Call-Of-Duty-Ghost

مقدمه

خوب بهتر است مستقیم برویم سر بحث و بررسی اصلی این بازی و پشت صحنه ساخت آن! راستش را بخواهید نوشتن یک مقاله حرفه ای و فنی در باره پشت صحنه ساخت عنوان Call of Duty: Ghosts خیلی دشوار است. دلیلش هم واضح است، نبودن مطالب درست درمون در این زمینه! به هر حال با توجه به سختی نوشتار در این زمینه سعمی ما بر ارائه مطلبی مفید و نو در وب فارسی برای دوستان عزیز و طرفداران این بازی است. هر چند اگر دوستان قدر بدانند و نه تنها به این مطلب، بلکه به دیگر مقالات سایت رتبه دهند. رتبه ها پایان مقاله مشخص هستند و نیازی به توضیح اضافی ندارند. بگذریم …

با اینکه سایت Guard3D سایتی سخت افزاری است، اما با توجه به اینکه تمرکز صرف بر سخت افزار سایت را بسیار خشک و بی روح میکند، از مدتی پیش تصمیم به بررسی فنی بازیها در این سایت گرفتیم و لااقل چندین مقاله درست درمون در این زمینه منتشر کردیم که واقعا در وب فارسی در نوع خودش تک است. بنابراین قصدمان گسترش مطالب فنی در زمینه گیم در کنار مطالب سخت افزاری است تا مطالب متنوعی برای دوست داران و علاقه مندان در سایت وجود داشه باشد. ویژگی ها و شرایط جالبی در این بازی در کنار هم جمع شدند و ما را تشویق به نوشتن چنین مقاله ای کردند. از جمله این شرایط میتوان به ورود نسل جدید کنسول ها و موتور نسل جدید سری Call Of Duty و استفاده از سگ برای اولین بار در این سری به صورت یکی از کاراکترهای اصلی بازی است که گستره و امکانات بازی را بیش از پیش غنی و زیبا کرده است.

اولین خبرها!

سه ماه مانده به مراسم پر شور E3 2013 و همه بازیبازها منتظر معرفی کنسول های نسل جدید و بازیهای جدید میباشند. یکی از عناوینی که متهم به تکراری بودن شده بود، عنوان Call Of Duty بود. عنوانی که تیم سازنده بازی و ناشرش خبر از تغییر و تحولات زیادی به مناسب ورود به نسل جدید را داده بودند. سرانجام نسخه جدید این بازی در مراسم E3 2013 معرفی شده و طی آن مراسم دیدنی شاهد بودیم عنوان جدید تیم Infinity Ward تغییرات بسیاری داشته است. از موتور بازی گرفته تا بافت های HD شده بازی، خبر از تغییراتی گسترده در اِلمانهای بازی با حفظ گیم پلی قبلی میدادند. نکته قابل توجه بازی اضافه شدن کاراکتر سگ به عنوان یکی از اصلی ترین کاراکترهای بازی بود.

Call Of Duty Ghost

Call Of Duty Ghost

برای حفظ کیفیت این عنوان تیم سازنده بازی را به صورت ۶۰ فریم ثابت به همراه تغییرات گسترده در سیستم انیمیشن بازی، سیستم سایه پردازی، نورپردازی و افزایش تعداد پولی گانها معرفی کرد که حاصل کار تفاوت قابل توجهی با گذشته داشت. جلوه های بصری بازی به لطف موتور جدید بازی در حد بسیار قابل قبلی نمایش داده شد و برای اولین بار در این سری مبارزات زیر آب هم افزوده شد که در نوع خودش تکاملی دیدنی در گیم پلی این سری محسوب میشود. سر انجام این عنوان در تاریخ ۵ نوامبر ۲۰۱۳ ( سه شنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۲ ) به صورت جهانی برای تمامی پلتفرم های منتشر شد.

