بنچمارک-بازی-Total-War-Warhammer-روی-DirectX-12

عنوان Total War: Warhammer را میتوان یکی از بهترین بازی های سبک استراتژی نوبتی «Turn-based Strategy» دانست که با گیم پلی به اصطلاح Real-Time Strategy خودش میتواند ساعت ها بازیبازان مختلف عاشق عناوین استراتژیک را سرگرم کند. بازی توسط استدیو Creative Assembly ساخته شده که پیش از این عناوینی همچون Total War Battles: Kingdom، Total War: Arena، Halo Wars 2، Total War: Attila، Alien: Isolation، Total War: Rome II، Total War Battles: Shogun و اولین نسخه از سری توتال وار به نام Rome: Total War در کارنامه اش دیده میشود.

کمپانی سگا به عنوان ناشر بازی تایید کرد که عنوان Total War: Warhammer مدت کوتاهی پس از عرضه بیش از نیم میلیون نسخه  فروش داشته و با این موفقیت میتوان گفت که Total War: Warhammer رکورد سریع ترین فروش در تاریخ سری بازی های Total War در زمان مشابه و در شبکه استیم را به نام خودش ثبت کرده است. از طرفی استدیو Creative Assembly هم تعداد بازیبازان آنلاین فعال بازی را ۱۰۰,۰۰۰ بازیکن اعلام کرده که برای چنین عنوانی حاکی از موفقیتی عالی است.

لازم به ذکر است؛ عنوان Total War: Warhammer اولین قسمت از یک سه گانه است که قرار است با محتویات مختلفی بروز رسانی شود. بنابراین میتوانید مطمئن باشید با خرید Total War: Warhammer قدم به دنیای جدیدی از رقابت های آنلاین میگذارید که برای مدت ها شما را اسیر خودش خواهد کرد. بازی از موتور گرافیکی Warscape + استفاده میکند. موتوری که توسط استدیو انگلیسی Creative Assembly به منظور استفاده در سری بازی های Total War ساخته شده و به جرات میتوانیم بگوییم که در ۹۸% عناوین این سوری مورد استفاده قرار گرفته است.

Warscape مختص پلتفرم PC (همان کامپیوترهای شخصی خانگی) است و Empire: Total War اولین بازی ای بود که با این موتور ساخته شد. عنوان Empire: Total War را میتوانیم پنجمین بازی در سری Total War بنابمیم که با عرضه در سال ۲۰۰۹ موفقیت های خوبی کسب کرد. از آنجایی که Rome: Total War در سال ۲۰۰۴ عرضه شد؛ میتوانیم بگوییم که موتور بی نامش Total War engine بود و آخرین عنوانی که با این موتور عرضه شد Medieval II: Total War – Kingdoms بود که در سال ۲۰۰۷ برای کامپیوترهای شخصی «PC» عرضه شد.

درست پس از عرضه Medieval II بود که استدیو انگلیسی Creative Assembly تصمیم به ساخت موتوری جدیدی برای سری بازی های Total War گرفت که در نهایت «Warscape» نام گرفت و اولین عنوانی که با آن ساخته شد Empire: Total War بود که در سال ۲۰۰۹ عرضه شد. بر خلاف عناوین فوق؛ به عنوان جذاب Napoleon: Total War میرسیم که از موتوری «well polished» استفاده میکرد! عنوان Total War: Shogun 2 هم توسط همین موتور و البته با تغییرات بسیار بهینه تری تولید شد و همانطور که تا الان متوجه شدید؛ این شرکت برای تولید عناوینش در مجموع از سه موتور داخلی استفاده کرده است.

موتورهایی که از مهمترین نورآوری های زمان خودشان میتوان به پشتیبانی از رابط DirectX 11 و دو فناوری اختصاصی AMD به نام Eyefinity و CrossFireX اشاره کرد. عنوان Total War: Shogun 2 داستان جالبی دارد! این بازی در زمان خودش بخشی از کمپین بازاریابی AMD برای کارت های سری HD 6xxx محسوب میشد که با برچسب DirectX 11 به همگان معرفی شده بود. با این حال چند روز قبل از عرضه بازی بود که مشخص شد Total War: Shogun 2 از DirectX 11 استفاده نمیکند و این مورد فقط یک حربه تبلیغاتی از سوی AMD بوده تا فروش کارت هایش بیشتر شود.

