ناگفته های داستان بازی Metal Gear Solid V: The Phantom Pain

ماهیت مرد آتشین و پسر معلق در آسمان!

شاید یکی از عجیب ترین و سوال برانگیز ترین شخصیت های نمایش داده شده در بازی، دو شخصیت مرد آتشین و پسر معلق در آسمان باشند. در مورد هویت آن ها، حدس و گمان های زیادی زده شده، اما درباره ماهیت واقعی این دو شخصیت و علت کینه آن ها نسبت به رئیس بزرگ در بازی، اینطور شرح داده می شود:

آسلات (Ocelot): آسلات: حدود ۲۰ سال پیش در جریان عملیات مار خور، کلنل ولگین (Colonel Volgin) زنده تو آتیش سوخت. بدن نیمه جونش برای انجام آزمایش و تحقیق به انستیتویی در حاشیه مسکو برده شد، اما علم نوین هم نتونست توضیح بده که چرا بدن اون هنوز زنده مونده. تو بدن ولگین مورد خاص و ویژه ای وجود نداشت که عامل زنده موندنش باشه. البته اگه از اون نمایش عبور جریان برق چشم پوشی کنیم. بعضی از دانشمندای روس بر این باور بودن که جریان برقی که می تونست تو بدن ولگین حرکت کنه، بدن اونو در یک شرایط خاص و ویژه قرار داده.

اونا مشغول تحقیق در مورد قدرتای احتمالی و خارق العاده ولگین بودن که یدفه آزمایشگاه به شکل مرموزی دچار آتیش سوزی شد و جسد ولگین هم ناپدید شد. آتیش از اتاقی شروع شده بود که اونو توش نگه داشته بودن. این اتفاق، دقیقاً همزمان با وقتی شد که تو به هوش اومدی. اگه صورت جمجمه ای درست گفته باشه، عطش نفرت و انتقام می تونه یه نفرو زنده نگه داره و اونو تبدیل به یه شیطان کنه. اما همش این نیست… در سال ۶۴، در سلینویارسک (Tselinoyarsk) تو اوتوپیای ولگین رو به آتیش کشیدی. این همون کینه ای بود که اونو زنده نگه داشت.

ماهیت مرد آتشین

در همون زمان، در یکی از آزمایشگاهای نزدیک بیمارستانی که تو در اون بستری بودی، دانشمندا داشتن روی بدن یه پسر نوجوون تحقیق می کردن. اما درست در همون روز، اون آزمایشگاه هم در اثر یه سانحه آسیب دید و بدن اون پسر ناپدید شد. موسسه مورد اشاره، در حال کار روی قدرتای مافوق طبیعی تلکنسیس (Telekenesis) و کنترل فکر بود. هیچکس نمی دونه بدن اون پسر چی شد، اما به طور حتم، پای صورت جمجمه ای باید در میون باشه. از مشخصه های اون پسر، ماسک گازیه که همیشه به صورت داره.

اهب (Ahab): یعنی همونی که همراه ولگین بود؟
آسلات (Ocelot): درسته، خودشه.اون پسری که توی هوا معلق بود، به نظر می رسه یه مورد آزمایشگاهی باشه. شوروی ها اونو سومین پسر (Third Boy) نام گذاشتن. سومین پسر، از آزمایشگاهی در حومه چک و اسلواکی به شوروی انتقال داده شده بود. بعد، اون به مرکز تحقیقاتی در لنینگراد منتقل شد و از اونجا به سیبری و در نهایت به شهر آکادمیک نووسیبیرسک (Novosibirsk) 4 و در نهایت توانایی های ناشناخته اون راهش رو به سمت مسکو باز کرد.

دانشمندا کم کم به قدرت بالای اون در کنترل اشیاء و فکر پی بردن. اون، این توانایی رو داشت که خودشو در یه شی جایگزین کنه و بتونه از این طریق اونو کنترل کنه. قدرت ذهنی اون پسر مثل یه ژنراتور خارق العاده بود و همه اطرافشو تحت تأثیر قرار می داد. همین قدرت بود که در آینده موجب شد تا ساحلنتروپوس (Sahelanthropus) و مرد آتشین به زندگی برگردن. اون برای این منظور، مثل یه کاتالیزور عمل می کرد. اون به مرد آتشین این توانایی رو داد تا بتونه به زندگی برگرده و برای گرفتن انتقام بجنگه.

