Call of Duty: Ghosts – مقدمه

با شروع نسل جدید حرف وحدیث های فراوانی پیرامون نسل جدید و نسخه جدید بازی Call of Duty: Ghosts به وجود آمد. به صورت کلی Call of Duty: Ghosts اختصاصا برای سیستم های ۶۴ بیتی ساخته و طراحی شده بود و همین عامل موجب افزایش بی سابقه حافظه رم برای این بازی به رقم ۶GB شد که در نهایت و بعداز دو ماه از انتشار بازی ، Infinity Ward با درک درست موقعیت بین نسلی بازی ، آپدیتی در جهت کاهش میزان حافظه مورد نیاز به ۴GB ارائه کرد تا کاربران بیشتری با حافظه رم حتی ۱GB هم قادر به اجرای بازی باشند. نسخه جدید علاوه بر پلتفرم PC برای کنسول های نسل فعلی و نسل جدیدی همچون Xbox One و PlayStation 4 هم منتشر شده و میزان وضوح تصویر آن بر روی هر کنسول به صورتی متفاوت و با تکنیک هایی متفاوت پردازش میشود .

همانطور که در مقاله بررسی فنی : Battlefield 4  گفتیم، اولین  اطلاعات منتشر شده از کنسول های نسل جدید و تست بازی بر روی آنها نتایج جالبی به همراه داشته و در آن بررسی مشخص شد که کنسول مایکروسافت دراجرای برخی تکنیک های پیشرفته همچون HBAO و Anti-Aliasing سطح بالا مشکل دارد و اجرای همزمان این تکنیک ها و چند تکنیک دیگر همچون Motion Blur باعث افت فریم در بازی های مورد تست شده است. البته ممکن است این ایرادات با گذشت  زمان و ارائه آپدیت های جدید از سوی مایکروسافت مرتفع گردد. اما چیزی که در اولین بررسی ها وجودش اثبات شده ، ضعف کنسول جدید مایکروسافت در اجرای برخی تکنیک ها و افت فریم در ضوح بالای تصویر است. این درحالی است که کنسول رقیب یعنی PS4 در نخستین تست از اولین موج بازی های نسل جدید به وضوح توانایی نمایش ۵۶٪ پیکسل بیشتر نسبت به Xbox One را به نمایش گذاشته است.

علاوه بر تکنیک های بالا کنسول مایکروسافت در اجرای تکنیک ambient occlusion که معادل قدرتمندی برای تکنیک HBAO بر روی کنسول ها است، از خودش ضعف نشان داده است. به طوریکه نور ها و افکت های ایجاد شده با استفاده از این تکنیک در کنسول PS4 بسیار بهتراز کنسول Xbox One بوده و تقریبا در نسل قبل ( X360  و PS3 ) هم کما بیش شاهد چنین تفاوت هایی بودیم. مایکروسافت با درک موضوع افت فریم، از قبل از انتشار کنسول Xbox One دست به ابداع تکنیک جدیدی برای پردازش  upscaling و نمایش بهتر تصاویر بر روی Xbox One زده تا بتواند حداقل بخشی از کمبود افت فریم را به واسطه تکنیک های جدید برنامه نویسی قدرتمند خود بهبود بخشد. با این حال هنوز تا مشخص شدن قدرت و اختلاف اساسی بین دو کنسول راه زیادی باقی است. هر چند پیشرفت فناوری و استفاده از سخت افزار های مشابه قدرتی متعادل به این دو کنسول داده است. اما اختلافاتی وجود دارد که فقط به دست استدیو های خلاق بازی سازی میتوان آنها را بر روی کنسول ها مشاهده کرد!

