World-Of-Tanks

دنیای تانک‌ها (World of Tanks) یکی از جذاب ترین بازی های استراتژیک نظامی آنلاین است که میتوان آن را در رده بازی های آرکید/شبیه ساز قرار داد. بر خلاف عنوان قدرتمند، جذاب، شبیه ساز و سختی همچون War Thunder میتوان گفت که در دنیای تانک‌ها (World of Tanks) با نقشه (Map) های جذاب و بهتری طرفیم و تیم طراحی و سازنده قدرتمند بازی هم به خوبی با به روز رسانی های مختلف از این بازی پشتیبانی میکند.

در واقع World of Tanks عنوان آنلاین بسیار به روزی است که عمرش به اواخر نسل هفتم کنسول های بازی (x360 و PS3) بر میگردد. World of Tanks محصول شرکت وارگیمینگ (Wargaming) است که دو سال پیش، ابتدا برای X360 عرضه شد و چندی بعد هم از نسخه PC آن هم رونمایی شد که بسیار بسیار بهتر از نسخه کنسولی اش بود. World of Tanks در طول دو سال بیش از  ۵.۵ میلیون بار دانلود شده جزو برترین بازیهای آنلاین تمام دوران محسوب میشود.

اگر خاطرتان باشد، حدود هفت ماه پیش بود که در مقاله «بررسی فنی بازی World Of Tanks نسخه Xbox One» به بررسی اولین نسخه کنسولی از عنوان بسیار محبوب World Of Tanks پرداختیم و حالا پس از مدت زمان مذکور شاهد عرضه این بازی روی کنسول سونی هستیم. نسخه PS4 عنوان World Of Tanks با جم ۴۰ گیگابایت چندی پیش عرضه شد و پس از دو نوبت تست بتا برای علاقه مندان به این بازی به صورت رسمی منتشر شد و در حال حاضر نیز روی PS4 به طور کامل قابل دسترس است.

بازی همچون نسخه PC قابلیت بازی در نقشه های متفاوت به صورت ۱۵ به ۱۵ را دارد. از منظر فنی هم موتور بازی دقیقاً همان چیزی است که در نسخه Xbox One دیده بودیم. در هر دو کنسول از سیستم نورپردازی نوسازی شده با محدوده داینامیک سطح بالا «high dynamic range» استفاده شده که عملکرد و کیفیتی بسیار متفاوت از نسخه PC را به نمایش میگذارد. البته نسخه PS4 رقابت سنگینی با نسخه Xbox One در مبارزات شبانه و افکت های اب و هوایی داینامیکی دارد که در نسخه PC وجود ندارد.

بازی روی هر دو کنسول به صورت ۱۰۸۰p و ۳۰ فریم اجرا میشود و نسخه PS4 بازی World Of Tanks به صورت کامل از قابلیت های v-sync برای حذف هرگونه بریدگی صفحه و مشکلات مربوط به لَگ استفاده میکند. اهمیت اصلی بازی روی این است که تا جایی که امکان دارد زمین های دوردست پردازش و به تصویر کشیده شوند. حس واقعی و منطقی ای در خصوص وزن تانک ها، هنگام رانندگی آنها وجود دارد، حتی در آدرویت تی-۱ کانینگهام که سخت افزاری است، به ندرت نیازمند واکنش سریع برای راه اندازی است.

ممکن است کار کردن با ۳۰ فریم کمی مشکل ساز باشد، اما آنطوری که در یک twitch shooter سریعتر ممکن است با مشکلاتی مواجه شویم، دراین بازی اختلالی در هدف گیری روی دشمنان ایجاد نمیشود. البته نکته قابل ذکر این است که نسخه PS4 این بازی، علی رغم عدم محدودیت PS4 به صورت ۶۰ فریم عرضه نشده و با قفل ۳۰ فریمی که پیش از این برای Xbox One عرضه شده بود؛ منتشر شده است. همانطور که در مقاله «بررسی فنی بازی World Of Tanks نسخه Xbox One» کردیم، در برخی از نقشه های بازی فریم بازی به زیر ۲۷ فریم و حتی در برخی مواقع به ۲۵ هم کاهش پیدا میکند که البته تاثیرات منفی زیادی در بازی ندارد.

ویدئویی که در بالا مشاهده میکنید به صورت اختصاصی توسط خودمان روی کنسول PS4 تست شده و شرایط بازی از نزدیک مورد بررسی قرار گرفته است. میتوان گفت که بازی به نسبت نسخه PC بسیار حالت فانتزی تری به خودش گرفته و از حالت نیمه شبیه ساز بودن PC خارج شده تا اکثر کاربران PS4 بتوانند با کنترلر این کنسول بازی را انجام دهند. نکته قابل ذکر این است که با همگام سازی گوشی اندرویدی خودتان با کنسول PS4 میتوانید از آن به عنوان صفحه کلید برای تایپ پیام و صحبت با دیگر بازیکنان استفاده کنید. 

