بنچمارک بازی Fallout 4 با بسته High Resolution Texture

عنوان Fallout 4 از آن دست عناوین آخرالزمانی بسیار پرطرفداری است که پیش از ۱ سال پیش عرضه شد و با استقبال خوبی هم مواجه شد. Fallout 4 پنجمین قسمت از سری بازی های معروف به Fallout است که توسط بتسدا ساخته شده و داستانش حدود ۲۰۰ سال قبل از اتفاقات Fallout 3 رخ میدهد. کاراکتر اصلی بازی به عنوان تنها بازمانده Vault 11 (همان پناه گاه های ضد اتمی) است. پناهگاهی که در منطقه بوستون ایالت ماساچوست (Massachusetts) واقع شده و یکی از مهمترین مناطق آمریکا است.

شهر بوستون از آن جایی مهم است که بستر حوادثی بود که در نهایت منجر به «آنقلاب آمریکا» شد. جایی که «نبرد لکزینگتون» رخ داد و نتیجه آن جدائی سیزده ایالت آمریکای شمالی از بریتانیا و تأسیس ایالات متحدهٔ آمریکا بود. در واقع بستر داستانی بازی در این منطقهه و با توجه به جنگ اتمی و نابودی سیاره زمین و ناه گرفتن انسان ها در Vault ها روایت میشود. عنوان Fallout 3 سال ۲۰۰۸ منتشر شد و داستانش در واشنگتن دی. سی دنبال می‌شد و Fallout: New Vegas نیز در سال ۲۰۱۰ در دسترس کاربران قرار گرفت که داستانش به عنوان یک نسخه جانبی ربطی به Fallout 4 ندارد.

در مورد Fallout 4 مطالب مختلفی از جمله «بررسی فنی بازی Fallout 4 روی Xbox One و PS4»؛ «بنچمارک Volumetric Light بازی Fallout 4 روی کارت های انویدیا و AMD»؛ «آیا Fallout 4 یک بازی نسل بعدی است یا خیر؟!» و «تست و بنچمارک بازی Fallout 4» را منتشر کردیم که خواندنش خالی از لطف نیست. اما به تازگی برای Fallout 4 بسته بروز رسانی گرافیکی جدیدی تحت عنوان High Resolution Texture Pack یا در اصطلاح HRT منتشر شده که بافت های بازی را تا حد زیادی با کیفیت تر و بهینه تر از قبل میکند. هدف این بنچمارک، بررسی عملکرد این بسته گرافیکی برای بافت های گرافیکی بازی Fallout 4 است.

نگاهی به موتور گرافیکی بازی Fallout 4

Fallout 4 از موتور گرافیکی Creation Engine استفاده میکند که پیش از این در دو بازی Metal Gear Solid V: The Phantom Pain و Assassin’s Creed Syndicate مورد استفاده قرار گرفته و یک موتور Physically-Based Lighting یا مبتنی بر نورپردازی فیزیکی است. رندرینگ مبتنی بر نور «Physically-Based Lighting» اساس کاری مشابهی همچون رندرینگ مبتنی بر فیزیک «Physically Based Rendering» دارد و وجودش همچون پلتفرم DirectX برای هر بازیسازی مهم و ضروری است.

اساس کاری این رندر بر روی سه محور «Specular – Reflection»، «روش های جذب پرتوهای نوری و بازتاب گرمایی آنها از سطوح» و در نهایت «Scattering» متمرکز است. هدف رندرینگ مبتنی بر نور «PBL» این است که اطلاعات مربوط به روشنایی هر جسمی را در اختیار طراح قرار میدهد و علاوه بر آن هر کاراکتر دیگری که در صحنه بازی حضور دارد، میتوانند از روشنایی دیگر منابع نوری هم استفاده کند تا مثلاً میزان شفافیت بصری خوشد ار حفظ کند. یعنی شبیه همان روشی که در نورپردازی پیشرفته HDR استفاده میشود.

در کنار این موارد باید بگوییم که در PBL تک تک منابع نوری موجود در صحنه میتوانند بافت گذاری شوند و هر کدام از منابع نوری یک پروفایل و توان کسینوسی برای شکل‌دادن به زاویه انتظار نور دارند. این روش تقریبا شبیه همان روش های نورپردازی بسیار پیشرفته ای است که در انیمیشن های مختلف استفاده میشود. تمام حالت های مختلف نورپردازی PBL مبتنی بر قوانین فیزیک نوری است و بر پایه آن طراحی شده تا از لحاظ بصری با واقع گرایانه ترین تصویر ممکن مواجه شویم.

