Diablo 3 600x300

Diablo 3 از آن دست بازی هایی است که به وضوح نشانه های افزایش وضوح تصویر در آن دیده میشود. به طوری که وضوح تصویر این عنوان از ۹۰۰p به ۱۰۸۰p افزایش یافته و دارندگان کنسول Xbox One میتوانند از این بابت خوشحال باشند! چرا که عنوانی با وضوح ۱۰۸۰p روی کنسول محبوبشان منتشر شده است. پیش از این ارتقا، کمپانی Blizzard طی آپدیتی رسمی، یکی از مشکلا عجیب و غریب مربوط به باگ فریم ریت موجود در این عنوان را برطرف کرد تا طرفدارن این بازی با خیال راحت به انجام آن بپردازند.

هدف ما در این بررسی فنی کوتاه نگاهی به آپدیت رسمی افزایش وضوح تصویر ۱۰۸۰p بازی است. آپدیت جدید علاوه بر بهبود کلی نرخ  فریم ریت بازی روی دو کنسول نسل هشتمی و مشکلات دیگری که در بازی وجود داشت، موجب بهبود عملکرد گیم پلی هم شده است. طبق گفته سازندگان بازی، آنها از همان ابتدا قصد داشتند بازی را به صورت Full HD 1080p منتشر کنند. اما مهمترین چالش پیش روی آنها روی کنسول های نسل جدید حفظ نریخ فریم ریت پایدار در تمامی صحنه های بازی بود. این مورد زمانی که چهار بازیکن به طور همزمان وارد بازی میشدند بیشتر به چشم می آمد. ویدئو زیر مربوط به تست ۱۰۸۰p بازی Diablo 3 روی کنسول Xbox One است که این موارد را به خوبی نشان میدهد.

مثلا زمانی که در یکی از نقشه ها و در اطاقی پر از شیاطین کنترل چهار دکتر جادوگر را در دست میگیرد، احتمالا بدترین سناریو ممکن را تجربه میکنید، چون همه جا پر از افکت میشود و همین مورد مشکلات متعددی ایجاد میکند که موجب کاهش افت نرخ فریم ریت خواهد شد. به همین دلیل یکی از دلایل کاهش وضوح تصویر بازی همین مورد است. در اوایل کار برای رسیدن به ۱۰۸۰p مشکلات زیادی وجود داشت. مشکلات مختلف این بازی موجب فشار مایکروسافت برای تغییراتی در روند بازی شد و کمپانی Blizzard برای رفع این مشکل به صورت مستقیم با مایکروسافت همکاری هایی آغاز کرد که نتیجه آن تغییر وضوح تصویر بازی به ۱۰۸۰p بود.

سر انجام پس از کش و قوس های فراوان بین مایکروسافت و Blizzard بر سر افزایش وضوح تصویر بازی و بر قراری تعادل بین نرخ فریم ریت و جلوگیری از کاهش آن شاهد اولین دموی بازی با وضوح تصویر ۱۰۸۰p بودیم که طی مراسم E3 پخش شد. مایکروسافت در همان زمان باز هم جبهه گیری کرد و به سازندگان بازی گفت که این کیفیت غیر قابل قبول است. به همین دلیل بود که ارتباط کاری مستقیمی با نظارت مایکروسافت برای انجام تغییرات جدی در بازی شروع شد و مایکروسافت با دادن یک قطعه کد بروز رسانی به سازندگان بازی موجب افزایش وضوح تصویر بازی از ۹۰۰P به ۱۰۸۰P شد و پس از آن مشکلات جدیدی در نرخ فریم ریت ایجاد شد.

از دیدگاه کیفیت تصویر به نظر میرسد روی هر دو کنسول شاهد تصاویری یکسان هستیم. در واقع با انتشار پچ افزایش وضوح تصویر جدید از لحاظ توان خالص پیکسلی باید شاهد ۴۴% افزایش وضوح تصویر در Xbox One و در مقایسه با قبل از آپدیت باشیم. بر اساس اطلاعاتی که ز کیت XDK کنسول Xbox One منتشر شده بود مشخص شد که این کنسول با افزایش فرکانس پردازنده از طرف مایکروسافت مواجه شده است. بر اساس اطلاعاتی که از کیت XDK کنسول Xbox One منتشر شده است باید گفت که در صورت حذف پردازش های مربوط به کینکت میتوانیم شاهد افزایش ۱۰% ای پردازش گرافیکی در هر هسته این کنسول باشیم که در نهایت میتواند باعث چنین ارتقایی شده باشد.

چیزی که مشخص است این است که افزایش وضوح تصویر Xbox One به ۱۰۸۰p روی نرخ فریم ریت بازی تاثیر گذاشته و در مناطق مختلف بازی شاهد کاهش نرخ فریم ریت به زیر ۶۰ فریم هستیم. اثرات فریم ریت بازی در بازی قابل توجه است و در مناطق مختلفی از بازی قابل مشاهده است. به گفته Blizzard آپدیت جدید موجب ثبات نرخ فریم ریت PlayStation 4 روی ۶۰ فریم شده و این کنسول دیگر از مشکلات ناپایداری نرخ فریم ریت برخوردار نیست. اما در مقابل روی Xbox One به نسبت قبل با اینکه شاهد افزایش کیفیت بازی هستیم، اما این افزایش کیفیت موجب مشکلات متعددی شده  است. ویدئو زیر مربوط به تست فریم ریت بازی Diablo 3 روی دو کنسول PS4 و Xbox One است.

