بررسی فنی بازی The Witcher 3 Blood and Wine

مهمترین اتفاق سال قبل عرضه عنوان بزرگ جادوگر ۳: شکار وحشیانه «The Witcher 3: Wild Hunt» بود که ما هم در دو مطلب «تست و بنچمارک بازی The Witcher 3: Wild Hunt» و «بررسی فنی بازی The Witcher 3: Wild Hunt» دل و روده بازی را بیرون کشیدیم تا حسن ختامی باشد بر این عنوان بزرگ و زیبا! عنوانی که توسط استودیوی لهستانی سی‌دی پراجکت «CD Projekt Red» ساخته شده‌ و سومین قسمت سری بازی‌های جادوگر و پس از جادوگر ۲: قاتلین پادشاهان «The Witcher 2: Assassins of Kings» محسوب میشد.

این سری از رمانی با همین نام؛ نوشتهٔ نویسنده لهستانی آندری ساپکوسکی اقتباس شده‌ و آخرین نسخه این سری موفق شده بود با گرافیکی مجلل، مبارزاتی با مکانیزم نوآورانه، محیط هایی غنی و بزرگ و داستان پردازی حرفه ای و قدرتمند، منتقدان را تحت تاثیر قرار دهد. فروشی نزدیک به دو میلیون کپی در سال اول موفقیت بزرگی برای این بازی بود، تا جایی که استودیوی لهستانی سی‌دی پراجکت تصمیم به ساخت محتویات اضافی مختلفی برای این بازی کرده که یکی از مهم ترین و عظیم ترینشان The Witcher 3: Blood and Wine است.

Witcher 3 عنوانی بود که از فناوری Nvidia’s HairWorks که همان نسخه انویدیا فناوری TressFX کمپانی AMD است استفاده میکرد و نسخه بهینه شده همین فناوری در The Witcher 3: Blood and Wine دیده میشود. انویدیا قبلاً اعلام کرده بود که آن دسته از کاربرانی که از کارت های گرافیک سری GeForce 700 معماری کپلر (Kepler) و کارت های قدیمی تر استفاده میکنند، در بازی های جدیدی که از فناوری GameWorks استفاده میکنند، از عملکرد ضعیف تری برخوردارند.

داستانی بازی درباره شکارچی بزرگی به نام گرالت (Geralt) است که با کمک مهارت شمشیر زنی، دانش جادویی و معجون هایش به جنگ موجودات مختلف میرود. گرالت (Geralt) در دسته شکارچیان جهش یافته و قدرتمندی قرار میگرد که به آنها ویتچر (Witcher) میگویند. نسخه قبل بازی در برگیرنده داستان خاطرات از دست رفته گرالت بود و او دنبال خاطراتی و گذشته خودش بود. در کنار این خط داستانی اصلی، گرالت باید با نبرد قدرتمداران و دسیسه های خارجی و داخلی هم مقابله میکرد که جذابیت داستانی بازی دوبرابر میشد.

حال گرالت سنش زیاد شده و قصد دارد یکبار برای همیشه مشکلات را حل کند. به همین دلیل است که این نسخه پایانی است بر داستان شخصیت گرالت و سازنده بازی از دو شخصیت مهم زندگی گرالت در این نسخه استفاده ویژه ای کرده است. این دو شخصیت فرعی اما مهم بازی شامل Ciri ( که همانند دخترش است) و Yennefer (عشق زندگی اش) میباشند. بنابراین بخش بزرگی از خط سیر داستانی The Witcher 3: Wild Hunt در مورد پیدا کردن شخصیت Ciri توسط گرالت است.

در The Witcher 3: Wild Hunt – Blood and Wine از سیستم جدیدی برای انیمشین های صورت و بدن استفاده شده که به لطف موتور قدرتمند RED Engine 3 میتواند با توجه به میان پرده های سینماتیک و تعاملی بازی، حس کاراکترهای بازی را به خوبی به بازیباز منتقل کند تا بازیباز از حس همزاد پنداری خوبی در تعامل با محیط بازی برخوردار شود. این مورد چیزی است که در اکثر عناوین داستانی و نقش آفرینی نقش مهمی ایفا میکند و نبودش میتواند ضرر بزرگی به حس همزاد پنداری بازیباز و بازی وارد کند.