حمله به بیمارستان

همچنین، موفق شد ساحلنتروپوس رو کنترل کنه و به آرزوهای صورت جمجمه ای تحقق ببخشه. اما نکته خیلی عجیب، این بود که چطور ساحلنتروپوس به کار افتاد و مرد آتشین رو نابود کرد؟ چه کسی اونجا بود که میزان خشم و نفرتش از همه بیشتر بود و باعث شد بتونه سومین پسر رو کنترل کنه؟ چه کسی می خواست که ساحلنتروپوس رو کنترل کنه؟ طبق بررسی های انجام شده، انتقال احساسات در مغز بچه ها در مناطقی که خاصیت مغناطیسی در اونا وجود داره، بسیار قوی میشه.

به این شکل که اعصاب جمجمه در اثر تماس با غلاف پوششی ملین داخلی مغز، سرعت بیشتری به وجود میاره و عمل انتقال امواج مغزی بهتر و سریعتر صورت می گیره. خب، حالا چند تا بچه تو اون زمان در اونجا بودن؟ بچه هایی که در وجودشون حس کینه و انتقام جویی از تو وجود داشته باشه؟ من فکر می کنم که فقط یدونه وجود داشت، ایلای (Eli). سومین بچه، به وسیله طنین مغزی ایلای تحت کنترل اون درومده بود.

نکات پاورقی داستان بازی

۴- شهر نووسیبیرسک، سومین شهر بزرگ روسیه پس از مسکو و سن پترزبورگ است. این شهر با ۱٫۴ میلیون نفر جمعیت (سال ۲۰۱۰) پرجمعیت‌ترین و بزرگ‌ترین شهر سیبری نیز به حساب می آید. نووسیبیرسک در جنوب شرقی دشت سیبری غربی واقع شده و مرکز استان نووسیبیرسک است.

انتقال قدرت به اهب (Ahab)

صورت جمجمه ای، حمله گسترده را به بیمارستان آغاز می کند و قتل عام فجیعی به راه می اندازد. اما اهب با کمک رئیس بزرگ، از مهلکه جان سالم به در برده و در منطقه ای خارج از بیمارستان با آسلات ملاقات می کند. آسلات، اهب را با خود به افغانستان می برد و او را برای جایگزینی رئیس بزرگ آماده می کند. آن ها با کشتی، راهی افغانستان می شوند، اما برای این منظور از کانال سوئز عبور نمی کنند. درون بازی در مورد این واقعه اینطور شرح داده می شود:

انتقال قدرت به اهب (Ahab)

آسلات (Ocelot): ما نمی تونیم از این کانال عبور کنیم، به خاطر اینکه بعد از جنگ اعراب و اسرائیل ۵ باید اونجا از وجود مین ها پاکسازی بشه. البته این چندمین باره که این اتفاق می افته، اما فعلاً کانال امن نیست و باید پاکسازی بشه.
آن ها برای رسیدن به افغانستان، مجبور می شوند تا از خاک پاکستان اقدام کنند و از طریق پیشاور وارد تنگه خیبر ۶ شده و از آنجا از طریق منطقه صفر مرزی خود را به افغانستان برسانند.
پس از فرار موفقیت آمیز از بیمارستان و رسیدن به افغانستان، آسلات کمی در مورد موقعیت جدید اهب به او توضیح می دهد و طوری وانمود می کند که او خود رئیس بزرگ واقعی است (البته او با خود هیپنوتیزم این موضوع را باور کرده است).
آسلات (Ocelot): بیا این یکیو امتحان کن.
اهب (Ahab): یه دست مصنوعی؟
آسلات (Ocelot): میلر اسمشو گذاشته دستی که وجود نداره!
اهب (Ahab): من هنوز دستمو احساس می کنم.

