بررسی فنی بازی Battlefield 1

بازی Battlefield 1 با موتور گرافیکی Frostbite 3.5 ساخته شده و اولین بازی ای که با این موتور ساخته شد؛ عنوان Battlefield: Bad Company است که با سیستم فیزیک ذره ای قدرتمندش برای اولین بار در سال ۲۰۰۸ روانه بازار بازی های ویدئویی شد و با استقبال بسیار خوبی هم مواجه شد. موتور Frostbite به عنوان جانشین موتور از رده خارج Refractor طراحی شده که پیش از این در عناوینی همچونBattlefield 1942 ،Battlefield Vietnam  Rallisport Challenge ،Battlefield 2 ،Battlefield Heroes و Battlefield Online و مورد استفاده قرار گرفته بود.

موتوری که در ساخت Battlefield 1 مورد استفاده قرار گرفته؛ چهارمین نسخه از موتور Frostbite محسوب میشود که در کنار یک نسخه مخصوص موبایل به نام Frostbite Go توانسته از جایگاه مناسبی در بین استدیوهای بازی سازی برخوردار شود. Frostbite را میتوان نوعی باندل گرافیکی نامید که خودش از چند موتور جانبی دیگر مثل موتور گرافیکی؛ موتور صوتی و موتور فیزیکی با پشتیبانی از رابط های نرم افزاری مخصوصی مثل DirectX 9 ،DirectX 10 و DirectX 10.1 و DirectX 11 است که میتواند تمامی نیازهای بازیسازان را برطرف کند.

اما مهمترین ویژگی نسخه چهارم این موتور بهینه سازی کامل آن برای پشتیبانی بهتر از پردازنده های چند هسته ای «Multi-Core Processors» است. اما از مهمترین فاکتورهای بصری این موتور میتوان به سیستم تخریب پذیری قدرتمند و پشتیبانی از طراحی محیط هایی وسیع اشاره کرد. چیزی که در بسیاری از عناوین طراحی شده با این موتور مشهود بوده و علاوه بر دو مورد فوق باید به پشتیبانی این موتور از تکنیک های قدرتمندی همچون Dynamic Lighting، تکنیک HBAO، تکنیک Procedural Shading و Post-Effects هایی همچون HDR و Depth of Field اشاره کرد که در کنار سیستم ذرات «Particle System» و تکنیک های بافت زنی همچون Bump Mapping از این موتور یک هیولای بی رقیب ساخته تا آن را جزو یکی دو موتور قدرتمند بازیسازی فعلی بدانیم.

موتور گرافیکی Frostbite میتواند محیط های بزرگی به ابعاد حداکثر ۳۲ کیلومتر مربع و با ۴ کیلومتر عمق یا فضای محیطی را طراحی کند که در نوع خودش بی نظیر است. علاوه بر این موارد باید اشاره کنیم که این موتور برای صدا گذاری از ابزار داخلی ویژه ای استفاده میکند که آن را از هر نوع سیستم مخصوص طراحی صدای بازی مثل EAX بی نیاز میکند. بازی Battlefield 1 روی سیستمی متشکل از پردازنده Intel i7 4930K با سرعت اورکلاک شده هسته ۴.۲ گیگاهرتزی و ۸ گیگابایت حافظه رم DDR3 تست شده است.

دو کارت گرافیک GTX 980Ti و GTX 690 هم وظیفه پردازش گرافیکی بازی را به عهده گرفتند و از سیستم عامل ونیدوز ۱۰ نسخه ۶۴ بیتی هم برای اجرای بازی استفاده شده است. برای اجرای بهتر بازی هم از آخرین نسخه درایور گرافیکی انویدیا استفاده شده است. ما در «بنچمارک بازی Battlefield 1» گفته بودیم که از دو پیکربندی گرافیکی AMD CrossFireX و SLI در این Battlefield 1 پشتیبانی به عمل نیامده، اما ظاهراً در آخرین بروز رسانی بازی این پروفایل برای بازی Battlefield 1 درنظر گرفته شده تا دیگر نیازی به استفاده از نرم افزارهای جانبی همچون Inspector Tool  نباشد.