گرافیک-بازی-The-Witcher-3-Wild-Hunt---Blood-and-Wine

ولی The Witcher 3 به لطف موتور قدرتمندش موفق شده در این مورد مهم توازن خوبی پیاده کند که در The Witcher 3: Blood and Wine هم به صورتی بهبود یافته دیده میشود. The Witcher 3: Blood and Wine را میتوان پیشرفته ترین و بهترین بازی جهان باز نقظ آفرینی «Role-Playing Open World» از نظر استفاده از فناوری های گرافیکی دانست گه از فناوری هایی مثل HDR-rendering یا رندرینگ محدوده نورپردازی داینامیک و تکنیک هایی همچون کنیک هایی همچون Depth of Field Bokeh، تکنیک Color Gradation و فلش از منابع نوری استفاده میکند.

تورسینت «Toussaint» را میتوان یکی از مهمترین منتاطق بازی دانست که از انبوهی از تکنیک های فنی مختلف گرافیکی استفاده میکند. اما سوالی که ممکن است ایجاد شود این است که سازنده بازی چه طور توانسته روی کنسول های PS4 و Xbox One از چنین گرافیک خیره کننده ای استفاده کند؟! استدیو CD Project Red برای ایجاد چنین محیطی موفق به بهینه سازی بسیار بالای حافظه رم کنسول شده که نتیجه آن افزایش و بهبود نرخ فریم ریت به نسبت بازی اصلی است. اما سوالی که پیش می آید این است که در مقایسه با PC عملکرد بازی چگونه است؟!

گرافیک بازی که تقریباً همان چیزی است که درنسخه اصلی بازی دیدیم. نسخه PS4 بازی با رزولوشن ۱۹۲۰×۱۰۸۰ اجرا میشود و طبق معمول هم نسخه Xbox One با رزولوشن ۱۹۰۰×۶۰۰ اجرا میشود. همین مورد موجب اختلاف گرافیکی بین دو کنسول شده و تصویر Upscale شده (بزرگ کردن تصویر به نسبت آن چیزی که هست) Xbox One باعث شده با کمی حالت تاری «Blur» مواجه شویم که تاثیرش را روی جزئیات بازی میتوان مشاهده کرد. این در حالی است که خروجی بافت های بازی از هر لحاظ برابر است.

بررسی فنی بازی The Witcher 3: Blood and Wine

در واقع بافت های بازی به قدری با کیفیت طراحی شدند که از لحاظ Texture Map یا نقشه بافت با پلتفرم PC برابری میکنند! هندسه و نقشه اصلی منطقه تورسینت «Toussaint» همان چیزی است که قبلاً بوده و اینبار هم کنسول بازارن میتوانند محیط نقشه را با تمام زیبایی اش تماشا کنند. اما مهمترین تفاوت هر سه پلتفرم را میتوان در فاکتور Draw Distance یا عمق میدان دید تشریح کرد که در نسخه PC با سایه های وسیع تر و با جزئیات بیشتری مواجه ایم. این مورد را به وضوح میتوان در سرزمین تورسینت «Toussaint» مشاهده کرد.

مثلاً در نسخه PC شاهدیم که درختان بیشتری در عمق دامنه کوه ها و در دور دست دیده میشود که این مورد روی PS4 و Xbox One با همان جزئیات و تعداد کمتری درخت قابل مشاهده است. در واقع تفاوتی در حجم بافت های گیاهی و درختان بازی دیده نمیشود و مهمترین تفاوت آنها به تعدد پوشش گیاهی و شاخ و برگ درختان، مخصوصاً در فاصله دور است. این مورد را حتی در کاراکترهای هوش مصنوعی «NPC» بازی هم میتوان مشاهده کرد که روی هر سه پلتفرم با یک مقدار NPC و با جزئیاتی مشابه طرفیم، ولی فقط روی PC و سطح تنظیمات Ultra است که میتوانید تفاوت واقعی را حس کنید!

