8 بازی بزرگ نسل جدید

مقدمه

 پس از عرضه نسل جدید کنسول ها بود که شرکت های مختلف اکسیژنی خالص در رگ هایشان دمیده شد و با ورود هر دو کنسول نسل جدید PS4 و Xbox One موجی از رقابت های جدید برای تسخیر بازار شکل گرفت. عناوینی ساخته شدند که در حد خود شاهکارند و احتمال تغییر مرزهای گرافیکی توسط  آنها وجود دارد. عناوینی که چیزی جدید در دل خود دارند و روایتگر داستان هایی نو هستند. این مقاله در سه بخش تقدیم شما عزیزان میشود. در بخش اول و دوم سه بازی بزرگ را معرفی میکنیم و در بخش آخر هم دو بازی برتر را به صورتی عمیق تر مورد بررسی قرار میدهیم. امیدواریم از این مطالب خوشتان بیاید. 

لازم به ذکر است در این لیست دو بازی اول در حال حاضر منتشر شده اند و ما بقی بازی ها هنوز منتشر نشده اند. همچنین برخی عناوین همچون Halo 5 حضور ندارند که دلیلش نبود هیچ گونه اطلاعات فنی و داستانی در باره آنهاست. همچنین ترتیب بازی ها بر اساس سلیقه نگارنده است و به معنای بهتر با بدتر بودن این عناوین به نسبت یکدیگر نیست. 

بخش اول

۸ | Infamous: Second Son

داستان: داستان این بازی حول و هوش محور کاراکتری به نام دلسین رو (Delsin Rowe) است که از قدرت هایی خارق العاده برخوردار است. ریشه او به سرخ پوستان آمریکایی برمیگردد! و جزو افرادی محسوب میشود که توسط دولت به بایوتروریست معروف شدند! این دسته شامل افرادی هستند که همگی دارای قدرت هایی فراتر از قدرت های عادی دیگر انسان ها میباشند. دلسین رو (Delsin Rowe) با مشکلاتی روبرو میشود که به قیمت از دست رفتن خانواده و نزدیکانش میشود. او به دلیل قدرت هایی که دارد تحت تعقیب سازمانی مخفی به نام D.U.P است که توسط فردی به نام آگوستین (Augustine) اداره میشود و جال اینجاست که خود آگوستین (Augustine) هم از قدرت های مافوق بشری برخوردار است!

آگوستین (Augustine) که فردی خود مختار و زور گو است، بری پیدا کردن دلسین رو به محل زندگی اش حمله میکند و خانواده و نزدیکان او را گروگان میگیرد و آنها را آنقدر شکنجه میکند که برخی از آنها بر اثر شکنجه میمیرند و برخری دیگر هم در بدترین وضعیت ممکن به سر میبرند. دلسین که از اوضاع با خبر میشود با کمک بردارد بزرگترش به نام رجی (Reggie) برای نجات نزدیکانش و مقابله با D.U.P به مقر آنها حمله میکند. همانطور که خواندید با داستانی کاملا تخیلی طرفیم که فقط بستری برای نمایش قدرت گرافیکی بازی و پیشربد گیم پلی بازی است.

کیفیت فنی:  Infamous: Second Son از بعد فنی دست کمی از یک شاهکار ندارد. به لطف سخت افزار قدرتمند PS4 شاهد عنوانی هستیم که از هر لحاظ تو دیدی است. Infamous: Second Son همانند بسیاری از بازی های انحصاری این کنسول با وضوح تصویر ۱۰۸۰P و به صورت Full HD همراه با ۳۰ فریم بر ثانیه اجرا میشود و با وجود اشیاء و افکت های سنگین موجود در بازی هیچ افت فریمی در بازی دیده نشده است. در این بازی از SMAA T سطح ۲x استفاده شده و این افکت در کنار Anti-aliasing لبه های هموار و بی نقصی ایجاد کرده که در کمتر بازی ای میتوان مشاهده کرد.

بازی با موتور قدرتمند اختصاصی استدیو Sucker Punch در کنار موتور فیزیک Havok ساخته شده و این موتور پیش از این هم در نسخه های قبلی بازی قدرت خود را با افکت هایی فوق العاده به همگان نمایش داده بود. این موتور به راحتی میتواند در یک صحنه چندین مدل، NPC (شخصیت های موجود در گیم پلی که با هوش مصنوعی کنترل میشوند)، وسائل نقلیه و انبوهی از افکت های مختلف را در یک لحظه به صورت ۳۰ فریم رندر کند و خروجی آن را به کاربر نمایش دهد.