بنچمارک بازی Fallout 4 با بسته High Resolution Texture

به صورت کلی، از تکنیک رندرینگ مبتنی بر نور «PBL» بیشتر برای فضاهای باز استفاده میشود. چیزی که در Fallout 4 به وضوح دیده میشود. در همین زمینه لازم به اشاره است که Fallout 4 از قابلیت Volumetric Light Effects برای کارت های انویدیا استفاده میکند که عموماً افکت های نوری پیشرفته را به صفحه های رندر شده اضافه میکند که نتیجه آن افزایش واقع گرایی بیشتر در عناوینی است که از سیستم چرخه شبانه-روز داینامیک استفاده میکنند.

این تکنیک به جای استفاده از تاثیرات پسا پردازش «Post- Processing Effects» از تسلیشن «Tessellation» سخت افزاری استفاده میکند و با اینکه توسط انویدیا توسعه داده میشود، اما بتسدا «Bethesda» مدعی است بدون هیچ مشکلی روی پلتفرم های مختلف اجرا میشود. با توجه به توضیحاتی که دادیم، باید عرض کنیم که موتور گرافیکی Creation Engine به صورت اختصاصی برای سری Fallout و همینطور عناوین آینده بتسدا تولید شده و قرار است به جای موتور منسوخ شده Gamebryo در دیگر تولیدات این استدیو مورد استفاده قرار بگیرد.

موتور گرافیکی Gamebryo پیش از این در ساخت بازی هایی همچون The Elder Scrolls IV: Oblivion و عنوان The Elder Scrolls III: Morrowind و همچنین Fallout 3 مورد استفاده قرار گرفته بود. با این حال بتسدا ترجیح داد این موتور قدیمی را بازنشسته کند تا فضای کافی برای موتور گرافیکی جدید Creation Engine باز شود. از طرفی؛ اولین بازی ساخته شده با Creation Engine عنوان بسیار محبوب The Elder Scrolls V: Skyrim بود که از دو قابلیت سایه پردازی زنده «Real-Time Shadows» و جزئیات بیشتر برای اجسامی در فواصل دور استفاده میکرد.

بنچمارک بازی Fallout 4 با بسته High Resolution Texture

نسخه جدید Creation Engine با پشتیبانی از دو ویژگی بسیار مهم Physically-Based Lighting و Volumetric lighting برای ساخت بازی Fallout 4 به روز رسانی شد تا به عنوان یک موتور گرافیکی مدرن، در کنار دیگر رقبایش به رقابت ادامه دهد. بازی Fallout 4 عنوانی است که از Nvidia GameWorks پشتیبانی میکند و تقریباً یک عنوان انویدیا محور است، با این حال بتسدا «Bethesda» مدعی است که بازی آنها برای سخت افزارهای AMD هم بهینه است. بنابراین انتظار نداریم Fallout 4 در حالت استفاده از قابلیت HairWorks چیزی مثل Assassin’s Creed Unity, Batman: Arkham Knight, Project CARS یا The Witcher III: Wild Hunt باشد.

استدیو بتسدا «Bethesda» تاکید کرده Fallout 4 نسخه PC همچون نسخه های کنسولی بازی نیست و هیچ محدودیت فریم ریتی در این بازی روی PC وجود ندارد و هر کاربری با توجه به قدرت سیستمش میتواند از کیفیت متفاوتی در بازی Fallout 4 برخوردار باشد.

تنظیمات گرافیکی بازی Fallout 4

Fallout 4 از رنج وسیعی از تنظیمات گرافیکی استفاده میکند و تمامی تست های انجام شده به صورت استاندارد و با استفاده از نرم افزار MSI Afterburner روی سه رزولوشن ۱۹۲۰×۱۰۸۰ ،۲۵۶۰×۱۶۰۰ و ۳۸۴۰×۲۱۶۰ و با بالاترین سطح ممکن انجام شده است (به صورت پیش فرض با سطح کیفی Maximum). همچنین قابل ذکر است که Fallout 4 از پیکربندی SLI پشتیبانی میکند ولی از AMD CrossFireX پشتیبانی نمیشود.

