چرخ دنده های جنگ (Gears of War)

مقدمه

توجه
پس از انتشار داستان کامل شاهکار استاکر (استالکر یا هر نوع تلفظی که دوست دارید!) بر آن شدیم داستان سری چرخ دنده های جنگ (Gears of War) را برای شما بازگو کنیم. قصدمان بر این است داستان بازی را در نهایتا دو قسمت تقدیم کنیم. پس با ما همراه باشید. داستان بازی Gears of War قبلا توسط خودم در یکی از انجمن های بازی منتشر شده بود که در حال حاضر با تغییراتی باز نشر شده است.

سال ۲۰۰۳ است. جایی که مایکروسافت در حال تدارک بازی های بزرگ برای زمان انتشار کنسول جدید x360 است. Halo 3 بازی بزرگی بود که تا دو سال پس از معرفی X360 هم به بازار عرضه نمیشد. بخش بازیسازی مایکروسافت نیز برای پرکردن این خلا بزرگ به دنبالی راهی بود تا درنهایت به استدیو Epic Game رسید. استدیویی که تا قبل از ورورد کلیفورد بلزینسکی (Cliff Bleszinski) حتی تا مرز ورشکستگی هم پیش رفت. کلیفورد بلزینسکی ملقب به «کلیف بی» شخصی بود که اولین بازی خود را در سن ۱۷ سالگی و در سال ۱۹۹۱ ساخت.

او توانست با بازی شخصی خود به نام The Palace Of Deceit : Dragon نگاه رئیس وقت استدیو Epic Game یعنی «تیم سوئینی» را به خود جلب کند. پس از این این اتفاق، سوئینی که از دیدن بازی و خلاقیت کلیفورد تحت تاثیر قرار گرفته بود بلافاصله او را به استخدام Epic درآورد و درست یکسال بعد کلیف بلزینسکی موفق شد اولین بازی رسمی خود با نام Jazz Jackrabbit را منتشر کند. موفقیت او ادامه داشت تا اینکه نوبت به سری مشهور Unreal رسید تا بتواند با آن بازی نام خود را بر سر زبان ها اندازد.

پس از موفقیت با بازی Unreal بود که کلیف به فکر ساخت بازی جدیدی با موتور Unreal Engine در ذهنش خطور کرد. بازی جدیدی که هدفش سراسر خشونت و نا امیدی، جنگ، نابودی بشریت و زمین و … بود. هدف این بود که این بازی مانند هیچ کدام از بازی های بزرگی همچون RE 4 و Unreal نباشد. پس از بررسی های فراوان آنها سرانجام «کریس استاکی» طراح ارشد Kiil Switch را استخدام کردند و با بودجه ای ۱۰ میلیون دلاری ساخت ادامه بازی را از سر گرفتند.

ساخت و توسعه بازی جدید کلیف همزمان بود با مراحل تبلیغاتی Xbox 360 مایکروسافت. پس از اینکه مایکروسافت از آماده نشدن Halo 3 به عنوان بازی زمان انتشارش مطمئن شد، به سمت استدیو Epic و بازی جدید آنها یعنی Gears Of War رفت. غول نرم افزاری خیلی زود سرمایه گذاری برای ساخت و اتمام سریعتر بازی را بیشتر کرد تا بازی در زمان لانچ کنسول و همراه با کنسول آماده بازی کردن باشد.پس از اینکه بازی به انحصار مایکروسافت درآمد، مشکلات زیادی بر سر راه ساخت بازی به وجود آمد که اصلی ترین آنها مخالفت پیتر مور (مرد اول بخش سرگرمی مایکروسافت در آن زمان) با خشونت بی حد و مرز بازی و سلاحی بود که اره برقی در زیرش نصب شده بود.

 اما پس از نمایش بی نظیر بازی در E3 سال ۲۰۰۴ و نقدهای مثبت منتقدین از اولین بازی نسل بعد، مرد اول مایکروسافت یعنی بیل گیتس با حمایت خود از سلاح اره برقی و خشونت این بازی سرمایه گذاری و زمان انتشار آن برای X360 را تایید کرد. سرانجام سری Gears of War به عنوان عظیم ترین فرنچایز پس از Halo توسط Epic Games و با پشتیبانی مالی مایگروسافت در نوامبر ۲۰۰۵ به صورت انحصاری برای کنسول X360 منتشر شد. با وجود اعلام انحصاری بودن این بازی برای x360، مایکروسافت یک نسخه از آن را با کمک استدیو خلاق People Can Fly برای پلتفرم PC منتشر ساخت که شامل قابلیت های جدید و سطوح مبارزات مختلف به علاوه پشتیبانی از امکانات Windows Live بود.

