بنچمارک بازی Assassin's Creed Origins

کیش یک آدم‌کش: ریشه‌ها «Assassin’s Creed Origins» را میتوانیم جدیدترین بازی از سری عناوین Assassin’s Creed بدانیمک که چندی پیش منتشر شده و بهتر است آن را به نوعی میراث دار کیش یک آدم‌کش: سندیکا «Assassin’s Creed Syndicate» معرفی کنیم که سال ۲۰۱۵ معرفی شد. ایده های بیشماری از The Witcher 3 در Assassin’s Creed Origins مشاهده میشود که برخی از آنها را میتوانیم در غالب ساختار ماموریت‌ها، سیستم نبرد آزاد، سیستم کاوش در جهان بازی (بدین صورت که بازیکنان بدون مشاهده صفحه بارگذاری از طریق آب به محیط‌های مختلف بازی سفر کرده و به کاوش در آن می‌پردازند.) خلاصه کنیم.

از طرفی قابلیت Eagle Vision با اندکی تغییرات به جذاب تر شدن بازی کمک شایانی کرده و حالا بازیباز میتواند کنترل یک عقاب را بر عهده بگیرد. اما اگر از توضیح موارد ابتدایی بازی بگذریم، به موضوع داستانی بازی میرسیم که بسیار مهم و البته مشکوک به نظر میرسد. اینکه چرا سازنده بازی، دوباره سراغ داستانی از جنس سه گانه اول این سری رفته خودش جای بحث و جدل فراوانی دارد که از حوصله این مقاله خارج است، زیرا ما در گذشته و در مطالبی همچون ناگفته های داستان بازی فرقه قاتلین «Assassins Creed»؛ «ناگفته های داستان بازی Assasin’s Creed: Unity» و «گزارش | تحریف تاریخ در Assassin’s Creed Unity» در مورد بخش داستانی بازی صحبت زیادی کردیم که پیشنهاد میکنیم از دستش ندهید.

با این حال؛ از این سری در بخش فنی هم مطالبی را نوشتیم که میتوانید در لینک های «بررسی فنی بازی Assassin’s Creed Syndicate» و «بررسی فنی | بازی Assassin’s Creed Unity» آنها را مشاهده کنید تا متوجه تفاوت های فنی بازی فعلی و عناوین قدیمی شوید.

داستان بازی Assassin’s Creed Origins

داستان بازی Assassin’s Creed Origins در حدود ۴۹ سال قبل از میلاد مسیح در جریان است، جایی که گروهی به نام Order of the Ancients، شروش کرده و حالا شما در نقش کاراکتر بایک «Bayek» باید به‌عنوان یک مِجای «Medjay» یا در واقع همان محافظ فرعون و محافظ مردم به مقابله با این گروه بپردازید. داستان فعلی به نوعی مقدمه ای است برای عناوین بعدی و روایتگر تضاد و مناقشه میان حشاشین است که در نسخه های پیشین با آزادی برای صلح مبارزه مییکردند و شوالیه‌های معبد که خواهان صلح از طریق نظام سیستماتیک هستند را روایت میکند.

همکاری کلئوپاترا با سزار برای غلبه بر برادرش بطلمیوس سیزدهم، گروه شورشی و ضد فرعون Order of the Ancients و درگیری بین بایک «Bayek» و همسرش آیا «Aya» میتواند جزو لحظات چالش برانگیز داستان بازی Assassin’s Creed Origins باشد که البته در این نسخه کمی خام و ناپخته است. یکی از جذاب ترین بخش های داستانی بازی را میتوانیم به ویلای کنوت «Khenut» خلاصه کنیم که در واقع نام ملکه‌ ای در دوران پادشاهی پنجم مصر باستان بوده و در سال‌های ۲۴۹۴ تا ۲۳۴۵ قبل از میلاد مسیح، بر مصر حکومت میکرده‌ است.

جالب است بدانید که کنوت آخرین ملکه‌ای بوده که بر مصر باستان حکومت کرده و پس از آن، حکومت مصر دچار مشکلات اقتصادی شد و پادشاهی آن دوره، فرو پاشید. بنابراین بخش مبهم و البته بزرگی از داستان بازی را میتوانیم پیرامون این ملکه پر نفوذ بدانیم.به هر حال بهتر است بیشتر از این وارد جزئیات داستانی بازی نشویم.

