فناوری-Tessellation

فناوری تسلیشن (Tessellation) برای بهبود سطح کیفی و افزایش زیبایی ظاهری بازی ها ساخته شده است. این فناوری همچون فناوری HDR از اهمیت بالایی برخوردار است و هردو فناوری موجب پیشرفت های شگرفی در دنیای گرافیک کامپیوتری شدند. فناوری تسلیشن (Tessellation) ساده ترین روش برای قرار دادن یک مثلث جدید با استفاده از تکنیک نقشه جا به جایی (displacement mapping) است. نقشه جا به جایی بافتی است که اطلاعات ارتفاع را ذخیره میکند.

زمانی که این مقدار به سطحی اعمال میشود، اجازه میدهد تا رئوس سطح فوق، بر اساس اطلاعات موجود به بالا و پایین جا به جا شوند. به عنوان مثال، با استفاده از قابلیت نقشه جا به جایی (displacement mapping) طراحان گرافیکی میتوانند یه ورقه از سنگ مرمر را با استفاده از تغییر رئوس موجود در زوایای آن کنده کاری کنند. همچنینی یکی دیگر از کاربردهای مهم displacement maps درخواست برای ایجاد چاله، ایجاد دره های عمق با حالت های مختلف، بریدن زمین، ایجاد قله و مواردی از این قبیل است که بارها در بازی های مختلف با آن ها برخورد کرده ایم.

قبل از فراگیر شدن فناوری تسلیشن ، فناوری دیگری به نام TruFrom جود داشت که در کاتالیست های ATI Radeon 8500 دیده میشد! این فناوری یک بافت گرافیکی بود که از N Patches برای ایجاد سطوح منحنی گرافیکی با استفاده از مثلث های درون بازی استفاده میکرد و در نتیجه سطوح ساخته شده برای مدل چندضلعی را با جزئیات بیشتر Tesselled میکرد. مهمترین مشکل این روش این بود که سازنده بازی نمیتواست مدل های واقع گرایانه بسیازد و اکثر مدل های ساخته شده حالتی مصنوعی و بادکنکی داشتند.

مهم ترین نوع تسلیشن (Tessellation) سخت افزاری است که با افزایش فشار کاری کارت گرافیک (GPU) تغییری درنرخ فریم ایجاد نخواهد شد. تسلیشن (Tessellation) سخت افزاری یک فناوری مقیاس پذیراست که برای تقسیم بندی مجدد چندضلعی ها به قطعات کوچکتر در نظرگرفته شده تا بازی ها بتوانند تقریبا بدون هیچ هزینه اضافی به جزئیات و کیفیت بالاتر و ظاهری دقیق تر در بافت های بازی برسند.

تسلیشن موجب شکسته شدن چندضلعی ها میشود و با چند برابر کردن قطعات موجب افزایش کیفیت یک شئی در بازی میشود. بنابراین یک مربع ساده میتواند به صورت هزاران مثلث رندر شود. هر چه تعداد مثلث های تشکیل دهنده یک شئی در بازی بیشتر باشند، کیفیت آنها نیز افزایش میابد.

راي شما
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars6 Stars7 Stars8 Stars9 Stars10 Stars
Loading...

نوشته شده در تریلر های تکنیکی,ویدئو

آخرین نقد و بررسی ها
بررسی کارت گرافیک ASUS ROG STRIX GTX 1060 OC 6GB

بررسی کارت گرافیک ASUS ROG STRIX GTX 1060 OC 6GB

تاريخ بررسي: ۱۹ مرداد, ۹۶
بررسی کارت گرافیک Zotac GeForce GTX 1080 Ti AMP! Extreme

بررسی کارت گرافیک Zotac GeForce GTX 1080 Ti AMP! Extreme

۶ مرداد, ۹۶

9.6

بررسی کارت گرافیک Palit GTX 1080 GameRock Premium

بررسی کارت گرافیک Palit GTX 1080 GameRock Premium

۲۶ تیر, ۹۶

9.8

بررسی کارت گرافیک Sapphire Radeon RX 580 Nitro

بررسی کارت گرافیک Sapphire Radeon RX 580 Nitro

۲۳ اردیبهشت, ۹۶

9.2

بررسی کارت گرافیک GeForce GTX 1080 Ti Founders Edition

بررسی کارت گرافیک GeForce GTX 1080 Ti Founders Edition

۲۷ اسفند, ۹۵

9.3

روزی سگی، شیری را گفت: با من ستیز کن؛ شیر سر باز زد؛ سگ گفت: نزد تمام سگان خواهم گفت شیر از مقابله با من می هراسد. شیر گفت: سرزنش سگان را خوشتر دارم تا شماتت شیران، که گویند چون شیری باشد که با سگی پنجه در پنجه شده

×
دموی تکنیکی WatchSquare Enix incredible
شاخه: تریلر های تکنیکی,ویدئو

ویدئو | تریلر تکنیکی Watch Square Enix incredible از DirectX 12

تــیم گارد3دی

تیم گــارد3دی (Guard3d.com) سعی بر ارائه مطالب متفاوت در زمینه سخت افزار و بازی دارد و امیدوار است در این زمینه بهترین عملکرد را داشته باشد . تیم گـــارد فعالیت خود را به صورت رسمی از تاریخ 2013-10-14 برابر با 1392-07-22 آغاز کرده و تمامی مطالب تولید شده توسط این سایت برای صاحبین آن محفوظ میباشد. کپی مطالب تنها با ذکر نام (Guard3d.com) مجاز است و ما از کپی مطالب بدون ذکر دقیق لینک منبع به صفحه مطلب راضی نیستیم. امیدواریم رضایت شما را جلب کنیم .

شبکه های اجتماعی

کپی رایت 2013 © تمامی حقوق نزد Guard3d محفوظ است | طراحی و کدنویسی توسط hosseincode

error: نمیتوانید کپی کنید!!! فقط لینک صفحه برای آدرس دهی به این مطلب قابل کپی است