Star-Wars-Battlefront

به تازگی CryZENx تریلر تکنیکی جدیدی از گیم پلی شاهکار عنوان Star Wars Battlefront به نام Darth Vader/Ice Lands DX12 منتشر کرده که به خوبی نشان دهنده قابلیت های موتور بازی سازی Unreal Engine 4 در DirectX 12 است. دراین تریلر تکنیکی بازیباز کنترل شخصیت Darth Vader را بر عهده دارد و فریم ریت بازی بدون هیچ گونه قفلی (Unlocked) توسط کارت گرافیک GTX 980 Ti EVGA Superclocked رندر میشود. برای اجرای راحت و روان بازی به حداقل کارت هایی همچون GTX 750Ti یا GTX 670 نیاز است. همچنین مشخصات سیستمی که بازی روی آن تست شده به قرار زیر است:

  • CPU: i7-4790K @ 4.8Ghz 1.32Vc + Thermaltake Ultimate 3.0 Watercooler
  • GPU: GTX 980 Ti EVGA Superclocked+ ACX 2.0+ OCed = 1464mhz core / 3900mhz Memory
  • MB: Asrock Z97 Extreme 4
  • Ram: ۳۲GB (4x 8192MB) HyperX Savage RED DDR3-2400 DIMM CL11 Quad Kit
  • HDD: ۱۰۰۰ GB Sata 3.0 6 Gb/s Harddrive + 2TB hdd
  • PSU: ۶۳۰ Watt Thermaltake 80+ Germany
  • Case: NZXT Phantom 630 White Edition

ویدئوی زیر ۳ دقیقه از تریلر تکنیکی Darth Vader در بازی Star Wars Battlefront با استفاده از قابلیت های DirectX 12 را نمایش میدهد که پیشنهاد میکنیم از دستش ندهید. بازی به زودی برای کنسول های نسل هشتمی در کنار پلتفرم ویندوز عرضه میشود.

همانطور که گفتیم بازی Star Wars Battlefront با موتور قدرتمند Unreal Engine 4 نسخه «۴.۹.۱» ساخته شده و ما نیز چندی پیش در مقاله مفصلی به نام «با موتور بازی سازی Unreal Engine 4 آشنا شوید» با این موتور آشنا شدیم. موتور قدرتمندی که توسط اپیک گیمز (Epic Games) طراحی و ساخته شده و در حال حاضر در بسیار از عناوین مطرح روز با پشتیبانی کامل از DirectX 12 مورد استفاده قرار میگیرد.

تا به حال با این موتور بازی های موفقی در سبک های مختلف از جمله سبک مخفی کاری، سبک MMORPG و همچنین در سبک RPG با این موتور ساخته شده که شامل لیست بلند بالایی میشوند که در این مقاله نمیگنجد. موتور (Unreal Engine 4) آنریل آنجین ۴ اولین بار در E3 2012 و طی یک تریلر تکنیکی معرفی شد. دموی معروف و قدرتمندی که به نام Elemental که قدرت بالای موتور را به خوبی به همه نشان داد.

یکی از مهمترین موارد موجود در این موتور حذف سیستم نورپردازی Time Global Illumination است. همراه با این افکت شاهد حذف افکت دیگری به نام  Bounce off هستیم که وظیفه آن  بازتاب رنگ اجسام بر روی سایر اجسام موجود در محیط است. علاوه بر این میزان سایه زنی نسخه کنسولی در سطح بسیار پایین تری به نسبت PC است که احتمالا طی بهینه سازی های بعدی حل میشود.

اپیک گیمز به جای افکت Real Time Global Illumination حذف شده در این موتور از افکت جدید دیگری به نام Pre-Computed Lighting System (یا سیستم نور پردازی از پیش پردازش شده) استفاده کرده که ترکیبی از Real Time Global Illumination و سیستم پایه نورپردازی Halo 3 است. یعنی همان سیستمی که در Unreal Engine 3 و در بازی Gears Of War مورد استفاده قرا گرفته بود.