بازی Total War Warhammer

پس ازاین اتفاق بود که توسعه دهندگان بازی اعلام کردند زمان کافی برای بهینه سازی بازی با DirectX 11 رانداشتند و این بازی نهایتاً با پشتیبانی DirectX 10 عرضه شد. در حالی که کارت های گرافیکی آن زمان AMD بر پایه DirectX 11 تولید شده بودند. از نسخه به شدت اصلاح شده موتور گرافیکی Warscape در بازی Total War: Rome 2 هم استفاده شده که نتیجه آن خلق شهرهایی با ریزترین جزئیات ممکن به همراه دوربین جدیدی است که بازیباز را قادر میسازد تا از هر زاویه دلخواهی میدان نبرد را مدیریت کند.

اما بازی Total War Warhammer بر خلاف عناوین بالا؛ به جای استفاده از یک موتور ۳۲ بیتی از یک موتور گرافیکی ۶۴ بیتی استفاده میکند و این بدان معنی است که این بازی برای سیستم های ۶۴ بیتی طراحی و ساخته شده است. بنابراین محدود به ۲ گیگابایت حافظه نیست و از مهمترین مزایای این بازی میتوان به سازگاری با DirectX 12 اشاره کرد که در آینده ای نزدیک و با عرضه محتویات الحاقی میسر میشود. بنابراین با عنوانی مواجه ایم که از هر نظر شایسته بهترین گرافیک سری Total War در سبک استراتژی نوبتی «Turn-based Strategy» است.

بنچمارک Total War: Warhammer

بازی Total War Warhammer به ظاهر همان Total War ATTILA است و فقط سبک بازی به WARHAMMER تغییر کرده است. بنابراین چیز فوق العاده ای در بازی وجود ندارد که نگاه بازیبازان عناوین قبلی را جلب کند. با این حال بازی عنوان ارزشمندی از سری Warhammer است که قطعاً برای عاشقان این سری ارزش تجربه کردن را خواهد داشت. لازم به ذکر است که همچون تست های گذشته، بازی روی حداکثر کیفیت ممکن «Maximum» روی بیش از ۲۵ کارت گرافیک از برندهای مختلف تست شده است.

تمام تست ها به صورت استاندارد و با MSI Afterburner روی سه رزولوشن ۱۹۲۰×۱۰۸۰، ۲۵۶۰×۱۶۰۰ و ۳۸۴۰×۲۱۶۰ انجام شده است. همچنین در حال حاضر از پیکربندی SLI در بازی پشتیبانی نمیشود، ولی احتمالاً در آپدیت های بازی این حالت به بازی افزوده شود. موتور گرافیکی بازی Total War: Warhammer به خوبی از DirectX 12 پشتیبانی میکند و این نسخه از بنچمارک بازی هم با توجه به این API گرفته شده است. برای افزایش اطلاعات بیشتر از این API هم پیشنهاد میکنیم مقاله «بررسی فنی پلتفرم DirectX 12» را مطالعه کنید.

پیش از این نیز؛ بنچمارک بازی اصلی را بدون توجه به رابط قدرتمند DirectX 12 منتشر کردیم که برای مشاهده نتایجش میتوانید روی مقاله «بنچمارک بازی Total War: Warhammer» کلیک کنید. نتایج بنچمارک Total War: Warhammer روی DirectX 12 را در زیر مشاهده میکنید.

بنچمارک Total War: Warhammer در ۱۹۲۰×۱۰۸۰

بنچمارک بازی Total War: Warhammer روی DirectX 12

برای اجرای Total War: Warhammer در رزولوشن ۱۹۲۰x1080p محدودیت زیادی وجود ندارد و در بهترین حالت میتوان با دو کارت Radeon R9 380 و GeForce GTX 950 بازی را روی DX12 اجرا کرد.

بنچمارک Total War: Warhammer در ۲۵۶۰×۱۶۰۰

بنچمارک بازی Total War: Warhammer روی DirectX 12

۲K فرصت مناسبی برای نمایش قدرت پردازشی بازی روی Radeon R9 380 و GeForce GTX 960 است تا حداکثر توانایی هایشان را نشان دهند. این دو کارت به عنوان معقول ترین کارت های گرافیکی که میتوانند Total War: Warhammer روی DX12 اجرا کنند؛ حداقل ۳۰ فریم برای شما رندر میکنند.

بنچمارک Total War: Warhammer در ۳۸۴۰×۲۱۶۰

بنچمارک بازی Total War: Warhammer روی DirectX 12

سنگین ترین بخش ماجرا ۴K است که معادل ۳۸۴۰×۲۱۶۰ پیکسل است! شما برای اجرای راحت و روان بازی در این رزولوشن به کارت هایی همچون Radeon R9 290 یا GeForce GTX 980 و یا رقیب قدرش یعنی Radeon Fury x نیاز دارید که به طور کلی در ۴K بین ۵ تا ۱۰% عملکردی بهتر از GTX 980 Ti دارد. ما این موضوع را در مقاله «بهترین کارت های گرافیک انویدیا و AMD در هر رنج قیمت» توضیح دادیم و آنجا این دو کارت را با هم مقایسه کردیم. کمی پایین تر از این دو کارت هم میتوانیم به Radeon R9 Fury اشاره کنیم که فریم دهی مناسبی در بازی های مختلف دارد.

