تکنیک NVIDIA Mech Ti

انویدیا Mech Ti نام یکی از جدیدترین و بهترین تریلرهای تکنیکی کمپانی معظم انویدیا است که برای نمایش ویژگی های DirectX 12 ساخته شده است. این تکنیک برای اولین بار در کامپیوتکس ۲۰۱۵ به نمایش درآمد و در آن دو ویژگی مهم Ray Tracing و Volume Tiled Resources روی رابط برنامه نویسی DirectX 12 پرداخته شد. هر دو قابلیت به صورت پیشرفته در DirectX 12 وجود دارد و روی کارت های سری ۹۰۰ انویدیا پشتیبانی میشوند.

ray tracing موجود در DirectX 12 قادر است با شبیه سازی تاثیرات نور و سایه زنی پیکسلی، چند ضلعی های بسیار واقع گرایانه ای خلق کند که در مقابل روش های کنونی ترسیم سایه نتایج بهتری دارد. ray tracing میتواند سایه ها را بسیار نرم و بدون حالت دندانه دندانه شدن ایجاد کند تا بازیباز حس واقعی تری از محیط سه بعدی را تجربه کند. ترکیب ray tracing و افکت های post-processing میتواند حالت ناخوشایندی ایجاد کند. بدین صورت که نمایش سایه موجب شفاف شدن بیش از حد برخی قسمت های جسم سه بعدی میشود و ناپدید شدن آن میشود.

به همین دلیل در این نسل  از نوعی تکنیک ضد دندانه (Anti-Aliasing) جدید به نام Hard shadow map استفاده شده که با توجه به دقت تصویر سایه ها میتوان انتظار بهبود بصری زیادی در کیفیت تصویر داشته باشیم. موردی که در ویدئو و تصاویر هر دو فناوری در جریان نمایش انویدیا کامیپوتکس ۲۰۱۵ قابل مشاهده بود. در واقع با فعال سازی Ray -tracing سایه های سه بعدی میتوانند کیفیت محیط را افزایش میدهند تا واقع گرایانه تر به نظر  برسند.

دومین تکنیکی که در این ویدئو میتوانید ببینید، تکینک Volume Tiled است که به صورت ویژه برای خلق افکت دود، مه و غلظ بخار موجود در هوا به کار میرود. VTR تکنیک مدرنی است که در DirectX 12 به صورت گسترده مورد استفاده قرار خواهد گرفت. پیش از این اپیک گیمر تریلرهای تکینکی ویژه ای از تاثیرات دود و مه منتشر کرده بود که اکثر این ویدئو با نسخه چهارم موتور Unrel Engin تست شده و همگی آنها در بخش ویدئوهای سایت قابل دسترس است.

روش کار Volume Tiled بر مبنای ولومتریکی یا همان حجم دار کردن پیکسل ها (Voxel) است. اجازه دهید واضح تر و بهتر صحبت کنیم. این قابلیت همان MegaTexture است که به صورت اختصاصی توسط جان کارمک بزرگ ابداع شده است. Mega Texture تکنیکی است برای تخصیص بافت های مختلف و استفاده آسان آنها در نمونه های بسیار ساده و شامل بافت های (Texture) بسیار بزرگی است که از چندین بافت (Texture) کوچکتر تشکیل شده اند. ان کارمک برای اولین بار در شرکت id Software از این تکنیک در بازی های Splash Damage’ و Enemy Territory: Quake Wars استفاده کرد و نام آنها را Mega Texture گذاشت.

Volume Tiled یا به عبارتی کاملترش Volume Tiled Resources همان MegaTexture است که به صورت اختصاصی توسط جان کارمک بزرگ ابداع شده است. Mega Texture تکنیکی است برای تخصیص بافت های مختلف و استفاده آسان آنها در نمونه های بسیار ساده و شامل بافت های (Texture) بسیار بزرگی است که از چندین بافت (Texture) کوچکتر تشکیل شده اند. ان کارمک برای اولین بار در شرکت id Software از این تکنیک در بازی های Splash Damage’ و Enemy Territory: Quake Wars استفاده کرد و نام آنها را Mega Texture گذاشت.