در واقع عملکرد بازی بسیار شبیه آن چیزی است که در نسخه Xbox One دیده بودیم و این عملکرد در حالی اتفاق میفتد که نسخه PS4 با اختلاف زمانی بسیار بیشتری به نسبت نسخه Xbox One عرضه شده است. نسخه PS4 بازی از نقشه های بسیاری استفاده میکند که به نسبت نسخه PC تغییرات گسترده ای در خود دارند. از کوه های یخی تا روستاهای جنگ زده، تانک های پریمیوم هدیه و نقشه های انحصاری را میتوان در نسخه PS4 مشاهده کرد و در تمامی نقشه های فوق اندکی کاهش فریم مشاهده نمیشود.

در واقع نسخه PS4 بازی World Of Tanks به خوبی از ۳۰ فریم پشتیبانی میکند و عملکرد خوبی دارد. در بدترین حالت میتوان گفت که شاید حدود ۲ فریم کاهش در برخی نقشه ها دیده شود که اصلا جای نگرانی نیست و معمولاً در تمامی بازی ها اتفاق می افتد. البته در این بازی هم این مقدار بسیار کوتاه است و حالتی ممتد ندارد. بازی از نظر تکنیکی و استفاده افکت های مختلف روی PS4 در بالاترین حالت خودش قرار دارد و حتی برای تخریب طبیعی تر فیزیکی اشیاء موجود در بازی از موتور معروف Havok استفاده شده است.

World-Of-Tanks

این موتور موجب میشود شاهد تخریبات بیشتر ذره تانک های موجود در بازی باشیم که واقع گرایی و جذابیت بازی را افزایش داده است. همچنین سیستم دقیقی برای جریان آب و هوای بازی در نظر گرفته شده و حرکات شاخ و برگ درختان و ابرهای موجود در بازی هم از سیستم شبیه سازی خوبی استفاده میکند که در سراسر نقشه های بازی در جریان است. اضافه کنیم که عمق تصویر «draw distances» در بازی به قدری خوب طراحی شده که در هر نقشه حس فوق العاده ای از مقیاس بندی را حس میکنید.

در پایان هم بد نیست اشاره کنیم که نسخه های کنسولی بازی از ویژگی های اختصاصی جداگانه ای استفاده میکند که این ویژگی ها در حالت عادی و بدون استفاده از «مُد» در نسخه PC در دسترس نیستند. طراحی و مُدهای بازی بین دو کنسول بسیار شبیه یکدیگر است و در پایین صفحه بازی همچون نسخه PC بخشی وجود دارد که به بازیباز این امکان را میدهد تا با هم تیمی و دشمنانش در بازی گفتگو کند. شباهت دنیای تانک ها، بین هر دو کنسول تقریبا به همین جا ختم میشود.

منبع eurogamer
راي شما
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars6 Stars7 Stars8 Stars9 Stars10 Stars
Loading...

نوشته شده در تحلیل فنی

آخرین نقد و بررسی ها
بررسی مانیتور Samsung CFG70 27-Inch gaming

بررسی مانیتور Samsung CFG70 27-Inch gaming

تاريخ بررسي: ۲۶ آبان, ۹۶
بررسی کارت گرافیک ASUS ROG STRIX GTX 1060 OC 6GB

بررسی کارت گرافیک ASUS ROG STRIX GTX 1060 OC 6GB

۱۹ مرداد, ۹۶

9.0

بررسی کارت گرافیک Zotac GeForce GTX 1080 Ti AMP! Extreme

بررسی کارت گرافیک Zotac GeForce GTX 1080 Ti AMP! Extreme

۶ مرداد, ۹۶

9.6

بررسی کارت گرافیک Palit GTX 1080 GameRock Premium

بررسی کارت گرافیک Palit GTX 1080 GameRock Premium

۲۶ تیر, ۹۶

9.8

بررسی کارت گرافیک Sapphire Radeon RX 580 Nitro

بررسی کارت گرافیک Sapphire Radeon RX 580 Nitro

۲۳ اردیبهشت, ۹۶

9.2

روزی سگی، شیری را گفت: با من ستیز کن؛ شیر سر باز زد؛ سگ گفت: نزد تمام سگان خواهم گفت شیر از مقابله با من می هراسد. شیر گفت: سرزنش سگان را خوشتر دارم تا شماتت شیران، که گویند چون شیری باشد که با سگی پنجه در پنجه شده

×
Tomb Raider 600X300
شاخه: بنچمارک بازی ها

تست و بنچمارک بازی Tomb Raider

تــیم گارد3دی

تیم گــارد3دی (Guard3d.com) سعی بر ارائه مطالب متفاوت در زمینه سخت افزار و بازی دارد و امیدوار است در این زمینه بهترین عملکرد را داشته باشد . تیم گـــارد فعالیت خود را به صورت رسمی از تاریخ 2013-10-14 برابر با 1392-07-22 آغاز کرده و تمامی مطالب تولید شده توسط این سایت برای صاحبین آن محفوظ میباشد. کپی مطالب تنها با ذکر نام (Guard3d.com) مجاز است و ما از کپی مطالب بدون ذکر دقیق لینک منبع به صفحه مطلب راضی نیستیم. امیدواریم رضایت شما را جلب کنیم .

شبکه های اجتماعی

کپی رایت 2013 © تمامی حقوق نزد Guard3d محفوظ است | طراحی و کدنویسی توسط hosseincode

error: نمیتوانید کپی کنید!!! فقط لینک صفحه برای آدرس دهی به این مطلب قابل کپی است