بازی Battlefield 1 در بخش پردازنده یک بازی پر مصرف و سنگین محسوب میشود و این مورد به خصوص در مسابقات Conquest بخش چند نفره آنلاین دیده میشود. در مُد ۶۴ بازیباز به صورت همزمان میتوانند نقش آفرینی کند و یکی از جذابیت ترین مُدهای حالت آنلاین محسوب میشود. نتایج تست پردازنده بازی Battlefield 1 نشان میدهند که برای اجرای مناسب هوش مصنوعی و … به پردازنده ای با ۸ رشته پردازشی یا «Threads» (یعنی ۴ هسته ای با ۴ هسته مجازی) نیاز دارد تا بتواند به طور مفیدی برای اجرای دستور العمل هایش استفاده از آن بهره ببرد.

بررسی فنی بازی Battlefield 1

این مقدار برای پردازش دقیق شبیه سازی های مختلفی مثل پردازش فیزیک، آب، هوش مصنوعی و … کاربرد دارد. بنابراین توصیه میکنیم برای اجرای بازی از حداقل پردازنده ای ۴ هسته ای استفاده کنید. استفاده از پردازنده ای کمتر از ۴ هسته میتواند در روند بازی اختلال ایجاد کند. لازم به ذکر است که Thread یا رشته اجرایی/ محاسباتی  در سیستم های چند پردازنده‌ای یا چندهسته ای می توانند به صورت جداگانه و همزمان توسط هر کدام از پردازندها یا هسته ها اجرا شوند و  و منابع مختلفی «مثل حافظه» را در میان خود به اشتراک بگذارند.

این حالت در سیستم ۶۴ بیتی بسیار موثر است و میتواند موجب افزایش بهبود فرآیند پردازشی شود. البته استفاده از یک پردازنده ۶ هسته ای با پشتیبانی از ویژگی Hyper Threading میتواند قدرت مناسبی برای اجرای بازی Battlefield 1 دراختیار بازیباز بگذارد، اما استفاده از یک پردازنده های ۴ هسته ای که از قابلیت Hyper Threading استفاده نمیکند، ممکن است اجرای بازی با سرعت ۶۰ فریم را محدود کند و فریمی کمتر را برای بازی فراهم میکند.

اما با فعال کردن ویژگی Hyper Threading در پردازنده هایی که از این قابلیت پشتیبانی میکنند، حتی روی سیستم هایی که از پردازنده ۸ هسته ای استفاده میکنند، شاهد افزایش عملکرد بازی خواهیم بود و در این حالت میتوانیم امیدوار باشیم که مقدار فریم ریت بازی حدود ۱۰-۱۵ فریم افزایش پیدا کند. این مورد با توجه به کیفیت گرافیکی بازی در مناطق مختلف نقشه بازی میتوانند متفاوت باشد و همواره شاهد یک مقدار فریم ثابت درطول اجرای بازی نخواهیم بود.

بررسی فنی بازی Battlefield 1

این موارد در کنار پشتیبانی موتور Frostbite 3 از ویژگی Multi-Threading موجب شده تا Battlefield 1 از نظر راندمان گرافیکی و بهینه بودن یکی از بهترین های حال حاضر باشد. پردازنده استفاده شده در این تست با وجود اینکه ۶۰ فریم رندر میکند، اما در کنار کارت های گرافیک فوق، ایجاد گلوگاه پردازنده میکند و همین مورد عاملی است برای کاهش کیفیت عملکرد بازی. بنابراین استفاده از یک پردازنه قدرتمند برای اجرای مناسب بازی که هم گلوگاه ایجاد نکند و هم فریم ریت مناسبی تولید کند بسیار مهم است.

اما از بحث پردازنده که بگذریم به کارت گرافیک میرسیم. Battlefield 1 از منظر گرافیکی یکی از خیره کننده ترین عناوین چند سال اخیر بازی های کامپیوتری است و به لطف استفاده گسترده از انبوهی از تکنیک های گرافیکی، ما با واقع گرایی بسیار بالایی از صحنه های جنگی مواجه ای که نمونه اش در کمتر عنوانی دیده شده است. طراحی محیط بی نظیر، سیستم تخریب پذیری فوق العاده و نقشه ای پرجزئیات از شاهکاری های Battlefield 1 است که حتی در عناوین قبلی همین سری هم به این صورت نبوده!

سیستم نور پردازی بازی با بیشترین جزئیات ممکن پردازش میشود، بسیاری از ساختمان های بازی قابل تخریب است، جزئیات شخصیت های بازی بسیار بالاست و صرف نظر از برخی ایراد اندکی همچون بارگذاری کند برخی اشیاء درون بازی که در سطوح کیفی مختلفی همچون High و Ultra دیده میشود، میتوانیم گرافیک بازی را درخشان توصیف کنیم. با این گرافیک نجومی که زیبایی که Battlefield 1 ارائه میکند، نیازی به سیستم بسیار قدرتمند هم ندارد و بسیاری از سیستم های فعلی میتوانند بازی را به خوبی اجرا کنند.

