از فرکانس کلاک ۳۰۰۰ مگاهرتزی استفاده میکند. این پردزنده میتواند از ۱۶ گیگابایت حافظه DDR4 با فرکانس کاری ۲۴۰۰ مگاهرتز پشتیبانی کند.

بنچمارک بازی BioShock Remastered

اگر سیستم شما ۶ گیگابایت حافظه رم داشته باشید، عنوان BioShock Remastered از رقمی معادل ۲.۶ گیگابایتش استفاده میکند، اگر ۸ گیگابایت دارید، ۲.۶ گیگابایتش را مصرف میکند، اگر از ۱۶ گیگابایت حافظه استفاده میکنید، در زمان اجرای بازی مصرفی معادل ۲.۸ گیگابایت خواهید داشت و در نهایت اگر از ۳۲ گیگابایت حافظه استفاده میکنید، مصرفی معادل ۴ گیگابایت را تجربه خواهید کرد.

بنچمارک مصرف حافظه BioShock Remastered

بنچمارک بازی BioShock Remastered

این بدین معناست که اگر سیستم شما ۶ گیگابایت حافظه رم داشته باشید، عنوان BioShock Remastered از رقمی معادل ۴.۳ گیگابایتش استفاده میکند، اگر ۸ گیگابایت دارید، ۴.۵ گیگابایتش را مصرف میکند، اگر از ۱۶ گیگابایت حافظه استفاده میکنید، در زمان اجرای بازی مصرفی معادل ۵.۳ گیگابایت خواهید داشت و در نهایت اگر از ۳۲ گیگابایت حافظه استفاده میکنید، مصرفی معادل ۷ گیگابایت را تجربه خواهید کرد.

منبع gamegpu
راي شما
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars6 Stars7 Stars8 Stars9 Stars10 Stars
Loading...

نوشته شده در بنچمارک بازی ها

آخرین نقد و بررسی ها
بررسی کارت گرافیک Gigabyte GTX 1050 Ti G1 Gaming 4 GB

بررسی کارت گرافیک Gigabyte GTX 1050 Ti G1 Gaming 4 GB

تاريخ بررسي: ۱۴ دی, ۹۵
بررسی کارت گرافیک MSI RX 480 Gaming X 8 GB

بررسی کارت گرافیک MSI RX 480 Gaming X 8 GB

۹ دی, ۹۵

9.4

بررسی کارت گرافیک ASUS ROG STRIX GTX 1060 OC 6GB

بررسی کارت گرافیک ASUS ROG STRIX GTX 1060 OC 6GB

۱۶ آذر, ۹۵

9.0

بررسی مانیتور AOC Agon AG271QG

بررسی مانیتور AOC Agon AG271QG

۵ آذر, ۹۵

9.4

بررسی کارت گرافیک Palit GTX 1080 GameRock Premium

بررسی کارت گرافیک Palit GTX 1080 GameRock Premium

۱۹ آبان, ۹۵

9.8

روزی سگی، شیری را گفت: با من ستیز کن؛ شیر سر باز زد؛ سگ گفت: نزد تمام سگان خواهم گفت شیر از مقابله با من می هراسد. شیر گفت: سرزنش سگان را خوشتر دارم تا شماتت شیران، که گویند چون شیری باشد که با سگی پنجه در پنجه شده

×
بنچمارک بازی Sid Meier's Civilization VI
شاخه: بنچمارک بازی ها

بنچمارک بازی Sid Meier’s Civilization VI

تــیم گارد3دی

تیم گــارد3دی (Guard3d.com) سعی بر ارائه مطالب متفاوت در زمینه سخت افزار و بازی دارد و امیدوار است در این زمینه بهترین عملکرد را داشته باشد . تیم گـــارد فعالیت خود را به صورت رسمی از تاریخ 2013-10-14 برابر با 1392-07-22 آغاز کرده و تمامی مطالب تولید شده توسط این سایت برای صاحبین آن محفوظ میباشد. کپی مطالب تنها با ذکر نام (Guard3d.com) مجاز است و ما از کپی مطالب بدون ذکر دقیق لینک منبع به صفحه مطلب راضی نیستیم. امیدواریم رضایت شما را جلب کنیم .

شبکه های اجتماعی

کپی رایت 2013 © تمامی حقوق نزد Guard3d محفوظ است | طراحی و کدنویسی توسط hosseincode

error: نمیتوانید کپی کنید!!! فقط لینک صفحه برای آدرس دهی به این مطلب قابل کپی است