بازی جنگ زرهی «Armored Warfare» همچون دنیای تانک‌ها «World of Tanks» یکی از جذاب ترین بازی های استراتژیک نظامی آنلاین است که میتوان آن را در رده بازی های آرکید/شبیه ساز قرار داد. بر خلاف عنوان قدرتمند، جذاب، شبیه ساز و سختی همچون جنگ تندر «War Thunder» میتوان گفت که در بازی Armored Warfare با نقشه (Map) های جذاب و جدیدی مواجه ایم و تیم طراحی و سازنده بازی هم به خوبی با به روز رسانی های مختلف از این بازی پشتیبانی میکند.

جنگ زرهی «Armored Warfare» را میتوان یک عنوان به اصطلاح «Free-to-Play» در سبک MMO اکشن دانست که با موتور قدرتمند CryEngine برای پلتفرم PC منتشر شده است. اما رقبای دیگر این بازی همچون دنیای تانک‌ها «World of Tanks» و جنگ تندر «War Thunder»، علاوه بر PC برای کنسول های نسل هشتمی PS4 و Xbox One هم عرضه شدند. بازی توسط استدیو ابسیدین «Obsidian» طراحی شده و بر خلاف دو عنوان ذکر شده از تانک های جدید استفاده میکند، در حالی که در دو عنوان War Thunder و World of Tanks فقط به تانک های زمان جنگ اول و دوم جهانی دسترسی دارید.

بازی جنگ زرهی «Armored Warfare» نیز همچون بسیاری از عناوین روز بر پایه رابط برنامه نویسی DirectX 11 ساخته شده و اساس و پایه اش موتور کرای اینجین «CryEngine» استدیو بازی سازی آلمانی کرای تک «Crytek» است. Parallax Occlusion Maps، Deferred lighting، Screen Space Ambient Occlusion، Subsurface Scattering، Dynamic Pathfinding، Particles Motion blur & Shadows و Parallax Occlusion Maps تنها بخش بسیار کوچکی از پیشرفته ترین تکنیک هایی است که در موتور کرای اینجین «CryEngine» پشتیبانی میشود.

این موتور پیش از این در ساخت عناوینی همچون Far Cry، Sniper: Ghost Warrior 2، SNOW. Cloud Imperium Games،  Star Citizen، Squadron 42 و Crysis موردساتفاده قرار گرفته ومیتوانیم آن را در زمره ۵ موتور بسیار قدرتمند بازیسازی برای پلتفرم های مختلف طبقه بندی کنیم. موتور قدرتمندی که میتواند در چندین ژانر مختلف مورد استفاده قرار بگیرد و سازنده موتور هم موفق شده دو عنوان بسیار قدرتمند Crysis و Ryse را به این موتور روانه بازار کند.

موتور بازی سازی CryEngine 3 به طور رسمی در سال ۲۰۰۹ روانه بازار شد و Crysis 2 اولین بازی ای بود که بر پایه این موتور ساخته شد. درست یک سال بعد بود که چوات یرلی «Cevat Yerli»؛ یکی از موسسین استدیو بازی سازی آلمانی کرایتک «Crytek» در مصاحبه ای اعلام کرد: ما در توسعه CryEngine 3 برای کنسول های خانگی با مشکلات زیادی مواجه شدیم و سخت ترین بخش آن، تنظیم مقیاس بندی یا نسبت تصویر «scaling» تولید شده با این موتور برای کنسول های بازی بود.

از آنجایی که کنسول های نسل هفتمی PS3 و Xbox 360 از رزولوشن بسیار پایین ۴۸۰ نیتیو استفاده میکردند، طراحی CryEngine 3 برای تولید بازی هایی که بتواند به صورت ۷۲۰p در این کنسول ها اجرا شود کار بسیار پیچیده و طاقت فرسایی بود. این مهم در حالی بود که حفظ کیفیت تصویر همراه با سطح مناسبی از عملکرد، امر مهمی محسوب میشد که نتیجه اش Crysis 2 بود. البته در این بین مشکلاتی هم دیده میشد که توسط تیم کرایتک حل شد.

