بررسی فنی بازی Uncharted the Nathan Drake Collection

آنچارتد یا سرزمین‌های ناشناخته «Uncharted» نام مجموعه بازی های ویدئویی به سبک اکشن ماجراجویی و سکوبازی است که توسط استودیوی ناتی داگ برای کنسول‌های خانگی و دستی شرکت سونی ساخته شده‌اند و توسط سونی کامپیوتر انترتینمنت منتشر شده‌اند. داستان تمام نسخه‌های این مجموعه درباره جوینده گنج خوش چهره به نام ناتان دریک است که با همکاری دوستانش النا فیشر، ویکتور سالیوان و چارلی کاتر که بعداً به آن‌ها می‌پیوندد، به دنبال گنج‌های باستانی و افسانه‌ای در سراسر جهان می‌گردند.

این مجموعه شامل چهار قسمت اصلی شامل آنچارتد: اقبال دریک «Uncharted: Drake’s Fortune»، آنچارتد ۲: درمیان دزدان «Uncharted 2: Among Thieves»، آنچارتد ۳: فریب دریک «Uncharted 3: Drake’s Deception» بر روی کنسول پلی‌استیشن ۳ و شماره چهارم آن با نام آنچارتد ۴: عاقبت یک دزد «Uncharted 4: A Thief’s End» که قرار است در سال ۲۰۱۶ برای کنسول پلی‌استیشن ۴ منتشر شود و دو نسخه فرعی به نام‌های آنچارتد: ژرفای طلایی «Uncharted: Golden Abyss» و آنچارتد: نبرد برای ثروت «Uncharted: Fight for Fortune» بر روی کنسول پلی‌استیشن ویتا منتشر شده‌‌است.

اولین شماره از این مجموعه که داستان سفر ناتان دریک به جنگل‌های آمازون را روایت می‌کند. پدر بزرگ ناتان دریک یعنی فرانسیس دریک در سفری که قرن‌ها پیش به جزیره‌ای ناشناخته به آمریکای جنوبی داشته، گنج ال دورادو را کشف می‌کند، اما در پی اتفاقاتی آن را از دست می‌دهد. ناتان دریک برای پیدا کردن این گنج پدربزرگ اش به جزیره سفر می‌کند و درپی اتفاقاتی، او هم دست اش از رسیدن به گنج ال دورادو کوتاه می‌ماند. در این سفر، ویکتور سالیوان و روزنامه نگاری به نام النا فیشر، ناتان را همراهی می‌کنند.

در شماره دوم از این مجموعه، ناتان دریک برای پیدا کردن شهر گمشده شامبالا، راهی تبت و رشته کوه هیمالیا می‌شود. در شماره دوم از این مجموعه برخی از شخصیت‌های شماره اول مانند ویکتور سالیوان و النا فیشر در کنار شخصیت‌های جدید مانند کلویی فرازر (معشوقه جدید ناتان دریک)، هری فلین (شریک سابق ناتان دریک) و زوران لازارویچ (یک جنایتکار جنگی صرب که شخصیت اصلی منفی شماره دوم است.) حضور پیدا کردند. آنچارتد ۲: در میان دزدان اولین بازی از این مجموعه بود که بخش چندنفره داشت.

سومین شماره از این مجموعه همانند دو شماره قبلی توسط استودیوی ناتی داگ ساخته شد و در نوامبر ۲۰۱۱ منتشر شد. داستان بازی بیشتر روی رابطه ناتان دریک با دوست قدیمی‌اش ویکتور سالیوان تمرکز دارد. دوستی که برای ناتان حکم یک پدرخوانده را دارد. ناتان برای پیدا کردن شهری گمشده، راهی شبه جزیره عربستان می‌شود و در ابتدای بازی، مدت زیادی را در بیابان ربع الخالی گرفتار می‌ماند که این سکانس به یکی از بهترین سکانس های سال ۲۰۱۱ در حوزه بازی‌های رایانه‌ای تبدیل شده است. بازی کننده در شماره سوم برای اولین بار در این مجموعه می‌توانست به طور همزمان با چند دشمن مبارزه کند.

در حال حاضر از روی این مجموعه یک عنوان به نام Uncharted: the Nathan Drake Collection به صورت ریمستر شده برای کنسول PS4 سونی منتشر شده و همچنین یک فیلم سینمایی درباره این مجموعه در حال ساخت است که شخصیت اصلی آن ناتان دریک خواهد بود. ما در این مطلب همانطور که از نامش پیداست، قرار است به بررسی فنی سه گانه ریمستر شده Uncharted: the Nathan Drake Collection بپردازیم و آن را بررسی کنیم تا ببینیم به نسبت نسخه های قبلی موجود روی PS3 با چه تغییراتی مواجه هستیم.

