بازی Rainbow Six Siege

Tom Clancy’s Rainbow 6: Patriots را که یادتان است!؟ عنوانی که بنا به دلایل نامشخصی کنسل شد و آخر هم علتش مشخص نشد! عنوانی که حتی یک مرحله کامل آزمایشی کامل هم از آن منتشر شد! اما سر انجام در سکوتی عجیب مدفون شد و خبر رسید نهالی نو رسیده به نام Rainbow Six Siege جاگزینش شده! شاید بتوان گفت که علت متوقف شدن ساخت وتوسعه Patriots مرگ  تام کلنسی (Tom Clancy) در یکشنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۲ بود! تاریخی بر پایان شیطان بازی های رایانه ای!

پس از این واقعه بود که استدیو یوبی سافت بعدا طی بیانیه ای علام کرد که به احترام Tom Clancy ساخت سری بازی هایی که با پیشوند Tom Clancy شروع میشدند متوقف نخواهد شد. به هر حال Patriots سال ۲۰۱۴ و پس از ۳ سال از شروع ساخت تو سعه این عنوان رسما کنسل شد و بلافاصله ساخت Rainbow Six Siege شروع شد! عنوانی که باز هم بنا به دلایل نامشخصی بخش تکنفره ندارد و تمام تمرکز سازنده بر روی بخش چند نفره بسیار مهیج بازی است.

هدف یوبی سافت از همان اول ساخت یک بازی ۶۰ فریم بر ثانیه بود، بدین معنا که تولید هر تصویر باید دقیقاً ۱۶.۶۷ میلی ثانیه طول بکشد تا به ۶۰ فریم در هر ثانیه برسد. این مقدار فریم برای بازی های اکشن آنلاین امری حیاتی نیست، اما لازمه تجربه لذت بخشی است که یوبی سافت سعی کرده آن را به بهترین وجه ممکن پیاده کند. نسخه بتا کنسول PS4 به صورت native 1080p اجرا میشود، در حالی که نسخه Xbox One، همانطور که انتظار میرفت به صورت ۹۰۰p اجرا میشود.

از طرفی با توجه به عدم upscaling تصاویر میتوان گفت که کیفیت تصاویر نسخه PS4 به مراتب بهتر از نسخه Xbox One است، هر چند در تصاویری با کنتراست پایین، کیفیت تصاویر کنسول مایکروسافت هم انصافاً زیبا به نظر میرسد و میشود گفت کنسول مایکروسافت این زیبایی را مدیون استفاده هوشمندانه از anti-aliasing است. همچنین با استفاده از فرآیند post-process تمامی لبه های ناهموار بازی صاف شدند. در مقابل، نسخه PC با تفکیک پذیری ۱۰۸۰p همراه با TAA و فیــــلترهای anti-aliasing عرضه شده و مسلماً کیفیت بهتری خواهد داشت.

نسخه PC حداکثر کیفیت ممکن را به صورت پیش فرض دارد و در مقایسه میتوان گفت که کیفیت فوق شبیه همان چیزی است که روی PS4 مشاهده میکنید، اما با نرمی کمتر در صحنه هایی که مخصوصاًبه صورت آهسته یا اسلوموشن پخش میشوند. هسته طراحی بازی یا همان کیفیت artwork ها در تمامی پلتفرم ها یکی است، منتهی تفاوت های اصلی در استفاده از افکت هایی همچون texture filtering، LOD streaming و shadow quality یا همان کیفیت سایه ها است که بین پلتفرم های مختلف تفاوت ایجاد میکند.

در واقع مهمترین نقطه اختلاف فاحش بین هر پلتفرم سایه پردازی «shadow quality» بازی است. مثلاً استفاده از فیــــــــــــــــلتر trilinear موجب شده در بافت های موجود در سطح زمین نسخه PS4 حالت خاصی از ماتی (blurrier) ایجاد شود، در مقابل نسخه Xbox One هم از چیزی شبیه ۴xanisotropic استفاده میکند، در حالی که LOD streaming در هر دو پلتفرم متفاوت است. البته این مورد مزیت خاصی برای کنسول ها ندارد. مثلاً همین موارد موجب شده برخی سایه پردازی ها در PS4 آهسته تر پخش شوند.

