بنچمارک بازی Battlefield 1

«نبرد در مقیاسی بزرگ» بهترین جمله ای است که میشود در وصف Battlefield 1 نوشت! جنگ های گسترده ای از خیابان های فرانسه تا محصاره شهرهای مهم اروپا تا رشته کوه های آلپ وتپه های شنی عربستان را میتوان در این جمله گنجاند. نبردهایی بزرگ در دریا و هوا و زمین؛ این شمایید که باید در جبه های مختلف نبرد به سمت پیروزی حرکت کنید و قله های موفقیت را تصاحب کنید. بازی Battlefield 1 برای بردنش ما به دوران اوج و شکوه جنگ جهانی ساخته شده و این تمام نبرد به هنر نمایی شما وابسته است.

بازی Battlefield 1 با موتور گرافیکی Frostbite 3.5 ساخته شده و اولین بازی ای که با این موتور ساخته شد؛ عنوان Battlefield: Bad Company است که با سیستم فیزیک ذره ای قدرتمندش برای اولین بار در سال ۲۰۰۸ روانه بازار بازی های ویدئویی شد و با استقبال بسیار خوبی هم مواجه شد. موتور Frostbite به عنوان جانشین موتور از رده خارج Refractor طراحی شده که پیش از این در عناوینی همچونBattlefield 1942 ،Battlefield Vietnam  Rallisport Challenge ،Battlefield 2 ،Battlefield Heroes و Battlefield Online و مورد استفاده قرار گرفته بود. موتوری که در ساخت Battlefield 1 مورد استفاده قرار گرفته؛ چهارمین نسخه از موتور Frostbite محسوب میشود که در کنار یک نسخه مخصوص موبایل به نام Frostbite Go توانسته از جایگاه مناسبی در بین استدیوهای بازی سازی برخوردار شود.

Frostbite را میتوان نوعی باندل گرافیکی نامید که خودش از چند موتور جانبی دیگر مثل موتور گرافیکی؛ موتور صوتی و موتور فیزیکی با پشتیبانی از رابط های نرم افزاری مخصوصی مثل DirectX 9 ،DirectX 10 و DirectX 10.۱ و DirectX 11 است که میتواند تمامی نیازهای بازیسازان را برطرف کند. اما مهمترین ویژگی نسخه چهارم این موتور بهینه سازی کامل آن برای پشتیبانی بهتر از پردازنده های چند هسته ای «Multi-Core Processors» است. اما از مهمترین فاکتورهای بصری این موتور میتوان به سیستم تخریب پذیری قدرتمند و پشتیبانی از طراحی محیط هایی وسیع اشاره کرد.

چیزی که در بسیاری از عناوین طراحی شده با این موتور مشهود بوده و علاوه بر دو مورد فوق باید به پشتیبانی این موتور از تکنیک های قدرتمندی همچون Dynamic Lighting، تکنیک HBAO، تکنیک Procedural Shading و Post-Effects هایی همچون HDR و Depth of Field اشاره کرد که در کنار سیستم ذرات «Particle System» و تکنیک های بافت زنی همچون Bump Mapping از این موتور یک هیولای بی رقیب ساخته تا آن را جزو یکی دو موتور قدرتمند بازیسازی فعلی بدانیم.

موتور گرافیکی Frostbite میتواند محیط های بزرگی به ابعاد حداکثر ۳۲ کیلومتر مربع و با ۴ کیلومتر عمق یا فضای محیطی را طراحی کند که در نوع خودش بی نظیر است. علاوه بر این موارد باید اشاره کنیم که این موتور برای صدا گذاری از ابزار داخلی ویژه ای استفاده میکند که آن را از هر نوع سیستم مخصوص طراحی صدای بازی مثل EAX بی نیاز میکند. نتایج بنچمارک نسخه بتای بازی Battlefield 1 را در زیر میتوانید ببینید.

تنظیمات گرافیکی بازی Battlefield 1

تمام تست ها به صورت استاندارد و با نرم افزار MSI Afterburner روی سه رزولوشن ۱۹۲۰×۱۰۸۰، ۲۵۶۰×۱۶۰۰ و ۳۸۴۰×۲۱۶۰ با کیفیت بی نهایت «Ultra» و روی بیش از ۲۵ کارت گرافیک از برندهای مختلف انجام شده است.  قابل ذکر است که دو پیکربندی گرافیکی AMD CrossFireX و SLI در این Battlefield 1 پشتیبانی نمیشوند.