برای دیدن تصاویر درابعاد یزرگ روی آنها کلیک کنید

Xbox One | PlayStation 4 | PC Xbox One | PlayStation 4 | PC

اما داستان به همین جا ختم نشد و با معرفی و عرضه رسمی PlayStation 4 در چند روز گذشته شاهد گزارشاتی از خرابی دستگاه و باگ عجیبی بودیم که وضوح تصویر را از چیزی که قبلا گفته شده بود پایین تر نشان میداد. طبق اعلام قبلی سونی، وضوح تصویر این کنسول ۱۰۸۰P بوده که بعد از گزارش این باگ به ۷۲۰P تنزل پیدا کرده است. با تمام این موارد سوال اصلی اینجاست که کنسول های نسل جدی چه قدر توانستند به استاندارد PC  نزدیک شوند؟ و ایا این افزایش قیمت، کیفیت قابل قبولی ارائه میکند یا خیر!؟

Call of Duty: Ghosts – بررسی

تیم دیجیتال فاندرای پس از بررسی های اولیه فراوان با تصاویر مختلف شروع به تست نسخه های آپدیت شده بازی بر روی PS4 و Xbox One کرده است. پس از تحلیل و بررسی تصاویر به وضوح مشخص شده PlayStation 4 در جزئیات ریز تصاویر، وضوح تصویر، لبه های ظریف و مناظر پیچیده بهتر و واضح تر است، در حالی که همین موارد ریز و کوچک در نسخه Xbox One دیده نمیشود. با فعال سازی پچ های بازی در کنسول سونی میتوانیم امیدوار باشیم که با استفاده از تکنیک های post-process anti-aliasing به وضوح تصویر ۱۰۸۰P برسیم. چیزی که بسیار شبیه به FXAA است. هر چند با استفاده از این تکنیک ها و فعال سازی آنها توسط پچ در بخش campaign و multiplayer شاهد نوعی برشته شدگی تصویر هستیم و با استفاده فرآیند post-process AA شاهد صاف شدن نور و نوعی specular در تصاویر بازی هستیم.

مایکروسافت مشکل پارگی موجود در برخی تصاویر بازی بر روی کنسولش را حل کرده است و تایید کرده کنسولش به خوبی از فرآیند post-process anti-aliasing استفاده میکند. در واقع وضوح تصویر ۷۲۰p همان فرآیند و روشی است که مایکروسافت در نسل قبل ( X360 ) بازی های خود را به صورت upscaled شده به وضوح تصویر ۱۰۸۰P میرساند تا برای تلویزیون های صحفه تخت فول HD آماده شوند. همانطور که گفتیم در نسخه Xbox ONe  از یک ف|یل|تر قدرتمند sharpening برای نمایش کل تصویر در ابعاد ۷۲۰P استفاده میشود که شامل همه تصاویر و HUD بازی است. بهترین مثالی که میشود در این مورد زد، ف|یل|تر هایی همانند جلوه های موجود در بازی هایی همچون Killer Instinct  و Dead Rising 3 است. در واقع این حس به بازیباز منتقل میشود که راه حل مایکروسافت برای افزایش کیفیت بصری تصویر بر روی کنسول جدیدش، استفاده از چنین روش هایی است که به نظر مناسب نمی آید.

برای دیدن تصاویر درابعاد بزرگ روی آنها کلیک کنید

Xbox One | PlayStation 4 | PC Xbox One | PlayStation 4 | PC

 در نتیجه شاهد تصاویر نهایی زیبایی نخواهیم بود، زیرا اگر دقت کنید همواره در تصاویر موجود شاهد لبه های خشن کناره آبجکت ها، برجستگی های نامناسب و غیر معمول بعد از فرآیند upscaling و مواردی از این دست خواهیم بود. البته جزئیات کلی بازی همچون شاخ و برگ ها و سطوح آب از نظر ظاهری در نسخه های PS4 و PC بسیار مطلوب و خوب است و بسیار واضح است PS4 برای ارائه تصاویر با کیفیت ۱۰۸۰p فشار بسیار سنگینی را متحمل میشود. در عمل هیچ راهی برای افزایش وضوح تصویر Xbox One  نمیتوان انجام داد و ممکن است با غیر فعال کردن ف|یل|تر قدرتمند sharpening، بتوان تغییراتی در وضوح تصویر ایجاد کرد. علاوه بر آن، نسل جدید امتیاز استفاده از  DirectX 11 و پلتفرم ۶۴ بیتی را خواهد داشت که اجازه استفاده از حافظه هایی با بیش از ۴GB را به توسعه دهنده بازی خواهد داد.