تمامی این افکت ها به صورت داینامیک یا (Real-Time) رندر میشوند تا قدرت موتور به خوبی نمایان شود. بسیاری از بافت های بازی با کیفیت ۱۰۸۰p در این بازی رندر گیری میشوند، به طوری که در برخی صحنه های بازی این احساس را دارید که در حال تماشای یک انیمیشن CG (میان پرده های از پیش رندر شده) هستید. NPC های بازی از سطح جزئیات بسیار زیادی (Level of Detail) برخوردارند و در مقابل کارارکتر های اصلی موجود در بازی هم از ۱۲۰ هزار چند ضلعی (Polygan) تشکیل شده اند که با هزاران انیمیشن مختلف تعبیه شده در هر کاراکتر شاهد واقع گرا تر شدن حرکات کاراکترهای اصلی بازی هستیم.

بر اساس اطلاعات منتشر شده در این بازی و در بین هر فریم چیزی معادل ۱۱ هزار چند ضلعی پردازش میشود که بسیاری از آن برای رندر گیری انیمیشن های شخصیت های بازی است. این انیمیشن ها در هر شخصیت به صورت استخوان بندی یا اسکلت بندی متفاوتی تقسیم بندی شده است که طبق اطلاعات موجود مقدار آن چیزی بین ۳۰۰ تا ۵۰ استخوان در هر کاراکتر است. دقت و وسواس سازندگان در بازی به حدی بوده که برای حرکات چهره هر کاراکتر هم چند صد انیمیشن جدا در نظر گرفته شده است تا به زیبایی و واقع گرا تر شدن بازی کمک کند.

 Infamous: Second Son تنها از ۶۰ تا ۶۰ درصدر کل قدرت PS4 استفاده میکند و میزان مصرف این بازی از حافظه پرسرعت رم PS4 حدود ۴.۵ گیگ گزارش شده که رقم بسیار خوبی است و همین مورد نشان دهنده این است که میتوانیم روی این کنسول شاهد شاهکار های بزرگتری باشیم.

۷ | Drive Club

داستان: این عنوان توسط  Evolution Studios و با موتوری نامعلوم در سبک ریسینگ مسابقه ای حال ساخت است و قرار است توسط کمپانی سونی منتشر شود. قرار است بازی در دو نسخه رایگان و پولی به صورت انحصاری برای PS4 منتشر شود که نسخه رایگان آن با پیست و ماشین های کمتر در شبکه پلی استیشن (PlayStation Network) منتشر خواهد شد. بازی داستان خاصی ندارد و تمرکزش بر مسابقات پیستی همچون دو عنوان Gran Turismos و سری Forza است. اما تمرکز اصلی اش بر روی جلوه های ویژه ای است که تاکنون در هیچ عنوان ریسینگی دیده نشده است.

استودیو  Evolution پیش ازاین بر روی MotorStorm ای کار کرده بود که یکی از عناوین موفق PS3 محسوب میشد . این عنوان هم به صورت انحصار برای PS3 منتشر شده بود و همین داستان این بار با باشگاه رانندگی یا (Drive Club) برای PS4 اتفاق می افتد تا وفاداری استدیو  Evolution به سونی ثابت شود. بازی در حال حاضر منتشر شده و برای بازی ند وصله (پچ) و دو DLC یا بسته الحاقی منتشر شده که اشکلات پیشین بازی از جمله مشکلات تغییر آب و هوایی را بهبود بخشیده است.

کیفیت فنی: باشگاه رانندگی یا (Drive Club) یکی از فنی ترین و بهترین ریسینگ های ساخته شده تاکنون است. این عنوان انحصاری PS4 قرار است مرزهای گرافیکی عناونی کنسولی را یک قدم به جلو حرکت دهد. این عنوان به صورت کاملا native از وضوح تصویر ۱۰۸۰P روی PS4 استفاده میکند و از پیچیده ترین سیستم anti-aliasing یا ضد دندانه موجود در بازی ها استفاده میکند. این استدیو برای بهتر کردن بازی از انواع تکنیک های anti-aliasing شامل تکنیک post-process FXAA، تکنیک temporal، تکنیک pixel-based passes و دیگر الگوریتم های مختلف به صورت همزمان در بازی استفاده کرده است.