آسلات (Ocelot): درد داری؟
اهب (Ahab): هر روز و هر ساعت.
آسلات (Ocelot): کجا؟
اهب (Ahab): نوک انگشتام.
آسلات (Ocelot): درد فانتوم ۷، مغزت هنوز دستتو فراموش نکرده. کابوسات چطورن؟ بهتر شدی؟
اهب (Ahab): آره، لحظه ای شدن.
آسلات (Ocelot): هوشیاری در استفاده از توانایی های تو، یه امر ضروریه. کوچکترین ضربه ای می تونه تأثیری منفی روی قشر بینایی ۸ تو داشته باشه.
اهب (Ahab): درسته، دکتر در این مورد به من توضیح داد.
آسلات (Ocelot): ذهن تو ممکنه تصاویر نادرستی رو خلق کنه یا به عبارت دیگه تو رو دچار توهم کنه. ممکنه تو چیزایی رو ببینی که وجود ندارن یا اصلاً واقعی نیستن ۹. تا به حال چیزی مثل اونو تجربه کردی؟
اهب (Ahab): فکر می کنم.
آسلات (Ocelot):چه وقت؟
اهب (Ahab): وقتی به هوش اومدم، همه رنگا از بین رفتند ۱۰.
آسلات (Ocelot): رنگا، درسته…

نکات پاورقی داستان بازی

۵- کشورهای عربی و در رأس آن ها سوریه و مصر به طور رسمی ۴ بار در سال های ۱۹۴۸، ۱۹۵۶، ۱۹۶۷ و ۱۹۷۳ با اسرائیل وارد جنگ شدند و جز در یک مورد که موفقیت جزئی داشتند، در بقیه موارد شکست خوردند. جنگ ۱۹۴۸ (جنگ استقلال)، جنگ ۱۹۵۶ (کانال سوئز)، جنگ ۱۹۶۷ (جنگ ۶ روزه)، جنگ ۱۹۷۳ (اصطکاک یا یوم کیپور)، جنگ اسرائیل و لبنان (۲۰۰۶).

جنگ ۱۹۵۶ (کانال سوئز)

پس از روی کار آمدن جمال عبد الناصر و اعلام ملی شدن کانال سوئز و بستن آن توسط دولت مصر در سال ۱۹۵۶ میلادی، کشور اسرائیل که مدعی بود حق عبور بی ضرر آن به آب های آزاد خدشه دار شده، برای باز گشایی کانال سوئز اقدام نمود. مجمع عمومی سازمان ملل ضمن اینکه این تهاجم یک جانبه به مصر را محکوم کرد، خواهان آتش بس فوری شد. اگر چه انگلیس و فرانسه آن را وتو کردند، اما نهایتاً کانال سوئز برای مصر ملی اعلام شد.

جنگ ۱۹۷۳ (اصطکاک یا یوم کیپور)

جنگ ۱۹۷۳ (اصطکاک یا یوم کیپور)

کشورهای عربی، پس از شکست‌های پیاپی و خدشه دار شدن غرور ملی آن ها توسط ارتش اسرائیل، در یک تبانی مخفیانه، تصمیم به جبران شکست‌های قبلی گرفتند و در یک عملیات غافلگیرانه در سال ۱۹۷۳ اقدام به حمله به استحکامات خط بارلو واقع در جنب کانال سوئز و ارتفاعات جولان کردند. در هنگام انعقاد قرارداد آتش‌بس، نیروهای مصری قسمت‌های شمالی ساحل شرقی کانال سوئز را به کنترل خود درآورده بودند، اما ارتش اسرائیل از کانال سوئز گذشته و در خاک مصر در غرب کانال سوئز پیشروی کرده بود. در جبهه سوریه هم قسمت‌های دیگری از ارتفاعات جولان را هم به تصرف اسرائیل درآورد.

۶- تنگه خیبر یا گردنه خیبر دره و گذرگاهی معروف در رشته کوه هندوکش است که در مرز میان افغانستان و پاکستان قرار دارد. این گردنه که قرن ها راه داد و ستد و هجوم از آسیای مرکزی بوده، اینک حلقه عمده ارتباطی بین پیشاور (پاکستان) و کابل (افغانستان) است. این گردنه ارتفاعش از ۱۰۷۰ متر تجاوز نمی‌کند. گردنه خیبر یکی از راه‌های عمده هجوم به هند بوده است. ظاهراً اسکندر مقدونی قسمتی از سپاهیان خود را که تحت فرماندهی هفایستیون و پردیکاس بود، از این راه عبور داد و خود راه ساحل شمالی رود کابل را پیش گرفت.