بنچمارک بازی نیمه شبیه ساز Armored Warfare

سیستم سایه زنی بازی با یک زبان سطح بالا و به طور کامل توسط موتور CryEngine 3 نوشته شده و خروجی سایه ها نیز توسط تیم طراح بازی برای هر چیزی که در بازی میبینید بهینه شده است. در واقع در این موتور؛ ابتدا سیستم سایه زنی فقط یکبار نوشته میشود و سپس روی پلتفرم های مختلف به راحتی اجرا میشود. این روش موجب میشود سازنده بتواند به راحتی از جلوه های ویژه ای همچون «Stealth Effect» برای طراحی سطوح منجمد، مرطوب و گل آلود به عنوان یک لایه در کنار دیگر افکت های سایه پردازی استفاده کند تا از لحاظ بصری کیفیت خیره کننده ای را برای مخاطبش به نمایش بگذارد.

موتور CryEngine 3 از سیستم روشنایی «Lighting» زنده در هر پیکسل، انعکاس نور، شکست نور، اثرات حجمی «Volumetric Effects» ایجاد شده توسط گرما، بافت متحرک برای شبیه سازی پنجره ها، شبیه سازی جای برخورد گلوله و … به خوبی پشتیبانی میکند. سیستم سایه ها در موتور CryEngine 3 از معماری سیستم سایه زنی یکپارچه «Unified Shader Architecture» استفاده میکند که از زمان کتابخانه Direct3D 10 تا الان در دسترس است. هر چند برای کارت های نسل جدید، کتابخانه قدرتمند Direct3D 12 معرفی شده، اما بازی Armored Warfare هنوز از ویژگی های کتابخانه Direct3D 10 استفاده میکند.

بنچمارک بازی نیمه شبیه ساز Armored Warfare

لازم به ذکر است هر کتابخانه شامل توابع گرافیکی بسیار مهمی میشود که به سطوح ویژگی «Future Level» معروف است و ما نیز در مقاله «نگاهی به قابلیت های رندرینگ موجود در Direct3D 11.3 و Direct3D 12» توضیح دادیم و در مورد بخشش مهمی از آنها که در کارت های رده بالای انویدیا و AMD هم پشتیبانی نمیشود در دو مقاله «تحلیل | دعوای انویدیا و AMD در Ashes of the Singularity با DX12» و «بررسی Ashes of the Singularity و ماجرای DX12» توضیحات مفصلی دادیم که پیشنهاد میکنیم از دستش ندهید.

در CryEngine 3 از ویژگی جدیدی به نام بارگذاری سیستم سایه زنی یا «Uber shader» استفاده شده که نشان میدهد سیستم سایه زنی یا سایه پردازی نوشته شده با این موتور میتواند به طور همزمان میلیون ها ترکیب مختلف از یک یا چند منبع نوری را جذب کند و بعد با ترکیب آنها، بازتاب های متفاوتی را به صورت منبع اصلی نوری موجود در بازی نمایش دهد. Uber shader از شاخه های داینامیک متفاوتی استفاده میکند که آن را به نقاط نزدیک به هم متفاوتی تقسیم میکند تا سرعت ترکیب حالت های مختلف نوری کاهش بیابد.

بنچمارک بازی جنگ زرهی «Armored Warfare»

۴K HD بهترین حالتی است که میتوانید Armored Warfare را تجربه کنید. یکی از مواردی که توی ذوق میزند این است که در حداکثر کیفیت SMAA 4TX شاهد سطوح ناهممواری «Uneven Surfaces» تقریباً زیادی هستیم که شاید به خاطر جدید بودن بازی باشد و به نظر میرسد در آپدیت های بعدی حل شود. البته این مورد خیلی توی دید نیست و مشکلی از نظر بصری برای بازیباز ایجاد نمیکند. بنچمارک بازی به صورت استاندارد و با نرم افزار surfaces انجام میشود تا بهترین مقدار فریم روی کارت های گرافیک مختلف مشخص شود.