PC بازان میتوانند از کیفیت بالاتری استفاده کنند و به همین منوال کیفیت سایه پردازی و شاخ و برگ درختان برای آنها طبیعی تر از نسخه های کنسولی خواهد بود. draw distances بیشتر و بهبود فـــــیلترینگ بافت از طریق اعمال ۱۶x AF میتواند تجربه بصری بهتری را در اختیار PC بازان قرار دهد. اما هسته اصلی بازی و افکت هایی همچون دود و ذرات همچون نسخه کنسولی باقی میمانند و تغییری در آنها ایجاد نمیشود. لازم به ذکر است که نسخه PC بازی Rainbow Six: Siege برای سیستم های «high-end» عرضه شده و ممکن است سیستم های معمولی در اجرای آن مشکل بخورند.

یکی از مزیت های عمده بازی روی PC این است که هر دو حالت multiplayer و Terrorist Hunt به صورت ۶۰ فریم اجرا میشوند، در حالی که دومین حالت روی کنسول های PS4 و Xbox One به صورت ۳۰ فریم و محدود شده اجرا میشود. بنابراین Rainbow Six: Siege دو حالت مختلف دارد، مُد multiplayer ای که به صورت ۶۰ فریم روی تمامی پلتفرم ها اجرا میشود و مُد Terrorist Hunt ای که فقط روی کنسول های نسل هشتمی به ۳۰ فریم محدود شده است. هر دو مُد نقشه های مشابهی به اشتراک میگذارند و همچنین از نظر کیفیت گرافیکی تفاوت آنچنان زیادی با هم ندارند.

مُد Terrorist Hunt در اکثر موارد در حین اجرای بازی به صورت ۳۰ فریم ثابت اجرا میشود و افت فریم زیادی ندارد، فقط در یک نقطه از بازی روی Xbox One افت فریم سنگینی در حدود ۱۸ فریم مشاهده شد که خیلی زیاد طول نکشید. بنابراین میتوان گفت که مُد اصلی بازی که همان multiplayer است به صورت ۶۰ فریم و بدون هیچ مشکلی اجرا میشود. به لطف وضوح تصویر Native ای که کنسول PS4 ارائه میکند، میتوان تصاویر بسیار با کیفیت تری به نسبت نسخه Xbox One را در تلویزیون های بزرگ مشاهده کرد.

Rainbow Six: Siege

با حال نکته مهم این است که اگر بازی به صورت کاملاً نرم و روان اجرا شود، Native بودن یا نبودن وضوح تصویر (تفکیک پذیری یا همان رزولوشن) در بازی آنلاین خیلی مهم نیست. از طرفی به نظر میرسد کیفیت شاخ و برگ درختان در نسخه PS4 و PC تفاوت چندانی با هم ندارد. اما تفاوت این دو پلتفرم در مقابل نسخه Xbox One به خوبی مشخص است. کیفیت LOD streaming هم در کنسول ها به نظر متفاوت است. مثلاً کیفیت هندسه و جزئیات normal map ها در نسخه PS4 خیلی بهتر از نسخه Xbox One است.

Rainbow Six: Siege نسخه PS4 برای نمایش شفاف تر زمین های مختلف موجود در محیط بازی، همانطور که اشاره کردیم از فــــــــــــــــــــیلترینگ Trilinear استفاده میکند و در مقابل کنسول Xbox One ای قرار گرفته که به دلیل شعف تفکیک پذیری پایین از AF سطح ۴ برای پوش بهتر سطح زمین های بازی استفاده میکند تا بافت های مختلف را بهتر و با کیفیت تر نشان دهد. اما نسخه PC از حداکثر ۱۶x AF استفاده میکند و کیفیتی به مراتب بهتر از دو نسخه کنسولی دارد. هر چند استفاده از post-processing موجب شده بافت های فواصل دور بازی تا حد بسیار زیادی در نسخه PC شفاف و تر و اضح تر نمایش داده شود.