ناتان-دریک

ریسمتر عموماً مفهوم غریبی در دنیای بازی های رایانه دارد و یک ریمستر خوب محدود به بهبود کیفیت بافت و افزایش وضوح و نرخ فریم خواهد بود و معمولاً اتفاقات جدی یا شگفت انگیزی در یک ریمستر نمی افتد. اما ریمستر Uncharted: the Nathan Drake Collection نشان داده این بازی بر خلاف آن چیزی است که فکر میکردیم و استدیو بلوپوینت گیمز «Bluepoint Games» به خوبی موفق شده بهبودهای زیادی را در سراسر بازی ایجاد کند تا با یک عنوان ریمستر شده به شدت تغییر یافته مواجه شویم که ارزش تمجید را داشته باشد.

ریمستر Uncharted: the Nathan Drake Collection را میوان بهترین کار استدیو بلوپوینت گیمز «Bluepoint Games» به حساب آورد و به جرات میشود که در این بازی با یک پورت ساده مواجه نیستیم، بلکه با انبوهی از تغییرات و ریز و درشت و ظرافت های مختلفی مواجه ایم که در ادامه مطلب به آنها اشاره میکنیم. بازی به خوبی از نرخ ۶۰ فریم و وضوح تصویر ۱۰۸۰ پشتیبانی میکند و به خوبی روی بهینه سازی تمام تصاویری که در بازی مشاهده میکنیم کار شده است.

مدل سازی شخصیت های بازی در هر سه نسخه علی رغم تفاوتشان که با توجه به زمان واقعی عرضه بازی برای کنسول PS3 از کیفیت جالبی بر خوردار نیستند، در نسخه ریسمتر و در هر کدام یک از سه بازی تفاوت و بهبود چشمگیری با نسخه مرجع PS3 دارند و کیفیت بافت های هر یک به شدت بهبود یافته که نشان از صرف هزینه وقت بسیار زیادی است که استدیو بلوپوینت گیمز برای بهینه سازی بازی روی کنسول PS4 گذاشته است. بسیاری از بافت های بی کیفیت یا متوسط نسخه مرجع (منظور نسخه PS3 است) جای خود را به بافت های بسیار با کیفیت HD داده اند و همینطور بسیاری از افکت های گرافیکی بازی مثل افکت های مربوط به انفجار هم شامل این تغییرات شده اند.

تغییرات چهره ناتان دریک در سری آنچارتد

هر سه قسمت ریمستر Uncharted: the Nathan Drake Collection با ارتقا رزولوشن تصویر به ۱۰۸۰p ارتقا پیدا کرده اند و از فـــیلتر Anti Aliasing هم برای از بین بردن دندانه های تیز در هر سه عنوان استفاده شده است. همچنین از فیلتر Anisotropic برای بهبود رنگ ها به خبوی استفاده شده و این مورد در تمامی جزیات بازی ریمستر شده به نسبت نسخه مرجع قابل تشخیص است. تغییرات گسترده ای در سیستم سایه زنی بازی ایجاد شده و در نسخه ریمستر با سایه های بسیار بهتری مواجه ایم که نتیجه آن تصویر کلی بسیار تمیز و شفافی است که بازیباز از بازی کردنش لذت میبرد.

در نسخه ریمستر از بافت های بلوری بسیار اذیت کننده نسخه مرجع و انبوه مشکلات پردازشی بافت های بازی خبری نیست و همین مورد موجب شده از لحاظ بصری با اختلاف بسیار زیادی بین دو نسخه مرجع و ریمستر شده ایجاد شود. یکی از ایرادات بازی عدم استفاده از افکت بسیار موثر موشن بلور «Motion Blur» است که در رویدادهای سینمایی همچون صحنه‌های دویدن‌، قدم‌های سریع یا اتفاقات پر سرعت میتواند جلوه جذابی به بازی بدهد. در Uncharted 2 از این قابلیت در اشیاء استفاده شده بود، درحالی که این تکنیک در میان پرده های از پیش رندر شده نسخه مرجع PS3 دیده نمیشد و همچنان در میان پرده های زنده «Real Time» نسخه ریمستر هم دیده نمیشود که کمی توی ذوق میزند.