از آنجایی که بین دو نسخه High Resolution Texture Pack عنوان Fallout 4 و نسخه معمولی این بازی تفاوت زیادی وجود ندارد، بنچمارک مقایسه عملکرد تراشه گرافیکی «GPU» و پردازنده «CPU» را نمیگذاریم و تنها به تغییرات عملکرد همین بسته در بازی اکتفا میکنیم. مهمترین تغییرات ایجاد شده مربوط به مقدار مصرف حافظه ویدئویی و حافظه سیستم است که در ادامه میتوانید ببینید.

بنچمارک Fallout 4 در ۱۹۲۰×۱۰۸۰

بنچمارک بازی Fallout 4 با بسته High Resolution Texture

برای اجرای Fallout 4 در رزولوشن ۱۹۲۰x1080p پیشنهاد میشود برای دریافت حداقل فریم ریت ممکن میتوانید از Radeon RX 460 و GeForce GTX 770 و حتی در حالتی بهتر از Radeon R9 280X استفاده کنید.

بنچمارک Fallout 4 در ۲۵۶۰×۱۴۴۰

بنچمارک بازی Fallout 4 با بسته High Resolution Texture

در این رده بهترین کارت هایی که میتوانند با حداقل قیمت فریم ریت مناسبی رندر کنند، Radeon R9 380X و GeForce GTX 780 Ti و برای اطمینان بیشتر هم میتوانید از Radeon R9 290 یا GeForce GTX 970 انویدیا استفاده کنید.

بنچمارک Fallout 4 در ۳۸۴۰×۲۱۶۰

بنچمارک بازی Fallout 4 با بسته High Resolution Texture

این بنچمارک نشان میدهد در بدترین حالت ممکن برای اجرای Fallout 4 در رزولوشن ۳۸۴۰×۲۱۶۰ به Radeon R9 Fury X یا GeForce GTX 1080 نیاز دارید.

بنچمارک حافظه ویدئویی Fallout 4

این تست با نرم افزار MSI Afterburner و در دو رزولوشن ۱۹۲۰×۱۰۸۰ و ۲۵۶۰×۱۴۴۰ با فعال بودن Anti-Aliasing انجام شده و نشان دهنده این است اگر بازی را روی رزولوشن ۱۹۲۰×۱۰۸۰ اجرا میکنید به حداقل کارتی با ۲۰۴۸ مگابایت (۲ گیگابایت) حافظه ویدئوییی نیاز دارید، اگر بازی را با رزولوشن ۲۵۶۰×۱۴۴۰ انجام میدهید، باز هم با کارتی با حافظه ۲۰۴۸ مگابایت (۲ گیگابایت) و اگر با رزولوشنن ۳۸۴۰×۲۱۶۰ بازی میکنید، به کارتی با حافظه ۳۰۷۶ مگابایت (۳ گیگابایت) نیاز خواهید داشت!

بنچمارک بازی Fallout 4 با بسته High Resolution Texture

مهمترین تفاوت اجرای Fallout 4 در بروز رسانی High Resolution Texture و نسخه اصلی بازی در مقدار مصرف حافظه ویدئویی است که در این دو بنچمارک قابل مشاهده است. در تصویر فوق و در رزولوشن ۳۸۴۰×۲۱۶۰ حداکثر ۳ گیگابایت مصرف حافظه ویدئویی داریم. مصرف این مقدار در بروز رسانی High Resolution Texture به شرح تصویر زیر است.

بنچمارک بازی Fallout 4 با بسته High Resolution Texture

همانطور که مشاهده میکنید، برای اجرای بازی با رزولوشن ۱۹۲۰×۱۰۸۰ به حداکثر کارت گرافیکی با ۴۰۹۶ مگابایت حافظه ویدئویی نیاز داریم و با همین مقدار حافظه هم میتوانیم allout 4 را در بروز رسانی High Resolution Texture با رزولوشن ۲۵۶۰×۱۴۴۰ اجرا کنیم. اما برای اجرای بازی با این بروز رسانی گرافیکی در در رزولوشن ۳۸۴۰×۲۱۶۰ به حافظه گرافیکی قویتری معادل ۶ گیگابایت نیاز داریم که این مقدار حافظه گرافیکی فقط در کارت های گران قیمت و رده بالا وجود دارد.