[ls_box color=”blue” width=”100%” text_align=”right” margin_bottom=”5px” margin_top=”-0px”]همانطور که در ویدئو بالا مشاهده کردید کنسول PlayStation 4 در کیفیت وضوح تصویر بهتر از Xbox One است، اما از لحاظ نریخ فریم ریت به شدت تحت فشار است. در این ویدئو فریم ریت بازی روی هر دو کنسول روی ۶۰ قفل شده است. اما در برخی صحنه ها و انیمشن های کاراکتر ها شاهد افت فریم هستیم. این مقدار در کنسول سونی اندکی بیشتر است و به صورت مکرر دیده میشود. [/ls_box]

در واقع نرخ فریم ریت بازی زمانی که روی وضوح تصویر ۹۰۰p اجرا میشد به طور ثابت روی ۶۰ فریم قرار داشت. در حالی که با ارتقا وضوح تصویر به ۱۰۸۰p این مقدار به ۵۰ فریم کاهش یافته است. Blizzard سعی کرده است اختلاف کیفیت تصویر بین دو کنسول را کم کند که در این راه موفق هم بوده است. اما روی Xbox One دیگر شاهد روان اجرا شدن بازی همچون زمان ۹۰۰p نیستیم و اندکی حس کند شدن در بازی وجود دارد که ناشی از همین ارتقا وضوح تصویر بازی است. با این حال مایکروسافت با حذف پردازش های مربوط به کینکت و افزایش مجدد فرکانس پردازنده سعی کرده است مشکلات مختلفی که ناشی از کمبود منابع پردازشی است را جبران کند.

در همین زمینه هم به تازگی باز هم شاهد افزایش مجدد کلاک پردازنده Xbox One بودیم که طی خبری آن را اعلام کردیم. شاید یکی از دلایلی که موجب شده تا آخر سال ۲۰۱۴ میلادی شاهد عناوین کمی روی این کنسول باشیم همین مورد باشد. خبر امیدوار کننده ای که توسط گروه هکری H4LT از کیت توسعه نرم افزاری (SDK) کنسول Xbox One منتشر شده و حداقل برای بسیاری از توسعه دهندگان خوشحال کننده و برای طرفداران Xbox One امیدوار کننده است. بنابراین احتمال عرضه بازی های ۱۰۸۰p در سال ۲۰۱۵ روی این کنسول بسیار زیاد است. اما اگر اوضاع مثل بازی Diablo 3 باشد، منطقی است قید امید به انتشار بازی های ۱۰۸۰p روی این کنسول را بزیم و بیخیالش شویم.

منبع Guard3d eurogamer
راي شما
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars6 Stars7 Stars8 Stars9 Stars10 Stars
Loading...

نوشته شده در تحلیل فنی

آخرین نقد و بررسی ها
بررسی کارت گرافیک ASUS ROG STRIX GTX 1060 OC 6GB

بررسی کارت گرافیک ASUS ROG STRIX GTX 1060 OC 6GB

تاريخ بررسي: ۱۹ مرداد, ۹۶
بررسی کارت گرافیک Zotac GeForce GTX 1080 Ti AMP! Extreme

بررسی کارت گرافیک Zotac GeForce GTX 1080 Ti AMP! Extreme

۶ مرداد, ۹۶

9.6

بررسی کارت گرافیک Palit GTX 1080 GameRock Premium

بررسی کارت گرافیک Palit GTX 1080 GameRock Premium

۲۶ تیر, ۹۶

9.8

بررسی کارت گرافیک Sapphire Radeon RX 580 Nitro

بررسی کارت گرافیک Sapphire Radeon RX 580 Nitro

۲۳ اردیبهشت, ۹۶

9.2

بررسی کارت گرافیک GeForce GTX 1080 Ti Founders Edition

بررسی کارت گرافیک GeForce GTX 1080 Ti Founders Edition

۲۷ اسفند, ۹۵

9.3

روزی سگی، شیری را گفت: با من ستیز کن؛ شیر سر باز زد؛ سگ گفت: نزد تمام سگان خواهم گفت شیر از مقابله با من می هراسد. شیر گفت: سرزنش سگان را خوشتر دارم تا شماتت شیران، که گویند چون شیری باشد که با سگی پنجه در پنجه شده

×
شاخه: بازی ها,مقالات بازی

اولین نگاه به Red Dead Redemption 2

تــیم گارد3دی

تیم گــارد3دی (Guard3d.com) سعی بر ارائه مطالب متفاوت در زمینه سخت افزار و بازی دارد و امیدوار است در این زمینه بهترین عملکرد را داشته باشد . تیم گـــارد فعالیت خود را به صورت رسمی از تاریخ 2013-10-14 برابر با 1392-07-22 آغاز کرده و تمامی مطالب تولید شده توسط این سایت برای صاحبین آن محفوظ میباشد. کپی مطالب تنها با ذکر نام (Guard3d.com) مجاز است و ما از کپی مطالب بدون ذکر دقیق لینک منبع به صفحه مطلب راضی نیستیم. امیدواریم رضایت شما را جلب کنیم .

شبکه های اجتماعی

کپی رایت 2013 © تمامی حقوق نزد Guard3d محفوظ است | طراحی و کدنویسی توسط hosseincode

error: نمیتوانید کپی کنید!!! فقط لینک صفحه برای آدرس دهی به این مطلب قابل کپی است