منتهی به دلیل مصرف برق و حرارت تولیدی زیادش احتمالاً در این تست دیده نمیشود. از طرفی به کارت گرافیک Radeon R9 390X و رقیبش یعنی GeForce GTX 980 میرسیم که جزو کارت های رده بالای هر دو کمپانی محسوب میشوند. Radeon R9 390X به خاطر حافظه ویدئویی بسیار بالایی که دارد در بسیاری از بازی ها میتواند فریم دهی مناسبی داشته باشد و به لطف همین حافظه عظیمش (۸ گیگابایت) میتواند در بازی های حافظه خور و خوش گرافیک از رقیبش یعنی GeForce GTX 980 پیشی بگیرد. یک رده پایین تر هم دو کارت GeForce GTX 970 و Radeon R9 390 قرار میگیرند که مدل انویدیا را بهتر میدانیم. بنابراین غیبت کارت های AMD در این تست ها دلیلی بر ضعف آنها نیست.

بنچمارک حافظه ویدئویی Total War: Warhammer

بنچمارک بازی Total War: Warhammer روی DirectX 12

این تست با نرم افزار MSI Afterburner و در دو رزولوشن ۱۹۲۰×۱۰۸۰ و ۲۵۶۰×۱۴۴۰ با فعال بودن Anti-Aliasing انجام شده و نشان دهنده این است که اگر بازی را در رزولوشن ۱۹۲۰×۱۰۸۰ اجرا میکنید به ۲۰۴۸ مگابایت حافظه ویدئویی، اگر بازی را در رزولوشن ۲۵۶۰×۱۴۴۰ اجرا میکنید به ۳۰۷۶ مگابایت حافظه ویدئویی و اگر در ۳۸۴۰×۲۱۶۰ اجرا میکنید باز هم به همان مقدار ۴۰۹۶ مگابایت حافظه ویدئویی نیاز دارید. بنابراین همانطور که میبینید، برای اجرای این بازی به طور میانگین به حداقل ۴ گیگابایت حافظه ویدئویی نیاز دارید.

بنچمارک پردازنده Total War: Warhammer روی ۱۹۲۰×۱۰۸۰

بنچمارک بازی Total War: Warhammer روی DirectX 12

تست بنچمارک پردازنده نیز با حداکثر کیفیت ممکن «Maximum» روی رزولوشن ۱۹۲۰×۱۰۸۰ وبا بیش از ۱۶ مدل پردازنده از دو برند مختلف اینتل و AMD انجام شده و نتایج فوق نشان میدهد بازی Total War: Warhammer روی DirectX 12 سازگاری خوبی با پردازنده های مختلف دارد.

بنچمارک پردازنده Total War: Warhammer با پردازنده های اینتل

بنچمارک بازی Total War: Warhammer روی DirectX 12

بنچمارک پردازنده Total War: Warhammer با پردازنده های AMD

بنچمارک بازی Total War: Warhammer روی DirectX 12

نتایج تست ها نشان میدهد بازی Total War: Warhammer برای اجرای مناسب هوش مصنوعی و … به پردازنده ای با ۸ رشته پردازشی یا «Threads» نیاز دارد تا بتواند به طور مفیدی برای اجرای دستور العمل هایش استفاده از آن بهره ببرد. بنابراین توصیه میکنیم برای اجرای بازی از حداقل پردازنده ای ۴ هسته ای استفاده کنید. استفاده از پردازنده ای کمتر از ۴ هسته میتواند در روند بازی اختلال ایجاد کند.

لازم به ذکر است که Thread یا رشته اجرایی/ محاسباتی  در سیستم های چند پردازنده‌ای یا چندهسته ای می توانند به صورت جداگانه و همزمان توسط هر کدام از پردازندها یا هسته ها اجرا شوند و  و منابع مختلفی «مثل حافظه» را در میان خود به اشتراک بگذارند. این حالت در سیستم ۶۴ بیتی بسیار موثر است و میتواند موجب افزایش بهبود فرآیند پردازشی شود. Total War: Warhammer پردازش سنگینی دارد و بسیار بد کار میکند.

