بازی-Star-Wars-Battlefront

Star Wars Battlefront نام عنوانی است که قرار است به زودی روانه بازار شود. داستانی بازی در سرزمین hoth دنبال میشود. این سرزمین یکی از ۴ سیاره ی تائید شده در کنار سیاره های Endor، Tatooine و Sullust است. Battlefront توسط همان تیمی ساخته شده که در کارنامه آنها عنوان مهیجی همچون Battlefield دیده میشود. موتور Frostbite 3 و نام Dice میتواند کیفیت بازی را تضمین کند و ما این موارد را در ویدئوهای منتشر شده از بازی دیده ایم.

Star Wars Battlefront بازسازی عنوانی به همین نام است. اما هیچ چیز در Battlefront شبیه عنوان قدیمی نیست و با یک بازی سراسر مهیج مواجه ایم. به گفته کارگردان بازی، داستان بازی تلفیقی از دنیای بزرگ سری جنگ های ستاره ای (Star Wars) است و از نظر محتوا و مضمون نیز با فیلم جدید سری جنگ های ستاره ای (Star Wars) در ارتباط است. موتور Frostbite 3 و Dice برای بازی سنگ تمام گذاشته اند و موفق شدند بازی درخوری برای کنسول های نسل هشتمی Xbox One و PS4 بسازند.

همانطور که از نام مقاله مشخص است، هدف ما در این نوشتار بررسی فنی نسخه Xbox One بازی Star Wars Battlefront است تا ببینیم کیفیت بازی روی این کنسول در نسخه بتا چه گونه است. نسخه PS4 را طی نوشتاری جدا تقدیم میکنیم تا بررسی دو کنسول با هم قاطی نشوند.

نگاه نزدیک

نسخه  Xbox One بازی Star Wars Battlefront بر خلاف دیگر عناوین Dice، همچون Battlefield 4 ای که دو سال قبل عرضه شده بود با تفکیک پذیری پایین ۷۲۰p اجرا میشود. حتی نسخه PS4 بازی به صورت ۹۰۰p عرضه شده است. با اینکه دو سال از انتشار Battlefield 4 میگذرد و به نظر میرسد که استیدو Dice با تجربه تر شده، اما اینطور نیست و این استدیو میتوانست عنوان بهتری منتشر کند و یا اینکه در بهترین حالت، تفکیک پذیری (همان رزولوشن) نسخه Xbox One بازی را مثل بازی Halo 5: Guardians (یعنی به صورت dynamic resolution) طراحی کند.

به هر حال این اتفاق نیفتاده و با عنوانی مواجه ایم که از کیفیت پایین و نسل گذشته ۷۲۰p استفاده میکند. بدین معنا که از نظر تراکم پیکسلی ۶۴ درصد از نسخه مشابه PS4 بی کیفیت تر است. از نظر کیفیت تصویر شاهد لبه های تیز در بازی هستیم و در یک سطح بالاتر سوسو زدن (shimmering) یا (همان Flicker/لرزش یا چشمک زدن) در جزئیات بافت بازی از فاصله دور قابل مشاهده است. این مورد به خصوص بر روی خطوط چرپم Tatooine به ضووح قابل رویت است. با این حال نرمی خاصی در تصاویر دیده میشود که حاصل upscale شدید تفکیک پذیری بازی است.

محتوای بازی به طور کلی همان چیزی است که در نسخه مشابه PS4 وجود دارد. به عنوان مثال میزان post-process anti-aliasing در هر دو کنسول در یک حد مشابه قرار دارد و میتوان گفت که کیفیت بازی مشابه سطح high پلتفرم PC است. این موضوع نشان میدهد کیفیت بافت ها (texture) و سایه پردازی (shadow quality) روی هر دو کنسول از کیفیت تقریباً یکسانی برخوردارند. با دقت در بازی میتوان گفت تسلیشن (tessellation) در سراسر کف بازی به شدت استفاده شده که و در هر دو کنسول حالت و نتیجه یکسانی به همراه دارد.

