بازی Fallout 4

پس از چهار سال از انتشار آخرین نسخه، بتسدا/بتزدا «Bethesda» بالاخره از Fallout 4 رونمایی کرد. عنوانی که با موتور جدید Creation Engine روی پلفترم های PlayStation 4 ،Xbox One و PC عرضه  شده و Fallout 4 پنجمین قسمت از سری بازی های معروف به Fallout است که توسط بتسدا ساخته شده است. اتفاقات و داستان بازی ۲۰۰ سال قبل از Fallout 3 رخ میدهد و کاراکتر اصلی بازی به عنوان تنها بازمانده Vault 11 (همان پناه گاه های ضد اتمی) است. پناهگاهی که در منطقه بوستون ایالت ماساچوست (Massachusetts) واقع شده و یکی از مهمترین مناطق آمریکا است.

شهر بوستون از آن جایی مهم است که بستر حوادثی بود که در نهایت منجر به «آنقلاب آمریکا» شد. جایی که «نبرد لکزینگتون» رخ داد و نتیجه آن جدائی سیزده ایالت آمریکای شمالی از بریتانیا و تأسیس ایالات متحدهٔ آمریکا بود. در واقع بستر داستانی بازی در این منطقه و با توجه به جنگ اتمی و نابودی سیاره زمین و ناه گرفتن انسان ها در Vault ها روایت میشود. عنوان Fallout 3 سال ۲۰۰۸ منتشر شد و داستانش در واشنگتن دی. سی دنبال می‌شد و Fallout: New Vegas نیز در سال ۲۰۱۰ در دسترس کاربران قرار گرفت که داستانش به عنوان یک نسخه جانبی ربطی به Fallout 4 ندارد.

بنچمارک Volumetric Light بازی Fallout 4 روی کارت های انویدیا و AMD

موتوری که برای این بازی استفاده شده Creation Engine است که همچون موتور دو بازی Metal Gear Solid V: The Phantom Pain و Assassin’s Creed Syndicate یک موتور رندرینگ «Physically-Based Lighting» مبتنی بر نورپردازی فیزیکی است و از قوانین فیزیک نور طبیعیت میکند.این موتور جایگزین موتور قدیمی Gamebryo شده که در بازی های گذشته استدیو بتسدا استفاده میشد. البته XnGine نیز یکی از موتور خانگی قبلی استدیو بتسدا بود که با توسعه Creation Engine میتوان آن را جایگزینی بسیار خوب برای دیگر موتورهای این استدیو دانست.

از موتور Gamebryo در ساخت بازی هایی همچون The Elder Scrolls IV: Oblivion و عنوان The Elder Scrolls III: Morrowind همراه با Fallout 3 استفاده شده بود که بتسدا ترجیح داد این موتور قدیمی بازنشسته شود. اولین بازی ساخته شده با Creation Engine عنوان بسیار محبوب The Elder Scrolls V: Skyrim بود که از دو قابلیت سایه پردازی زنده «Real-Time Shadows» و جزئیات بیشتر برای اجسامی در فواصل دور استفاده میکرد.

تست و بنچمارک بازی Fallout 4

نسخه جدید Creation Engine با پشتیبانی از دو ویژگی بسیار مهم Physically-Based Lighting و Volumetric lighting برای ساخت بازی Fallout 4 به روز رسانی شده است. بنابراین قبل از بررسی فنی بازی Fallout 4 بهتر است در ابتدا به طور اجمالی نگاه کوتاهی به رندرینگ نوری مبتنی بر فیزیک «Physically-Based Lighting» یا PBR بپردازیم و با آن بیشتر آشنا شویم. بازی Fallout 4 از قابلیت Volumetric Light برای کارت های انویدیا استفاده میکند که عموماً افکت های نوری پیشرفته را به صفحه های رندر شده اضافه میکند که نتیجه آن افزایش واقع گرایی بیشتر در عناوینی است که از سیستم چرخه شبانه-روز داینامیک استفاده میکنند.

این تکنیک از تسلیشن «Tessellation» سخت افزاری استفاده میکند و عمواً برای نور پردازی حجمی و تابش نور و روشنایی هوا استفاده میشود و با اینکه توسط انویدیا توسعه داده میشود، اما بتسدا «Bethesda» مدعی است بدون هیچ مشکلی روی پلتفرم های مختلف اجرا میشود. استفاده از تکنیک Volumetric Light در نورپردازی موجب میشود زمانی که منبع نور اصلی توسط شئی خاصی مسدود شده و یا زمانی که بخشی از منبع نوری مبهم به نظر میرسد، نور دریافتی ما بهبود کیفی زیادی پیدا کند، اما این مورد مستلزم این است که تراشه گرافیکی «GPU» ما از تسلیشن «Tessellation» سخت افزاری به منظور بهبود افکت های نوری در نمایشگر پشتیبانی کند.