تا به حال چهار شماره از این سری منتشر شده که داستان کلی هر چهار شماره مربوط به سیاره Sera و حوادث و اتفاقات پیرامون آن است. مایکروسافت موفق شد با Gears of War رکورد فروش را د ر۱۰ هفته اول فروش بشکند. Gears of War با بیش از ۳ میلیون نسخه فروش در ده هفته اول رکورد سریع ترین فروش بازی های ویدئویی سال ۲۰۰۵ و همچنین پرفروش ترین بازی Xbox Live سال ۲۰۰۷ را از آن خود کرد. در حال حاضر سری Gears of War جزو پنج بازی برتر تاریخ X360 از لحاظ فروش است و از سال ۲۰۰۵ تا ماه سپتامبر سال ۲۰۰۸، مایکروسافت موفق به فروش بیش از پنج میلیون نسخه از این بازی شده که آماری خیره کننده است.

Gears-of-War

مهمترین اتفاق برای مایکروسافت و سری Gears of War برنده شدن بازی به عنوان «بهترین بازی سال ۲۰۰۶» است که با انتخاب مننتقدین توانست این جایزه مهم را بدست آورد. موفقیت بی نظیر نسخه اول این بازی باعث ساخت نسخه های بعدی این سری شد. نسخه سوم آخرین بازی ای بود که توسط کلیف بی ساخته شد و پس از آن نیز اخباری مبنی بر ساخت فیلم هایی منطبق با سری فوق و همچنین نگارش رمان و کتاب های مختلف از روی سری اصلی به گوش میرسد که هنوز هیچ کدام به تایید نهایی نرسیده است.

 پس از انتشار نسخه اول و محبوبیت آن، نسخه دوم بازی هم با فروش فوق العاده ای روبرو شد و مایکروسافت تواننست فقط در تعطیلات آخر هفته دو میلیون نسخه Gears of War 2 را به فروش برساند و دو ماه بعداز انتشار این میزان به چهار میلیون فروش رسمی رسید و بدین ترتیب توانست جایگاه هفتمین بازی پرفروش سال ۲۰۰۹ را از آن خود کند. نمیتوان نقش مثبت این بازی در فروش بالای کنسول X360 را انکار کرد. سری Gears of War دارای سه بازی اصلی و یک مقدمه برای هر سه عنوان با نام Gears of War: Judgment است که در تاریخ ۱۹ March 2013 (سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۳۹۱ ) منتشر شد.

سری Gears of War در طول سه شماره خود همواره با پیشرفت های گرافیکی همراه بوده که ماحصل آنرا در نسخه آخر میتوان دید که به جرات میشود نسخه آخر این سری را به همراه بازی کرایسیس جزو برترین عناوین کنسولی از نظر گرافیک نامید.

شخصیت-های-چرخ-دنده-های-جنگ

ریشه های داستان اصلی

در سال های بسیار دور زمین دیگر وجود ندارد و انسان ها به سیاره ای به نام Sera که بسیار شبیه زمین است کوچ کرده اند. سیاره جدید نیز همچون کره زمین با کمبود انرژی مواجه میشود و دوران شکوه و پیشرفت در این سیاره در سایه ای تاریک فرو میرود. اما اندکی بعد کشف ماده ای جدید به نام «ایمولشن» همه چیز را دگرگون میکند. جدال بر سر این ماده پر انرژی باعث جنگی عظیم و سخت بین دو گروه COG و UIR میشود. جنگی ۷۰ ساله که در نهایت با پیروزی اتحادیه COG به اتمام میرسد.

در این جنگ، COG با استفاده از سلاح پرقدرت لیزری حریفش را به کلی نابود میکند. اما استفاده از سلاح لیزری تغییراتی را در سیاره به وجود آورده که حاصل آن نژادی وحشی به نام لوکاستها است که حملات خود را از بستر سست شده زمین شروع کرده اند. پس از جنگ های ۷۹ ساله و شروع جنگی جدید با نژاد وحشی لوکاست، آنها تعداد بسیار زیادی از مردمان سیاره Sera را نابود میکنند. شهر «جاسینتو» مقر اصلی اتحادیه COG است و داستان بازی هم پیرامون شخصیت اصلی و جان فشانی هایش در راه نجات این شهر است.

«جاسینتو» در رشته کوه های Jacinto واقع در استان Embry قرار دارد و به دلیل داشتن سنگ های گرانیت بسیار سخت در منطقه Embry به «جاسینتو» نام گذاری شده است. این شهر قبل از روز E-Day به دلیل شرایط کوهستانی و سخت بودن زمین تمامی مناطقش به عنوان اخرین و قدرتمندرین سنگر اتحادیه COG قدرت نمایی میکرد. جاسینتو به عنوان یکی از زیباترین شهرهای سیاره Sera شناخته میشود و توریست های بسیاری از مناطق دیدنی آن بازدید میکنند.

جاسینتو

پس از اطلاعاتی مبنی بر شورش و حمله دشمن به این شهر، قانون استحکامات خط مقدم جنگ با تصویب شواری عالی شهر اجر شد و شهر به یک دژ مستحکم نظامی تبدیل شد. این شهر نیز همانند بسیاری از شهرهای بزرگ سیاره Sera در دوران صلح، شکوفا شد و به رونق بسیار زیادی دست یافت و مهمترین دلیل رونق یافتن شهر وجود فلات های مختلف از جمله فلات Jacinto است. با گسترش هنر، علم و فرهنگ شهر به حد نهایی از شکوفایی و کمال رسید تا مردم Tyran به آن افتخار کنند و این همه پیشرفت در صنایع و کارخانجات گوناگون موجب رشد جمعیت شهر و ساخته شدن میلیون ها خانه و اداره در جاسینتو شد.