بنچمارک بازی Assassin's Creed Origins

موتور گرافیکی بازی Assassin’s Creed Origins

یوبی سافت، همچون اولین سه گانه این سری، برای ساخت این بازی نیز از همان موتور گرافیکی نام آشنای Anvil engine استفاده کرده که به نظر میرسد موتور پر ایرادی است و برای بهتر شدن به زمان بیشتری نیاز دارد. این موتور گرافیکی برای اولین بار توسط استدیو یوبی سافت مونترال «Ubisoft Montreal» توسعه یافت و در سال ۲۰۰۷ میلادی برای کنسول های بازی عرضه شد و درست یک سال بعد برای PC بهینه شد. البته موتور گرافیکی سه گانه اول Assassin’s Creed و حتی Assassin’s Creed Origins یک نسخه سفارشی شده به نام «Scimitar» است که حتی قبل از سال ۲۰۰۶ و عرضه Assassin’s Creed نیز آماده معرفی و عرضه بود.

پیش از این؛ از این موتور سفارشی شده در عنوان شبیه ساز ورزشی Shaun White Snowboarding استفاده شده که چند سال پیش عرضه شد. نا گفته نماند که عملکرد و میزان کاربرد این موتور گرافیکی تا قبل از سال ۲۰۰۸ میلادی بر همه پوشیده شده بود و کسی گمان نمیکرد روزی از این موتور گرافیکی برای طراحی و ساخت سه گانه Assassin’s Creed استفاده شود. علاوه بر دو عنوانی که نام بردیم، Prince of Persia سومین عنوانی بود که با این موتور به بازار عرضه شد. در آن سال (۲۰۰۸) سازنده بازی اعلام کرده بود که بازی Prince of Persia از موتور گرافیکی Anvil engine استفاده میکند، در حالی که اینطور نبود و این بازی از همان موتور گرافیکی «Scimitar» استفاده میکرد.

تنظیمات گرافیکی بازی Assassin’s Creed Origins

Assassin’s Creed Origins از رنج وسیعی از تنظیمات گرافیکی استفاده میکند و تمامی تست های انجام شده به صورت استاندارد و با استفاده از نرم افزار MSI Afterburner روی سه رزولوشن ۱۹۲۰×۱۰۸۰ ،۲۵۶۰×۱۶۰۰ و ۳۸۴۰×۲۱۶۰ و با بالاترین سطحح ممکن انجام شده است (به صورت پیش فرض با سطح کیفی Maximum).

در مورد نرخ نوسازی و فریم ریت مقالات متعددی در سایت موجود است و من پیشنهاد میکنم برای درک بهتر این موضوع مقالاتی همچون «بهترین مانیتورهای مخصوص بازی برای کنسول ها»؛ «فریم ریت چیست؟ هر آنچه درباره فریم ریت باید بدانید (۱)»؛ «راهنمای خرید | سیستم مناسب برای اجرای ۴K»؛ «انویدیا G-Sync چیست؟!»؛ «راهنمای خرید | انتخاب سیستم بازی ۱۲۰ هرتزی» و حتی «راهنمای خرید | سیستم مناسب برای اجرای ۴K» را بخوانید تا اطلاعات فنی مناسبی برای جمع آوری یک سیستم خوب بدست آورید.

بنچمارک Assassin’s Creed Origins در رزولوشن های ۱۹۲۰×۱۰۸۰؛ ۲۵۶۰×۱۴۴۰؛ ۳۸۴۰×۲۱۶۰

بنچمارک بازی Assassin's Creed Origins

در رزولوشن ۱۹۲۰×۱۰۸۰: برای دریافت میانگین حداقل ۲۵ فریم میتوانید از دوکارت Radeon R9 380X یا GeForce GTX 960 استفاده کنید. اگر مقدار فریم ریت شما کمتر از ۲۵ فریم نباشد میتوانید از کارت های رده پایینی همچون Radeon R9 290 و GeForce GTX 780 برای اجرای بازی استفاده کنید. اما برای دریافت ۶۰ فریم در این رزولوشن پیشنهاد میشود از Radeon RX Vega 64 و GeForce GTX 1080 استفاده کنید.

بنچمارک بازی Assassin's Creed Origins

در رزولوشن ۲۵۶۰×۱۴۴۰: در این رزولوشن نیز همچون رزولوشن بالا میتوانید برای دریافت میانگین ۲۵ فریم از حداقل کارت هایی همچون  Radeon R9 290 یا GeForce GTX 1060 3G استفاده کنید. اگر مقدار فریم ریت شما کمتر از ۲۵ فریم نباشد میتوانید از کارت های میان رده قدرتمندی همچون Radeon RX 470 یا GeForce GTX 970 هم برای اجرای بازی استفاده کنید. اما برای دریافت ۶۰ فریم در این رزولوشن بهتر است از کارت های گرافیک قدرتمند GeForce GTX 1080 Ti استفاده کنید.

