ظهور توم ریدر «Rise of the Tomb Raider» عنوان اکشن ماجراجویی است که توسط استدیو کریستال داینامیکس «Crystal Dynamics» توسعه یافته و درابتدا به صورت محدودیت زمانی توسط اسکوئر انیکس و استودیو مایکروسافت برای کنسول های Xbox One و Xbox 360 در نوامبر ۲۰۱۵ منتشر شد و پس از آن هم برای پلتفرم PC و PS4 عرضه شد. این نسخه پنجمین نسخه از سری بازی های معروف به Tomb Raider است که توسط کریستال داینامیکس ساخته شده و از نظر داستانی ادامه ای برای عنوان Tomb Raider 2013 محسوب میشود.

اولین نسخه این سری دوست داشتنی در سال ۱۹۹۶ برای کنسول Sony Playstation منتشر شد و در همان زمان به یکی از محبوب ترین عناوین کنسول PS1 سونی تبدیل شده بود. کاراکتر اصلی بازی «لارا» نام داشت که توسط «تابی گارد» و با توجه به شخصیت «ایندیانا جونز» خلق شد. بعدها شخصی به نام «جرمی هرس» اصلاتی آمریکایی! بخشید و نامش را به «لارا کروز» تغییر داد و در تجدید نظری مجدد نامش را «لارا کرافت» گذاشتند. Rise of The Tomb Raider تغییرات بسیاری در مقایسه با Tomb Raider 2013 دارد و از سیستم و تکنیک های گرافیکی بسیار پیشرفته تری استفاده میکند که در دو مقاله «تست و بنچمارک بازی Rise of the Tomb Raider» و «بررسی فنی بازی Rise of the Tomb Raider» به آنها اشاره کرده ایم.

به صورت کلی میتوان بازی را همان بازی Tomb Raider 2013 نامید. اما رویکرد جدید Crystal Dynamics به این بازی و استفاده از سیستم رندرینگ جدید موجب شده علاوه بر حفظ شدن ساختار گرافیکی بازی، شاهد کیفیت بصری مناسبی در بازی Rise of the Tomb Raider باشیم. همچون عنوان بسیار جذاب Tomb Raider 2013 شاهدیم که در این بازی نیز از تکنیک انحصاری TressFX استفاده شده که موجب افزایش واقع گرایی موهای لارا کرافت میشود. موهای لارا در زمان وزش بادهای شدید، خیس شدن و پرش از جاهای مختلف کُنِش خوبی با محیط بازی دارد و کیفیت و واقع گرایی آن به خوبی حس میشود.

نسخه فعلی Rise of the Tomb Raider توسط استودیو Nixxes Software برای اجرای صحیح DirectX 12 بروز رسانی شده تا پس از Hitman 2016 دومین عنوانی باشد که از DirectX 12 استفاده میکند. به گفته این کمپانی، DirectX 12 با توزیع بار پردازشی بین چندین thread پردازشی، عملکرد بازی را بهبود می‌بخشد. این تغییر از آنجایی باعث بهبود کارایی می‌شود که اغلب پردازش‌های DirectX 11 تنها امکان اجرا با یک هسته پردازشی را دارند. در این حالت می‌توان پردازش‌ها بین هسته‌های پردازنده توزیع کرد که می‌تواند باعث افزایش چشم گیری کارایی پردازنده‌های نظیر ۸ هسته‌های سری AMD FX و Core i7 اینتل شود.

Rise of the Tomb Raider از قابلیت‌های رندرینگ مبنی بر فیزیک، بازتاب فضای صفحه نمایش (Screen space reflections)، نورپردازی حجمی (Volumetric Lighting)، نور پردازی مبتنی بر تصویر (Image Based Lighting)، فیزیک مبتنی بر مواد (Physically Based Materials)، سیستم رنگ بندی جدید (Colour Grading)، نقشه برداری تطبیقی (Adaptive Tone Mapping)، تکنیک Screen Space Ambient Occlusion، تاری در حرکت (Motion Blur)، عمق تصویر (Depth of Field) و سیستم تشعشع صفحه نمایشی (Screen Glare) استفاده میکند که البته فرصت توضیح این موارد وجود ندارد.

