بنچمارک بازی Aven Colony

Aven Colony یک عنوان شبیه سازی و استراتژی است که به صورت مستقل توسط Mothership Entertainment LLC طراحی و در سال ۲۰۱۷ توسط Team17 Digital Ltd برای رایانه های شخصی منتشر شده است. تشکیل جامعه و ساخت و توسعه شهرهای متفاوت در سیاره Aven Prime مهمترین هدفی است که سازنده این بازی برای بازیکنان در نظر گرفته و برای این امر نیز ویژگی های جالبی را به بازی افزوده تا هربازیبازی با توجه به سلیقه اش بتواند شهر مورد علاقه فضایی خودش را ایجاد و آن را مدیریت کند. Aven Prime حدود ۱۰۰۰ سال نوری از سیاره زمین فاصله دارد و در عمق کهکشان راه شیری است.

بازی دارای سیستم چرخه کامل شبانه/روز است که در این سیاره آن را سول «Sol» یا همان روح می‌نامند و بازیباز میتواند از منابع عظیمی همچون ستگاه‌های تولید اکسیژن، برق و انرژی و انواع ساختمان‌های صنعتی، شهری و غیره برای پیشبرد اهدافش استفاده کند. چرخه شبانه/روز اساساً در کره زمین یک هفته طول میکشد و چرخه شب در کره ایون پرایم همانند فصل زمستان در کره زمین است. یعنی در طی فصل زمستان تمام سیاره ایون پرایم منجمد می‌شود و بر این اساس پرورش منابع کشاورزی متوقف می‌شود و دستگاه‌های تولید برق، انرژی ناچیزی از برق را تولید می‌کنند.

در عنوان Aven Colony؛ بازیباز برای ساخت و توسعه شهرهایش سه نوع پهباد‌های پرنده یا همان درون «Drone» را در اختیار دارد که شامل درون‌های معمار، درون‌های پلیس و درون‌های نظافت‌ چی است که وظیفه ساخت و ساز، ارتقا و مدیریت جامعه شما را بر عهده دارند. از طرفی به عنوان یک چاشنی؛ در بازی ویروس‌های فضایی که با نام The Creep شناخته میشوند استفاده شده است، این ویروس ها بر روی ساختمان‌های شما می چسبند و آنها را ویران می‌کنند و شما نیز به عنوان مسئول شهر فضایی میتوانید با استفاده از درون‌های نظافت‌چی مخصوص، ساختمان های خود را از این ویروس‌ها پاکسازی کنید تا به جامعه شما آسیبی نرسانند.

چالش‌های محیطی نظیر طوفان‌های رعد و برق، گرد و غبار، گاز‌های سمی کشنده و سیستم افزایش روحیه شهروندان، قابلیت تولید غذا‌ها، نوشیدنی‌ها در کنار ماموریت های مختلف از جمله بخش هایی محسوب میشوند که بازیباز را تا مدت ها سرگرم میکنند. Aven Colony نیز همچون بازی Hellblade: Senua’s Sacrifice از DirectX 11 استفاده میکند و با موتور گرافیکی Unreal Engine 4 اپیک گیمز ساخته شده است. اولین عنوانی که با نسخه اول این موتور ساخته شده، Unreal سال ۱۹۹۸ میلادی است.

پس از این بازی بود که نسخه های مختلفی از این موتور در بیش از ۱۰۰ بازی بزرگ و کوچک مورد استفاده قرار گرفته که از جمله آنها میتوانیم به عناوین بزرگ و مشهوری همچون Deus Ex، Dishonored، Lineage II، Thief: Deadly Shadows، Postal 2، سری بازی های Brothers in Arms، عنوان ضد ایرانی Tom Clancy’s Splinter Cell، عنوان تاکتیکال Tom Clancy’s Rainbow Six و همچنین سری Unreal و Unreal Tournament اشاره کنیم.

این موتور گرافیکی در درجه اول برای عناوین شوتر اول شخص ساخته شده و طراحی آن هم بر پایه زبان سطح بالای C ++ است. به همین دلیل از پلتفرم هایی همچون ویندوز، لینوکس، Mac OS و Mac OS X و در کنسول ها نیز از کنسول منسوخ شده Xbox و Xbox 360 و همچنین PlayStation 2، PlayStation 3، PlayStation 4 و کنسول دستی سونی در کنار کنسول های شرکت نینتندو پشتیبانی میکند.

بنچمارک بازی Aven Colony

در ادامه پشتیبانی گسترده این موتور از پلتفرم های مختلف؛ در دسامبر ۲۰۱۰ میلادی نیز آقای مارک رین «Mark Rein» در یک کنفرانس مطبوعاتی پشتیبانی موتورگرافیکی Unreal Engine 3 از iPod Touch و iPhone 3GS و نسخه های جدیدتر این گوشی های هوشمند را اعلام کرد تا گسترده چتر حمایتی این موتور از پلتفرم های مختلف بیشتر شود.