اما یکی از مهمترین ویژگی های هر سه قسمت ریمستر Uncharted: the Nathan Drake Collection نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه است که بازی را همچون دیدن یک فیلم سینمایی لذت بخش میکند. در گذشته و در نسخه مرجع شاهد بودیم که بازی Drake’s Fortune از اندکی پارگی تصویر رنج میبرد که این مورد در نسخه ریستر بر طرف شده با عنوان صاف و روانی مواجه ایم. در واقع در نسخه ریمستر شاهد افزایش شدید افکت های آلفا تراکم آن‌ها در بازی هستیم. اما این در حالی است که در بررسی Uncharted 2 با نسخه ریمستر به مشکلات جدی Compression Artefact یا فشرده سازی اشیاء موجود در بازی برخوردیم.

بررسی فنی بازی Uncharted

جزئیات محیط در فواصل مختلف تغییر کرده و کار بهبود گرافیکی بازی تا جایی پیش رفته که حتی دود حاصل از انفجار یا آتش سوزی نیز از حجم بسیار بیشتری به نسبت نسخه مرجع برخوردار است. همچنین ساختمان‌ها ی موجود در بازی و در نسخه ریمستر دارای پیچیدگی بیشتری از نظر تعداد و شکل و شمایل شده‌اند و با دقت بیشتر بیشتر به طراحی ساختما میتوان نورپردازی بسیار بهتر و قابل توجه تری در آنها مشاهده کرد. در نهایت باید بگوییم که شواهد امر نشان میدهد هر سه قسمت ریمستر Uncharted: the Nathan Drake Collection به خوبی توسط استدیو بلوپوینت گیمز برای کنسول PS4 بهینه سازی شده اند.

منبع eurogamer
راي شما
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars6 Stars7 Stars8 Stars9 Stars10 Stars
Loading...

نوشته شده در تحلیل فنی

آخرین نقد و بررسی ها
بررسی مانیتور Samsung CFG70 27-Inch gaming

بررسی مانیتور Samsung CFG70 27-Inch gaming

تاريخ بررسي: ۲۶ آبان, ۹۶
بررسی کارت گرافیک ASUS ROG STRIX GTX 1060 OC 6GB

بررسی کارت گرافیک ASUS ROG STRIX GTX 1060 OC 6GB

۱۹ مرداد, ۹۶

9.0

بررسی کارت گرافیک Zotac GeForce GTX 1080 Ti AMP! Extreme

بررسی کارت گرافیک Zotac GeForce GTX 1080 Ti AMP! Extreme

۶ مرداد, ۹۶

9.6

بررسی کارت گرافیک Palit GTX 1080 GameRock Premium

بررسی کارت گرافیک Palit GTX 1080 GameRock Premium

۲۶ تیر, ۹۶

9.8

بررسی کارت گرافیک Sapphire Radeon RX 580 Nitro

بررسی کارت گرافیک Sapphire Radeon RX 580 Nitro

۲۳ اردیبهشت, ۹۶

9.2

روزی سگی، شیری را گفت: با من ستیز کن؛ شیر سر باز زد؛ سگ گفت: نزد تمام سگان خواهم گفت شیر از مقابله با من می هراسد. شیر گفت: سرزنش سگان را خوشتر دارم تا شماتت شیران، که گویند چون شیری باشد که با سگی پنجه در پنجه شده

×
کنسول بازی playstation 3
شاخه: تحلیل فنی

داستان هک کنسول PS3

تــیم گارد3دی

تیم گــارد3دی (Guard3d.com) سعی بر ارائه مطالب متفاوت در زمینه سخت افزار و بازی دارد و امیدوار است در این زمینه بهترین عملکرد را داشته باشد . تیم گـــارد فعالیت خود را به صورت رسمی از تاریخ 2013-10-14 برابر با 1392-07-22 آغاز کرده و تمامی مطالب تولید شده توسط این سایت برای صاحبین آن محفوظ میباشد. کپی مطالب تنها با ذکر نام (Guard3d.com) مجاز است و ما از کپی مطالب بدون ذکر دقیق لینک منبع به صفحه مطلب راضی نیستیم. امیدواریم رضایت شما را جلب کنیم .

شبکه های اجتماعی

کپی رایت 2013 © تمامی حقوق نزد Guard3d محفوظ است | طراحی و کدنویسی توسط hosseincode

error: نمیتوانید کپی کنید!!! فقط لینک صفحه برای آدرس دهی به این مطلب قابل کپی است