در آن زمان، تمامی جاده های افغانستان تحت کنترل نیروهای اتحاد جماهیر شوروی بودند و آن ها مجبور شدند از طریق کوره راه های کوهستانی حرکت کنند.

۷- دردهای شبحی یا دردهای فانتوم: نوعی از درد است که منشأ واقعی ندارد. بیمار در این مواقع، از درد در عضوی قطع شده، شکوه دارد که سال‌هاست اثری از آن نیست، ولی به ‌دلیل تحریک عضوی دیگر که در مسیر شبکه ارتباطی با عضو حذف شده قرار می‌گیرد، به ‌دلیل خاطره ‌سازی‌ درد، تصویر قدیمی را در بیمار زنده می‌کند. در مقایسه با کار کامپیوتر که اطلاعات داده شده ولو قدیمی، در هر جستجو که ارتباطی با موضوع داشته باشد روی صفحه ظاهر می‌شود، با این تفاوت که در سیستم اعصاب و مغز انسان برنامه یا اطلاعاتی قابل حذف نیست.

دردهای-شبحی-یا-دردهای-فانتوم،-نوعی-از-درد-است-که-منشأ-واقعی-ندارد.

لذا، این خاصیت تنها به اندام قطع شده یا دندان کشیده شده محدود نمی‌گردد، بلکه در هر عضو دیگر موجود هم که قبلاً مورد آسیب یا جراحی قرار گرفته، ولی فعلاً سالم است، می‌تواند خاطرات دردناک گذشته زنده شوند. اهمیت این مسئله، به ‌دلیل تخصصی و فوق ‌تخصصی شدن پزشکی در انتخاب کلینیک مناسب مشخص می‌شود که بیمار به ‌دلیل احساس درد در نقطه‌ای از بدن و با راهنمایی اطرافیان به متخصصی مراجعه می‌کند که نباید همیشه درست باشد.

به ‌عنوان مثال، وقتی خانمی علت کمر درد خود را در کلیه حدس می‌زند، نمی‌تواند از این متخصص، انتظار معاینه دستگاه جهاز هاضمه را داشته باشد. لذا، با دقت و کمک پزشک خانواده می‌توان مانع اتلاف وقت و گمراهی درمان شد. شیوع درد فانتوم، تقریباً ۸۲ درصد برای قطع عضو در اندام های فوقانی و ۵۴ درصد برای قطع عضو در اندام های تحتانی است. در طی یک مطالعه، مشخص شد که ۸ روز پس از قطع عضو، ۷۲ درصد بیماران درد فانتوم را تجربه کرده اند و پس از گذشت ۶ ماه، ۶۵ درصد آن ها همچنان تجربه درد فانتوم را داشته اند.

۸- دو ناحیه قشری بینایی در انسان وجود دارند که عبارتند از: قشر بینایی اولیه که معادل ناحیه ۱۷ برودمن است که در لوب پس سری (Occipital Lobe) مغز قرار دارد. قشر بینایی اولیه، قشر کالکارین نیز نامیده می‌شود. توانایی دستگاه بینایی برای کشف و تشخیص سازمان فضایی منظره بینایی، یعنی کشف شکل اشیاء، درخشندگی قسمت‌های انفرادی آن ها، سایه روشن و غیره بستگی به عمل قشر بینایی اولیه دارد. برداشتن این ناحیه، باعث از بین رفتن دید خودآگاه در فرد می‌شود.

لوب-پس-سری-(Occipital-Lobe)-مغز

قشر بینایی ارتباطی (ثانویه) که معادل نواحی ۱۸ و ۱۹ برودمن بوده که در تشخیص اشیاء و رنگ نقش دارند. انهدام نواحی ۱۸ و ۱۹ برودمن، به طور عموم، درک شکل اشیاء، اندازه اشیاء و مفهوم آن ها را مشکل می‌سازد.