این موتور برای ساده سازی کار پورت بازی های مختلف از یک سیستم مدولار و ابزارهای مختلفی استفاده میکند که شامل پشتیبانی از سیستم های رندرینگ گرافیکی همچون (Direct3D، OpenGL و API های قدیمی  مثل Glide، S3 Metal، PowerVR SGL)؛ سیستم های رندرینگ صوتی همچون (EAX و OpenAL، DirectSound3D و موتور صوتی منسوخ شده A3D)؛ به همراه قابلیت تبدیل متن به گفتار و تشخیص گفتار در کنسول های Xbox360، کنسول PlayStation 3، کنسول منسوخ شده Nintendo Wii و سیستم عامل ویندوز، مک و لینوکس است.

در بخش فناوری های شبکه نیز این موتور از شبکه های قدرتمندی همچون Windows Live، Xbox Live و GameSpy با ۶۴ بازیباز در حالت کلاینت پشتیبانی میکند. در همین زمینه میتوانیم به هنوان شبکه محور Lineage II اشاره کنیم بر پایه موتور گرافیکی Unreal Engine 4 ساخته شده و مهمترین نماینده سبک MMORPG است که توسط این موتور گرافیکی طراحی شده است.

تنظیمات گرافیکی بازی Aven Colony

Aven Colony از رنج وسیعی از تنظیمات گرافیکی استفاده میکند و تمامی تست های انجام شده به صورت استاندارد و با استفاده از نرم افزار MSI Afterburner روی سه رزولوشن ۱۹۲۰×۱۰۸۰ ،۲۵۶۰×۱۶۰۰ و ۳۸۴۰×۲۱۶۰ و با بالاترین سطحح ممکن انجام شده است (به صورت پیش فرض با سطح کیفی Maximum و پیش فرض MSAA 8X). همچنین قابل ذکر است که Aven Colony از دو پیکربندی AMD CrossFireX و SLI پشتیبانی نمیکند و شاید این مورد در بروز رسانی های بعدی این بازی اضافه شود.

در مورد نرخ نوسازی و فریم ریت مقالات متعددی در سایت موجود است و من پیشنهاد میکنم برای درک بهتر این موضوع مقالاتی همچون «بهترین مانیتورهای مخصوص بازی برای کنسول ها»؛ «فریم ریت چیست؟ هر آنچه درباره فریم ریت باید بدانید (۱)»؛ «راهنمای خرید | سیستم مناسب برای اجرای ۴K»؛ «انویدیا G-Sync چیست؟!»؛ «راهنمای خرید | انتخاب سیستم بازی ۱۲۰ هرتزی» و حتی «راهنمای خرید | سیستم مناسب برای اجرای ۴K» را بخوانید تا اطلاعات فنی مناسبی برای جمع آوری یک سیستم خوب بدست آورید.

بنچمارک Aven Colony در رزولوشن های ۱۹۲۰×۱۰۸۰؛ ۲۵۶۰×۱۴۴۰؛ ۳۸۴۰×۲۱۶۰

بنچمارک بازی Hellblade Senua's Sacrifice

در رزولوشن ۱۹۲۰×۱۰۸۰: برای دریافت میانگین حداقل ۲۵ فریم میتوانید از دوکارت Radeon RX 460 یا GeForce GTX 750 Ti استفاده کنید. اگر مقدار فریم ریت شما کمتر از ۲۵ فریم نباشد میتوانید از کارت های رده پایینی همچون Radeon R7 370 و GeForce GTX 750 Ti برای اجرای بازی استفاده کنید. اما برای دریافت ۶۰ فریم در این رزولوشن پیشنهاد میشود از R9 Nano یا GeForce GTX 780 Ti استفاده کنید.

بنچمارک بازی Hellblade Senua's Sacrifice

در رزولوشن ۲۵۶۰×۱۴۴۰: در این رزولوشن نیز همچون رزولوشن بالا میتوانید برای دریافت میانگین ۲۵ فریم از حداقل کارت هایی همچون Radeon R9 380X و GeForce GTX 1050 Ti استفاده کنید. اگر مقدار فریم ریت شما کمتر از ۲۵ فریم نباشد میتوانید از کارت های میان رده قدرتمندی همچون Radeon R9 380X یا GeForce GTX 1050 Ti هم برای اجرای بازی استفاده کنید. اما برای دریافت ۶۰ فریم در این رزولوشن بهتر است سراغ کارت گرافیکی همچون GTX 980 Ti و یا مدل های قویتر بروید.