بنچمارک پردازنده Fallout 4

تست عملکرد پردازنده بازی Fallout 4 نشان میدهد که عملکرد پردازنده و فشار بار پردازشی کاملاً در حد مطلوبی قرار دارد و روی تمامی پردازنده های موجود و قدیمکی به خوبی کار میکند.

بنچمارک بازی Fallout 4 با بسته High Resolution Texture

بنچمارک پردازنده  با پردازنده های اینتل

بنچمارک بازی Fallout 4 با بسته High Resolution Texture

بنچمارک پردازنده Fallout 4 با پردازنده های AMD

بنچمارک بازی Fallout 4 با بسته High Resolution Texture

نتایج تست ها نشان میدهد بازی Fallout 4 برای اجرای مناسب هوش مصنوعی و … به یک پردازنده با پشتیبانی از ۸ رشته پردازشی «Threads» نیاز دارد. این پردازنده میتواند یک پردازنده ۴ هسته ای نسل جدید و حتی قدیمی باشد. البته به نظر ما بهتر است برای اجرا صحیح بازی از پردازنده های ۴ هسته ای جدید و یا قدیمی اسکای لایک و کبی لایک با قابلیت پشتیبانی از فناوری Hyper Training استفاده شود تا بعدها و مخصوصاً در عناوین بزرگ دیگری که به زودی روانه بازار میشوند مشکلی پیش نیاید.

بنچمارک مصرف حافظه Fallout 4

بنچمارک بازی Fallout 4 با بسته High Resolution Texture

تست حافظه رم بازی روی سیستمی متشکل از پردازنده Intel Core i7-5960X نسل هازول «Haswell-E» انجام شده که برای سوکت LGA 2011-3 عرضه شده و از فرکانس کلاک ۳۰۰۰ مگاهرتزی استفاده میکند. این پردازنده میتواند از ۱۶ گیگابایت حافظه DDR4 با فرکانسس کاری ۲۴۰۰ مگاهرتز پشتیبانی کند و همانطور که تصویر بالا نشان میدهد؛ Fallout 4 در رزولوشن ۱۹۲۰×۱۰۸۰ حدود ۵ گیگابایت مصرف حافظه رم دارد.

این بدین معناست که اگر سیستم شما ۱۲ گیگابایت حافظه رم داشته باشد، عنوان Fallout 4 از رقمی معادل ۵ گیگابایتش استفاده میکند، اگر ۱۶ گیگابایت دارید، ۵.۳ گیگابایتش مصرف میشودو اگر از ۳۲ گیگابایت حافظه استفاده میکنید، در زمان اجرای بازی مصرفی معادل ۵.۶ گیگابایت خواهید داشت.

بنچمارک بازی Fallout 4 با بسته High Resolution Texture

اما زمانی که از بروز رسانی High Resolution Texture برای اجرای بازی Fallout 4 استفاده میکنیم، با مصرف بیشتری مواجه میشویم. یعنی اگر سیستم شما ۱۲ گیگابایت حافظه رم داشته باشد، Fallout 4 از رقمی معادل ۵.۳ گیگابایتش استفاده میکند، اگر ۱۲ گیگابایت دارید، ۶ گیگابایتش مصرف میشود، اگر از ۱۶ گیگابایت حافظه استفاده میکنید، در زمان اجرای بازی مصرفی معادل ۶.۴ گیگابایت خواهید داشت و در نهایت اگر از ۳۲ گیگابایت حافظه استفاده میکنید، مصرفی معادل ۶.۷ گیگابایت را تجربه خواهید کرد.

منبع gamegpu
راي شما
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars6 Stars7 Stars8 Stars9 Stars10 Stars
Loading...
  1. محمد says:

    نه رم ۱۶ گیگه و cpu هم i7 4930k
    موقع نگاه کردن فیلمو سریال بعضی وقتا یه حالت موج البته زیاد قابل دید نیست ولی میشه احساس کرد تو تصویر دیده میشه ورژن درایور هم ۳۷۸.۴۹ مخصوص ۹۸۰ از سایت جیفورس دانلود کردم نمیدونم دلیلش چیه ؟‌

    • حسین
      حسین says:

      عجیبه! با نرم افزارهای بهینه سازی، ویندوز رو بهینه کنید، اگر مشکل حل نشد، یکبار ویندوز رو مجدد نصب کنید و تمامی نرم افزارها رو مجدد به نصب و به آخرین ورژن ارتقا بدید. ضمن اینکه ممکنه سیستم شما ویروسی شده باشه! بنابریان قبل از نصب مجدد ویندوز، ویروس یابی کنید.