بنچمارک مصرف حافظه Total War: Warhammer

بنچمارک بازی Total War: Warhammer روی DirectX 12

تست حافظه رم بازی روی سیستمی متشکل از پردازنده Intel Core i7-5960X نسل هازول «Haswell-E» انجام شده که برای سوکت LGA 2011-3 عرضه شده و از فرکانس کلاک ۳۰۰۰ مگاهرتزی استفاده میکند. این پردزنده میتواند از ۱۶ گیگابایت حافظه DDR4 با فرکانس کاری ۲۴۰۰ مگاهرتز پشتیبانی کند و همانطور که تصویر بالا نشان میدهد؛ Total War: Warhammer در رزولوشن ۱۹۲۰×۱۰۸۰ به صورت کلی ۱۴۰۰ مگابایت از مجموع کل حافظه رم (معادل تقریباً ۳ گیگابایت) سیستم شمارا به خودش درگیر میکند.

بنچمارک بازی Total War: Warhammer روی DirectX 12

این بدین معناست که اگر سیستم شما ۶ گیگابایت حافظه رم داشته باشید، عنوان Total War: Warhammer از رقمی معادل ۴ گیگابایتش استفاده میکند، اگر ۸ گیگابایت دارید، ۴ گیگابایتش را مصرف میکند، اگر از ۱۶ گیگابایت حافظه استفاده میکنید، در زمان اجرای بازی مصرفی معادل ۴.۳ گیگابایت خواهید داشت و در نهایت اگر از ۳۲ گیگابایت حافظه استفاده میکنید، مصرفی معادل ۴.۸ گیگابایت را تجربه خواهید کرد. بنابراین؛ همانطور که ملاحظه میکنید؛ بازی Total War: Warhammer در حالت استفاده از DX12 استفاده زیادی از حافظه سیستم ندارد و نهایتاً ۴.۸ گیگابایت رادر حالت ۳۲ گیگابایتی مصرف میکند که رقم بسیار کمی است.

منبع gamegpu
راي شما
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars6 Stars7 Stars8 Stars9 Stars10 Stars
Loading...

نوشته شده در

آخرین نقد و بررسی ها
بررسی کارت گرافیک Sapphire Radeon RX 580 Nitro

بررسی کارت گرافیک Sapphire Radeon RX 580 Nitro

تاريخ بررسي: ۲۳ اردیبهشت, ۹۶
بررسی کارت گرافیک GeForce GTX 1080 Ti Founders Edition

بررسی کارت گرافیک GeForce GTX 1080 Ti Founders Edition

۲۷ اسفند, ۹۵

9.3

بررسی کارت گرافیک MSI GTX 1050 Ti Gaming X 4 GB

بررسی کارت گرافیک MSI GTX 1050 Ti Gaming X 4 GB

۱۲ بهمن, ۹۵

9.0

بررسی کارت گرافیک Gigabyte GTX 1050 Ti G1 Gaming 4 GB

بررسی کارت گرافیک Gigabyte GTX 1050 Ti G1 Gaming 4 GB

۱۴ دی, ۹۵

9.0

بررسی کارت گرافیک MSI RX 480 Gaming X 8 GB

بررسی کارت گرافیک MSI RX 480 Gaming X 8 GB

۹ دی, ۹۵

9.4

روزی سگی، شیری را گفت: با من ستیز کن؛ شیر سر باز زد؛ سگ گفت: نزد تمام سگان خواهم گفت شیر از مقابله با من می هراسد. شیر گفت: سرزنش سگان را خوشتر دارم تا شماتت شیران، که گویند چون شیری باشد که با سگی پنجه در پنجه شده

×
کارت-R9-FURY-X
شاخه: AMD/ATI,بررسی سخت افزار,کارت گرافیک

تست و بررسی کارت گرافیک AMD R9 Fury X

تــیم گارد3دی

تیم گــارد3دی (Guard3d.com) سعی بر ارائه مطالب متفاوت در زمینه سخت افزار و بازی دارد و امیدوار است در این زمینه بهترین عملکرد را داشته باشد . تیم گـــارد فعالیت خود را به صورت رسمی از تاریخ 2013-10-14 برابر با 1392-07-22 آغاز کرده و تمامی مطالب تولید شده توسط این سایت برای صاحبین آن محفوظ میباشد. کپی مطالب تنها با ذکر نام (Guard3d.com) مجاز است و ما از کپی مطالب بدون ذکر دقیق لینک منبع به صفحه مطلب راضی نیستیم. امیدواریم رضایت شما را جلب کنیم .

شبکه های اجتماعی

کپی رایت 2013 © تمامی حقوق نزد Guard3d محفوظ است | طراحی و کدنویسی توسط hosseincode

error: نمیتوانید کپی کنید!!! فقط لینک صفحه برای آدرس دهی به این مطلب قابل کپی است