بنچمارک بازی Hellblade Senua's Sacrifice

در رزولوشن ۳۸۴۰×۲۱۶۰: برای دریافت ۲۵ فریم در این رزولوشن میتوانید از حداقل کارتی همچون Radeon R9 290X و GeForce GTX 970 استفاده کنید. اگر مقدار فریم ریت شما کمتر از ۲۵ فریم نباشد میتوانید از کارت های میان رده قدرتمندی همچون Radeon R9 Nano یا GeForce GTX 1060 هم برای اجرای بازی استفاده کنید. برای دریافت ۵۰ فریم ثابل قبول و بیشتر از آن نیز پیشنهاد میشود از غولی همچون GTX 1080 Ti استفاده کنید.

بنچمارک حافظه ویدئویی Aven Colony

این تست با نرم افزار MSI Afterburner و در دو رزولوشن ۱۹۲۰×۱۰۸۰ و ۲۵۶۰×۱۴۴۰ انجام شده که نتایج آن را در زیر میبینید.

بنچمارک بازی Hellblade Senua's Sacrifice

در رزولوشن ۱۹۲۰×۱۰۸۰: مقدار مصرف حافظه ویدئویی کارت گرافیکی با ۳ گیگابایت حافظه ویدئویی معادل ۲۲۰۰ مگابایت است، با ۴ گیگابایت نیز همان ۲۳۰۰ مگابایت، با ۶ گیگابایت معادل ۲۵۰۰ مگابایت، با ۸ گیگابایت معادل ۲۷۰۰ مگابایت و در نهایت با ۱۱ گیگابایت معادل ۲۵۰۰ مگابایت خواهد بود.

در رزولوشن ۲۵۶۰×۱۴۴۰: مقدار مصرف حافظه ویدئویی کارت گرافیکی با ۳ گیگابایت حافظه ویدئویی معادل ۲۶۰۰ مگابایت است، با ۴ گیگابایت معادل ۲۶۰۰ مگابایت، با ۶ گیگابایت معادل ۲۷۰۰ مگابایت، با ۸ گیگابایت معادل ۲۸۰۰ مگابایت و در نهایت با ۱۱ گیگابایت معادل ۲۷۰۰ مگابایت خواهد بود.

در رزولوشن ۳۸۴۰×۲۱۶۰: قدار مصرف حافظه ویدئویی کارت گرافیکی با ۳ گیگابایت حافظه ویدئویی معادل ۲۵۰۰ مگابایت است، با ۴ گیگابایت معادل ۳۲۰۰ مگابایت، با ۶ گیگابایت معادل ۳۳۰۰ مگابایت، با ۸ گیگابایت معادل ۳۴۰۰ مگابایت و در نهایت با ۱۱ گیگابایت معادل ۳۲۰۰ مگابایت خواهد بود.

بنچمارک پردازنده Aven Colony

تست پردازنده در رزولوشن ۱۹۲۰×۱۰۸۰ با دقت ۹۹ درصدی انجام شده و عملکرد پردازنده معادل بنچمارک زیر است. این تست نشان میدهد عملکرد پردازنده های مختلف و حتی قدیمی برای اجرای بازی Aven Colony در سطح مطلوبی است. یعنی بیشتر پردازنده های موجود در بازار میتوانند بازی Aven Colony را با ۶۰ فریم پایدار اجرا کنند. حتی با پردازنده های قدیمی همچون AMD FX-4100 و Intel Core i3 2100 هم میتوانید بازی Aven Colony را به خوبی اجرا کنید. نتایج تست فوق نشان میدهد برای اجرای بهتر Aven Colony بهتر است از یک پردازنده ۴ هسته ای با حداکثر پشتیبانی از ۶ رشته محاسباتی «Computing Threads» استفاده کنید.

بنچمارک بازی Aven Colony

بنچمارک مصرف حافظه The Surge

تست حافظه رم بازی روی سیستمی متشکل از پردازنده Intel Core i7-5960X نسل هازول «Haswell-E» انجام شده که برای سوکت LGA 2011-3 عرضه شده و از فرکانس کلاک ۳۰۰۰ مگاهرتزی استفاده میکند. این پردازنده میتواند از ۱۶ گیگابایت حافظه DDR4 با فرکانسس کاری ۲۴۰۰ مگاهرتز پشتیبانی کند. این بنچمارک نشان میدهد در صورتی که بازی را با حداکثر تنظیمات گرافیکی اجرا کنید، به حداقل ۵ گیگابایت حافظه رَم در تمامی حالت ها نیاز خواهید داشت.