  2. محمد says:

    کلا میخواستم بدونم کدوم بهتره dvi یا hdmi

  3. محمد says:

    سلام یه سوال من همیشه ارز کابل dvi استفاده میکردم برای تنوع از hdmi استفاده کردم تو همین بازی احساس میکنم یکم البته خیلی کم لگ پیدا کرده واسه چیه ؟‌کارت گرافیکم ۹۸۰ و مانیتور ایسوس ۱۰۸۰p هست

    • حسین
      حسین says:

      سلام، لگ شما ربطی به کابل نداره، چون فقط یه واسطه هست که اطلاعات و منتقل میکنه. مهم پورت HDMI هست که میتونه پهنای باند مورد نیاز بازی رو تا رزولوشن ۲K منتقل کنه و مشکلی ایجاد نمیشه. برای رزولوشن بالاتری مثل ۴K هم حتما باید برید سراغ HDMI 2.0 یا DisplayPort که در بخش مقالات/ مانیتور مطالب خوبی در موردش نوشتیم.

      بنابراین؛ لگ شما دلایل فنی داره، یا درایور گرافیکی بهینه نیست، یا بازی مورد نظر بهینه نیست، یا رم و یا پردازنده سیستم ضعیفه.

حسین

زندگی نامه

نوشته شده در بنچمارک بازی ها

آخرین نقد و بررسی ها
بررسی کارت گرافیک GeForce GTX 1080 Ti Founders Edition

بررسی کارت گرافیک GeForce GTX 1080 Ti Founders Edition

تاريخ بررسي: ۲۷ اسفند, ۹۵
بررسی کارت گرافیک MSI GTX 1050 Ti Gaming X 4 GB

بررسی کارت گرافیک MSI GTX 1050 Ti Gaming X 4 GB

۱۲ بهمن, ۹۵

9.0

بررسی کارت گرافیک Gigabyte GTX 1050 Ti G1 Gaming 4 GB

بررسی کارت گرافیک Gigabyte GTX 1050 Ti G1 Gaming 4 GB

۱۴ دی, ۹۵

9.0

بررسی کارت گرافیک MSI RX 480 Gaming X 8 GB

بررسی کارت گرافیک MSI RX 480 Gaming X 8 GB

۹ دی, ۹۵

9.4

بررسی کارت گرافیک ASUS ROG STRIX GTX 1060 OC 6GB

بررسی کارت گرافیک ASUS ROG STRIX GTX 1060 OC 6GB

۱۶ آذر, ۹۵

9.0

روزی سگی، شیری را گفت: با من ستیز کن؛ شیر سر باز زد؛ سگ گفت: نزد تمام سگان خواهم گفت شیر از مقابله با من می هراسد. شیر گفت: سرزنش سگان را خوشتر دارم تا شماتت شیران، که گویند چون شیری باشد که با سگی پنجه در پنجه شده

×
کارت گرافیک Colorful iGame GTX 980 Ti 6GB
شاخه: بررسی سخت افزار,کارت گرافیک

بررسی کارت گرافیک Colorful iGame GTX 980 Ti 6GB

تــیم گارد3دی

تیم گــارد3دی (Guard3d.com) سعی بر ارائه مطالب متفاوت در زمینه سخت افزار و بازی دارد و امیدوار است در این زمینه بهترین عملکرد را داشته باشد . تیم گـــارد فعالیت خود را به صورت رسمی از تاریخ 2013-10-14 برابر با 1392-07-22 آغاز کرده و تمامی مطالب تولید شده توسط این سایت برای صاحبین آن محفوظ میباشد. کپی مطالب تنها با ذکر نام (Guard3d.com) مجاز است و ما از کپی مطالب بدون ذکر دقیق لینک منبع به صفحه مطلب راضی نیستیم. امیدواریم رضایت شما را جلب کنیم .

شبکه های اجتماعی

کپی رایت 2013 © تمامی حقوق نزد Guard3d محفوظ است | طراحی و کدنویسی توسط hosseincode

error: نمیتوانید کپی کنید!!! فقط لینک صفحه برای آدرس دهی به این مطلب قابل کپی است