بررسی فنی بازی Battlefield 1

اگر بنچمارک بازی Battlefield 1 را دیده باشید، گفتیم کارت میان رده نسل قبلی همچون GTX 690 میتاند بازی را با سطح کیفی Ultra و رزولوشن ۱۰۸۰p با سرعت ۶۰ فریم اجرا کند و گل سرسبد نسل قبلی یعنی GTX 980Ti هم میتواند با همین شرایط به ۱۰۰ فریم بر ثانیه برسد که البته در برخی مواقع به دلیل محدودیت های پردازنده ممکن است با مقدار فریم کمتری مواجه شوید. GTX 980Ti در رزولوشن ۴K هم موفق عمل میکند و میتواند ۴۰-۵۰ فریم برای بازیباز رندر کند!

اما یکی از نقاط قوت Battlefield 1 پشتیبانی از بازی از پلتفرم DirectX12 است که حقیقتاً شگفت انگیر است! استفاده از مزایای این پلتفرم دراجرای بازی میتواند قابلیت های بسیاری را برای ما به اجرا بگذارد. اگر یادتان باشد DICE اولین استدیویی بود که روی منتل «Mantle» کار میکرد و به همین خاطر انتظار داشتیم از پلتفرم قدرتمند وُلکان «Vulkan» در Battlefield 1 پشتیبانی به عمل آید که اینطور نشد و این استدیو در نهایت تصمیم گرفت از پلتفرم DirectX12 در این بازی استفاده کند.

Battlefield 1 روی DX11 عملکرد بهتری به نسبت DX12 دارد واین موردروی معماری پاسکال «Pascal» و هازول «Haswell» هم صدق میکند! مثلاً اجرای بازی با کارتی همچون GTX 980Ti روی DX11 و DX12 حدود ۱۰ فریم اختلاف برای ما به همراه دارد و به طورکلی کیفیت اجرای بازی روی پلتفرم DirectX12 چندان ماسب به نظر نمیرسد و به همین دلیل اجرای بازی روی این پلتفرم پیشنهاد نمیشود. در زمینه استفاده از حافظه رم نیز Battlefield 1 در رزولوشن ۱۹۲۰×۱۰۸۰ به صورت کلی ۴۷۰۰ مگابایت از حافظه رم سیستم شما را به خودش اختصاص میدهد.

عنوان Battlefield 1 نسخه PC در مقایسه با کنسول های نسل هشتمی Xbox One و PS4 کیفیت به مراتب بهتری دارد و در میک مقایسه نه چندان مساوی، نسخه کامیپوتر «PC» علاوه بر گرافیک بهتر، در سیستم نورپردازی و بازتاب نور از سطح اجسام و همینطور سیستم سایه زنی قدرتمندتری به مخاطبش ارائه میکند. Battlefield 1 یکی از بهترین عناوین ۲۰۱۶ محسوب میشود و روی PC به سیستم خیلی قدرتمندیبرای اجرایش نیاز ندارید. در نهایت پیشنهاد میکنیم برای تجربه بهتر این بازی، اگر پردازنده شما از قابلیت Hyper Threading پشتیبانی میکند، حتما آن را فعال کنید تا شاهد عملکرد بهتری باشید.

منبع dsogaming
راي شما
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars6 Stars7 Stars8 Stars9 Stars10 Stars
Loading...
  1. مانی says:

    از تو device manager یک پردازشگر میبینم یعنی فعال نیست؟
    اگه فعالش کنم تو مولتی پلیر افت فریم ممکنه حداکثر تا چند باشه؟
    کارت گرافیک gtx 970
    رم ۱۶
    سی پی یو هم که گفتم

    • حسین
      حسین says:

      یعنی این فناوری رو نداره. من پردازنده شما رو برسری کردم و تا جایی که دیدم باید بگم که از Hyper Threading پشتیبانی نمیکنه. کلا پردازنده های سری Core i5 از فناوری HyperThreading پشتیبانی نمیکنند. در عوض از فناوری Intel Turbo Boost 2 پشتیبانی میکنه که میتونید فرکانس کاری پایه ۳.۲ گیگاهرتر رو با این ویژگی به حداکثر به ۳.۶ گیگاهرتز برسونید.