۹- اختلال دو قطبی (یا شیدایی- افسردگی) نوعی اختلال خلقی و یکی از بیماری های خفیف روانی است. افراد مبتلا به این بیماری، دچار تغییرات شدید خلق می‌شوند. اختلال دو قطبی، به صورت معمول در آخر دوره نوجوانی یا اوائل دوره بزرگسالی تظاهر پیدا می‌کند. این بیماری انواع مختلفی دارد که مهمترین انواع آن، اختلال دو قطبی نوع یک و اختلال دو قطبی نوع دو است. تفاوت این دو اختلال، در وجود دوره شیدایی است؛ در نوع یک، این حالت اتفاق می‌افتد، ولی در نوع دو، فرم خفیف‌تری از آن که نیمه ‌شیدایی است، بروز می‌کند.

شروع بیماری، معمولاً با دوره‌ای از افسردگی همراه است و پس از یک یا چند دوره از افسردگی، دوره شیدایی بارز می‌شود. در تعداد کمتری از بیماران، شروع بیماری با دوره شیدایی یا نیمه-شیدایی است. دوره‌های شیدایی، از چند روز تا چند ماه به طول می‌انجامند و معمولاً شدت آن ها باعث می‌شود که بیمار نیازمند درمان جدی به صورت بستری یا همراه با مراقبت زیاد باشد. با فروکش کردن علایم، به خصوص در اوایل سیر بیماری، معمولاً فرد به وضعیت قبل از بیماری خود برمی‌گردد و به همین دلیل، بسیاری از بیماران یا خانواده‌های آنان تصور می‌کنند که بیماری کاملاً ریشه کن شده و دیگر نیازی به ادامه درمان وجود ندارد.

وان ‌گسیختگی یا اسکیزوفرنی یا شیزوفرنی (Schizophrenia)

بنابراین، درمان خود را قطع می‌کنند. اما قطع زود هنگام درمان، خطر برگشت بیماری را بسیار افزایش می‌دهد و باعث می‌شود تا بیماری در فاصله چند ماه عود کند. برخی از علائم و نشانه‌های این بیماری شامل موارد زیر می‌شوند:

بی‌قراری، افزایش انرژی و میزان فعالیت، خلق خیلی بالا واحساس نشاط شدید همراه با احساس خودبزرگ‌بینی

تحریک پذیری مفرط، صحبت کردن بی‌وقفه، مسابقه افکار، پریدن از موضوعی به موضوع دیگر با سرعت خیلی زیاد، عدم توانایی برای تمرکز، حواس‌پرتی، کاهش نیاز به خواب، اعتقادات غیر واقعی در مورد توانمندی‌ها و قدرت فرد، قضاوت ضعیف، ولخرجی و یا خساست، رفتار متفاوت از حالت معمول که مدتی طولانی ادامه داشته‌، نشان دادن حرکات و تصمیم‌های ضد و نقیض از خود، سوء مصرف داروها و مواد مخدر، الکل و داروهای محرک، رفتارهای اغواگرانه، مداخله جویانه، و پرخاشگرانه.

۱۰- روان ‌گسیختگی یا اسکیزوفرنی یا شیزوفرنی (Schizophrenia) یک اختلال روانی است که مشخصه آن، از کار افتادگی فرایندهای فکری و پاسخگویی عاطفی ضعیف است. این بیماری در بین همه بیماری‌های عمده روان‌شناختی از همه وخیم‌تر است و معمولاً خود را به صورت توهم شنیداری، توهمات جنون آمیز یا عجیب و غریب یا تکلم و تفکر آشفته نشان می‌دهد و با اختلال در عملکرد اجتماعی یا شغلی قابل توجهی همراه است. شروع علائم معمولاً در دوران نوجوانی رخ می‌دهد، با یک شیوع در طول زندگی جهانی در حدود ۰٫۳–۰٫۷٪. تشخیص بر اساس مشاهده رفتار و تجارب گزارش ‌شده بیمار است.