در نهایت هم به ambient occlusion ای میرسیم که تفاوت غیر قابل انکاری روی نسخه های کنسولی و PC دارد. نسخه PC با HBAO+ اجرا میشود و به نظر میرسد که نسخه های PS4 و Xbox On از روش جدید و انحصاری یوبی سافت به نام SSBC استفاده میکنند که اطلاعات زیادی در موردش در دست نیست. در کل بازی Rainbow Six: Siege عنوان خوبی است، ولی یک موضوع یا بهتر است بگوییم یک عنوان انحرافی در سری Rainbow Six است که با تاکید زیاد بر multiplayer عرضه شده است. میتوان گفت استفاده از ۶۰ تغییر ملموسی در بازی ایجاد کرده، موردی که بعداً به صورت عمیق تری آن را بررسی میکنیم.

منبع eurogamer
راي شما
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars6 Stars7 Stars8 Stars9 Stars10 Stars
Loading...

نوشته شده در تحلیل فنی

آخرین نقد و بررسی ها
بررسی کارت گرافیک ASUS ROG STRIX GTX 1060 OC 6GB

بررسی کارت گرافیک ASUS ROG STRIX GTX 1060 OC 6GB

تاريخ بررسي: ۱۹ مرداد, ۹۶
بررسی کارت گرافیک Zotac GeForce GTX 1080 Ti AMP! Extreme

بررسی کارت گرافیک Zotac GeForce GTX 1080 Ti AMP! Extreme

۶ مرداد, ۹۶

9.6

بررسی کارت گرافیک Palit GTX 1080 GameRock Premium

بررسی کارت گرافیک Palit GTX 1080 GameRock Premium

۲۶ تیر, ۹۶

9.8

بررسی کارت گرافیک Sapphire Radeon RX 580 Nitro

بررسی کارت گرافیک Sapphire Radeon RX 580 Nitro

۲۳ اردیبهشت, ۹۶

9.2

بررسی کارت گرافیک GeForce GTX 1080 Ti Founders Edition

بررسی کارت گرافیک GeForce GTX 1080 Ti Founders Edition

۲۷ اسفند, ۹۵

9.3

روزی سگی، شیری را گفت: با من ستیز کن؛ شیر سر باز زد؛ سگ گفت: نزد تمام سگان خواهم گفت شیر از مقابله با من می هراسد. شیر گفت: سرزنش سگان را خوشتر دارم تا شماتت شیران، که گویند چون شیری باشد که با سگی پنجه در پنجه شده

×
AMD-R9-Fury
شاخه: AMD/ATI,بررسی سخت افزار,کارت گرافیک

معرفی اجمالی سه مدل از کارت های سری AMD R9 Fury

تــیم گارد3دی

تیم گــارد3دی (Guard3d.com) سعی بر ارائه مطالب متفاوت در زمینه سخت افزار و بازی دارد و امیدوار است در این زمینه بهترین عملکرد را داشته باشد . تیم گـــارد فعالیت خود را به صورت رسمی از تاریخ 2013-10-14 برابر با 1392-07-22 آغاز کرده و تمامی مطالب تولید شده توسط این سایت برای صاحبین آن محفوظ میباشد. کپی مطالب تنها با ذکر نام (Guard3d.com) مجاز است و ما از کپی مطالب بدون ذکر دقیق لینک منبع به صفحه مطلب راضی نیستیم. امیدواریم رضایت شما را جلب کنیم .

شبکه های اجتماعی

کپی رایت 2013 © تمامی حقوق نزد Guard3d محفوظ است | طراحی و کدنویسی توسط hosseincode

error: نمیتوانید کپی کنید!!! فقط لینک صفحه برای آدرس دهی به این مطلب قابل کپی است