بنچمارک بازی Hellblade Senua's Sacrifice

در رزولوشن ۱۹۲۰×۱۰۸۰: مصرف حافظه بر روی تراشه گرافیکی «GPU» سیستمی با ۳ گیگابایت حافظه رَم معادل ۵۰۰۰ مگابایت است، با ۴ گیگابایت حدود ۵۲۰۰ مگابایت، با ۶ گیگابایت معادل ۵۰۰۰ مگابایت، با ۸ گیگابایت ۵۰۰۰ مگابایت و در نهایت در کارت گرافیکی با ۱۱ گیگابایت حافظه رم سیستمی حدود ۵۳۰۰ مگابایت مصرف حافظه سیستمی را تجربه خواهیم کرد.

در رزولوشن ۲۵۶۰×۱۴۴۰: مصرف حافظه بر روی تراشه گرافیکی «GPU» سیستمی با ۳ گیگابایت حافظه رَم معادل ۵۱۰۰ مگابایت است، با ۴ گیگابایت حدود ۵۳۰۰ مگابایت، با ۶ گیگابایت معادل ۵۲۰۰ مگابایت، با ۸ گیگابایت ۵۱۰۰ مگابایت و در نهایت در کارت گرافیکی با ۱۱ گیگابایت حافظه رم سیستمی حدود ۵۳۰۰ مگابایت مصرف حافظه سیستمی را تجربه خواهیم کرد.

در رزولوشن ۳۸۴۰×۲۱۶۰: مصرف حافظه بر روی تراشه گرافیکی «GPU» سیستمی با ۳ گیگابایت حافظه رَم معادل ۶۰۰۰ مگابایت است، با ۴ گیگابایت حدود ۵۷۰۰ مگابایت، با ۶ گیگابایت معادل ۵۶۰۰ مگابایت، با ۸ گیگابایت ۵۳۰۰ مگابایت و در نهایت در کارت گرافیکی با ۱۱ گیگابایت حافظه رم سیستمی حدود ۵۴۰۰ مگابایت مصرف حافظه سیستمی را تجربه خواهیم کرد.

منبع gamegpu
راي شما
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars6 Stars7 Stars8 Stars9 Stars10 Stars
Loading...

نوشته شده در بنچمارک بازی ها

آخرین نقد و بررسی ها
بررسی مانیتور Samsung CFG70 27-Inch gaming

بررسی مانیتور Samsung CFG70 27-Inch gaming

تاريخ بررسي: ۲۶ آبان, ۹۶
بررسی کارت گرافیک ASUS ROG STRIX GTX 1060 OC 6GB

بررسی کارت گرافیک ASUS ROG STRIX GTX 1060 OC 6GB

۱۹ مرداد, ۹۶

9.0

بررسی کارت گرافیک Zotac GeForce GTX 1080 Ti AMP! Extreme

بررسی کارت گرافیک Zotac GeForce GTX 1080 Ti AMP! Extreme

۶ مرداد, ۹۶

9.6

بررسی کارت گرافیک Palit GTX 1080 GameRock Premium

بررسی کارت گرافیک Palit GTX 1080 GameRock Premium

۲۶ تیر, ۹۶

9.8

بررسی کارت گرافیک Sapphire Radeon RX 580 Nitro

بررسی کارت گرافیک Sapphire Radeon RX 580 Nitro

۲۳ اردیبهشت, ۹۶

9.2

روزی سگی، شیری را گفت: با من ستیز کن؛ شیر سر باز زد؛ سگ گفت: نزد تمام سگان خواهم گفت شیر از مقابله با من می هراسد. شیر گفت: سرزنش سگان را خوشتر دارم تا شماتت شیران، که گویند چون شیری باشد که با سگی پنجه در پنجه شده

×
بنچمارک بازی The Elder Scrolls Online Morrowind
شاخه: بنچمارک بازی ها

بنچمارک بازی The Elder Scrolls Online: Morrowind

تــیم گارد3دی

تیم گــارد3دی (Guard3d.com) سعی بر ارائه مطالب متفاوت در زمینه سخت افزار و بازی دارد و امیدوار است در این زمینه بهترین عملکرد را داشته باشد . تیم گـــارد فعالیت خود را به صورت رسمی از تاریخ 2013-10-14 برابر با 1392-07-22 آغاز کرده و تمامی مطالب تولید شده توسط این سایت برای صاحبین آن محفوظ میباشد. کپی مطالب تنها با ذکر نام (Guard3d.com) مجاز است و ما از کپی مطالب بدون ذکر دقیق لینک منبع به صفحه مطلب راضی نیستیم. امیدواریم رضایت شما را جلب کنیم .

شبکه های اجتماعی

کپی رایت 2013 © تمامی حقوق نزد Guard3d محفوظ است | طراحی و کدنویسی توسط hosseincode

error: نمیتوانید کپی کنید!!! فقط لینک صفحه برای آدرس دهی به این مطلب قابل کپی است