بنچمارک بازی Assassin's Creed Origins

در رزولوشن ۳۸۴۰×۲۱۶۰: برای دریافت ۲۵ فریم در این رزولوشن میتوانید از حداقل کارتی همچون Radeon RX Vega 56 یا GeForce GTX 1070  استفاده کنید. اگر مقدار فریم ریت شما کمتر از ۲۵ فریم نباشد میتوانید از کارت های میان رده قدرتمندی همچون Radeon RX Vega 56 و GeForce GTX 1070 هم برای اجرای بازی استفاده کنید.

بنچمارک حافظه ویدئویی Assassin’s Creed Origins

این تست با نرم افزار MSI Afterburner و در دو رزولوشن ۱۹۲۰×۱۰۸۰ و ۲۵۶۰×۱۴۴۰ انجام شده که نتایج آن را در زیر میبینید.

بنچمارک بازی Assassin's Creed Origins

در رزولوشن ۱۹۲۰×۱۰۸۰: مقدار مصرف حافظه ویدئویی کارت گرافیکی با ۳ گیگابایت حافظه ویدئویی معادل ۳۰۰۰ مگابایت است، با ۴ گیگابایت نیز همان ۳۰۰۰ مگابایت، با ۶ گیگابایت معادل ۳۴۰۰ مگابایت، با ۸ گیگابایت معادل ۳۵۰۰ مگابایت و در نهایت با ۱۱ گیگابایت معادل ۳۷۰۰ مگابایت خواهد بود.

در رزولوشن ۲۵۶۰×۱۴۴۰: مقدار مصرف حافظه ویدئویی کارت گرافیکی با ۳ گیگابایت حافظه ویدئویی معادل ۳۰۰۰ مگابایت است، با ۴ گیگابایت معادل ۴۰۰۰ مگابایت، با ۶ گیگابایت معادل ۴۱۰۰ مگابایت، با ۸ گیگابایت معادل ۴۱۰۰ مگابایت و در نهایت با ۱۱ گیگابایت معادل ۴۰۰۰ مگابایت خواهد بود.

در رزولوشن ۳۸۴۰×۲۱۶۰: قدار مصرف حافظه ویدئویی کارت گرافیکی با ۳ گیگابایت حافظه ویدئویی معادل ۳۰۰۰ مگابایت است، با ۴ گیگابایت معادل ۴۰۰۰ مگابایت، با ۶ گیگابایت معادل ۵۱۰۰ مگابایت، با ۸ گیگابایت معادل ۵۴۰۰ مگابایت و در نهایت با ۱۱ گیگابایت معادل ۵۱۰۰ مگابایت خواهد بود.

بنچمارک پردازنده Assassin’s Creed Origins

تست پردازنده در رزولوشن ۱۹۲۰×۱۰۸۰ با دقت ۹۹ درصدی انجام شده و عملکرد پردازنده معادل بنچمارک زیر است. نتایج تست پردازنده نشان میدهد که عنوان Assassin’s Creed Origins به طور مطلوبی از حداکثر ۱۶ رشته محاسباتی «Computing Threads» استفاده میکند. قابل ذکر است که  در تست پردازنده؛ تراشه های گرافیک مجتمع کمپانی AMD میتوانند به صورت پایدار تا ۶۰ فریم رندر کنند که این حالت معمولاً با اورکلاک پردازنده حاصل میشود. به صورت کلی؛ Assassin’s Creed Origins روی پردازنده های معمولی و متوسط هم به خوبی اجرا میشود و مشکلی ندارد.

بنچمارک بازی Assassin's Creed Origins

بنچمارک مصرف حافظه Assassin’s Creed Origins

تست حافظه رم بازی روی سیستمی متشکل از پردازنده Intel Core i7-5960X نسل هازول «Haswell-E» انجام شده که برای سوکت LGA 2011-3 عرضه شده و از فرکانس کلاک ۳۰۰۰ مگاهرتزی استفاده میکند. این پردازنده میتواند از ۱۶ گیگابایت حافظه DDR4 با فرکانسس کاری ۲۴۰۰ مگاهرتز پشتیبانی کند. این بنچمارک نشان میدهد در صورتی که بازی را با حداکثر تنظیمات گرافیکی اجرا کنید، به حداقل ۵ گیگابایت حافظه رَم در تمامی حالت ها نیاز خواهید داشت.