با این حال؛ نکته قابل اشاره این است که شهر جدید بازی روی هر دو کنسول بسیار زیبا و خوش رنگ و لعاب طراحی شده و تجربه تیم یوروگیمر نشان داده که در اکثر مواقع با ۳۰ فریم ثابت موفق به تست سنگین ترین مناطق بازی شده اند. در واقع سرعت بازی در تمامی لحظات بازی یکسان است و تنها در زمان اسب سواری است که با اندکی پَرِش یا اصطلاحاً لُکنت «Sttuter» مواجه میشویم که خیلی تاثیر گذار و مشهود نیست. اما زمان نزدیک شدن به شهر، در نسخه Xbox One کم کم با افت فریم مواجه میشویم و این مقدار افت فریم زمانی که به قلعه شهر میرسیم تا ۱۵ درجه کاهش هم خواهد داشت که کمی نافرم است.

بررسی فنی بازی The Witcher 3: Blood and Wine

این مقدار افت فریم در نسخه Xbox One همچنان ادامه دارد و درست زمانی که سوار بر اسب در شهر در حال گذر از مغازه ها هستید، با افت فریمی بین ۲۸ تا ۳۰ فریم بر ثانیه مواجه میشوید، در حالی که این مقدار روی pS4 به صورت ثابت روی ۳۰ فریم بر ثانیه قفل شده و مشکلی برای بازیباز ایجاد نمیکند. در واقع قلعه شهر را میتوان مهمترین بخش بازی دانست که موجب افت فریم شدید روی دو کنسول میشود و پس از خارج شدن از این ناحیه مشکل افت فریم رفع میشود.

Xbox One توانایی حفظ فریم بازی را ندارد و این مورد در مبارزات ابتدایی بازی با موجودات کنار رودخانه هم دیده میشود. در این بخش هم گاهاً تا ۲۶ فریم افت داشتیم که پایین ترین مقدار افت فریم Xbox One محسوب میشود، ولی شرایط همین بخش برای pS4 بهتر است و در کمترین حالتش به ۲۸ فریم میرسد. البته این مشکل خیلی جدی و آزار دهنده نیست و تغییر محسوسی هم در روند بازی ایجاد نمیکند. کما اینکه در زمان مبارزه با غول Golyat به هیچ مشکل گرافیکی  خاص یا افت فریمی برخورد نمیکنید.

به صورت کلی میتوانیم کنسول PS4 را بهترین کنسول برای اجرای مناسب بسته الحاقی Blood and Wine مطرح کنیم. بسته قدرتمندی که در مقاله «بنچمارک بازی The Witcher 3: Wild Hunt – Blood and Wine» به صورتی دقیق بنچمارک نسخه PC را مورد بررسی قرار دادیم تا میزان عملکردش روی PC مشخص شود. نکته قابل اشاره این است که نسخه PS4 به صورت ۱۰۸۰ نیتو ارائه شده و این واقعاً شگفت انگیز است که این بسته الحاقی موفق شده سهم قابل توجهی از قدرت گرافیکی نسخه PC را به خودش اختصاص دهد.

The Witcher 3 Wild Hunt - Blood and Wine

The Witcher 3: Blood and Wine را میتوان بزرگترین، بهینه ترین و غنی ترین بسته الحاقی The Witcher 3 دانست که علاوه بر برخورداری از گرافیکی قدرتمند و تکنیکی، از مشکلات کمتری هم استفاده میکند و به همین دلیل باید بگوییم که انتظارات بازیبازان از Cyberpunk 2077 را افزایش داده است.

منبع eurogamer
راي شما
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars6 Stars7 Stars8 Stars9 Stars10 Stars
Loading...
  1. Mohammad says:

    ممنون بابت جواب آقا حسین کل کیس ۲۵۰۰.۰۰۰ تومن قیمتش هست و یه سیستم خوب تا ۳.۰۰۰.۰۰۰ میلیون برام بنویسید لطفا بدونه مانیتور.
    بازم ممنون بابت پاسخ گویی سریع

    • حسین
      حسین says:

      خواهش میکنم دوست عزیز: من دو مدل سیستم معرفی میکنم و شما به دلخواه یکی رو انتخاب کنید: (قیمت ها ممکنه در بازار کمی اختلاف داشته باشه): فقط اگر سیستمی که کارت GTX 960 همراهش هست رو انتخاب کردید؛ یادتون باشه که ۵۰ تومن بیشتر هزینه کنید و نسخه ۴ گیگ این کارت و بخرید؛ در غیر این صورت؛ اگر عاشق بازی های جدید هستید ممکنه در بازی به مشکل بخورید.
      سیستم اول:

      مادربرد: Asus B150 Pro Gaming قیمت ۳۷۰ تومن
      پردازنده: Intel Core i5-6400 قیمت ۶۶۰ تومن
      کارت گرافیک: Asus Strix R9 380 OC Gaming 4GB قیمت ۱۰۳۰ تومن
      حافظه رم: G.Skill Ripjaws V 2x4GB 2133Mhz DDR4 قیمت ۲۰۰ تومن
      هارد دیسک SSD: مدل سامسونگ ۸۵۰EVO 120GB قیمت ۲۶۰ تومن
      هارددیسک HDD: وسترن دیجیتال ۱ ترابایت بلو قیمت ۱۷۰ تومن
      کیس: Green X1 Basic قیمت ۱۵۰ تومن
      منبع تغذیه: Green GP700-HP قیمت ۳۲۰ تومن

      سیستم دوم:

      مادربرد: Gigabyte GA-H97-Gaming 3 قیمت ۴۸۰ تومن
      پردازنده: I5-4460 3.2Ghz قیمت ۶۳۰ تومن
      کارت گرافیک: Gigabyte G1 Gaming GTX 960 قیمت ۱۰۰۰ تومن
      حافظه رم: ۴×۲ Gskill Ripjaws x 1600 mhz قیمت ۳۲۰ تومن
      هارد دیسک SSD: مدل سامسونگ ۸۵۰EVO 120GB قیمت ۲۶۰ تومن
      هارددیسک HDD: وسترن دیجیتال ۱ ترابایت بلو قیمت ۱۷۰ تومن
      کیس: Green X1 Basic قیمت ۱۵۰ تومن
      منبع تغذیه: Green GP700-HP قیمت ۳۲۰ تومن

    • Mohammad says:

      اگه میشه دلیل برتر بودن i5 6500 رو در برابر fx_770kرو بگید بدون در نظر گرفتن نوع سوکت چون ارتقا نمیدم سیستمو برای گیم و نرم افزار autoCad میخوام.
      در بعضی جا ها ۷۷۰k خیلی بهتره مثلا در فرکانس و L2 Cashe و مصرف برق هم یکی هستش فقط در لیتوگرافی ۲۸ نانومتری هستش ولی ۶۵۰۰ کمی بهتره ۱۴ نانومتر هستش و کش بیشتری داره ۶۵۰۰
      ممنون از شما و سایت خوبتون ببخشید که زیاد سوال میکنم چون میخوام خرید خوبی داشته باشم.

    • حسین
      حسین says:

      ما تو بسیاری از تست های عملکرد پردازده که تو بنچمارک بازی های سایت گذاشتیم دلیل این موضوع و توضیح دادیم؛ پردازنده های FX از نظر معماری اصلاً قابل مقایسه با پردازنده های اینتل نیستن و در بسیاری از حالات نتایج اونها در بازی ثابت کرده یهپردازنده قدرتمند سری FX 9000 عملکردی در حد پردازنده Core I3 اینتل داره!!! یعنی پردازنده ۶ هسته ای عملکردی معادل یه ردازنده ۳ هسته ای داره! بنابراین برای خرید پردازنده های رده بالا؛ پیشنهاد ما حتماً و حتماً پردازنده های سری Core I5 و I7 اینتل هست.

  2. Mohammad says:

    آقا حسین سلام:
    میخواستم نظرتون رو درباره ی این کیس بدونم : amd fx_770k/4cores/4threads/4mb cashe/64bit
    graphic card : r9 380 2GB/8GB ram/HARD 2TB &8GB ssd کیس آماده هست در دیجیکالا یه چنتا بنچمارک دیدم کارت گرافیک GTX 960 4GB رو شکست داد ۲ فریم بیشتر میداد کارت گرافیکش قیمتش هم ۲۵۰۰.۰۰۰ تومن هستش اگه خوبه بگید چون خرید من به شما بستگی داره و اگه پیشنهاد دارین لطفا تا ۳.۰۰۰.۰۰۰ میلیون تومن بگید.و یه مانیتور HD میخوام که کابل HDMI بخوره همچین مانیتوری داریم؟؟؟
    ممنون.ببخشید که زیاد شد