تمام تست ها در سه رزولوشن ۱۹۲۰×۱۰۸۰، ۲۵۶۰×۱۶۰۰ و ۳۸۴۰×۲۱۶۰ با حداکثر کیفیت ممکن «Maximum» انجام شده و نکته قابل ذکر این است که از هیچ کدام یک از پیکربندی های AMD CrossFireX و  SLI در بازی پشتیبانی نمیشود.

بنچمارک Armored Warfare در ۱۹۲۰×۱۰۸۰

بنچمارک بازی Armored Warfare

تنظمیات ۱۰۸۰p نشان میدهد معقول ترین کارت هایی که متیوانند فریم مناسبی رندر کنند، Radeon R9 270 و GeForce GTX 750 Ti هستند.

بنچمارک Armored Warfare در ۲۵۶۰×۱۶۰۰

بنچمارک بازی Armored Warfare

در این رزولوشن بهترین کارت گرافیک های ارزان قیمتی که میتوانند بازی را با فریم ریت قابل بازی رندر کنند، دو کارت Radeon HD 7870 و GeForce GTX 760 میباشند و بهینه ترین کارت های گرافیک منساب موجود در بازار برای اجرای این بازی نیز Radeon HD 7970 و GeForce GTX 760 هستند که هر دو به طور میانگین حدود ۳۰ فریم بر ثانیه رندر میکنند.

بنچمارک Armored Warfare در ۳۸۴۰×۲۱۶۰

بنچمارک بازی Armored Warfare

رزولوشن ۴K محدودیت های زیادی برای هر بازی ایجاد میکند و Radeon R9 290X و GeForce GTX TITAN معقول ترین کارت هایی هستند که میتوانند بازی Armored Warfare را با سرعتی نزدیک به ۳۰ فریم اجرا کنند. GTX TITAN به عنوان پرچمدار سری ۷۰۰ انویدیا با ۶۱۴۴ مگابایت حافظه GDDR5 و گذرگاه ۳۸۴ بیتی میتواند پهنای باند وسیعی معادل ۲۸۸.۳۸ گیگابایت بر ثانیه را در اختیار بازی بگذارد و R9 290X هم با ۴ گیگابایت حافظه ویدئویی و استفاده از گذرگاه ۵۱۲ بیتی از پهنای باند حافظه ۳۲۰ گیگابایتی برخوردار است.

بنچمارک حافظه ویدئویی Armored Warfare

بنچمارک بازی Armored Warfare

این تست با نرم افزار MSI Afterburner ودر دو رزولوشن ۱۹۲۰×۱۰۸۰ و ۲۵۶۰×۱۶۰۰ با فعال بودن Anti-Aliasing انجام شده ونشان دهنده این است که اگر بازی را در رزولوشن ۱۹۲۰×۱۲۰۰ اجرا میکنید به ۱۵۳۶ مگابایت حافظه ویدئویی، اگر بازی را در رزولوشن ۲۵۶۰×۱۶۰۰ اجرا میکنید به ۲۰۴۸ مگابایت حافظه ویدئویی و اگر در ۳۸۴۰×۲۱۶۰ اجرا میکنید به ۳۰۷۶ مگابایت حافظه ویدئویی نیاز دارید.

بنچمارک پردازنده Armored Warfare روی ۱۹۲۰×۱۰۸۰

بنچمارک بازی Armored Warfare

بنچمارک پردازنده با حداکثر کیفیت ممکن «Maximum» روی رزولوشن ۱۹۲۰×۱۰۸۰ انجام شده است و نتایج فوق نشان میدهد که تمامی پردازنده های موجود به خوبی میتوانند بازی را اجرا کنند.