قابلیت Volume Tiled Resources

در این روش بازیباز با رسیدن به هر نقطه از بازی شاهد لود شودن تکنیک MegaTexture است که درنهایت بافت (Texture) های یک منطقه از بازی را تشکیل میدهند و پس از عبور از آن ناحیه Texture ها به حالت اولیه برمیگردند. در روش MegaTexture معمولا بافت (Texture) ها را با روشی صحیح به اندازه استاندارد کوچک میکنند و سپس آنرا به صورت ۳D در میآورند تا در بازی قابل استفاده باشد. تکنیک MegaTexture خود شامل چند روش بافت زنی است که مهمترین آنها بافت گذاری مجازی (Virtual texturing) است.

ساده بگوییم Volume Tiled Resources نوعی پیسکل حجمی است که با volumetric pixels ها مورد استفاده قرار میگیرد. در این روش هر کاشی (Tile‌) بافت مانندی که اطلاعات ذخیره شده در حافظه نداشته باشد حذف میشود. این کار باعث کاهش پردازش و لود حافظه میشود و علاوه بر استفاده از فضای کمتر، موجب پردازش بهتر بازیها میشود. این روش از نظر بافت زنی بسیار شبیه به روش بالاست. در روش بالا، بافت ها پس از گذر از مرزی نامرئی ازحافظه حذف میشوند، در روش Volume Tiled Resources اگر اطلاعاتی نباشد از بین می رود. در واقع هر دو روش یکی هستند، اما با نامی متفاوت.

برای مشاهده بررسی کامل دو تکنیک مهم Ray Tracing و Volume Tiled Resources که در دموی انویدیا Mech Ti معرف شده بهتر است مقاله «بررسی فنی دو تکنیک پیشرفته DirectX 12 در کنفرانس انویدیا» را مشاهده کنید که چند وقت پیش منتشر کردیم.

راي شما
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars6 Stars7 Stars8 Stars9 Stars10 Stars
Loading...

نوشته شده در تریلر های تکنیکی,ویدئو

آخرین نقد و بررسی ها
بررسی کارت گرافیک GeForce GTX 1080 Ti Founders Edition

بررسی کارت گرافیک GeForce GTX 1080 Ti Founders Edition

تاريخ بررسي: ۲۷ اسفند, ۹۵
بررسی کارت گرافیک MSI GTX 1050 Ti Gaming X 4 GB

بررسی کارت گرافیک MSI GTX 1050 Ti Gaming X 4 GB

۱۲ بهمن, ۹۵

9.0

بررسی کارت گرافیک Gigabyte GTX 1050 Ti G1 Gaming 4 GB

بررسی کارت گرافیک Gigabyte GTX 1050 Ti G1 Gaming 4 GB

۱۴ دی, ۹۵

9.0

بررسی کارت گرافیک MSI RX 480 Gaming X 8 GB

بررسی کارت گرافیک MSI RX 480 Gaming X 8 GB

۹ دی, ۹۵

9.4

بررسی کارت گرافیک ASUS ROG STRIX GTX 1060 OC 6GB

بررسی کارت گرافیک ASUS ROG STRIX GTX 1060 OC 6GB

۱۶ آذر, ۹۵

9.0

روزی سگی، شیری را گفت: با من ستیز کن؛ شیر سر باز زد؛ سگ گفت: نزد تمام سگان خواهم گفت شیر از مقابله با من می هراسد. شیر گفت: سرزنش سگان را خوشتر دارم تا شماتت شیران، که گویند چون شیری باشد که با سگی پنجه در پنجه شده

×
Unreal-Engine-4

تــیم گارد3دی

تیم گــارد3دی (Guard3d.com) سعی بر ارائه مطالب متفاوت در زمینه سخت افزار و بازی دارد و امیدوار است در این زمینه بهترین عملکرد را داشته باشد . تیم گـــارد فعالیت خود را به صورت رسمی از تاریخ 2013-10-14 برابر با 1392-07-22 آغاز کرده و تمامی مطالب تولید شده توسط این سایت برای صاحبین آن محفوظ میباشد. کپی مطالب تنها با ذکر نام (Guard3d.com) مجاز است و ما از کپی مطالب بدون ذکر دقیق لینک منبع به صفحه مطلب راضی نیستیم. امیدواریم رضایت شما را جلب کنیم .

شبکه های اجتماعی

کپی رایت 2013 © تمامی حقوق نزد Guard3d محفوظ است | طراحی و کدنویسی توسط hosseincode

error: نمیتوانید کپی کنید!!! فقط لینک صفحه برای آدرس دهی به این مطلب قابل کپی است