تکنیک Real Time Global Illumination

سیستم ماتی مبتنی بر اجسام (Object Base Motion Blur) در Unreal Engine 4 حذف شده و سیستم عمق میدان (Depth of Field) از نو بازسازی شده است. همچنین شاهد پیشرفت های شگرفی در تخریب پذیری مبتنی بر فیزیک هستیم که نمونه آن را در تریلرهای تکینکی قبل از معرفی رسمی Unreal Engine 4 دیده بودیم و ما هم چندین مورد از آن تریلرهای تکنیکی را در بخش ویدئوی سایت برای شما دوستان گذاشته ایم.

سیستم رندرینگ نورپردازی Global illumination، بافت ها و Tessellation نسخه کنسولی به شدت بهینه شده و پیشرفت های بسیاری داشته اند که نمونه تصاویر آنها بارها در سایت های مختلف منتشر شده است. فناوری تسلیشن (Tessellation) برای بهبود سطح کیفی و افزایش زیبایی ظاهری بازی ها ساخته شده است و همچون فناوری HDR از اهمیت بالایی برخوردار است و هردو فناوری موجب پیشرفت های شگرفی در دنیای گرافیک کامپیوتری شدند.

راي شما
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars6 Stars7 Stars8 Stars9 Stars10 Stars
Loading...
  1. آرش says:

    راستش بیان کردنش یکم سخته!
    به عنوان مثال:توی یه ویدیو که مقایسه فریم ریت آنچارتد ۳ بر روی ps3(با فریم ریت ۳۰) و ps4 (با فریم ریت ۶۰)بود هیچ تفاوتی بین دو بازی وجود نداشت!انگار که هر دو بازی ۶۰ فریم یا هردو ۳۰ فریم بودن!
    ولی توی pc(به عنوام مثال فانتوم پین) وقتی توی تنظیمات فریم ریت از ۶۰ به تغییر بدیم کاملا تفاوتشون مشخص میشه و حین بازی کردن بدجور مشکل ساز میشه.
    ،وقتی که روی ۶۰ فریم هستش بازی کاملا روون و خوب اجرا میشه.ولی وقتی به ۳۰ تغییرش میدیم از اون حالت روون بودنش خارج میشه!ولی همین بازی روی کنسول ها به همون روونی ۶۰ فریم pc اجرا میشد!
    یکم گیج کننده هستش!

    • حسین
      Hossein says:

      فریم ریت ارتباط مستقیمی با تفکیک پذیری یا همون رزولوشن داره. هر چه قدر رزولوشن تصویر بالاتر باشه، مقدار افت فریم ممکنه بیشتر بشه. این مورد تو بازی که بیشتره، چون ریل تایم (real time) رندر میشن. یعنی تمام آبجکت هاهمون لحظه پردازش میشن و همه چیز به قدرت سیستم شما بستگی داره. بنابراین هر چی سیستم قوی تر باشه، قدرت پردازشی سیستم در رندر اشای موجود در محیط بازی بیشتر میشه. امادر مورد انچارتد، طمئن باشید رزولوشن و نوع استفاده از افکت های به کار رفته در بازی روی ps3 و ps4 متفاوت هستند و فقط سازنده سعی کرده با کم و زیاد کردن این موارد فریم بهتری به نسخه ps4 بده که بازی روون تر اجرا بشه.

      پیشنهاد میکنم مقاله زیر و بخونید: ضمن اینکه بخش دوم مقاله زیر که کاملتر هست، به زودی منتشر میشه و شما جواب خیلی از سوالات خودتونو میتونید تواین مقاله پیدا کنید.

      فریم ریت چیست؟ هر آنچه درباره فریم ریت باید بدانید (۱)

  2. آرش says:

    سلام و خسته نباشید.
    یه سوال دارم ممنون میشم اگه جواب بدید.
    چرا تفاوت ۶۰ فریم بازی روی PC و ۳۰ فریم روی کنسول به چشم نمیاد ولی تفاوت ۶۰ فریم و ۳۰ فریم بر روی PC کاملا متفاوته؟؟؟
    توی مقایسه PC و کنسول سرعت بازی دقیقا یکی هستش و سرعت بازی فرق خاصی نداشت!
    ولی همون بازی روی PC به دو صورت ۶۰ و ۳۰ فریم کاملا متفاوته.
    دلیلش چی هستش؟راهی هست که روی ۳۰ فریم PC هم مثل همون کنسول اجرا کنیم و سرعت بازی کم نشه؟؟؟