اکثر لبه های بازی تمیز به نظر میرسند و از کیفیت مناسبی هم برخوردارند. با این حال در بازی شاهد دندانه دار یا ناهموار بودن برخی لبه های موجود در بدنه ماشین ها، فنس ها و دیوارهای اطراف مسیر هستیم. جایی که به نظر میرسد فرآیند post-process anti-aliasing برخی لبه ها و زوایای تیز موجود در مسیر را از دست میدهد. جدا ازاین ایرادات ریز باید گفت کلیت بازی روی PS4 عالی به نظر میرسد و با یک عنوان فوق العاده خوش ساخت مواجه ایم. از لحاظ مقایسه این بازی هیچ مانعی برای دو عنوان Gran Turismos و سری Forza نخواهد بود و میتواند رقیبی جدی برای هر یک از آنها باشد.

از آنجایی کنسول های نسل هشتمی با محدودیت گرافیکی مواجه هستند باید گفت که کیفیت بسیار بالای ۱۰۸۰P این بازی موجب کاهش و افت کیفیت تصاویر بازی و همچنین افکت تاری (blurry) در برخی نقاط بازی شده است. این افت کیفیت تصاویر در حالی اتفاق می افتد که در بازی شاهد عمق میدان دید (draw distance) وسیع و فوق العاده ای هستیم که در کمتر بازی ای همانندش دیده شده است. سطح عملکرد بازی بسیار بالاست و با توجه به ویدئوهای منتشر شده از بازی باید گفتکه  به صورت ۳۰ فریم  ثابت به همراه v-sync رندر میشود که البته کمی عجیب است!

پس از مطرح شدن اجرای بازی به صورت ۳۰ فریم بود که تیم سازنده بازی اعلام کرد در حال کار بر روی بازی است تا بتوانند بازی را ۶۰ فریم رندر کنند، اما قولی در این رابطه نمیدهند. نکته قابل توجه بازی استفاده از افکت شفافیت آلفا (alpha transparency) است که با توجه به نسل بعدی بودن PS4، تاثیراتش کمی تعجب بر انگیز است! زیرا این افکت عمدتا در نسل قبل مورد استفاده قرار میگرفت و گمان نمیرفت در این نسل هم کاربرد داشته باشد و در بازی هم تاثیرش را نشان دهد. باشگاه رانندگی یا (Drive Club) عنوانی فوق العاده است که قطعا جزو بهترین گرافیک های نسل جدید محسوب میشود.

۶ | Deep Down

داستان: Deep Down نام یکی دیگر از عناوین انحصاری PS4 است که در E3 سال گذشته معرفی شد. متاسفانه اطلاعات چندانی از این بازی در دست نیست. اما تریلر فوق العاده با کیفیت پخش شده از این بازی در جریان E3 بود که نکاه ها را به سمت این بازی اول شخص جلب کرد. بازی توسط شرکت (کپکام) Capcom در دست ساخت است و قرار است توسط همین استدیو در سال ۲۰۱۵ عرضه شود. بازی توسط موتور اختصاصی Panta Rhei در حال ساخت است که پیش از این هیچ عنوانی با این موتور ساخته نشده است.

این موتور به صورت اختصاصی برای کنسول های نسل هشتمی  PlayStation 4, Xbox One و Wii U نوشته شده و Deep Down اولین بازی ایست که توسط این موتور ساخته و قرار است منتشر شود. قرار است این موتور جایگزین موتور قبلی کپکام به نام MT Framework در نسل هشتم شود و تمام بازی های بعدی این استدیو هم با همین متور ساخته شود. داستان Deep Down در سال ۲۰۹۴ و در نیویورک اتفاق می افتد. جایی که بازیباز با لمس مصنوعات جادویی به زمان گذشته تله پورت میشود تا با جستجو در سیاه چال هایمختلف به دنبال گنج هی مخفی شده در آن ها بپردازد.

هر کدام از این سیاه چال ها به صورت تصادفی برای بازیباز انتخاب میشود. همچنین مصنوعاتی که بازیباز لمس میکند از لحاظ احساسی به هم مربوط هستند و شامل خشم، غضب، نفرت، حسادت و شهوت میشوند. بنابراین بازیباز با لمس هر کدام ممکن است با دشمنانی مختلف از جمله اژدها و  .. بر خورد کند که میتواند برای هر بازیبازی متفاوت باشد.