پس از انتشار این عنوان بسیار از هوادارن بازی از عنوان جدید نا امید شدند و برخی از تغییرات به وجود آمده بسیار خوشحال بودند. Call Of Duty Ghost پس از انتشارش موفق به کسب میانگین متای کمتر از ۸۰ شد و بسیاری از کاربران و سایت ها به Call Of Duty Ghost امتیاز صفر داده اند! و برخی آن را تمجید کرده اند. قصد ورود و بحث در این زمینه را نداریم و قضاوت در این زمینه را به عهده خودتان میگذاریم.

فناوری Mocap و سگی به نام Riley

فناوری MOCAP یا همان Motion capture همانطور که از نامش مشخص است، یکی از فناوری های بسیار پیشرفته مربوط به ظبط حرکات اشیاء و کاراکترها است که در صنعت بازی معمولا در میان پرده های بین مراحل از آن استفاده میشد، اما در برخی بازی ها به وضوح دیده ایم که این فناوری در گیم پلی بازی و در طول مراحل بازی هم استفاده شده است که نمونه بارز آن سری بازی های Call Of Duty در نسل هفتم است. قصد نداریم وارد مبحث پیچیده و گسترده MOCAP شویم و فقط نیاز است بگوییم از این فناوری در بازی ها و فیلم های بسیاری استفاده شده که حاصل کارش انیمیشن های بسیار طبیعی کاراکترهای بازی طی گیم پلی بازی است که به واقع گرایی بازی بسیار کمک میکند.

قهرمان جدید ندای وظیفه به نام Riley

قهرمان جدید ندای وظیفه به نام Riley

این فناوری بسیار گران است، اما بهترین راه برای گرفتن طبیعی ترین و واقعی ترین تصاویر از واقعیت است. هزینه هر بار ظبط و طراحی مجدد MOCAP آنقدر بالا هست که تیم ساخت Call Of Duty از یک سکانس Call of Duty: Modern Warfare 2 در عنوان Call Of Duty Ghost هم استفاده کرده است و این موردی بود که هوادارن بازی به آن معترض بودند. تفاوت بین دو صحنه تنها در بافتهای به کار رفته، کاراکترها و وسایل نقیله استفاده شده بود و در نتیجه تیم Infinity Ward متهم به کپی، پیست صحنه های نسخه های قبلی بازی در عنوان Call Of Duty Ghost شد! که البته به گفته خودشان این سکانس تنها ادای احترامی به Call of Duty: Modern Warfare 2 بود! بهتر است کمی راجع به ستاره جدید Ghosts صحبت کنیم ….!

ستاره جدید این بازی سگی است به نام Riley که برای طراحی و ساخت این سگ در بازی از فناوری MOCAP برای ظبط حرکاتش استفاده شده است. تیم پشت صحنه و سازنده Call Of Duty هزینه های زیادی برای تصویر برداری واقعی از این سگ متحمل شده است که نتجیه آن را در بازی دیده ایم. این سگ درست مثل کاراکترهای انسانی بازی دارای سیستم هوش مصنوعی منحصر به فرد خودش است و برای ظبط حرکاتش از آخرین تکنیک های MOCAP استفاده شده است. Riley یکی از بزرگترین و محبوب ترین جهش های رو به جلو تکنولوژی در نسل جدید “ندای وظیفه” است.

در این ویدئو شاهد بخش هایی از آموزش Riley توسط مربی مخصوصش خواهیم بود. در تمامی لحظات ویدئو شاهد سنسور های MOCAP بر روی بدن مربی و Riley خواهیم بود. همچین بلافاصله پس از انجام هر حرکت آموزشی توسط Riley، اطلاعات دریافت شده برای پرادزش به سیستم های مختلف فرستاده میشود.