    • حسین
      Hossein says:

      سلام دوست عزیز. تشخیص تفاوت بین ۳۰ و ۶۰ فریم کار خیلی راحتی نیست. یعنی در حات بصری صرف نمیشه تشخیصش داد. مگر اینکه همزمان هم بای کنید و هم ببینید. ادر مورد ۶۰ و ۳۰ فریم PC بازی مورد نظر و مثال بزنید. در مورد ۶۰ و ۳۰ کنسول و PC این تفاوت ممکنه ناشی از رزولوشن باشه. منظورتون از سرعت بازی چیه؟! سرعت به همون فریم میگن!

      بای کم نشدنمیزان فریم روی PC میتونید تنظیمات گرافیکی بازی وکاهش بدید تا با افت فریم مواجه نشید.

  3. mortezaall says:

    تو رویداد دیوایس های ویندوز ۱۰ مایکروسافت…لپ تاپ هیبریدی سرفیس بوک معرفی شد…نکته جالب حصور یک dGPU پر قدرت از انویدیا که‌شدیدا توسط تیم اکس باکس شخصی سازی شده…از مشخصاتش رم GDDR5 هست…دمشون گرم

  4. mortezaall says:

    البته‌ این نسخه‌fan made بازبه…خود بازی اصلی توسط EA ساخته میشه‌که موتورش هم frostbite هست…

حسین

زندگی نامه

نوشته شده در تریلر های تکنیکی,ویدئو

آخرین نقد و بررسی ها
بررسی کارت گرافیک Sapphire Radeon RX 580 Nitro

بررسی کارت گرافیک Sapphire Radeon RX 580 Nitro

تاريخ بررسي: ۲۳ اردیبهشت, ۹۶
بررسی کارت گرافیک GeForce GTX 1080 Ti Founders Edition

بررسی کارت گرافیک GeForce GTX 1080 Ti Founders Edition

۲۷ اسفند, ۹۵

9.3

بررسی کارت گرافیک MSI GTX 1050 Ti Gaming X 4 GB

بررسی کارت گرافیک MSI GTX 1050 Ti Gaming X 4 GB

۱۲ بهمن, ۹۵

9.0

بررسی کارت گرافیک Gigabyte GTX 1050 Ti G1 Gaming 4 GB

بررسی کارت گرافیک Gigabyte GTX 1050 Ti G1 Gaming 4 GB

۱۴ دی, ۹۵

9.0

بررسی کارت گرافیک MSI RX 480 Gaming X 8 GB

بررسی کارت گرافیک MSI RX 480 Gaming X 8 GB

۹ دی, ۹۵

9.4

روزی سگی، شیری را گفت: با من ستیز کن؛ شیر سر باز زد؛ سگ گفت: نزد تمام سگان خواهم گفت شیر از مقابله با من می هراسد. شیر گفت: سرزنش سگان را خوشتر دارم تا شماتت شیران، که گویند چون شیری باشد که با سگی پنجه در پنجه شده

×
WatchDog-600x300
شاخه: تریلر های تکنیکی,ویدئو

ویدئو | تریلر تکنیکی Watch Dogs

تــیم گارد3دی

تیم گــارد3دی (Guard3d.com) سعی بر ارائه مطالب متفاوت در زمینه سخت افزار و بازی دارد و امیدوار است در این زمینه بهترین عملکرد را داشته باشد . تیم گـــارد فعالیت خود را به صورت رسمی از تاریخ 2013-10-14 برابر با 1392-07-22 آغاز کرده و تمامی مطالب تولید شده توسط این سایت برای صاحبین آن محفوظ میباشد. کپی مطالب تنها با ذکر نام (Guard3d.com) مجاز است و ما از کپی مطالب بدون ذکر دقیق لینک منبع به صفحه مطلب راضی نیستیم. امیدواریم رضایت شما را جلب کنیم .

شبکه های اجتماعی

کپی رایت 2013 © تمامی حقوق نزد Guard3d محفوظ است | طراحی و کدنویسی توسط hosseincode

error: نمیتوانید کپی کنید!!! فقط لینک صفحه برای آدرس دهی به این مطلب قابل کپی است