جدای از موضوع وضوح تصویر، Call of Duty: Ghosts در بخش artwork ( هنری ) از لحاظ کیفیت بر روی هر دو نسخه X.ONE  و PS4 یکسان است و شاهد انبوهی از افکت های گرافیکی مختلف هستیم که فقط با یک high-end PC حاصل شده. کاراکتر هایی که از تکنیک tessellate استفاده میکنند از صورتی بسیار با کیفیت و صاف بهرمند شده اند و پیچیدگی های صورت آنها در حد بسیار بالایی قرار ارد و علاوه بر آن شاهد استفاده بسیار زیاد از تکنیک های ذرات، همچون ذرات آب، گرد و غبار و … ایم که از طرق مجاری هوا، به فضا و محیط بازی چهره ای cityscapes داده اند و تمامی این حالات موجب شده چهره ای باشکوه از محیط بازی ایجاد شود.

صفحه بندی 1 2
منبع eurogamer Guard3d
راي شما
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars6 Stars7 Stars8 Stars9 Stars10 Stars
Loading...

نوشته شده در تحلیل فنی

آخرین نقد و بررسی ها
بررسی مانیتور Samsung CFG70 27-Inch gaming

بررسی مانیتور Samsung CFG70 27-Inch gaming

تاريخ بررسي: ۲۶ آبان, ۹۶
بررسی کارت گرافیک ASUS ROG STRIX GTX 1060 OC 6GB

بررسی کارت گرافیک ASUS ROG STRIX GTX 1060 OC 6GB

۱۹ مرداد, ۹۶

9.0

بررسی کارت گرافیک Zotac GeForce GTX 1080 Ti AMP! Extreme

بررسی کارت گرافیک Zotac GeForce GTX 1080 Ti AMP! Extreme

۶ مرداد, ۹۶

9.6

بررسی کارت گرافیک Palit GTX 1080 GameRock Premium

بررسی کارت گرافیک Palit GTX 1080 GameRock Premium

۲۶ تیر, ۹۶

9.8

بررسی کارت گرافیک Sapphire Radeon RX 580 Nitro

بررسی کارت گرافیک Sapphire Radeon RX 580 Nitro

۲۳ اردیبهشت, ۹۶

9.2

روزی سگی، شیری را گفت: با من ستیز کن؛ شیر سر باز زد؛ سگ گفت: نزد تمام سگان خواهم گفت شیر از مقابله با من می هراسد. شیر گفت: سرزنش سگان را خوشتر دارم تا شماتت شیران، که گویند چون شیری باشد که با سگی پنجه در پنجه شده

×
بررسی اولیه کارت های گرافیک انویدیا GTX 1070 و انویدیا GTX 1080
شاخه: بررسی سخت افزار,کارت گرافیک

بررسی اولیه کارت های گرافیک انویدیا GTX 1070 و GTX 1080

تــیم گارد3دی

تیم گــارد3دی (Guard3d.com) سعی بر ارائه مطالب متفاوت در زمینه سخت افزار و بازی دارد و امیدوار است در این زمینه بهترین عملکرد را داشته باشد . تیم گـــارد فعالیت خود را به صورت رسمی از تاریخ 2013-10-14 برابر با 1392-07-22 آغاز کرده و تمامی مطالب تولید شده توسط این سایت برای صاحبین آن محفوظ میباشد. کپی مطالب تنها با ذکر نام (Guard3d.com) مجاز است و ما از کپی مطالب بدون ذکر دقیق لینک منبع به صفحه مطلب راضی نیستیم. امیدواریم رضایت شما را جلب کنیم .

شبکه های اجتماعی

کپی رایت 2013 © تمامی حقوق نزد Guard3d محفوظ است | طراحی و کدنویسی توسط hosseincode

error: نمیتوانید کپی کنید!!! فقط لینک صفحه برای آدرس دهی به این مطلب قابل کپی است