بررسی فنی بازی Fallout 4 روی Xbox One و PS4

از آنجایی که کمپانی انویدیا خودش خالق اصلی تسلیشن «Tessellation» سخت افزاری است باید بگوییم که معماری های کارت های سری ۹۰۰ این کمپانی هم به خوبی از این تکنیک استفاده میکنند و در بهینه ترین حالت ممکن خود قرار دارند. نسخه جدید Creation Engine با پشتیبانی از دو ویژگی بسیار مهم Physically-Based Lighting و Volumetric lighting برای ساخت بازی Fallout 4 به روز رسانی شده است. به روز رسانی Creation Engine موجب شده سطح جدیدی از شبیه سازی مواد و پارچه را در این موتور شاهد باشیم و همچنین مدل جدیدی از Dynamic Post-Process و بهبود قابلیت بصری عمق دید «depth of field» هم در این موتور بازی سازی دیده میشود.

تکنیک های رندرینگ پیشرفته ای همچون Tiled Deferred Lighting ،Screen Space Reflections ،Bokeh Depth of Field, Height Fog, Filmic Tonemapping و Dynamic Dismemberment در کنار تسلیشن «Tessellation» سخت افزاری مبتنی بر فیزیک صحیح گاما را میتوان از پیشرفت های بسیار عالی این موتور دانست که در بازی نهایی نقش پر رنگی دارند

راي شما
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars6 Stars7 Stars8 Stars9 Stars10 Stars
Loading...

نوشته شده در تریلر های سینماتیک,ویدئو

آخرین نقد و بررسی ها
بررسی مانیتور Samsung CFG70 27-Inch gaming

بررسی مانیتور Samsung CFG70 27-Inch gaming

تاريخ بررسي: ۲۶ آبان, ۹۶
بررسی کارت گرافیک ASUS ROG STRIX GTX 1060 OC 6GB

بررسی کارت گرافیک ASUS ROG STRIX GTX 1060 OC 6GB

۱۹ مرداد, ۹۶

9.0

بررسی کارت گرافیک Zotac GeForce GTX 1080 Ti AMP! Extreme

بررسی کارت گرافیک Zotac GeForce GTX 1080 Ti AMP! Extreme

۶ مرداد, ۹۶

9.6

بررسی کارت گرافیک Palit GTX 1080 GameRock Premium

بررسی کارت گرافیک Palit GTX 1080 GameRock Premium

۲۶ تیر, ۹۶

9.8

بررسی کارت گرافیک Sapphire Radeon RX 580 Nitro

بررسی کارت گرافیک Sapphire Radeon RX 580 Nitro

۲۳ اردیبهشت, ۹۶

9.2

روزی سگی، شیری را گفت: با من ستیز کن؛ شیر سر باز زد؛ سگ گفت: نزد تمام سگان خواهم گفت شیر از مقابله با من می هراسد. شیر گفت: سرزنش سگان را خوشتر دارم تا شماتت شیران، که گویند چون شیری باشد که با سگی پنجه در پنجه شده

×
middle-earth-shadow-of-mordor-600x300
شاخه: تریلر های سینماتیک,ویدئو

ویدئو | تریلر سینماتیک بازی Middle Earth: Shadow Of Mordor

تــیم گارد3دی

تیم گــارد3دی (Guard3d.com) سعی بر ارائه مطالب متفاوت در زمینه سخت افزار و بازی دارد و امیدوار است در این زمینه بهترین عملکرد را داشته باشد . تیم گـــارد فعالیت خود را به صورت رسمی از تاریخ 2013-10-14 برابر با 1392-07-22 آغاز کرده و تمامی مطالب تولید شده توسط این سایت برای صاحبین آن محفوظ میباشد. کپی مطالب تنها با ذکر نام (Guard3d.com) مجاز است و ما از کپی مطالب بدون ذکر دقیق لینک منبع به صفحه مطلب راضی نیستیم. امیدواریم رضایت شما را جلب کنیم .

شبکه های اجتماعی

کپی رایت 2013 © تمامی حقوق نزد Guard3d محفوظ است | طراحی و کدنویسی توسط hosseincode

error: نمیتوانید کپی کنید!!! فقط لینک صفحه برای آدرس دهی به این مطلب قابل کپی است