نکته قابل اشاره این است که مشخص نیست چرا از تنظیمات GameWorks کارت های انویدیا شامل مواردی همچون +HBAO یا Godrays استفاده نشده است. حتی استفاده از تکنیک TressFX 2.0 هم آنقدری نبوده که تفاوت زیادی در مقایسه با نسخه قبلی حس شود. نکته بعدی اینکه، استدیو کریستال داینامیکس از تکنیک Ambient Occlusion جدیدی به نام BTAO یا Broad Temporal Ambient Obscurance در این عنوان استفاده کرده که به گفته سازنده از تمام نسل های پیشین خود نظیر SSAO و همچنین HBAO عملکرد بهتری در اجرای جزئیات دارد.

راي شما
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars6 Stars7 Stars8 Stars9 Stars10 Stars
Loading...

نوشته شده در تریلر های متفرقه,ویدئو

آخرین نقد و بررسی ها
بررسی کارت گرافیک ASUS ROG STRIX GTX 1060 OC 6GB

بررسی کارت گرافیک ASUS ROG STRIX GTX 1060 OC 6GB

تاريخ بررسي: ۱۹ مرداد, ۹۶
بررسی کارت گرافیک Zotac GeForce GTX 1080 Ti AMP! Extreme

بررسی کارت گرافیک Zotac GeForce GTX 1080 Ti AMP! Extreme

۶ مرداد, ۹۶

9.6

بررسی کارت گرافیک Palit GTX 1080 GameRock Premium

بررسی کارت گرافیک Palit GTX 1080 GameRock Premium

۲۶ تیر, ۹۶

9.8

بررسی کارت گرافیک Sapphire Radeon RX 580 Nitro

بررسی کارت گرافیک Sapphire Radeon RX 580 Nitro

۲۳ اردیبهشت, ۹۶

9.2

بررسی کارت گرافیک GeForce GTX 1080 Ti Founders Edition

بررسی کارت گرافیک GeForce GTX 1080 Ti Founders Edition

۲۷ اسفند, ۹۵

9.3

روزی سگی، شیری را گفت: با من ستیز کن؛ شیر سر باز زد؛ سگ گفت: نزد تمام سگان خواهم گفت شیر از مقابله با من می هراسد. شیر گفت: سرزنش سگان را خوشتر دارم تا شماتت شیران، که گویند چون شیری باشد که با سگی پنجه در پنجه شده

×
Halo Nightfall
شاخه: اخبار,اخبار بازی,تریلر های متفرقه,ویدئو

تاریخ انتشار فیلم Halo Nightfall اعلام شد

تــیم گارد3دی

تیم گــارد3دی (Guard3d.com) سعی بر ارائه مطالب متفاوت در زمینه سخت افزار و بازی دارد و امیدوار است در این زمینه بهترین عملکرد را داشته باشد . تیم گـــارد فعالیت خود را به صورت رسمی از تاریخ 2013-10-14 برابر با 1392-07-22 آغاز کرده و تمامی مطالب تولید شده توسط این سایت برای صاحبین آن محفوظ میباشد. کپی مطالب تنها با ذکر نام (Guard3d.com) مجاز است و ما از کپی مطالب بدون ذکر دقیق لینک منبع به صفحه مطلب راضی نیستیم. امیدواریم رضایت شما را جلب کنیم .

شبکه های اجتماعی

کپی رایت 2013 © تمامی حقوق نزد Guard3d محفوظ است | طراحی و کدنویسی توسط hosseincode

error: نمیتوانید کپی کنید!!! فقط لینک صفحه برای آدرس دهی به این مطلب قابل کپی است