    • حسین
      حسین says:

      سلام؛ اینجا چند تا ایراد وجود داره؛اول اینکه قیمت اون کارت ۲.۵۰۰.۰۰۰ هزارتومان نیست!! خیلی کمتره! دوم اینکه ۲ گیگابایت حافظه ویدئویی داره که برای بازی های ۱-۲ سال بعد واقعاً کمه و سوم اینکه پردازنده ضعیف و قدیمی انتخاب کردید که تقریباً منقرض شده! این پردازنده از سوکت قدیمی FM2+ استفاده میکنه! در حالی که AMD سوکت AM3+ روهم عرضه کرده که برای پردازنده هایی مثل FX-8370 و FX-9370 هست! بنابراین از بیخ و بن قد سیستم و بزنید!

      اما برای انتخاب سیستم؛ سوالم اینه که با بودجه ۳.۰۰۰.۰۰ تومان فقط کیس میخواید یا مانیتورم همراهش باشه؟ چون اگر مانیتور با پورت HDMI میخواید؛ این بودجه کمه و باید بیشتر بشه.

  3. علی says:

    سلام مطمئن هستین که تفاوتشون اینقدره من فکر کنم nvidia hairworks خاموش بوده تفاوتشون کمتر بوده

حسین

زندگی نامه

نوشته شده در تحلیل فنی

آخرین نقد و بررسی ها
بررسی کارت گرافیک MSI GTX 1050 Ti Gaming X 4 GB

بررسی کارت گرافیک MSI GTX 1050 Ti Gaming X 4 GB

تاريخ بررسي: ۱۲ بهمن, ۹۵
بررسی کارت گرافیک Gigabyte GTX 1050 Ti G1 Gaming 4 GB

بررسی کارت گرافیک Gigabyte GTX 1050 Ti G1 Gaming 4 GB

۱۴ دی, ۹۵

9.0

بررسی کارت گرافیک MSI RX 480 Gaming X 8 GB

بررسی کارت گرافیک MSI RX 480 Gaming X 8 GB

۹ دی, ۹۵

9.4

بررسی کارت گرافیک ASUS ROG STRIX GTX 1060 OC 6GB

بررسی کارت گرافیک ASUS ROG STRIX GTX 1060 OC 6GB

۱۶ آذر, ۹۵

9.0

بررسی مانیتور AOC Agon AG271QG

بررسی مانیتور AOC Agon AG271QG

۵ آذر, ۹۵

9.4

روزی سگی، شیری را گفت: با من ستیز کن؛ شیر سر باز زد؛ سگ گفت: نزد تمام سگان خواهم گفت شیر از مقابله با من می هراسد. شیر گفت: سرزنش سگان را خوشتر دارم تا شماتت شیران، که گویند چون شیری باشد که با سگی پنجه در پنجه شده

×
چیپست Z170
شاخه: Intel /Nvidia,بررسی سخت افزار,پردازنده

مقایسه چیپست جدید اینتل Z170 با Z97 و روش نام گذاری آنها

تــیم گارد3دی

تیم گــارد3دی (Guard3d.com) سعی بر ارائه مطالب متفاوت در زمینه سخت افزار و بازی دارد و امیدوار است در این زمینه بهترین عملکرد را داشته باشد . تیم گـــارد فعالیت خود را به صورت رسمی از تاریخ 2013-10-14 برابر با 1392-07-22 آغاز کرده و تمامی مطالب تولید شده توسط این سایت برای صاحبین آن محفوظ میباشد. کپی مطالب تنها با ذکر نام (Guard3d.com) مجاز است و ما از کپی مطالب بدون ذکر دقیق لینک منبع به صفحه مطلب راضی نیستیم. امیدواریم رضایت شما را جلب کنیم .

شبکه های اجتماعی

کپی رایت 2013 © تمامی حقوق نزد Guard3d محفوظ است | طراحی و کدنویسی توسط hosseincode

error: نمیتوانید کپی کنید!!! فقط لینک صفحه برای آدرس دهی به این مطلب قابل کپی است