بنچمارک بازی Assassin's Creed Origins

در رزولوشن ۱۹۲۰×۱۰۸۰: مصرف حافظه بر روی تراشه گرافیکی «GPU» سیستمی با ۳ گیگابایت حافظه رَم معادل ۶۳۰۰ مگابایت است، با ۴ گیگابایت حدود ۶۰۰۰ مگابایت، با ۶ گیگابایت معادل ۶۰۰۰ مگابایت، با ۸ گیگابایت ۶۱۰۰ مگابایت و در نهایت در کارت گرافیکی با ۱۱ گیگابایت حافظه رم سیستمی حدود ۷۲۰۰ مگابایت مصرف حافظه سیستمی را تجربه خواهیم کرد.

در رزولوشن ۲۵۶۰×۱۴۴۰: مصرف حافظه بر روی تراشه گرافیکی «GPU» سیستمی با ۳ گیگابایت حافظه رَم معادل ۷۳۰۰ مگابایت است، با ۴ گیگابایت حدود ۶۲۰۰ مگابایت، با ۶ گیگابایت معادل ۶۱۰۰ مگابایت، با ۸ گیگابایت ۶۱۰۰ مگابایت و در نهایت در کارت گرافیکی با ۱۱ گیگابایت حافظه رم سیستمی حدود ۷۲۰۰ مگابایت مصرف حافظه سیستمی را تجربه خواهیم کرد.

در رزولوشن ۳۸۴۰×۲۱۶۰: مصرف حافظه بر روی تراشه گرافیکی «GPU» سیستمی با ۳ گیگابایت حافظه رَم معادل ۸۷۰۰ مگابایت است، با ۴ گیگابایت حدود ۸۰۰۰ مگابایت، با ۶ گیگابایت معادل ۶۲۰۰ مگابایت، با ۸ گیگابایت ۶۱۰۰ مگابایت و در نهایت در کارت گرافیکی با ۱۱ گیگابایت حافظه رم سیستمی حدود ۷۴۰۰ مگابایت مصرف حافظه سیستمی را تجربه خواهیم کرد.

منبع gamegpu
راي شما
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars6 Stars7 Stars8 Stars9 Stars10 Stars
Loading...

نوشته شده در بنچمارک بازی ها

آخرین نقد و بررسی ها
بررسی مانیتور Samsung CFG70 27-Inch gaming

بررسی مانیتور Samsung CFG70 27-Inch gaming

تاريخ بررسي: ۲۶ آبان, ۹۶
بررسی کارت گرافیک ASUS ROG STRIX GTX 1060 OC 6GB

بررسی کارت گرافیک ASUS ROG STRIX GTX 1060 OC 6GB

۱۹ مرداد, ۹۶

9.0

بررسی کارت گرافیک Zotac GeForce GTX 1080 Ti AMP! Extreme

بررسی کارت گرافیک Zotac GeForce GTX 1080 Ti AMP! Extreme

۶ مرداد, ۹۶

9.6

بررسی کارت گرافیک Palit GTX 1080 GameRock Premium

بررسی کارت گرافیک Palit GTX 1080 GameRock Premium

۲۶ تیر, ۹۶

9.8

بررسی کارت گرافیک Sapphire Radeon RX 580 Nitro

بررسی کارت گرافیک Sapphire Radeon RX 580 Nitro

۲۳ اردیبهشت, ۹۶

9.2

روزی سگی، شیری را گفت: با من ستیز کن؛ شیر سر باز زد؛ سگ گفت: نزد تمام سگان خواهم گفت شیر از مقابله با من می هراسد. شیر گفت: سرزنش سگان را خوشتر دارم تا شماتت شیران، که گویند چون شیری باشد که با سگی پنجه در پنجه شده

×
Dying-Light-600x300
شاخه: بنچمارک بازی ها

تست و بنچمارک بازی Dying Light

تــیم گارد3دی

تیم گــارد3دی (Guard3d.com) سعی بر ارائه مطالب متفاوت در زمینه سخت افزار و بازی دارد و امیدوار است در این زمینه بهترین عملکرد را داشته باشد . تیم گـــارد فعالیت خود را به صورت رسمی از تاریخ 2013-10-14 برابر با 1392-07-22 آغاز کرده و تمامی مطالب تولید شده توسط این سایت برای صاحبین آن محفوظ میباشد. کپی مطالب تنها با ذکر نام (Guard3d.com) مجاز است و ما از کپی مطالب بدون ذکر دقیق لینک منبع به صفحه مطلب راضی نیستیم. امیدواریم رضایت شما را جلب کنیم .

شبکه های اجتماعی

کپی رایت 2013 © تمامی حقوق نزد Guard3d محفوظ است | طراحی و کدنویسی توسط hosseincode

error: نمیتوانید کپی کنید!!! فقط لینک صفحه برای آدرس دهی به این مطلب قابل کپی است