رزولوشن ۱۹۲۰x1080 با (DX11)رزولوشن ۱۹۲۰x1080 با (DX12)
بنچمارک بازی Battlefield 1
بنچمارک بازی Battlefield 1

نتایج تست نشان میدهد ارزانترین کارت های گرافیک قابل اجرا روی DX11 دو کارت Radeon R7 370 و GeForce GTX 750 Ti هستند و در DX12 هم با همین دو کارت میتوانید از حداقل فریم ریت ممکن برای اجرای راحت بازی برخوردار شوید.

رزولوشن ۲۵۶۰x1600 با (DX11)رزولوشن ۲۵۶۰x1600 با (DX12)
بنچمارک بازی Battlefield 1
بنچمارک بازی Battlefield 1

برای اجرای بازی در رزولوشن ۲۵۶۰×۱۴۴۰ و با استفاده از DX11 بهترین کارت هایی که میتوانند فریم دهی خوبی داشته باشند به Radeon Rx 460 یا GeForce GTX 960 و حتی کارت های قدیمی تر Radeon HD 7950 و GeForce GTX 960 محدود میشوند. خوشبختانه اجرای بازی Battlefield 1 روی DX12 تفاوت زیادی ندارد و میتوانید با حداقل کارت هایی همچون Radeon R7 370 و GeForce GTX 960 و در حالتی بهتر Radeon RX 460 یا GeForce GTX 960 بازی را اجرا کنید.

رزولوشن ۳۸۴۰x2160 با (DX11)رزولوشن ۳۸۴۰x2160 با (DX12)
بنچمارک بازی Battlefield 1
بنچمارک بازی Battlefield 1

در این رزولوشن، معقول ترین فریم ریت را میتوانید با دو کارت Radeon R9 380X و GeForce GTX 780 of Ti بدست آورید و در حالت بهتر هم میتوانید با Radeon R9 290 یا GeForce GTX 980 در حالت DX11 فریم بهتری بگیرید. اما اجرای DX12 میتوانید با استفاده از دو کارت Radeon R9 380X یا GeForce GTX 970 معقول ترین فریم ریت ممکن را دریافت کنید و در بهترین حالت هم میتوانید از Radeon R9 290 و GeForce GTX 980 استفاده کنید.

بنچمارک حافظه ویدئویی Battlefield 1

بنچمارک بازی Battlefield 1

این تست با نرم افزار MSI Afterburner و در دو رزولوشن ۱۹۲۰×۱۰۸۰ و ۲۵۶۰×۱۴۴۰ و با فعال بودن Anti-Aliasing انجام شده و نشان دهنده این است که اگر بازی را در رزولوشن ۱۹۲۰×۱۰۸۰ اجرا کنید به ۳۰۷۶ مگابایت (۳ گیگابایت حافظه ویدئویی) و اگر روی رزولوشن ۲۵۶۰×۱۴۴۰ اجرا میکنید به ۴۰۹۶ مگابایت حافظه ویدئویی (۴ گیگابایت) و اگر در رزولوشن ۳۸۴۰×۲۱۶۰ اجرا میکنید به کارت گرافیکی با ۶۱۴۴ مگابایت حافظه ویدئویی (۶ گیگابایت) نیاز دارید.

بنچمارک پردازنده روی ۱۹۲۰x1080 با (DX11)بنچمارک پردازنده روی ۱۹۲۰x1080 با (DX12)
بنچمارک بازی Battlefield 1
بنچمارک بازی Battlefield 1

تست بنچمارک پردازنده نیز با حداکثر کیفیت ممکن «Maximum» روی رزولوشن ۱۹۲۰×۱۰۸۰ و با بیش از ۱۶ مدل پردازنده از دو برند مختلف اینتل و AMD انجام شده است. نتایج تست عملکرد پردازنده روی پردازنده های مختلف نشان میدهد که در زمینه پردازنده با مشکل جدی و عجیبی مواجه نیستیم و به طور کلی با عملکرد مناسبی در اجرای بازی مواجه میشویم. نتایج دو تست فوق نشان میدهد که عملکرد پردازنده برای اجرای بازی کافی است و فقط در حالت DX12 با کمی افزایش بار پردازشی مواجه ایم که تاثیر چندانی بر روند بازی ندارد.