Mark Rubin تهیه کننده اجرای Ghosts طی یکی از گفت و گو هایش با سایت یوروگیمر گفته بود ایده استفاده از سگ در بازی در جریان سفری کاری به یکی از دفاتر رسمی Infinity Ward و طی یک جلسه رسمی شکل گرفته و همانجا طراح های اولیه برای استفاده از این ایده در بازی مورد بحث و گفت و گو قرار گرفت. طی آن جلسه به این نتیجه رسیدند که چیز های زیادی درباره سگ های نظامی و روش های آموزشی آنها نمیدانند. تیم Infinity Ward برای طرح و ایده جدیدش نیاز به سگی از نژاد ژرمن شپرد داشت.

پس از بحث های اولیه و شکل گیری اولیه ایده استفاده از سگ، تریلری از بازی منتشر شد که در آن سگی نمایش داده میشد که موجب سقوط یک هلی کوپتر نظامی با نام Eurocopter EC-635 شده بود. تریلری که بسیار به دل طرفدارن بازی نشست. با انتشار این تریلر بود که نام Riley بر سر زبان ها افتاد و Mark Rubin طی مصاحبه ای اعلام کرد به توسعه دهندگان بازی گفته ایم قابلیت کنترل و بازی با سگ در گیم پلی بازی گنجانده شود. استفاده از سگ همراه قبل از این بازی در عنواینی همچون Fable II و Grand Theft Auto V هم وجود داشت. اما هیچ کدام به زیبایی Riley عمل نکرده اند و هیچ کدام به شهرت Riley نرسیده اند. برای بهترین شدن تیم سازنده هدفش این بود که Riley را به صورت یک قهرمان در بازی نشان دهد. سگی که علاوه بر قهرمان بودن در نقش یار همراه، بتواند در طول مراحل تکنفره و چندنفره نقشی قابل بازی در نقاطی خاص از بازی داشته باشد و توسط بازیباز فرمان بگیرد.

تیم سازنده بازی برای ساخت بهتر انیمیشن های Riley و رفتار های او سراغ یکی از افراد بازنشسته نیروی دریایی ارتش و سگی که توسط او آموزش دیده بود رفتند. برای ظبط حرکات Riley دو شخص در نقش مدافع و یک مربی، خود Riley و شخصی فرانسوی به نام Rico جمع شدند و پس از فراهم شدن شرایط کار ظبط حرکات Riley را آغاز شد. Zach Volker سرپرست تیم اینماتور Ghost طی گفت و گویی اعلام کرده بود تیم ما قادر است به خوبی تفاوت Riley با دیگر سگها را به تصویر بکشد. همچنین در ادامه گفت و گو اعلام کرد که ما برای ظبط بهترین تصویر ممکن، تصاویر زیادی از Riley ظبط کردیم تا بتوانیم بر اساس آنها بهترین انیمیشن های ممکن را خلق کنیم.

افزایش تعداد پالیگان ها در این تصاویر به خوبی مشخص است

افزایش تعداد پالیگان ها در این تصاویر به خوبی مشخص است

افزایش تعداد پالیگان ها در این تصاویر به خوبی مشخص است

افزایش تعداد پالیگان ها در این تصاویر به خوبی مشخص است

در برخی از سکانس های ظبط تصویر از Riley، تیم همراه برای وادار کردن سگ به حرکات خشن مجبور میشدند او را زخمی کنند تا غریزه وحشی گری سگ نمایان شود. در برخی از صحنه هم ططبق گفته اعضای تیم انیماتور و Mocap برای وادار کردن سگ به انجام حرکات مورد نظر، با شلاق او را میزدند. البته در برخی مواقع به دلیل اینکه نیاز بود عکس العمل سگ در مقابل ضربه خوردن ظبط شود، حوله ای مخصوص با سنسور های Mocap بر روی بدن سگ می بستند و پس از شلاق زدن به شگ، حرکات خشن و حجومی و گاهی حرکات دفاعی او را ظبط میکردند تا پس از پردازش نهایی در بازی اعمال شود.