بازی Star Wars Battlefront

ویژگی Draw distances به خوبی در بازی پیاده سازی شده و استدیو Fice به خوبی توانسته از قابلیت anti-aliasing برای بهتر نشان دادن تفکیک پذیری ۷۲۰p استفاده کند تا تصاویر بهتری را مشاهده کنیم. البته کیفیت پیکسل ها بالا نیست و به همین دلیل این کیفیت در سراسر نقشه بازی حفظ نمیشود و به همین دلیل تلاش شده برای پوشش این ضعف از anti-aliasing و افکت های جانبی ای همچون تاری (blur) برای مسافت های دور استفاده شود.

نقشه برداری بافت (texture mapping) و تسلیشن (tessellation) در هر دو نسخه کنسولی برابر است و حتی میتوان گفت که نسخه PS4 از لحاظ بصری بسیار بسیار شبیه نسخه PC Ultra است. همچنین کیفیت زمین های بازی در هر دو نسخه Xbox One و PS4 یکی است. اما یکی از مهمترین تفاوت های هر دو کنسول را میتوان در ambient occlusion دانست که رقابت جدی بین هر دو کنسول در این زمینه دیده میشود. همانطور که در تصور بالا هم میبینید یک ناهنجاری عجیب در کات سین (cut-scene) بازی دیده میشود که حتما در نسخه نهایی برطرف میشود.

کیفیت سایه های کنسولی بسیار بالاست و تفاوت چندانی با نسخه PC Ultra ندارد. از طرفی میتوان گفت که سطح فناوری post-process استفاده شده در نسخه های کنسولی معادل کیفیت PC High است که در تصاویر بالا هم مشخص است. نرخ فریم ریت نسخه PS4 بازی بین ۵۰-۶۰ فریم بر ثانیه است که با افزایش افکت های بازی در برخی مناطق نقشه بازی دچار اندکی افت میشود که البته خیلی تاثیر گذار نیست.

اما همین مقدار افت فریم در نسخه Xbox One بیشتر است و این مورد را میتوانیم در حمله واکرها (Walker) به پایگاه ربل ها مشاهده کنیم که در بعضی مواقع تا زیر ۵۰ فریم نیز افت پیدا میکند. اما در بخش تکفنره مشکل افت فریم در نسخه Xbox One دیده نمیشود و در اکثر مواقع این مقدار روی ۶۰ فریم قرار دارد.  فریم ریت هر دو کنسول Xbox One و PS4 روی ۶۰ فریم تنظیم شده و این در حالی است که نسخه PS4 با تفکیک پذیری ۱۶۰۰×۹۰۰ اجرا میشود و نسخه Xbox One هم به صورت ۷۲۰p اجرا میشود.

فریم ریت نسخه Xbox One در مقایسه با نسخه PS4 افت بیشتری دارد و این افت فریم همانطور که گفتیم در حمله واکر ها به اوج خودش میرسد. خوشبختانه نقشه های کوچکتر بسیار نرم تر اجرا میشوند و اکثر افت فریم های مشاهده شده در نقشه هایی با وسعت بالا اتفاق می افتد که امیدواریم در نسخه هایی بازی این مشکلات برطرف شوند.

نسخه اصلی بازی Star Wars: Battlefront به زودی عرضه میشود و چیزی که در نسخه بتای بازی مشاهده شد نشان از برتری نسخه PS4 به نسبت نسخه Xbox One دارد. پس از عرصه بازی با بررسی عمیق تری بازی در کنار شما خواهیم بود. لازم است اضافه کنیم که انعطاف پذیری بازی بالاست، به طوری که بر خلافه سیستم پیشنهادی Dice میتوان بازی را با سیستم های ضعیف تر هم به خوبی و به صورت کاملاً نرم و روان اجرا کرد.