  2. مانی says:

    چطور باید hyper threading رو فعال کرد؟
    ایا این سی پی یو از hyper threading پشتیبانی میکنه؟
    Intel core i5 6500

    • حسین
      حسین says:

      سلام دوست عزیز، اول اینکه اگر پردازنده ای از فناوری Hyperthreading پشتیبانی کنه، این فناوری به صورت خودکار فعاله. دوم اینکه اگر احساس میکنید فعال نیست، میتونید از طریق تنظیمات Setup بایوس مادربرد (Hyper Threading=Enable) اون رو فعال کنید.

      این گزینه در هر مادربرد در برگه متفاوتی قرار گرفته! نکته بعدی اینه که با کلیک روی Device Manager (از نوار منوی پایین ویندوز) روی + Processors کلیک کنید و ببینید که دو پردازشگر و میبینید یا خیر؟! اگر میبینید فعاله و اگر نمیبینید، از طریق بایوس فعالش کنید. در کل؛ تو پردازنده های جدید به صورت پیش فرض فعال هست.

  3. AliSaeedi says:

    سلام ممنون بابت این همه زحمتی که میکشید
    چرا نمیشه صفحات سایتتون(Save As) ذخیره کرد

    • حسین
      حسین says:

      سلام دوست عزیز؛ برای جلوگیری از کپی ها زیاد، ذخیر و کپی در سایت و غیر فعال کردیم. شما برای ذخیره صفحه دو راه دارید:

      ۱- اگر برای خودتون میخواید باید مطلب مورد نظر و بوکمارک کنید
      ۲- اگر میخواید در سایت دیگه ای بذارید، لینک بالای صفحه (نوار آدرس) رو کپی کنید

حسین

زندگی نامه

نوشته شده در تحلیل فنی

آخرین نقد و بررسی ها
بررسی کارت گرافیک GeForce GTX 1080 Ti Founders Edition

بررسی کارت گرافیک GeForce GTX 1080 Ti Founders Edition

تاريخ بررسي: ۲۷ اسفند, ۹۵
بررسی کارت گرافیک MSI GTX 1050 Ti Gaming X 4 GB

بررسی کارت گرافیک MSI GTX 1050 Ti Gaming X 4 GB

۱۲ بهمن, ۹۵

9.0

بررسی کارت گرافیک Gigabyte GTX 1050 Ti G1 Gaming 4 GB

بررسی کارت گرافیک Gigabyte GTX 1050 Ti G1 Gaming 4 GB

۱۴ دی, ۹۵

9.0

بررسی کارت گرافیک MSI RX 480 Gaming X 8 GB

بررسی کارت گرافیک MSI RX 480 Gaming X 8 GB

۹ دی, ۹۵

9.4

بررسی کارت گرافیک ASUS ROG STRIX GTX 1060 OC 6GB

بررسی کارت گرافیک ASUS ROG STRIX GTX 1060 OC 6GB

۱۶ آذر, ۹۵

9.0

روزی سگی، شیری را گفت: با من ستیز کن؛ شیر سر باز زد؛ سگ گفت: نزد تمام سگان خواهم گفت شیر از مقابله با من می هراسد. شیر گفت: سرزنش سگان را خوشتر دارم تا شماتت شیران، که گویند چون شیری باشد که با سگی پنجه در پنجه شده

×
معماری AMD GCN
شاخه: AMD/ATI,بررسی سخت افزار,کارت گرافیک

بررسی تخصصی معماری GCN کمپانی AMD (بخش اول)

تــیم گارد3دی

تیم گــارد3دی (Guard3d.com) سعی بر ارائه مطالب متفاوت در زمینه سخت افزار و بازی دارد و امیدوار است در این زمینه بهترین عملکرد را داشته باشد . تیم گـــارد فعالیت خود را به صورت رسمی از تاریخ 2013-10-14 برابر با 1392-07-22 آغاز کرده و تمامی مطالب تولید شده توسط این سایت برای صاحبین آن محفوظ میباشد. کپی مطالب تنها با ذکر نام (Guard3d.com) مجاز است و ما از کپی مطالب بدون ذکر دقیق لینک منبع به صفحه مطلب راضی نیستیم. امیدواریم رضایت شما را جلب کنیم .

شبکه های اجتماعی

کپی رایت 2013 © تمامی حقوق نزد Guard3d محفوظ است | طراحی و کدنویسی توسط hosseincode

error: نمیتوانید کپی کنید!!! فقط لینک صفحه برای آدرس دهی به این مطلب قابل کپی است