بنچمارک پردازنده Armored Warfare با پردازنده های اینتل

بنچمارک بازی Armored Warfare

بنچمارک پردازنده Armored Warfare با پردازنده های AMD

بنچمارک بازی Armored Warfare

بنچمارک مصرف حافظه بازی Armored Warfare

بنچمارک بازی Armored Warfare

تست حافظه رم بازی روی سیستمی متشکل از پردازنده Intel Core i7-5960X نسل هازول «Haswell-E» انجام شده که برای سوکت LGA 2011-3 عرضه شده و از فرکانس کلاک ۳۰۰۰ مگاهرتزی استفاده میکند. این پردزنده میتواند از ۱۶ گیگابایت حافظه DDR4 با فرکانس کاری ۲۴۰۰ مگاهرتز پشتیبانی کند و همانطور که تصویر بالا نشان میدهد؛ Armored Warfare در رزولوشن ۱۹۲۰×۱۰۸۰ به صورت کلی ۹۰۰ مگاهرتز حافظه رم مصرف میکند.

بنچمارک بازی Armored Warfare

این بدین معناست که اگر شما ۶ گیگابایت حافظه رم دارید، ۲.۸ گیگابایتش مصرف میشود، اگر ۸ گیگابایت دارید، حدود ۳.۲ گیگابایتش مصرف میشود، اگر ۳.۶ گیگابایت دارید ۳.۶ و اگر ۳۲ گیگابایت حافظه رم دارید، ۴.۲ گیگابایت مصرف حافظه در بازی Armored Warfare خواهید داشت.

منبع gamegpu
راي شما
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars6 Stars7 Stars8 Stars9 Stars10 Stars
Loading...

نوشته شده در بنچمارک بازی ها

آخرین نقد و بررسی ها
بررسی مانیتور Samsung CFG70 27-Inch gaming

بررسی مانیتور Samsung CFG70 27-Inch gaming

تاريخ بررسي: ۲۶ آبان, ۹۶
بررسی کارت گرافیک ASUS ROG STRIX GTX 1060 OC 6GB

بررسی کارت گرافیک ASUS ROG STRIX GTX 1060 OC 6GB

۱۹ مرداد, ۹۶

9.0

بررسی کارت گرافیک Zotac GeForce GTX 1080 Ti AMP! Extreme

بررسی کارت گرافیک Zotac GeForce GTX 1080 Ti AMP! Extreme

۶ مرداد, ۹۶

9.6

بررسی کارت گرافیک Palit GTX 1080 GameRock Premium

بررسی کارت گرافیک Palit GTX 1080 GameRock Premium

۲۶ تیر, ۹۶

9.8

بررسی کارت گرافیک Sapphire Radeon RX 580 Nitro

بررسی کارت گرافیک Sapphire Radeon RX 580 Nitro

۲۳ اردیبهشت, ۹۶

9.2

روزی سگی، شیری را گفت: با من ستیز کن؛ شیر سر باز زد؛ سگ گفت: نزد تمام سگان خواهم گفت شیر از مقابله با من می هراسد. شیر گفت: سرزنش سگان را خوشتر دارم تا شماتت شیران، که گویند چون شیری باشد که با سگی پنجه در پنجه شده

×
با اولین نسل از تراشه های گرافیکی پاسکال آشنا شوید
شاخه: Intel /Nvidia,بررسی سخت افزار,پیشنهاد سردبیر,کارت گرافیک

با اولین نسل از تراشه های گرافیکی پاسکال آشنا شوید

تــیم گارد3دی

تیم گــارد3دی (Guard3d.com) سعی بر ارائه مطالب متفاوت در زمینه سخت افزار و بازی دارد و امیدوار است در این زمینه بهترین عملکرد را داشته باشد . تیم گـــارد فعالیت خود را به صورت رسمی از تاریخ 2013-10-14 برابر با 1392-07-22 آغاز کرده و تمامی مطالب تولید شده توسط این سایت برای صاحبین آن محفوظ میباشد. کپی مطالب تنها با ذکر نام (Guard3d.com) مجاز است و ما از کپی مطالب بدون ذکر دقیق لینک منبع به صفحه مطلب راضی نیستیم. امیدواریم رضایت شما را جلب کنیم .

شبکه های اجتماعی

کپی رایت 2013 © تمامی حقوق نزد Guard3d محفوظ است | طراحی و کدنویسی توسط hosseincode

error: نمیتوانید کپی کنید!!! فقط لینک صفحه برای آدرس دهی به این مطلب قابل کپی است