منبع eurogamer
راي شما
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars6 Stars7 Stars8 Stars9 Stars10 Stars
Loading...
  1. mortezaall says:

    ماشالله دایس،ماشالله فراست بایت…:)))

    یه ماشالله به حسین عزیز که طوفانی پست می کنه…:)))

  2. محمد says:

    فکر کن سال ۲۰۱۵ بشینی بازی ۹۰۰p یا ۷۲۰ p بازی کنی!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    کاشکی حداقل ۶۰ فریم ثابت بودن!فریم رو دو تا کنسول تا ۵۰ افت داره رو xo تا زیر ۵۰!!
    رو حالت تصویر نصف هم ۳۰ فریمی میشن!
    یادمه سر bf4 میگفتن بازیسازها هنوز با سخت افزار کنسولا اشنایی ندارن اوضاع بهتر میشه
    بهتر که نشد هیچ بدتر هم شد ! سر bf hardline به وضوح کیفیت بازی نسبت به bf4 کمتر شده بود الانم که دوباره حماسه ۹۰۰p 720p تکرار شد.
    ضمنا برای نسخه pc طبق تحلیل df 8 گیگ رم کاملا کافیه و ۱۶ گیگ رم پیشنهادی الکی بوده.و نسخه بتا بازی روی pc بسیار بهینه هست
    من فکر میکنم طبق معمول یه کارت low end مثل ۹۵۰ یا حتی ۷۵۰ti بتونه با تنظیمات کنسولی فریم ریت بهتری تو بازی ارائه بده

    • حسین
      Hossein says:

      با اینکه رزولوشن بازی ۷۲۰ هست، اما خیلی خوب تونستن کیفیت بصری بازی و حفظ کنن. از بس افکت به بازی دادن کیفیت بصریش تقریبا در حد خوبی حفظ شده.

حسین

زندگی نامه

نوشته شده در تحلیل فنی

آخرین نقد و بررسی ها
بررسی کارت گرافیک ASUS ROG STRIX GTX 1060 OC 6GB

بررسی کارت گرافیک ASUS ROG STRIX GTX 1060 OC 6GB

تاريخ بررسي: ۱۹ مرداد, ۹۶
بررسی کارت گرافیک Zotac GeForce GTX 1080 Ti AMP! Extreme

بررسی کارت گرافیک Zotac GeForce GTX 1080 Ti AMP! Extreme

۶ مرداد, ۹۶

9.6

بررسی کارت گرافیک Palit GTX 1080 GameRock Premium

بررسی کارت گرافیک Palit GTX 1080 GameRock Premium

۲۶ تیر, ۹۶

9.8

بررسی کارت گرافیک Sapphire Radeon RX 580 Nitro

بررسی کارت گرافیک Sapphire Radeon RX 580 Nitro

۲۳ اردیبهشت, ۹۶

9.2

بررسی کارت گرافیک GeForce GTX 1080 Ti Founders Edition

بررسی کارت گرافیک GeForce GTX 1080 Ti Founders Edition

۲۷ اسفند, ۹۵

9.3

روزی سگی، شیری را گفت: با من ستیز کن؛ شیر سر باز زد؛ سگ گفت: نزد تمام سگان خواهم گفت شیر از مقابله با من می هراسد. شیر گفت: سرزنش سگان را خوشتر دارم تا شماتت شیران، که گویند چون شیری باشد که با سگی پنجه در پنجه شده

×
ناگفته های داستان بازی Assasin's Creed: Unity
شاخه: ناگفته های داستان بازی

ناگفته های داستان بازی Assasin’s Creed: Unity

تــیم گارد3دی

تیم گــارد3دی (Guard3d.com) سعی بر ارائه مطالب متفاوت در زمینه سخت افزار و بازی دارد و امیدوار است در این زمینه بهترین عملکرد را داشته باشد . تیم گـــارد فعالیت خود را به صورت رسمی از تاریخ 2013-10-14 برابر با 1392-07-22 آغاز کرده و تمامی مطالب تولید شده توسط این سایت برای صاحبین آن محفوظ میباشد. کپی مطالب تنها با ذکر نام (Guard3d.com) مجاز است و ما از کپی مطالب بدون ذکر دقیق لینک منبع به صفحه مطلب راضی نیستیم. امیدواریم رضایت شما را جلب کنیم .

شبکه های اجتماعی

کپی رایت 2013 © تمامی حقوق نزد Guard3d محفوظ است | طراحی و کدنویسی توسط hosseincode

error: نمیتوانید کپی کنید!!! فقط لینک صفحه برای آدرس دهی به این مطلب قابل کپی است