کیفیت فنی: از لحاظ کیفیت فنی صحبت کردن در مورد بازی بی معناست! تنها کاری که میتوان برای بررسی فنی بازی انجام داد. بررسی ویدئوی منتشر شده از این بازی است. ویدئویی که در E3 منتشر شد از آنجایی شروع میشود که سه شخصیت انسان، الف و جادوگر را به نمایش میگذارد. ویدئویی که به نظر میرسد از پیش رندر شده (یا CG) است. حرکات صورت و عضله های کارکترهای موجود در ویدئو فوق العاده است. پس از چند لحظه که از ویدئو میگذرد، با نمایش آیتم های ویدئو در گوشه صفحه متوجه میشوید با ویدئویی داینامیک و زنده (Real-Time) مواجه هستید که به صورت همزمان رندر میشود.

با حرکت کاراکتر اصلی در محیط بازی شاهد انعکاس نور آتش و افکت های آتش روی لباس شخصیت اصلی در کنار انیمیشن هایی بسیار نرم و روان هستیم که واقعا فوق العاده است. محیط بازی تخریب پذیر استو این مورد با ورود یک اژدها به محیط بازی و درگیری او با شخصیت اصلی بازی نمایان میشود. فیزیک و تکنیک های فیزیکی موجود در بازی هم عالی است. انیمیشن های استفاده شده در اژدها و مبارزه او با کاراکتر بازی آنقدر طبیعی و فوق العاده کار شده  است که حس دیدن فیلمی سینمایی به بیننده دست میدهد. به صورت کلی تا زمانی که بازی به صورت رسمی منتشر نشود، نمیشود در باره بازی اظهار نظر کرد. اما پس از عرضه بازی حتما بررسی فنی مفصلی از بازی مینویسیم تا ادای دینی به اولین بازی نسل جدید کپکام کنیم.

راي شما
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars6 Stars7 Stars8 Stars9 Stars10 Stars
Loading...

نوشته شده در بازی ها,تحلیل فنی,مقالات بازی

آخرین نقد و بررسی ها
بررسی مانیتور Samsung CFG70 27-Inch gaming

بررسی مانیتور Samsung CFG70 27-Inch gaming

تاريخ بررسي: ۲۶ آبان, ۹۶
بررسی کارت گرافیک ASUS ROG STRIX GTX 1060 OC 6GB

بررسی کارت گرافیک ASUS ROG STRIX GTX 1060 OC 6GB

۱۹ مرداد, ۹۶

9.0

بررسی کارت گرافیک Zotac GeForce GTX 1080 Ti AMP! Extreme

بررسی کارت گرافیک Zotac GeForce GTX 1080 Ti AMP! Extreme

۶ مرداد, ۹۶

9.6

بررسی کارت گرافیک Palit GTX 1080 GameRock Premium

بررسی کارت گرافیک Palit GTX 1080 GameRock Premium

۲۶ تیر, ۹۶

9.8

بررسی کارت گرافیک Sapphire Radeon RX 580 Nitro

بررسی کارت گرافیک Sapphire Radeon RX 580 Nitro

۲۳ اردیبهشت, ۹۶

9.2

روزی سگی، شیری را گفت: با من ستیز کن؛ شیر سر باز زد؛ سگ گفت: نزد تمام سگان خواهم گفت شیر از مقابله با من می هراسد. شیر گفت: سرزنش سگان را خوشتر دارم تا شماتت شیران، که گویند چون شیری باشد که با سگی پنجه در پنجه شده

×
معرفی 8 کارت گرافیک مناسب برای بازی
شاخه: بررسی سخت افزار,کارت گرافیک

معرفی ۸ کارت گرافیک مناسب برای بازی

تــیم گارد3دی

تیم گــارد3دی (Guard3d.com) سعی بر ارائه مطالب متفاوت در زمینه سخت افزار و بازی دارد و امیدوار است در این زمینه بهترین عملکرد را داشته باشد . تیم گـــارد فعالیت خود را به صورت رسمی از تاریخ 2013-10-14 برابر با 1392-07-22 آغاز کرده و تمامی مطالب تولید شده توسط این سایت برای صاحبین آن محفوظ میباشد. کپی مطالب تنها با ذکر نام (Guard3d.com) مجاز است و ما از کپی مطالب بدون ذکر دقیق لینک منبع به صفحه مطلب راضی نیستیم. امیدواریم رضایت شما را جلب کنیم .

شبکه های اجتماعی

کپی رایت 2013 © تمامی حقوق نزد Guard3d محفوظ است | طراحی و کدنویسی توسط hosseincode

error: نمیتوانید کپی کنید!!! فقط لینک صفحه برای آدرس دهی به این مطلب قابل کپی است