بنچمارک پردازنده Battlefield 1 با پردازنده های اینتل

بنچمارک بازی Battlefield 1

بنچمارک پردازنده Battlefield 1 با پردازنده های AMD

بنچمارک بازی Battlefield 1

نتایج تست پردازنده بازی Battlefield 1 نشان میدهند که برای اجرای مناسب هوش مصنوعی و … به پردازنده ای با ۸ رشته پردازشی یا «Threads» (یعنی ۴ هسته ای با ۴ هسته مجازی) نیاز دارد تا بتواند به طور مفیدی برای اجرای دستور العمل هایش استفاده از آن بهره ببرد. این مقدار برای پردازش دقیق شبیه سازی های مختلفی مثل پردازش فیزیک، آب، هوش مصنوعی و … کاربرد دارد. بنابراین توصیه میکنیم برای اجرای بازی از حداقل پردازنده ای ۴ هسته ای استفاده کنید.

استفاده از پردازنده ای کمتر از ۴ هسته میتواند در روند بازی اختلال ایجاد کند. لازم به ذکر است که Thread یا رشته اجرایی/ محاسباتی  در سیستم های چند پردازنده‌ای یا چندهسته ای می توانند به صورت جداگانه و همزمان توسط هر کدام از پردازندها یا هسته ها اجرا شوند و  و منابع مختلفی «مثل حافظه» را در میان خود به اشتراک بگذارند. این حالت در سیستم ۶۴ بیتی بسیار موثر است و میتواند موجب افزایش بهبود فرآیند پردازشی شود.

بنچمارک مصرف حافظه Battlefield 1

بنچمارک بازی Battlefield 1

تست حافظه رم بازی روی سیستمی متشکل از پردازنده Intel Core i7-5960X نسل هازول «Haswell-E» انجام شده که برای سوکت LGA 2011-3 عرضه شده و از فرکانس کلاک ۳۰۰۰ مگاهرتزی استفاده میکند. این پردزنده میتواند از ۱۶ گیگابایت حافظه DDR4 با فرکانس کاری ۲۴۰۰ مگاهرتز پشتیبانی کند و همانطور که تصویر بالا نشان میدهد؛ Battlefield 1 در رزولوشن ۱۹۲۰×۱۰۸۰ به صورت کلی ۴۷۰۰ مگابایت از حافظه رم سیستم شما را به خودش اختصاص میدهد.

بنچمارک بازی Battlefield 1

این بدین معناست که اگر سیستم شما ۸ گیگابایت حافظه رم داشته باشید، عنوان Battlefield 1 از ۷.۷ گیگابایتش استفاده میکند،اگر از ۱۲ گیگابایت حافظه استفاده میکنید، در زمان اجرای بازی مصرفی معادل ۸.۲ گیگابایت خواهید داشت،اگر از ۱۶ گیگابایت حافظه استفاده میکنید، مصرفی معادل ۹.۳ گیگابایت و اگر ۳۲ گیگابایت حافظه رم دارید، در زمان اجرای بازی ۱۰.۲ گیگابایت مصرف حافظه را تجربه خواهید کرد.

نتیجه کلی بررسی گرافیکی Battlefield 1

نتایج بنچمارک بازی Battlefield 1 را در بالا مشاهده کردید. اما نتایج تست گرافیکی Battlefield 1 به همین جا ختم نمیشود و لازم است اشاره کنیم برای اجرای بهینه این بازی از یک سیستم ۶۴ بیتی با پشتیبانی از Direct X 12 استفاده شده که شامل پردازنده مرکزی Intel Core i7 6700K 4.00 GHz؛ کارت گرافیک GeForce GTX 980 Ti – 6GB و ۱۶ گیگابایت حافظه رم است. Battlefield 1 روی این سیستم با سطح کیفیت تصویر Ultra و فعال بودن تکنیک هایی نظیر تکنیک HBAO اجرا شده است.

نتیجه تست به وضوح حاکی از بهینه بودن و بهتر بودن گرافیک نسخه کامیپوتر «PC» به نسبت کنسول های نسل هشتمی Xbox One و PS4 است. نسخه کامیپوتر «PC» علاوه بر گرافیک بهتر در سیستم نورپردازی و بازتاب نور از سطح اجسام در کنار سیستم سایه زنی بهبود یافته نمایش بصری بهتری به مخاطبش ارائه میکند و در مجموع در تمامی زمینه های گرافیکی و تکنیک های استفاده شده عملکرد بهتری به نسبت کنسول های نسل هشتمی Xbox One و PS4 از خودش به نمایش میگذارد.