تمام این فناوری ها و ظبط حرکات انیمیشن توسط فناوری Mocap در استدیوی Vertigo ساخته شده است. این استدیو علاوه بر کار Mocap سری بازی های Call Of Duty، وظیفه ظبط حرکات انیمشن در بازی های Heavy Rain، God Of War و دیگر بازی های بزرگ را بر عهده داشته است. تیم سازنده بازی برای واقع گرا تر شدن بازی برای اولین بار از تکنیکی به نام SubD در این سری استفاده کرده است. این تکنیک قابلیت افزایش تعداد بافت ها بدون درگیر شدن سنگین پردازنده را ممکن میکند. بدین صورت که اگر با سگ همراه در جنگل یا یکی زا مراحل در حال حرکت باشید، زاویه دید دوربین به صورت محدود درآمده و بازیباز فقط عمق تصویر را مشاهده میکند. در این حالت تمرکز بافت ها بر عمق تصویر و تصاویر نزدیک به بازیباز میشود و اینگونه تصویر نهایی از کیفیت بافت بالاتری برخوردار خواهد بود.

مثالی دیگر دراین زمینه استفاده از دوربین نشانه روی موجود بر روی اسلحه است. زمانیکه با دوربین موجود بر روی اسلحه یا نشانه روی موجود بر روی سلاح زوم کنید، تصاویر کناره های مانیتور مات میشود و تصویر اسلحه و قاب پلاستیکی دوربین سلاح باکیفیت بسیار بالایی به نمایش گذاشته میشود. این تکنیک برای اولین بار توسط استدیو پیکسار به کار گرفته شد و پس از ان استدیو کرایتک برای اولین بار از این تکنیک در بازی کرایسیس استفاده کرد و سرانجام نوبت به تیم Infinity Ward رسید تا از این فناوری در بازی خود استفاده کنند. علاوه بر موارد ذکر شده، یکی از ویژگی های بارز این تکنیک از بین برن لبه های ناهموار موجود در تصویر است. به طوریکه لبه های این تصاویر به صورت گرد درآمده و باعث افزایش کیفیت تصویر نهایی خواهد شد.

موتور جدید Call Of Duty Ghost تاثیرات قابل توجهی بر روی بازی گذاشت. این موتور برای نسل جدید کنسول ها آماده شده و Charlie نامگذاری شده است. سازندگان بازی گفته اند این موتور به آنها اجازه میدهد بیشترین جزئیات مثل بریدگی، خراشیدگی و دیگر عیوب طبیعی را به صورتی واقع گرایانه تر از قبل بر روی کاراکتر اصلی بازی پیاده سازی کنند. علاوه بر موارد ذکر شده، برای اولین بار در سری Call Of Duty است که موتور ساخت بازی قادر به اجرای تکنیک های tessellation و displacement mapping خواهد بود. نتیجه استفاده از این تکنیک افزایش پالی گان های هندسی مورد استفاده در مدل های ساخته شده و سطوحی است که قبلا به صورت مسطح دیده میشد.

در این ویدئو شاهد توضیحات فنی تیم بازی سازی Infinity Ward در باره موتور جدیدشان هستیم. موتوری که Charlie نام دارد و از قابلیت سیستم ذرات، سیستم نورپردازی پیشرفته HDR، سیستم دود های حجم دار و … استفاده میکند. در این ویدئو فعال یا غیر فعال بودن tessellation به نمایش گذاشته میشود و تاثیر آن به خوبی در بازی مشخص میشود. همچنین به تشریح سیستم جدید SubD و تاثیرش در تعداد پالیگان ها پرداخته میشود. پس دیدن ویدئو را از دست ندهید.

به لطف نسل جدید و موتور جدید این بازی شاهد سلاح های با کیفیت بافت های بسیار بالا هستیم. سلاح ها، دست و بازوی کاراکترهای بازی، ناخن های شخصیت اصلی و گرد و غباری که برای لباس شخصیت های اصلی بازی طراحی شده تفاوت بسیاری با نسخه های قبلی نای وظیفه دارد. در این زمینه هم شاهد افزایش بسیار زیاد تعداد پولیگان ها مخصوصا زمانیکه اسلحه را به حالت زوم در می آورید خواهیم بود. Infinity Ward برای این بخش از کار خود از فناوری های بسیار قدرتمندی استفاده میکند که برای ساخت CG های با کیفیت استفاده میشوند. که یکی از آنها تکنیک SubD است که در بالا توضیح دادیم.