صفحه بندی 1 2 3 4 5 6 7 8 9
منبع vgpostmortem
راي شما
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars6 Stars7 Stars8 Stars9 Stars10 Stars
Loading...
  1. Ahab says:

    سلام دوست عزیز
    امیدوارم که حالتون خوب باشه .
    تمام مطالب و خوندم و باید بگم که خیلی خوب و کامل بود واقعا ممنون
    اما یک خواهشی داشتم ازتون . میخواستم اگه میشه به آی دی تلگرام من یک پیام بدید چون دوست داشتم راجب یک مطلبی باهاتون صحبت کنم . @AKA_Ahab
    منتظر پیامتون هستم فقط خواهش میکنم حتما پیام بدید چون خیلی مهمه

  2. عطارد says:

    خیلی عالی بود ممنون بابت ترجمه عالیتون با تشکر فراوان

  3. ارام says:

    بسیار بسیار عالی و کامل بود. متشکرم برای این مطلب بی نظیر

  4. روزبه says:

    در یک جمله فقط میتونم بگم این بررسی عالی عالی عالی بود

  5. ناصر says:

    فوق العاده بهترین نقد که از این بازی خوندم

  6. Kamran says:

    عالی بود.ممنون و عرض خسته نباشید دارم خدمت شما.

  7. محمد2000 says:

    درود
    این مقاله هاتون در مورد ناگفته های بازیها عالی هستن
    ممنون

حسین

زندگی نامه

نوشته شده در بررسی سخت افزار,پیشنهاد سردبیر,ناگفته های داستان بازی

آخرین نقد و بررسی ها
بررسی کارت گرافیک MSI GTX 1050 Ti Gaming X 4 GB

بررسی کارت گرافیک MSI GTX 1050 Ti Gaming X 4 GB

تاريخ بررسي: ۱۲ بهمن, ۹۵
بررسی کارت گرافیک Gigabyte GTX 1050 Ti G1 Gaming 4 GB

بررسی کارت گرافیک Gigabyte GTX 1050 Ti G1 Gaming 4 GB

۱۴ دی, ۹۵

9.0

بررسی کارت گرافیک MSI RX 480 Gaming X 8 GB

بررسی کارت گرافیک MSI RX 480 Gaming X 8 GB

۹ دی, ۹۵

9.4

بررسی کارت گرافیک ASUS ROG STRIX GTX 1060 OC 6GB

بررسی کارت گرافیک ASUS ROG STRIX GTX 1060 OC 6GB

۱۶ آذر, ۹۵

9.0

بررسی مانیتور AOC Agon AG271QG

بررسی مانیتور AOC Agon AG271QG

۵ آذر, ۹۵

9.4

روزی سگی، شیری را گفت: با من ستیز کن؛ شیر سر باز زد؛ سگ گفت: نزد تمام سگان خواهم گفت شیر از مقابله با من می هراسد. شیر گفت: سرزنش سگان را خوشتر دارم تا شماتت شیران، که گویند چون شیری باشد که با سگی پنجه در پنجه شده

×
لیست کامل کارت های گرافیک پشتیبانی کننده از DirectX 12
شاخه: AMD/ATI,Intel /Nvidia,بررسی سخت افزار,کارت گرافیک

آپدیت ۲۱/۲/۹۵ | لیست کامل کارت های گرافیک پشتیبانی کننده از DirectX 12

تــیم گارد3دی

تیم گــارد3دی (Guard3d.com) سعی بر ارائه مطالب متفاوت در زمینه سخت افزار و بازی دارد و امیدوار است در این زمینه بهترین عملکرد را داشته باشد . تیم گـــارد فعالیت خود را به صورت رسمی از تاریخ 2013-10-14 برابر با 1392-07-22 آغاز کرده و تمامی مطالب تولید شده توسط این سایت برای صاحبین آن محفوظ میباشد. کپی مطالب تنها با ذکر نام (Guard3d.com) مجاز است و ما از کپی مطالب بدون ذکر دقیق لینک منبع به صفحه مطلب راضی نیستیم. امیدواریم رضایت شما را جلب کنیم .

شبکه های اجتماعی

کپی رایت 2013 © تمامی حقوق نزد Guard3d محفوظ است | طراحی و کدنویسی توسط hosseincode

error: نمیتوانید کپی کنید!!! فقط لینک صفحه برای آدرس دهی به این مطلب قابل کپی است