از طرفی، اگر بازی را روی Xbox One و PS4 مقایسه کنیم، کفه ترازو به سمت کنسول سونی سنگینی میکند و ما با توجه به قدرت سخت افزاری بهتر PS4 شاهد کیفیت بصری بهتری ب نسبت کنسول مایکروسافت هستیم. در کل نسخه نهایی بازی Battlefield 1 را میتوانیم یک عنوان بهینه ارزیابی کنیم که پس از نسخه بتای بازی موفق شده عملکرد مطلوبی روی پلتفرم های مختلف داشته باشد. Battlefield 1 با طیف گسترده ای از تنظیمات گرافیکی میتواند روی سیستم های مختلفی با قدرت های پردازشی مختلف به خوبی اجرا شود.

منبع gamegpu
راي شما
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars6 Stars7 Stars8 Stars9 Stars10 Stars
Loading...
  1. Mani says:

    ببخشید میشه یه مانیتور خوب برای گیم معرفی کنید با رزولوشن فول اچ دی
    بودجم حدود ۸۰۰هزار تومنه

  2. سروش says:

    لطفا بنچمارک cod iw رو قرار بدید برای مثال سایت guru3d قرار داد

  3. سروش says:

    لطفا بنچمارک cod iw رو قرار بدید برای مثال سایت guru3d قرار داده

حسین

زندگی نامه

نوشته شده در بنچمارک بازی ها

آخرین نقد و بررسی ها
بررسی کارت گرافیک GeForce GTX 1080 Ti Founders Edition

بررسی کارت گرافیک GeForce GTX 1080 Ti Founders Edition

تاريخ بررسي: ۲۷ اسفند, ۹۵
بررسی کارت گرافیک MSI GTX 1050 Ti Gaming X 4 GB

بررسی کارت گرافیک MSI GTX 1050 Ti Gaming X 4 GB

۱۲ بهمن, ۹۵

9.0

بررسی کارت گرافیک Gigabyte GTX 1050 Ti G1 Gaming 4 GB

بررسی کارت گرافیک Gigabyte GTX 1050 Ti G1 Gaming 4 GB

۱۴ دی, ۹۵

9.0

بررسی کارت گرافیک MSI RX 480 Gaming X 8 GB

بررسی کارت گرافیک MSI RX 480 Gaming X 8 GB

۹ دی, ۹۵

9.4

بررسی کارت گرافیک ASUS ROG STRIX GTX 1060 OC 6GB

بررسی کارت گرافیک ASUS ROG STRIX GTX 1060 OC 6GB

۱۶ آذر, ۹۵

9.0

روزی سگی، شیری را گفت: با من ستیز کن؛ شیر سر باز زد؛ سگ گفت: نزد تمام سگان خواهم گفت شیر از مقابله با من می هراسد. شیر گفت: سرزنش سگان را خوشتر دارم تا شماتت شیران، که گویند چون شیری باشد که با سگی پنجه در پنجه شده

×
بررسی کارت گرافیک Gigabyte GTX 1050 Ti G1 Gaming 4 GB
شاخه: بررسی سخت افزار,کارت گرافیک

بررسی کارت گرافیک Gigabyte GTX 1050 Ti G1 Gaming 4 GB

تــیم گارد3دی

تیم گــارد3دی (Guard3d.com) سعی بر ارائه مطالب متفاوت در زمینه سخت افزار و بازی دارد و امیدوار است در این زمینه بهترین عملکرد را داشته باشد . تیم گـــارد فعالیت خود را به صورت رسمی از تاریخ 2013-10-14 برابر با 1392-07-22 آغاز کرده و تمامی مطالب تولید شده توسط این سایت برای صاحبین آن محفوظ میباشد. کپی مطالب تنها با ذکر نام (Guard3d.com) مجاز است و ما از کپی مطالب بدون ذکر دقیق لینک منبع به صفحه مطلب راضی نیستیم. امیدواریم رضایت شما را جلب کنیم .

شبکه های اجتماعی

کپی رایت 2013 © تمامی حقوق نزد Guard3d محفوظ است | طراحی و کدنویسی توسط hosseincode

error: نمیتوانید کپی کنید!!! فقط لینک صفحه برای آدرس دهی به این مطلب قابل کپی است