فناوری یا تکنیک جدید دیگری که به موتور این بازی اضافه شده است، تکنیک Displacement Mapping است که با استفاده از محاسبات هندسی، بافت هایی صاف، نرم و با جزئیات بالا ایجاد میکند که عموما برای سنگ فرش کردن و ساختن صخره ها کاربرد دارد. اضافه شدن این موارد مشکلی در فریم ریت بازی ایجاد نکرده است و Infinity Ward هم طی صحبتی اعلام کرده بود هدف اصلی و اول ما حفظ سرعت ۶۰ فریم بر ثانیه است. در نهایت بازی منتشر شد و علی رغم تغییرات مثبت، خیلی مورد توجه برخی هوادارن قرار نگرفت. با این حال شروع امیدوار کننده ای برای نسل جدید داشت و کلیشه های رایج قدیمی در این بازی دیده نمیشد.

منبع Guard3d
راي شما
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars6 Stars7 Stars8 Stars9 Stars10 Stars
Loading...

نوشته شده در تحلیل فنی

آخرین نقد و بررسی ها
بررسی مانیتور Samsung CFG70 27-Inch gaming

بررسی مانیتور Samsung CFG70 27-Inch gaming

تاريخ بررسي: ۲۶ آبان, ۹۶
بررسی کارت گرافیک ASUS ROG STRIX GTX 1060 OC 6GB

بررسی کارت گرافیک ASUS ROG STRIX GTX 1060 OC 6GB

۱۹ مرداد, ۹۶

9.0

بررسی کارت گرافیک Zotac GeForce GTX 1080 Ti AMP! Extreme

بررسی کارت گرافیک Zotac GeForce GTX 1080 Ti AMP! Extreme

۶ مرداد, ۹۶

9.6

بررسی کارت گرافیک Palit GTX 1080 GameRock Premium

بررسی کارت گرافیک Palit GTX 1080 GameRock Premium

۲۶ تیر, ۹۶

9.8

بررسی کارت گرافیک Sapphire Radeon RX 580 Nitro

بررسی کارت گرافیک Sapphire Radeon RX 580 Nitro

۲۳ اردیبهشت, ۹۶

9.2

روزی سگی، شیری را گفت: با من ستیز کن؛ شیر سر باز زد؛ سگ گفت: نزد تمام سگان خواهم گفت شیر از مقابله با من می هراسد. شیر گفت: سرزنش سگان را خوشتر دارم تا شماتت شیران، که گویند چون شیری باشد که با سگی پنجه در پنجه شده

×
Black-Ops-III-600x300

تــیم گارد3دی

تیم گــارد3دی (Guard3d.com) سعی بر ارائه مطالب متفاوت در زمینه سخت افزار و بازی دارد و امیدوار است در این زمینه بهترین عملکرد را داشته باشد . تیم گـــارد فعالیت خود را به صورت رسمی از تاریخ 2013-10-14 برابر با 1392-07-22 آغاز کرده و تمامی مطالب تولید شده توسط این سایت برای صاحبین آن محفوظ میباشد. کپی مطالب تنها با ذکر نام (Guard3d.com) مجاز است و ما از کپی مطالب بدون ذکر دقیق لینک منبع به صفحه مطلب راضی نیستیم. امیدواریم رضایت شما را جلب کنیم .

شبکه های اجتماعی

کپی رایت 2013 © تمامی حقوق نزد Guard3d محفوظ است | طراحی و کدنویسی توسط hosseincode

error: نمیتوانید کپی کنید!!! فقط لینک صفحه برای آدرس دهی به این مطلب قابل کپی است