پس از روز E-Day جاسینتو یکی از شهرهایی بود که به دلیل داشتن سنگ گرانیت سخت، مانع از نفوذ دشمن شد و بسیاری از مردم توانستند خود را نجات دهند. سپس در تمامی اطراف شهر حالت جنگی اعلام شد و تمام شهر برای دفاع سنگربندی شد. اتحادیه COG نیز با استفاده از ادوات نظامی و زرهی، تمامی مراکز مهم را تحت حافظت خود قرار داد و نقاط آسیب پذیر شهر ار هم تحت کنترل خود درآور . پس از حمله لوکاستها به شهر تمامی مزارع نابود شدند و بسیاری از مردم به دلیل ویرانی های زیاد چادر نشین و آواره کوچه و پس کوچه ها شدند.

این اتفاق و ویرانی ها تا ده سال پس از حمله لوکاست ها پابرجابود تا اینکه Ephyra به کلی تحت تصرف دشمن درآمد و درنهایت جاسینتو هم سقوط کرد.

توجه
در بخش دوم داستان سه گانه Gears of War به بررسی داستان سه گانه اصلی این سری به همراه عنوان فرعی Gears of War: Judgment پرداختیم و همچنین بزرگترین فرماندهین لوکاست ها و اتحادیه COG به همراه اطلاعات بسیار جذابی از فیلم Gears of War را در اختیار علاقه مندان و طرفداران بازی قرار دادیم. پس این بخش را از دست ندهید.

برای مشاهده داستان سه گانه Gears of War و اطلاعاتی راجع به فیلم این سری روی لینک زیر کلیک کنید.

داستان سری Gears of War | بخش دوم

منبع wikia
راي شما
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars6 Stars7 Stars8 Stars9 Stars10 Stars
Loading...

نوشته شده در بازی ها,داستان بازی

آخرین نقد و بررسی ها
بررسی کارت گرافیک GeForce GTX 1080 Ti Founders Edition

بررسی کارت گرافیک GeForce GTX 1080 Ti Founders Edition

تاريخ بررسي: ۲۷ اسفند, ۹۵
بررسی کارت گرافیک MSI GTX 1050 Ti Gaming X 4 GB

بررسی کارت گرافیک MSI GTX 1050 Ti Gaming X 4 GB

۱۲ بهمن, ۹۵

9.0

بررسی کارت گرافیک Gigabyte GTX 1050 Ti G1 Gaming 4 GB

بررسی کارت گرافیک Gigabyte GTX 1050 Ti G1 Gaming 4 GB

۱۴ دی, ۹۵

9.0

بررسی کارت گرافیک MSI RX 480 Gaming X 8 GB

بررسی کارت گرافیک MSI RX 480 Gaming X 8 GB

۹ دی, ۹۵

9.4

بررسی کارت گرافیک ASUS ROG STRIX GTX 1060 OC 6GB

بررسی کارت گرافیک ASUS ROG STRIX GTX 1060 OC 6GB

۱۶ آذر, ۹۵

9.0

روزی سگی، شیری را گفت: با من ستیز کن؛ شیر سر باز زد؛ سگ گفت: نزد تمام سگان خواهم گفت شیر از مقابله با من می هراسد. شیر گفت: سرزنش سگان را خوشتر دارم تا شماتت شیران، که گویند چون شیری باشد که با سگی پنجه در پنجه شده

×
GPGPU چیست؟! با پردازش گرافیکی آشنا شوید
شاخه: بررسی سخت افزار,کارت گرافیک

GPGPU چیست؟! با پردازش گرافیکی آشنا شوید

تــیم گارد3دی

تیم گــارد3دی (Guard3d.com) سعی بر ارائه مطالب متفاوت در زمینه سخت افزار و بازی دارد و امیدوار است در این زمینه بهترین عملکرد را داشته باشد . تیم گـــارد فعالیت خود را به صورت رسمی از تاریخ 2013-10-14 برابر با 1392-07-22 آغاز کرده و تمامی مطالب تولید شده توسط این سایت برای صاحبین آن محفوظ میباشد. کپی مطالب تنها با ذکر نام (Guard3d.com) مجاز است و ما از کپی مطالب بدون ذکر دقیق لینک منبع به صفحه مطلب راضی نیستیم. امیدواریم رضایت شما را جلب کنیم .

شبکه های اجتماعی

کپی رایت 2013 © تمامی حقوق نزد Guard3d محفوظ است | طراحی و کدنویسی توسط hosseincode

error: نمیتوانید کپی کنید!!! فقط لینک صفحه برای آدرس دهی به این مطلب قابل کپی است